No niin. Nyt on ketjun aiheena oleva 605:n vetokoukkusysteemi parsittu kasaan.
Vetokoukun lukituskäpälät saivat reilut 1 cm lisää pituutta. Hitsasin puikolla lisää tavaraa käpälän päihin:
https://www.dropbox.com/s/dldfbfhyglixx ... 2.png?dl=0
Mekanismi tuntuisi pelaavan mainiosti. Tässä vielä uudelleen lähtötilanne:
https://www.dropbox.com/s/6o68qo49se3ar ... 0.png?dl=0
Lisäksi oikaisin vetokoukun. Se oli niinkin yksinkertainren toimenpide, että rälläkällä tavaraa pois toiselta puolelta
Koukun yläpuolella pahasti mutkalla ollut rauta sai lekaa sen verran, että lekan varsi katkesi. Rauta jäi vieläkin vähän mutkalle, kun ei ollut toista lyömäasetta. Saa toistaiseksi menetellä tuollaisenaan. Hitsasin ko. rautaan koukun yläpuolellelle ulokkeen 30x15mm lattaraudasta. Sen tarkoituksena on varmistella, ettei kärry pääse hyppäämään pois koukusta. Rako koukun ja rungon välissä näytti aika isolta. Systeemin geometria ei ole aivan tiptop, kun koukkumekanismin kaikissa nivelissä tuntuisi olevan välystä aikalailla. Täytyy rakennella joskus uusiksi koko systeemi. Mutta tällainen siitä tällä erää tuli, huomenna vielä meikkiä pintaan:
https://www.dropbox.com/s/gd2eoz65vghd9 ... 1.png?dl=0
Ja se mistä koko hässäkkä alkoi - katkennut vetokoukun nostotanko on korjattu. Tuli itseasiassa korjattua samalla kertaa molemmat puolet. Niitä oli näköjään ennenkin hitsailtu. Katkaisin vanhat kuluneet kierreosat pois yläpäästä ja hitsasin tilalle uutta M16-kierretankoa. Nyt ainakin säätö pelaa eikä jumita ja säätövaraakin on enemmän. Kestää minkä kestää. Eihän noiden varassa tosiaan ole tarkoitus taakkaa kannatella, vaan nostaa kärry (yleensä tyhjä kärry) koukkuun ja pois. Lukitus hoitaa loput.
Kiitoksia kaikille avuliaista kommenteista ja vinkeistä!
Case closed.