imppu kirjoitti: ↑Ke Helmi 03, 2021 1:55 pm
Autossa ei saisi olla elektroniikkaa kuin radiossa.
Eikä sitäkään, radiota siis, tarvitte.
Tuo muuten on kans yks salaliitto - kahteen viimeiseen uuteen autoon ei saanut sellaista että ei olisi radiota vaan se on kuulemma aina vakiona mukana. Ja niissä on aina virta perkules päällä kun virrat on autossa päällä. Joten siitä YLE:n kuuntelijaluvut. Maksamme YLE-maksun siitä että autossa on virta ja radio päällä (ääni vaimennettunna) kun ajelee. Vaikkei sitä YLE:ta kukaan vissiin kuuntelekaan. En ole vuosikausiin kuullut kenenkän kehuvan ainakaan. Minä en kuuntele radiota autoissa ollenkaan.
Köyhän ei tartte maksaa YLE-veroa, eli kyllä siitä eron pääsee. Kyllä aamuliikenteessä esim. Ylen Aikaisesta on hyötyä.
Sairainta oli noin 10 vuotta sitten kun ostin alfan,että alfakuskit moikkaavat toisilleen. Ajattelin sen olevan jonkinlainen hyväntuulen tervehdys että tänään taas starttasi ja matkaan on päästy
Alfa Romeon omistajat/kuljettajat haluavat hieman erilaisen auton, ei täyttä massatuotetta, lisäksi Alfalla on melko virkeä kerhotoiminta jonka johdosta jokainen vastaan tuleva Alfa Romeo saattaa olla kerhotuttu. Alkuunhan se tuntui oudolta, mutta siihen tottui, joukkoon kuuluvuuden tunne kai päällimmäisenä ajatuksena, no nyt Skodalla liikkuessa ei tartte lapa pystyssä laskea menemään
Sairainta oli noin 10 vuotta sitten kun ostin alfan,että alfakuskit moikkaavat toisilleen. Ajattelin sen olevan jonkinlainen hyväntuulen tervehdys että tänään taas starttasi ja matkaan on päästy
Alfa Romeon omistajat/kuljettajat haluavat hieman erilaisen auton, ei täyttä massatuotetta, lisäksi Alfalla on melko virkeä kerhotoiminta jonka johdosta jokainen vastaan tuleva Alfa Romeo saattaa olla kerhotuttu. Alkuunhan se tuntui oudolta, mutta siihen tottui, joukkoon kuuluvuuden tunne kai päällimmäisenä ajatuksena, no nyt Skodalla liikkuessa ei tartte lapa pystyssä laskea menemään
Onhan Alfa Romeossa "sitä jotain". Tuo morjestamisen perinne ei näytä loppuneen Alfa eikä Lantikkakuskienkaan välilltä. Sillä erotuksella että Alfakuskit eivät tunne ikärasismia. Ihme sinänsä että on säilynyt tuollainen tapa.
onhan tuo netti täynnä muutaman satasen autoja joiden kanssa ei tarvi vehata ja veivata. Pikkuremonteilla ajaa vuosia, mutta kun ei niillä voi lesottaa, kun ei ne näytä kalliille. Siispä ne ei kelpaa juuri kenellekään.
BHN kirjoitti: ↑To Helmi 04, 2021 10:12 am
onhan tuo netti täynnä muutaman satasen autoja joiden kanssa ei tarvi vehata ja veivata. Pikkuremonteilla ajaa vuosia, mutta kun ei niillä voi lesottaa, kun ei ne näytä kalliille. Siispä ne ei kelpaa juuri kenellekään.
Ehkä ne muutaman satasen autot on pääosin melko nautittuja mutta tonnilla kahdella saa jo hyvän ja luotettavan kulkupelin jos ei ole merkistä ja väristä kranttu. Joskus voi tehdä löydön alle tonnillakin
BHN kirjoitti: ↑To Helmi 04, 2021 10:12 am
onhan tuo netti täynnä muutaman satasen autoja joiden kanssa ei tarvi vehata ja veivata. Pikkuremonteilla ajaa vuosia, mutta kun ei niillä voi lesottaa, kun ei ne näytä kalliille. Siispä ne ei kelpaa juuri kenellekään.
Ehkä ne muutaman satasen autot on pääosin melko nautittuja mutta tonnilla kahdella saa jo hyvän ja luotettavan kulkupelin jos ei ole merkistä ja väristä kranttu. Joskus voi tehdä löydön alle tonnillakin
Vaan eihän sellainen halpa peltiläjä ole edustavan näköinen uuden omakotitalon pihalla, luulevat että köyhä on pistänyt viimeiset roponsa taloon.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Jos ajaisin max 10tkm vuodessa niin jollain katiskalla ajaisin varmaan itsekin. Nyt kun kilometrejä tulee reilusti enemmän niin en omalla kohdalla näe järkevänä.
