Valmet 504 tehot kateissa - ratkaisu löytyi
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Projekti Nuffissa on juuri alkuperänen lugas jos jännite akussa 12,4v ei välttämätä herää, vaati enenmän herätystä jo lähtee, arvaamattomia on lähetysaarnaajien kujeet, pitänee suolistaa jossain aikaa onpahan siltä osin hyvä mieli on johdotkin kyllä vähän että V irtane voi joutua hyppäämään,
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: To Tammi 31, 2008 1:53 pm
- Paikkakunta: parkano
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Moi... Nythän toi kaverin vika jäänyt tois arvoiseksi.Jos nyt tulee tilanne,niin että päätyy vaikka kannen irti ottoon.Täytyy kannen kunnostajalle muistuttaa venttiilien syvyydestä. Niille on annettu oma mitta,mitä syvemmällä ovat kannessa huonommin lähtee käyntiin varsinkin kylmänä.Törmätty usein tähän ongelmaan.Eivät tahdo uskoa kaikki koneistamot asiaa.Mitä vanhempi moottori sen tärkeämpi asia.Tuliko se valmetti jo kuntoon.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2020 2:10 pm
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Pakkasta ollut yli alle -20 astetta, joten isommat huollot pitää tehdä kesällä, lumien sulettua. Lohkon päästä lähtee mukavasti käyntiin.
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Jokos se uus startti on paikallaa? Toimiiko?
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2020 2:10 pm
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Kylmät säät ja lunta on 1,1 metriä ja lisää tulee, siksi ei ole startti vielä paikoillaan.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2020 2:10 pm
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Tämä ei ole koskaan ollut hyvä lähtemään pakkasella käyntiin. No, uutena oli jonkun aikaa mutta sitten kylmäkäynnistys huononi tosi nopeasti. Nuo on tosin hyvä tietää miten venttiilien kanssa on toimittava.hva kirjoitti: ↑Ti Maalis 31, 2020 10:17 pm Moi... Nythän toi kaverin vika jäänyt tois arvoiseksi.Jos nyt tulee tilanne,niin että päätyy vaikka kannen irti ottoon.Täytyy kannen kunnostajalle muistuttaa venttiilien syvyydestä. Niille on annettu oma mitta,mitä syvemmällä ovat kannessa huonommin lähtee käyntiin varsinkin kylmänä.Törmätty usein tähän ongelmaan.Eivät tahdo uskoa kaikki koneistamot asiaa.Mitä vanhempi moottori sen tärkeämpi asia.Tuliko se valmetti jo kuntoon.
Ei ole vielä kunnossa, talvi esteenä, kun ei ole hallia.
-
- Viestit: 7799
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Jotenkin outoa kun meillä ei koko talvena ollut lunta maassa muutamaa päivää pidempään ja vähän matkan päässä yli metri ja lisää tulee vieläkin.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2020 2:10 pm
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Täällä pohjoisessa ei ikinä ole ollut lunta näin paljon. Nyt pelottaa lumien sulaminen ja jäiden lähtö. Monikohan mökki lähtee jäiden mukana.
Tuossa kun vähän tein lumihommia, niin mietityttää tehojen katoaminen. Voisiko olla niin, että esim. männänrenkaat tai muu tekninen toimenpide toisi tehoja takaisin. Huomaa kun vetää kärryä maantiellä, niin nihkeätä on. Sormituntumalta tuntuu että joku vie tehoja, mutta mikä?
-
- Viestit: 7336
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Joko on uusi startti menny paikalleen? Vanhassa taitaa olla bendix-laitteessa vikaa, eli lähtee hurahtamaan tyhjää hetken päästä käynnistys-yrityksen aikana, kun pitäs jaksaa pitempään veivata. Bendixin sisällähän on rullat ja rasvaa, joka myödostaa vusoein myötä pölyn kanssa semmosen kitin, että ne rullat ei asetu voimalla ulkokehälle ja siten syntyy luistoa. Bendix ei ole peiraatteessa purettavissa, mutta on semmonenkin tullu purettua joskus pikkupoikana, kun piti selvittää, että miten se toimii.
Pakkosyöttö antaa moottorille syöttöelementin maksimiannoksen polttoainetta, joka on siis huomattavan suuri verrattuna täystehon syöttömäärään. Siksi se moottori hörähtää pikkupyörityksellä.
