PostNordin renault Kangoot

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Avatar
toyopet
Viestit: 3260
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja toyopet »

korsteeni kirjoitti: La Helmi 08, 2020 6:50 pm Luulisin että lumipöly tuppaa satuloiden väliin tuollaisessa hitaassa ajossa, että ensipolkaisulla ei tapahdu oikein mitään....ja siitä paniikki.

Jeep Cherokee (xj) tekee ainakin tuota kun rypee oikein kunnon hangessa hetken, niin ei tosiaan ensipolkaisuilla hidasta yhtään. Fiat ducato teki myös sopivassa pyryssä hiljaa ajaessa samaa...ei siis jumita, vaan jostainsyystä ilmeisesti lumi kampeaa mäntiä sisään, jolloin palat kaukana ja ottaa pari polkaisua ennen kuin tapaa levyn tjsp? :roll:
Jeepillä tuli kerran säikähdettyä pahasti kun oli hangessa käyty leikkimässä ja sitten joku päivä sen jälkeen isolle tielle. Eihän tuossa ekassa risteyksessä tapahtunut mitään jarrua painaessa. Ei tullut onneksi ketään...


Edit: xj cherokeella ja renaultillahan on yhteinen historia eli sikälihän se ei yllätä. :)
80-luvun alussa renaulta ja amc kehitteli yhteistyötä ja päämääränä oli tehdä yrityskauppa, missä renault ostaa amc:n. Jeep cherokee xj oli osa sitä ja se on ranskalaista suunnittelua ja siksi yksi moottorivaihtoehto oli renaultin 2.1TD. Ja bensakoneessa, kun siirryttiin gm:n 2.8:sta V6:sta amc:n omaan 4.0 kuutoseen, tuli siihen moottorinohjaukseen renix-järjestelmä ja myös abs-jarrujen ohjaussysteemi renaultilta. :roll:
Viimeksi muokannut toyopet, Ma Helmi 10, 2020 12:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It has three speed: here, there and gone...
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja NH »

Aikaa on mennyt jo noin 10 vuotta, mutta eräs pesunkestävä renupappa ( siihen saakka ) vei puoli vuotta vanhan, noin 5000 km ajetun, Clion silloiseen maahantuojan merkkihuoltoon, koska jarrut vinkuivat kohtalaisesti.

Autoa hakiessa hänelle ojennettiin noin 150 euron lasku, koska vinkuvien jarrujen korjaaminen oli normaalia auton huoltamista, eikä siis takuunalaista vikaa.

Maahantuojan mielestä puolivuotiaassa, 5000 km ajetussa Renaultissa ei ollut vikaa, vaan jarrujen vinkumisen poistaminen oli tavallista asiakkaan maksettavaa huoltotyötä.

PS. tapahtui pääkaupunkiseudulla, eikä kyse ollut mistään kuran umpirappaamasta autosta.
SamiT
Viestit: 6789
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja SamiT »

NH kirjoitti: Su Helmi 09, 2020 3:42 pm Aikaa on mennyt jo noin 10 vuotta, mutta eräs pesunkestävä renupappa ( siihen saakka ) vei puoli vuotta vanhan, noin 5000 km ajetun, Clion silloiseen maahantuojan merkkihuoltoon, koska jarrut vinkuivat kohtalaisesti.

Autoa hakiessa hänelle ojennettiin noin 150 euron lasku, koska vinkuvien jarrujen korjaaminen oli normaalia auton huoltamista, eikä siis takuunalaista vikaa.

Maahantuojan mielestä puolivuotiaassa, 5000 km ajetussa Renaultissa ei ollut vikaa, vaan jarrujen vinkumisen poistaminen oli tavallista asiakkaan maksettavaa huoltotyötä.