Toinen asia noiden uudempien autojen kanssa on että moni haluaa turvallisuutta itselleen ja lapsilleen. Myös myyntipuheiden pienet kulutukset vaikuttaa pienien autojen intoon nykyisten verojen ja bensojen hinnoilla. Eikä suurin osa autolla ajavista korjaa autojaan itse, joten uudessa vähän ajetussa autossa varmaan luotetaan ettei korjauksiin mene rahaa yhtä paljon kun 20 vuotta vanhan auton kanssa menisi.
Kolariturvallisuus ei ole tätä päivää parin sadan euron autossa.
vm08 -vm10 dieseliä saa parilla tonnilla, mutta en osaa sanoa onko ne riittävän turvallisia.
Jos se turvallisuus on se tärkein kriteeri auton hankinnassa, niin voisiko sitä sitten kompensoida omalla ajotavalla. Niin ja että aina voi joutua kolariin, niin tietenkin voi, mutta kyllä se vakava loukkaantuminen ja hengenlähtö voi siitäkin huolimatta tulla vaikka kuinka olisi täydet tähdet kolaritesteissä. Se vaan jokainen keksii ne perustelut ja painottaa niitä ja tekee niistä ratkaisevan asian "puolustukseksi". Eikä ainakaan enää nykyään se luotettavuuskaan ole ratkaiseva asia ja peruste uudelle autolle, kun nekin osaa "temppuilla" ja ovat aina sitten korjaamon heiniä. No tuskinpa näillä mielipiteillä kenenkään ajokin valintaan on vaikutusta, mutta hyvä keskustelun aihe silti.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Katiskoilla ajetaan. Osunut sekä euroncap että vakuutusyhtiöiden tilastoissa ns turvallisimmat ison ja keskiluokan autot edullisesti.
Ja tosiaan olen aina liikkeellä, hyvät kokemukset on dieselistä 300 - 400 tuhatta ajettuna, että on huolettomia kilometrejä vielä monta edessä. Ja niitä kertyy ihan turhankin paljon.
Eikä auto tuommoisessa matka-ajossa pintakaasulla ajaessa pahene enää.
Tietenkin puutteita on jo vanhoissa, takaluukun pumput väsyneet, ovitiivisteet viheltää, 'sseenlämmitin ei toimi, ratti murenee, maali kesinyt sinkin päältä, nitinöitä ja natinoita ja etenkin klummuja painumia ja ison koiran pallihien haju koko peräosan sisätilassa, karvakasojen kanssa.
Omalla ajotavalla voi tottakai vaikuttaa,mutta ei se aina auta.
Yhden coupe mersun olen 10 vuotta sitten saanut lunastukseen omalla volvolla kesken kisan, se oli kuskien syytä täysin.
Oma pahin kolari on sattunut hondan pyörällä kun audi tuli sateella punaisia päin vasemmalta kun olin risteystä ylittämässä. Audista molemmat ovet ja lokari kasaan sekä pyörähti melkein 180 astetta. Hondasta etuhaarukka ja vanne poikki sekä kaikenlaista muuta pientä. Itseltä meni polvilumpio, lonkka ja sormi sekä niskat monta päivää todella kipeät kun lensin autoa päin. Tässä ei kauheasti ollut tehtävissä.
Toinen pienempi oli viime syksynä kun teurastin peuran. Vauhtia kerkesin hiljentämään mutta osui silti jonkinlaisella vauhdilla. Tässäkään ei kauheita ollut tehtävissä, ellei aio ajella koko elämäänsä 40km/h jokaisella tiellä. Uusien autojen se peuravahtikamerajuttu olisi varmaan reagoinut nopeammin ja olisi voinut välttyä kolarilta.
zukka kirjoitti: ↑To Helmi 04, 2021 4:42 pm
Omalla ajotavalla voi tottakai vaikuttaa,mutta ei se aina auta.
Yhden coupe mersun olen 10 vuotta sitten saanut lunastukseen omalla volvolla kesken kisan, se oli kuskien syytä täysin.
Oma pahin kolari on sattunut hondan pyörällä kun audi tuli sateella punaisia päin vasemmalta kun olin risteystä ylittämässä. Audista molemmat ovet ja lokari kasaan sekä pyörähti melkein 180 astetta. Hondasta etuhaarukka ja vanne poikki sekä kaikenlaista muuta pientä. Itseltä meni polvilumpio, lonkka ja sormi sekä niskat monta päivää todella kipeät kun lensin autoa päin. Tässä ei kauheasti ollut tehtävissä.
Toinen pienempi oli viime syksynä kun teurastin peuran. Vauhtia kerkesin hiljentämään mutta osui silti jonkinlaisella vauhdilla. Tässäkään ei kauheita ollut tehtävissä, ellei aio ajella koko elämäänsä 40km/h jokaisella tiellä. Uusien autojen se peuravahtikamerajuttu olisi varmaan reagoinut nopeammin ja olisi voinut välttyä kolarilta.
No autossa se turvallisuus on tärkeä asia, mutta sitten moni ajaa kuitenkin moottoripyörällä? Pieni ristiriitaisuus jälleen....... mutta kai sekin sitten on vaan vääränlainen lähestyminen tähän?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
zukka kirjoitti: ↑To Helmi 04, 2021 4:42 pm
Omalla ajotavalla voi tottakai vaikuttaa,mutta ei se aina auta.