Pakoventiilivuodon pitsä antaa vaaleata sauhua tyhjäkäynnillä ja pahassa tapauksessa tyhjäkäyntiäänikin on supsuttava. Samoin käynnistymisne pitäs olla huono kylmänä. Tehotkin kateissa voimatöissä, jos pakoventiilit pahasti vuotaa. Jos vika ei ole polttoainepuolella, niin kansi pois ja koneistamoon. Ne työstää siihen valurautaseen kanteen seetirenkaille paikata ja sovittaa ventiilit niiden kanssa. Sen jälkeen pakkas-startti on taattu ja tehoja on.
Pakkosyöttö antaa moottorille syöttöelementin maksimiannoksen polttoainetta, joka on siis huomattavan suuri verrattuna täystehon syöttömäärään. Siksi se moottori hörähtää pikkupyörityksellä.
Pakoventiilivuodon pitsä antaa vaaleata sauhua tyhjäkäynnillä ja pahassa tapauksessa tyhjäkäyntiäänikin on supsuttava. Samoin käynnistymisne pitäs olla huono kylmänä. Tehotkin kateissa voimatöissä, jos pakoventiilit pahasti vuotaa. Jos vika ei ole polttoainepuolella, niin kansi pois ja koneistamoon. Ne työstää siihen valurautaseen kanteen seetirenkaille paikata ja sovittaa ventiilit niiden kanssa. Sen jälkeen pakkas-startti on taattu ja tehoja on.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2020 2:10 pm
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Ihmettelen sitä, että mihin pakkasnesteet vuotaa. Traktorin lämmetessä syyläri on täysi ja jäähtyessään vesi ei ulotu kennon yläpuolelle lainkaan. Talvella huomasin vähän vihreätä väriä traktorin alla, muttei vuotoa näkynyt. Mihin ihmeessä se vuotaa?
-
- Viestit: 2142
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Just tuossa keväällä ihmeteltiin 702:sta, vähän vastaavasti katosi neste. Vesipumpun akselilta se vuosi suhteellisen huomaamattomasti.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2020 2:10 pm
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Pumppu on alkuperäinen. Ulospäin kai se vuotaa, ja silloin se näkyy, vai kuivattaako lämmin moottori heti vuodon jäljet. Maahan tosiaan tuli talvella vihreätä nestettä, luulisi että se näkyisi. Vai tapahtuuko vuoto nii, lämmin kone nostaa jäähdytysjärjestelmän painetta, ja sitten paine puhaltaa nesteet ulos?
Täytyypi yrittää tutkailla.
Täytyypi yrittää tutkailla.
-
- Viestit: 578
- Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Pumpun akselin kaulalla on juorureikä josta nesteen pitäisi valua alas jos tiiviste falskaa.
Vastaan tähän väliin itselleni ja muillekin tiedoksi että 700:n starttiongelma ratkesi startin vaihdolla. IKH:n 3,8kW alennusvaihdestartti SM3234 pyörittää hyvin, vaikkakin hieman äänekkäästi.SSe kirjoitti: ↑Ti Maalis 31, 2020 8:00 pm Starttiin liittyen, onko tämmöisestä kenelläkään kokemusta?
https://www.farmilaite.fi/tuotteet.html?id=135/3952
Näyttää samalta kuin alkuperäinen Lucas, toisin kuin esimerkiksi IKH:n tarvikkeet.
Ihmettely alla V700 jonka startti pyörittää joskus hyvin, joskus huonosti ja joskus ei lainkaan. On avattu ja putsattu, kaikki näytti hyvältä mutta oire ei poistunut. Oireet starttauksessa kulostaa samalta kuin tässä tapauksessa, silloin tosin käynnistyy kuin palmun alta jos startti suostuu pyörittämään.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Heinä 30, 2020 11:13 pm
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
hei, mikäs on valmet 604ssa, kun rupes niin kun perä/ vaihteistosta kuulumaan ääntä? tässä on meidän valmetin tarina! Tosiaan valmet 604 seen on lisätty syöttöä 4 kierrosta ja vakio turbo ja putki, on suoraan turbolta eli suora putki missä käyrä päässä! Vakiona on 66hv nyt 95hv vedin rykäsyn h 3 14t tukki kuormalla niin rupes outooo ääntä perästä tai vaihteistosta kuulumaan meniköhän perästä stefa vai mikä? sori kun en jakasa kirjottaa. ja kyseessä on 4x4 vm 82 takaveto oli päällä. voiko joku ehdottaa mikä voisi olla mennyt?