PS. tapahtui pääkaupunkiseudulla, eikä kyse ollut mistään kuran umpirappaamasta autosta.
Ja pahimmassa tapauksessa merkkiliikkeen noheva korjaamopäällikkö laskutti vielä maahantuojalta takuuremontin papalta revityn 150 euron lisäksi.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
jussi77
Viestit: 4455
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Jammu kirjoitti: Su Helmi 09, 2020 12:26 pm On se pyörä osannut jäätyä kakkos ja kolmosgolfissakin..
Ja neloskoppasessakin. Ja joskus on etulevyissä jääkerros ja eka jarrutus saattaa säikäyttää kun ei olekaan tehoa. Tulee yleensä heti ekaksi kokeilla jarrutuntumaa. Aika jännältä ajatukselta tuntuu, että muissa autoissa ei tuota kangoon ongelmaa olisi.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

jussi77 kirjoitti: Ma Helmi 10, 2020 9:00 am
Jammu kirjoitti: Su Helmi 09, 2020 12:26 pm On se pyörä osannut jäätyä kakkos ja kolmosgolfissakin..
Ja neloskoppasessakin. Ja joskus on etulevyissä jääkerros ja eka jarrutus saattaa säikäyttää kun ei olekaan tehoa. Tulee yleensä heti ekaksi kokeilla jarrutuntumaa. Aika jännältä ajatukselta tuntuu, että muissa autoissa ei tuota kangoon ongelmaa olisi.
On jarrut jäätyneen -76-mallises välikoppa Escortiskin. Moottorisahalla sulateltihin.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Leilaukko
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Loka 08, 2018 9:52 pm
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Leilaukko »

Matsikka kirjoitti: Ma Helmi 10, 2020 9:11 am On jarrut jäätyneen -76-mallises välikoppa Escortiskin. Moottorisahalla sulateltihin.
Nyt heräsi kiinnostus,miten tuo moottorisahalla sulattaminen käytännössä tapahtui?
skuikka
Viestit: 1697
Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Siinä on se lämpöpuhallin kyljessä. Korvakuulolla sen löytää yleensä siitä kohdasta mistä kuuluu kovin ääni :D
Juho M-P
Viestit: 4370
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Leilaukko kirjoitti: Ti Helmi 11, 2020 11:27 am
Matsikka kirjoitti: Ma Helmi 10, 2020 9:11 am On jarrut jäätyneen -76-mallises välikoppa Escortiskin. Moottorisahalla sulateltihin.
Nyt heräsi kiinnostus,miten tuo moottorisahalla sulattaminen käytännössä tapahtui?
Ketjulla painaa rumpua vasten, kyllä kitka lämmittää.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Deippa
Viestit: 2145
Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
Paikkakunta: Oulun laitamilla
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Deippa »

skuikka kirjoitti: Ti Helmi 11, 2020 11:30 am Siinä on se lämpöpuhallin kyljessä. Korvakuulolla sen löytää yleensä siitä kohdasta mistä kuuluu kovin ääni :D
Vimpan päälle hiljanen lämpöpuhallin :lol:
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa :D
JD 6200 -97
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Leilaukko kirjoitti: Ti Helmi 11, 2020 11:27 am
Matsikka kirjoitti: Ma Helmi 10, 2020 9:11 am On jarrut jäätyneen -76-mallises välikoppa Escortiskin. Moottorisahalla sulateltihin.
Nyt heräsi kiinnostus,miten tuo moottorisahalla sulattaminen käytännössä tapahtui?
Auto tunkille, pyörä pois, saha käyntihin ja pakokaasut jarruihin päin.

