PostNordin renault Kangoot

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Jantikka
Viestit: 582
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
Viesti:

PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Jantikka »

Postnord on hankkinut 500 kangoota ja nyt todennut että niillä ei voi ajaa talvella. Mistähän on kyse jarrutusongelmassa?

https://www.hs.fi/talous/art-2000006400 ... 4de276b5fb
manner
Viestit: 1435
Liittynyt: Pe Joulu 28, 2018 12:00 am

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja manner »

Halvin tarjous voitti. Eurajoella kanssa turaavat sitä halvinta..
zukka
Viestit: 7794
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja zukka »

En tiennytkään että postnord on syntynyt kun naapurimaiden postit on laittaneet hynttyyt yhteen.

Voihan tuollaisia vikoja tulla mihin vaan uusiin autoihin,mutta luulisi maahantuojan olevan enemmän kiinnostunut tutkimaan jokaisen auton mitä postnord on ostanut. Kuitenkin iso kauppa ollut kyseessä ja varmasti vaikuttaa jatkossa päätöksiin mistä ostetaan jos postnord pysyy vielä toiminnassa.

Muutenhan tuo on normaalia että kaikki viat kielletään viimeiseen asti ja sittenkin se on vaan yksittäistapaus vaikka korjaamossa olisi jo työn alla kolme autoa samasta viasta ja kahdeksan pihalla odottamassa.
Garde72
Viestit: 853
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Garde72 »

Mulla on ollut Kangoon kanssa sellainen vaikeus, että myterikelillä tuppaa takajarrut jäätymään yön aikana kiinni. Kerää puuterilunta jarrusatulaan ja vanteeseen, mistä aina joku noro sulaa ja lirahtaa levyn ja palan väliin.

Toistaiseksi irronnut ihan edestakaisin heijaamalla mutta välillä ei meinaa löytyä pitävää pintaa missä tarttuisi rengas kiinni. Oikeen pitkälle viittisi lähteä ajelemaankaan jompikumpi takapyörä lukossa...
Valmetilla...
Viestit: 795
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

Tahtoo tuota tehdä auto kuin auto sopivassa kelissä, jopa E Mersu etupyörillään. Auttaa vähän kun hankalassa kelissä tekee viimmeset jarrutukset varovasti ja jos viihtii minuutin pari istua autossa ja liikauttaa sitten vähän ilman jarruja. Oisko tuossa aloituksessa kyse siitä että abs ei lumikelillä saa otetta peilijään päällä olevan lumen takia. Kuljettajatkin voi naapurimaassa olla kotoisin parempien kitkakertoimien maasta mutta heidän ammattitaitoaan ei varmaan voi kyseenalaistaa.
korsteeni
Viestit: 3582
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Luulisin että lumipöly tuppaa satuloiden väliin tuollaisessa hitaassa ajossa, että ensipolkaisulla ei tapahdu oikein mitään....ja siitä paniikki.

Jeep Cherokee (xj) tekee ainakin tuota kun rypee oikein kunnon hangessa hetken, niin ei tosiaan ensipolkaisuilla hidasta yhtään. Fiat ducato teki myös sopivassa pyryssä hiljaa ajaessa samaa...ei siis jumita, vaan jostainsyystä ilmeisesti lumi kampeaa mäntiä sisään, jolloin palat kaukana ja ottaa pari polkaisua ennen kuin tapaa levyn tjsp? :roll:
manner
Viestit: 1435
Liittynyt: Pe Joulu 28, 2018 12:00 am

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja manner »

Tuli mieleen kun postnord on muutenkin konkurssi kypsä niin oisko halpuuttaneet kuskit eli ajot suhaa uusioruotsalaiset etelämmistä leveyspiireistä.
Eli ns. inhimilliset tekijät. Jampit ei osaa talvella ja kauhea kitinä että vehkeet on rikki..
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Jos palkan maksussa alkaa olla ongelmia niin saattaa jäädä Kustin fillari toimiston nurkalle hyvinkin pienestä syystä.
Eli jos on konkurssi oven takana, voisi kuvItella että myös duunarien lompsalla on jo käyty.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
Talumees
Viestit: 6361
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Talumees »

manner kirjoitti: La Helmi 08, 2020 7:15 pm Tuli mieleen kun postnord on muutenkin konkurssi kypsä niin oisko halpuuttaneet kuskit eli ajot suhaa uusioruotsalaiset etelämmistä leveyspiireistä.
Eli ns. inhimilliset tekijät. Jampit ei osaa talvella ja kauhea kitinä että vehkeet on rikki..
Moniko "aito" pohjoismaalainen osaa ajaa liukkaalla heti synnyttyään? :?
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
zukka
Viestit: 7794
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja zukka »

Talumees kirjoitti: Su Helmi 09, 2020 10:49 am
manner kirjoitti: La Helmi 08, 2020 7:15 pm Tuli mieleen kun postnord on muutenkin konkurssi kypsä niin oisko halpuuttaneet kuskit eli ajot suhaa uusioruotsalaiset etelämmistä leveyspiireistä.
Eli ns. inhimilliset tekijät. Jampit ei osaa talvella ja kauhea kitinä että vehkeet on rikki..
Moniko "aito" pohjoismaalainen osaa ajaa liukkaalla heti synnyttyään? :?
Tuttuni löysi yli 10 vuotta sitten vaimon thaimaasta. Ensimmäisenä vuonna kun nainen näki kuvista lunta niin hän halusi päästä suomeen tutustumaan ja voisi ajella skootterilla ympäriinsä kunhan pukee lämpimästi päälleen. Ei uskonut millään ettei skootterilla pysy suomen talvessa samallalailla pystyssä kun thaimaan talvessa. Oppi kyllä kun ensimmäisen kerran käveli lumella :lol:
Juho M-P
Viestit: 4367
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