-
- Viestit: 7336
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Jos nuin paljon tehoja siihen pienelle teholle mitotettuun voimansiirtoon, niin on siellä jo rautaa (hammaspyöriä, laakereita) hajonnut.
Stefan rikkoutuminen tarkoittaa öljyvuotoa ulospäin eikä se vaikuta ääniin muuta, kuin sillon, kun öljyt on valuneet vähiin tai kokonana ulos, mutta sillon pitäs näkyä selvä vuotopaikka.
Stefan rikkoutuminen tarkoittaa öljyvuotoa ulospäin eikä se vaikuta ääniin muuta, kuin sillon, kun öljyt on valuneet vähiin tai kokonana ulos, mutta sillon pitäs näkyä selvä vuotopaikka.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 704
- Liittynyt: To Loka 04, 2012 7:54 pm
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Taitaa olla liikaa syöttöä käännetty koneeseen sekä käyttäjäänmaalaisjuntti kirjoitti: ↑To Heinä 30, 2020 11:52 pm hei, mikäs on valmet 604ssa, kun rupes niin kun perä/ vaihteistosta kuulumaan ääntä? tässä on meidän valmetin tarina! Tosiaan valmet 604 seen on lisätty syöttöä 4 kierrosta ja vakio turbo ja putki, on suoraan turbolta eli suora putki missä käyrä päässä! Vakiona on 66hv nyt 95hv vedin rykäsyn h 3 14t tukki kuormalla niin rupes outooo ääntä perästä tai vaihteistosta kuulumaan meniköhän perästä stefa vai mikä? sori kun en jakasa kirjottaa. ja kyseessä on 4x4 vm 82 takaveto oli päällä. voiko joku ehdottaa mikä voisi olla mennyt?
Ei siellä kestä oikein mikään kohta tollasta käyttöä eikä tehoja.
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Minusta taas tuntuu että valmetti mies kilahti itse eikä traktori...rohkeasti hakemaan apua kyllä se siitä
-
- Viestit: 6364
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2020 2:10 pm
- Viesti:
Re: Valmet 504 tehot kateissa
Eilen sitten vaihdoin uuden starttimoottorin. Oli jännitystä ilmassa jaksaako pyörittää rivakasti vai ei. Jos ei, niin ongelma on muualla. Ongelmana oli tahmeus startatessa ja lämpimillä keleilläkin piti käyttää pakkosyöttöä.
Uusi starttimoottori on alkuperäistä pienempi. Se sopi hyvin paikoilleen. Sitten vaan starttaamaan. Traktori lähti käyntiin ilman pakkosyöttöä. Startti pyöritti konetta todella rivakasti. Kokeilin vielä aamulla, keli kun oli +5 asteen tienoilla. Niin ei mitään ongelmia. Akku, 130Ah on runsaat pari vuotta vanha.
Vanha starttimoottori jotenkin ei pyörinyt niin hyvin, kitkaa oli. Nyt sitten pitää alkaa putsata vaihdettu startti, josko siitä saa vielä vaihtostartin. Hiilet olivat kuin uudet. Ei ihme, sillä traktorilla on ajettu vasta 1300 tuntia.
Uusi starttimoottori on alkuperäistä pienempi. Se sopi hyvin paikoilleen. Sitten vaan starttaamaan. Traktori lähti käyntiin ilman pakkosyöttöä. Startti pyöritti konetta todella rivakasti. Kokeilin vielä aamulla, keli kun oli +5 asteen tienoilla. Niin ei mitään ongelmia. Akku, 130Ah on runsaat pari vuotta vanha.
Vanha starttimoottori jotenkin ei pyörinyt niin hyvin, kitkaa oli. Nyt sitten pitää alkaa putsata vaihdettu startti, josko siitä saa vielä vaihtostartin. Hiilet olivat kuin uudet. Ei ihme, sillä traktorilla on ajettu vasta 1300 tuntia.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] ja 36 vierailijaa