Oli aika kova pakkaanen, lährettihin mettästä, tiellä lunta aika paljon ja kun putos raiteilta niin auto ei tikahtanutkaan vaikka lapioitihin lumet pois. Sitten huomasin että etupyörä vain luistaa. Oli niin kylmä ilma että sulanut vesi jäätyi jarrulevylle äkkiä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
eerikki123
Viestit: 501
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 9:14 pm
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja eerikki123 »

Citikan C5 mallissa oli jäätymisongelma takana ja alkuperäiset aluvanteet.
Niitä ei voinut kolistella mutta pyörän kiinnityspulttien kannat oli hyvin näkyvillä. Iso leka ja pieni lyönti pultin kantaan niin aina irtosi jumi. Väittivät että napa särkyy mutta hyvin kestivät.
Moni asia olisi jäänyt kokonaan tekemättä ellei viime tippaa olisi keksitty ;)
Nuffield
Viestit: 1441
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Nuffield »

Mitäs mitäs, Ranskiksissako on kuitenkin vikoja :D On se vaan Rellu jääny mieleen huonoimpana autona mitä mulla koskaan ollut, vieläkin puistattaa.
VALLU ON PARAS!
korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Itsellä on ollut yksi kangoo joskus kymmenisen vuotta sitten, vuoden verran sillä tuli ajeltua ennen kuin se antautui totaalisesti, ilmeisesti ruiskutuspumpusta, mutta en jaksanut edes perehtyä siihen vaan muutamalla satasella sai seuraava omistaja etsiä vikoja. Oli tuo kangoo kyllä melkoinen vikojen keskittymä tosin ei mitään pahempia vikoja paitsi tuo viimeinen.
Sen jälkeen on ollut kaksi Renaultin Masteria ja täytyy vaan todeta että ei niissä ole mitään samaa kuin tuossa kangoossa, ovat ihan eri planeetalta laadun ja kestävyyden suhteen, tässä uudemmassa tulee kohta 400tkm mittariin eikä ainakaan vielä ole ilmennyt mitään vikoja. Ensi kesänä pitäisi vetareiden kumit vaihtaa kun toisella puolen on pieni halkeama, en viitsinyt ostaa edes uusia kumeja vaan ostin täydelliset tehdasuudet kokonaiset vetoakselit kun maksoivat yhteensä ulkomailta vaan 110 euroa, samalla ajattelin pyöränlaakerit vaihtaa.

Itselläkin on ollut pari noita autoja joissa melkein kaikki väittää että takajarrut tai käsijarru jäätyy talvella, jostain syystä niissä ei ole itsellä koskaan jäätyneet jarrut eikä käsijarrut. Itsellä autot olleet aina kylmässä katoksessa. Se voi olla että ainakin osa noista jäätyy koska niitä säilytetään jossain puolilämpimässä tallissa jossa ne sulaa, mutteivät kuivu ja kun saavat pakkasta niin joka paikka jäässä.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
zukka
Viestit: 7799
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja zukka »

Kaverin mazda 6 jäätyi monta kertaa talvessa takapyörät alkuperäisillä peltivanteilla. Nollakelissä tai suolauksen jälkeen kun ajoi parkkiin niin usein sai aamulla lekalla hakata vanteita tai vedellä sulatella. Ongelma poistui kun vaihtoi kokoa isommat alumiinivanteet.

Joskus oltiin loskakelillä minun edellisellä subaru legacylla ajamassa metsäpoluilla ja aamulla toinen etupyörä ei pyörinyt mihinkään. Kolmivetoisena ajoin muutaman kilometrin edelliselle tallille ja jätin sulamaan jolloin alkoi pyöräkin taas pyörimään muutaman tunnin päästä. Oli alkuperäisten peltivanteiden väli täyttynyt loskasta joka jäätyi vanteen ja tukivarsien väliin.
rieko3
Viestit: 8
Liittynyt: La Helmi 10, 2018 7:34 pm
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja rieko3 »