Yhden coupe mersun olen 10 vuotta sitten saanut lunastukseen omalla volvolla kesken kisan, se oli kuskien syytä täysin.
Oma pahin kolari on sattunut hondan pyörällä kun audi tuli sateella punaisia päin vasemmalta kun olin risteystä ylittämässä. Audista molemmat ovet ja lokari kasaan sekä pyörähti melkein 180 astetta. Hondasta etuhaarukka ja vanne poikki sekä kaikenlaista muuta pientä. Itseltä meni polvilumpio, lonkka ja sormi sekä niskat monta päivää todella kipeät kun lensin autoa päin. Tässä ei kauheasti ollut tehtävissä.
Toinen pienempi oli viime syksynä kun teurastin peuran. Vauhtia kerkesin hiljentämään mutta osui silti jonkinlaisella vauhdilla. Tässäkään ei kauheita ollut tehtävissä, ellei aio ajella koko elämäänsä 40km/h jokaisella tiellä. Uusien autojen se peuravahtikamerajuttu olisi varmaan reagoinut nopeammin ja olisi voinut välttyä kolarilta.
No autossa se turvallisuus on tärkeä asia, mutta sitten moni ajaa kuitenkin moottoripyörällä? Pieni ristiriitaisuus jälleen....... mutta kai sekin sitten on vaan vääränlainen lähestyminen tähän?
Pyörällä on useimmiten oma henki kyseessä, autossa on muukin perhe ja sillä viedään useammin lapsia johonkin kun prätkällä.
No tiedä sitten mutta jokainen laittaa sen painoarvon oman mielen mukaan, ja mikäs siinä, menee sitten sen mukaan, mutta myös toisellakin tavalla selviää.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
zukka kirjoitti: ↑To Helmi 04, 2021 4:42 pm
Omalla ajotavalla voi tottakai vaikuttaa,mutta ei se aina auta.
Yhden coupe mersun olen 10 vuotta sitten saanut lunastukseen omalla volvolla kesken kisan, se oli kuskien syytä täysin.
Oma pahin kolari on sattunut hondan pyörällä kun audi tuli sateella punaisia päin vasemmalta kun olin risteystä ylittämässä. Audista molemmat ovet ja lokari kasaan sekä pyörähti melkein 180 astetta. Hondasta etuhaarukka ja vanne poikki sekä kaikenlaista muuta pientä. Itseltä meni polvilumpio, lonkka ja sormi sekä niskat monta päivää todella kipeät kun lensin autoa päin. Tässä ei kauheasti ollut tehtävissä.
Toinen pienempi oli viime syksynä kun teurastin peuran. Vauhtia kerkesin hiljentämään mutta osui silti jonkinlaisella vauhdilla. Tässäkään ei kauheita ollut tehtävissä, ellei aio ajella koko elämäänsä 40km/h jokaisella tiellä. Uusien autojen se peuravahtikamerajuttu olisi varmaan reagoinut nopeammin ja olisi voinut välttyä kolarilta.
No autossa se turvallisuus on tärkeä asia, mutta sitten moni ajaa kuitenkin moottoripyörällä? Pieni ristiriitaisuus jälleen....... mutta kai sekin sitten on vaan vääränlainen lähestyminen tähän?
Pyörällä on useimmiten oma henki kyseessä, autossa on muukin perhe ja sillä viedään useammin lapsia johonkin kun prätkällä.
[/quote
Se oma henki voi olla muulle perheelle tosi tärkeä.
BHN kirjoitti: ↑To Helmi 04, 2021 3:13 pm
Kolariturvallisuus ei ole tätä päivää parin sadan euron autossa.
vm08 -vm10 dieseliä saa parilla tonnilla, mutta en osaa sanoa onko ne riittävän turvallisia.
Saabbiin olen kallistunut kun täällä lahden toisella puolella on tarjonta kohdallaan. Ostin 9-5 kombin vuonna 2012, maksoin 1400e, ajoin reilun 50tkm ja laittoa oli jarrut, pari ksenon polttimoa vesipumppu. Nyt laitoin auton seisontaan, kun löysin Aero-kombin automaatilla.
Joka autossa on omat heikot kohtansa, mutta kun ne ottaa huomioon niin monelta merkiltä läytyy varsin toimivia käyttöautoja.
Mersumiehellä käynyt huono tuuri, kun alkoi vastustamaan tuohon malliin.
w639, onko erityisiä ruostepaikkoja joita kannatta syynätä tarkemmin? Hukkasin T4:sen ja pitäisi paku saada alle eikä noita ole yhtään kunnollista järkevän matkan päässä. Tiedän että osa on aika koviakin ruostumaan mutta lähinnä semmoisia paikkoja mitä ei yleissilmäyksellä huomaa. OM646 on nopean pengonnan perusteella kait kohtuu varma kone?