Taitaa kaikkein paras systeemi olla vanhanaikainen 2 nivelellä varustettu kunnon kartaani, niinkuin 399:kin on.
Omaa 4255:n aksilaa oon tutkinut, ei saa kunnon tolokkua kun on niin koteloitu. Tähän asti, yli 5 vuotta meillä se on toiminut pyyteettömästi etukuormaajan kera.
MF nelivedon sokka
- Matsikka
- Viestit: 16179
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: MF nelivedon sokka
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 8:30 pm
- Viesti:
Re: MF nelivedon sokka
kyllähän se etukuormaajakoneessa on tärkeää , että muistaa rasvata keskitapin riittävän usein .
- Matsikka
- Viestit: 16179
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: MF nelivedon sokka
Yhrellä isännällä oli (on vieläkinj DB 1490 neliveto. Joku ihmetteli alahalla roikkuvaa kartaania että eikö tuo mee mettässä heleposti mutkalle?
Braunikuski tokaisi, että ei haittaa, siinähän on nivelet molemmis päis.
Braunikuski tokaisi, että ei haittaa, siinähän on nivelet molemmis päis.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ke Elo 11, 2010 10:31 pm
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: MF nelivedon sokka
Päivitetäänpä tilanne: etukehtoon tuli puslan sijaan liukulaakeri ja keinun etupuolen keskitappiin liukulaakerin mittoihin tehty holkki. Lautaspari vaihtui uuteen, samoin kaikki stefat ja puslat. Keinun taaemman kannatintapin pusla on nyt oikeassa asennossa (rasvareikä ylöspäin). Maksoi paljon, mutta tuli kuntoon. Jos tuota huoltaa ja ajaa tolkun kanssa, niin pitäisi kestää. Jos hajoaa toistamiseen, niin sitten harmittaa. Myönteisenä puolena olisi se, että nyt tuon osaisi purkaa ja kasata vähän nopeammin.
Kardaanissa saisi tosiaan olla ristikkonivel ennen etuakselia, mutta se vaatisi varmaankin myös kannatinlaakerin.
Kardaanissa saisi tosiaan olla ristikkonivel ennen etuakselia, mutta se vaatisi varmaankin myös kannatinlaakerin.
Normag NG 20B -53, Nuffield 10/60 + Hymas 4S -65, MF135 -69, -69 ja -70, MF275 -86
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 39 vierailijaa