post nord onnistu kadottammaan minulle tulevasta paketista toisen kollin
jo 3 viikkoa olleet etsivinään sitä. soitettu jo 6 kertaa aspaan ja kymmenkunta sähköpostia asian tiimoilta
ei mitään tietoa paketin kohtalosta kävin jo paikallisen terminaalin etsimässä oisko siellä
lähettäjä ak24.fi ei vastaa kun kyselin kuka korvaa.
näköjään kannattaa vältää postnordin kuljetukset jos voi valita.
jussi77
Viestit: 4455
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Käsittämätöntä miten paketti ylipäätään voi jäädä kadoksiin. Onko sitten niin että niitä varastetaan, ei kai se muuten voi kadota. Nojoo voihan se vahingoittua vaikka onnettomuudessa niin, että niistä koodeista ei saa selvää. Vain onko niin, että jos jossain lojuu paketti eikä sen määränpäätä jostakin syystä kyetä selvittämään niin se vain hävitetään ja kuitataan korvaukset. Jos pakettia ei saada avata niin hankalaahan se on toimittaa minnekään.
Ajomies
Viestit: 28109
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Jos alkaa miettimään sitä montako lähetystä maailmalla liikkuu vaikka päivässä, niin onhan se ihan uskomaton määrä. Jos lähetyksiä joutuu "hukkaan" 0,0000001 % ja tuollainen sattuma osuu omalle kohdalle, niin onhan se jo pieni ihme. Usein näissä katoamisissa on syy jossain ulkopuolisessa tapahtumasta, onnettomuus, luonnon mullistus jne. ja sitten ne paketista irronneet laput. Sitten on ne rikkoontumiset, jotka usein johtuu lähettäjän huonosta pakkaamisesta. Muistan vielä kun piti noita romuttamoiden lähetyksiä kuljettamaan linja-autolla. ja kun peltiosat oli usein ilman mitään suojaa, tai joku aaltopahvi kiedottuna, niin ei ne voinut selviytyä matkastaan ilman kolhuja. Lentokoneita putoaa taivaalta, junia suistuu kiskoilta, ja rekkoja suistuu tien oheen, osa vielä palaa, niin tuleehan näissä sitä lähetysten häviämisiä jo vaikka kuinka paljon. Eikä sitten kannata unohtaa niitä ilkivalta ja varkausasioitakaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Yrjö
Viestit: 1481
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Yrjö »

rieko3 kirjoitti: Ke Touko 12, 2021 9:35 am post nord onnistu kadottammaan minulle tulevasta paketista toisen kollin
jo 3 viikkoa olleet etsivinään sitä. soitettu jo 6 kertaa aspaan ja kymmenkunta sähköpostia asian tiimoilta
ei mitään tietoa paketin kohtalosta kävin jo paikallisen terminaalin etsimässä oisko siellä
lähettäjä ak24.fi ei vastaa kun kyselin kuka korvaa.
näköjään kannattaa vältää postnordin kuljetukset jos voi valita.
Ei muuta kuin Renaultin tehtaalle reklamaatiota kun paketti hävis. :roll:
On se rellu niin paska auto.
Kubota B 5001 DT
luminpe1
Viestit: 1129
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 9:38 am
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja luminpe1 »

Postiin hankittiin joskus yli 15 vuotta sitten Renault Kangoo -merkkisiä pieniä pakettiautoja Toyota Versojen tilalle. Näitä tojotia poljettiin surutta, saivat rankkaa kättä, mutta kaikesta huolimatta ne kestivät kohtalaisen hyvin. Ja niitä oli siihen aikaan paljon. Kun sitten Kangoot tulivat tilalle, niitä kohdeltiin ihan yhtä kaltoin kuin Versoja. Kysyin kerran autovarikon asentajalta miten ovat Renaultit kestäneet. Hän painoi päänsä alas, pudisti päätään ja oli hiljaa. Ymmärsin.
Valmet-20
Viestit: 2156
Liittynyt: Ma Touko 19, 2008 1:33 pm
Viesti:

Re: PostNordin renault Kangoot

Viesti Kirjoittaja Valmet-20 »

Postin jakelu on varmaan kovasti auton päälle käyvää hommaa. Kiihdytys jarrutus kiihdytys jarrutus päivästä toiseen. Jarrut lämpeää ja lumi sulaa jarruihin. Sitten pidemmällä siirtymällä jäätyy kiinni.

Kuva
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 39 vierailijaa