MB Citan ja sen sisarmalli Kangoo ovat kyllä täysin suomeb talveen sopimattomia. Lumi pakkautuu vanteen ja jarrusatulan väliin niin että jarrut menee tehottomaksi ja kun pysähdyt hetkeksi lumi jäätää vanteen kiinni jarrusatulaan.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
zukka
Viestit: 7794
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja zukka »

Juho M-P kirjoitti: Su Helmi 09, 2020 10:58 am MB Citan ja sen sisarmalli Kangoo ovat kyllä täysin suomeb talveen sopimattomia. Lumi pakkautuu vanteen ja jarrusatulan väliin niin että jarrut menee tehottomaksi ja kun pysähdyt hetkeksi lumi jäätää vanteen kiinni jarrusatulaan.
Näitä on tullut muutama nähtyä toinen takapyörä jumissa. Ai hitto kun nauratti s-marketin pihalla edestakas ajeleva tuollainen kun yritti saada jarrua auki joka oli mennyt lukkoon kaupassa käynnin aikana :lol:
Avatar
mike
Viestit: 5324
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja mike »

^ 80-luvun "Kooppelissa" leka piti olla vakiovarusteena, eikä talvella passannut käsijarrua juurikaan käyttää.
Siinähän oli toki rumpujarrut takana.
Onko Rellussa menty kehityksessä taaksepäin :D
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
Jammu
Viestit: 22694
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Jammu »

On se pyörä osannut jäätyä kakkos ja kolmosgolfissakin..
Suomi kuuluu länsimaihin
Juho M-P
Viestit: 4367
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

mike kirjoitti: Su Helmi 09, 2020 11:37 am ^ 80-luvun "Kooppelissa" leka piti olla vakiovarusteena, eikä talvella passannut käsijarrua juurikaan käyttää.
Siinähän oli toki rumpujarrut takana.
Onko Rellussa menty kehityksessä taaksepäin :D
Mullaki oli aikanaan Corsa ja peräkontissa oli aina kirves että sai hamarapuolella hutkasta vanteeseen. Mutta niissä ongelma oli hiukan erilainen.

Mutta Citan/Kangoossa kertyy siis lunta ja jäätä sinne satulan sisälle niin että palat ei pääse puristumaan levyyn. Samoin vanteen ja satulan väli on niin ahdas että jäätyvät kiinni toisiinsa. Citanillekin annettiin puolivirallinen ohje että käsijarrua ei saa talvella käyttää.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
pela
Viestit: 736
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 3:55 pm
Paikkakunta: Lappi
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja pela »

ja mulla tätä takapyörien riesaavaa jäätymisongelmaa 3C Passatin kanssa jossa oli alla vakiopeltivanteet joiden päällä
VW:n omat muovipölärit. Lumipöly pakkautui vanteen sisäpuolelle ja jäätyi kiinni. Homma hoitui ottamalla muovipölärit takaa pois
jpeltoma

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

n
Viimeksi muokannut jpeltoma, To Tammi 14, 2021 6:32 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
korsteeni
Viestit: 3582
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Mitä ne jarrujen jäätymisongelmat nyt liittyy noihin uutisen kangoihin? Vai luetaanko me eri juttua...? :shock:

Yhtiön 500 upouutta ja viime vuonna hankittua jakeluautoa käsittävässä kalustossa on havaittu niin vakavia puutteita, että osa autoista on määrätty ajokieltoon. Autoja on mahdoton jarruttaa lumikelissä.
Jantikka
Viestit: 582
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Jantikka »

Joo, siis ei jarruta kun on lunta ja pakkasta:

Det är modellen Renault Kangoo som inte klarar av vårt nordiska klimat, åtminstone norrut i landet, där kombinationen av snö och kalla temperaturer kan få bromsarna att sluta fungera eller i varje fall kraftigt försämras.

Några av incidenterna har skett på större vägar i hastigheter på 70–80 kilometer i timmen medan andra har inträffat i stadsmiljö. Krümmel säger till Expressen att inga personskador skett eftersom föraren lyckats stoppa bilarna med handbromsen eller genom att växla ner, men det har ändå varit ”chockartade upplevelser” för medarbetarna.

Ja Renaultin vastaus on:

Renault säger till Expressen att de bara fått rapporter om två incidenter och menar samtidigt att bromssystemet fungerar som tänkt och i enlighet med internationell standard. Utredningen bekräftar att bromssystemet fungerat i enlighet med dess design och rådande internationella standarder, skriver de.

Eli semmoset ne Renun jarrut vaan on...
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Varmaan ne jarrut toimii Rellun testeissä suht hyvin, jos testit tehdään ranskanmaalla. Mieluiten vielä kesällä.
Voi tietysti olla, että on talvitestit tehty Lapissa, mutta epäilen.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], jussi77, Majestic-12 [Bot] ja 35 vierailijaa