vw transporter 2,5TDI -96

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

cimo
Viestit: 2358
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja cimo »

T4sen keulan saa aika pienellä työllä huoltoasentoon, jolloin tilaa tulee mukavasti lisää.

https://www.youtube.com/watch?v=sQg49uUeCOQ
Ukso2
Viestit: 104
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 9:14 am
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja Ukso2 »

Tällä pääsee pitkälle. Vaatii heittokellon ja loppuajoitus tietokoneen perässä.

Itselläni pelkällä heittokellolla ajoitettuna toimii, mutta hivenen pitempään joutuu starttaamaan kuin ennen remonttia.

http://www.saunalahti.fi/chevy88/ajt.pdf
Massey-Ferguson 265 -80
Ferguson 35 -57
Fahr D 177 S -59
Traktorikaivuri M-F 765 -65
Pappa Tunturi
zukka
Viestit: 7799
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja zukka »

Olikohan se tässä heittokellolla laitettava.
Ainakin 2.5tdi LT:ssä olen heittokellolla laittanut pumpun ajoituksen kohdalleen. Transporterin hihnaa en ole ikinä vaihtanut.

Edit: Tännehän olikin näköjään jo vastailtu että tarvii tuon heittokellon.
rokkimatti
Viestit: 1624
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Ite pistin(2,5 tdi) heittokellolla 0,70.
Jokusen viikon sen jälkeen vagcomilla säädettiin uudestaan.huonontu käyntiinlähtö.
Testeri näyttää kartan johon väliin on säädettävä.heittokello kyllä näyttää sen mitä pitää.
Ja hihna viruu,omassa täytyy säätää uudelleen kun lyö vikakoodin päälle.
2,4 ja 2,5 voi säätää kummastakin heittokellolla.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja epe2 »

noniin nyt päästiin asiaan,moni korjaamo ajan säästämiseksi tekee noissa 5 koneissa et merkkaavat tussilla,mut tuo ei ole tarkka menetelmä,heittokellolla ja voi sit vielä sähköisesti tarkistaa,ite laitan kellolla ja hyvin lähtevät naksahtamalla käyntiin :P
Kardaani
Viestit: 2188
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja Kardaani »

Joo on aika ronkeli kone pumpun ajotuksesta kylmäkäynnistyksessä. Ehjäkin hihna kun venyy ja ajotus menee myöhäselle, tarvii omien kokemusten mukaan jo -5 pakkasilla piiitkän hehkun ennenku kannattaa ees yrittää. -15 pitääkin olla jo lohkossa jos meinaa käyntiin saada. Siinä mielessä tietokoneen perässä pumpun säätö.
skuikka
Viestit: 1697
Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Sitä hienosäätää vartissa aikaisemmalla jos vaan hihnapyörissä on säätövaraa. Oma ei ostaessa halunnut lähteä kylmänä kunnolla tulille ilman piiiitkää sahausta ja kävi todella pehmeästi. Koppa auki, etummainen siiva löysälle, takimmaista vähän myötäpäivään, ja etummaisella kireys kohdalleen. Alkoi kuulostaa dieseliltä ja rusahtaa miettimättä käyntiin.
epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja epe2 »

moottorina tuo 5 kone oli ehkä lujin ja paras moottori mitä vag on ikuna tehny :P
routi
Viestit: 189
Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja routi »

Älä nyt vaan mee irrottaa sitä alempaa pyörää, laitat uuden pultin kiristäjään ja hampaat kohilleen, niin se on siinä.
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

epe2 kirjoitti: Ti Helmi 04, 2020 5:49 pm moottorina tuo 5 kone oli ehkä lujin ja paras moottori mitä vag on ikuna tehny :P
Ei ole suotta TDI V70 Volvoja myynnissä, joilla ajettu yli 700 tkm.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
jake74
Viestit: 1737
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja jake74 »

cimo kirjoitti: Ti Helmi 04, 2020 2:52 pm T4sen keulan saa aika pienellä työllä huoltoasentoon, jolloin tilaa tulee mukavasti lisää.

https://www.youtube.com/watch?v=sQg49uUeCOQ
riippuu siittäkin onko pitkä vai lyhyt keulanen. pitkäkeulasta ei saa huoltoasentoon ku puuttuu ne sarana jutut syyläristä. lyhyen saa.
jake74
Viestit: 1737
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja jake74 »

TunturiPappa kirjoitti: Ti Helmi 04, 2020 9:58 pm
epe2 kirjoitti: Ti Helmi 04, 2020 5:49 pm moottorina tuo 5 kone oli ehkä lujin ja paras moottori mitä vag on ikuna tehny :P
Ei ole suotta TDI V70 Volvoja myynnissä, joilla ajettu yli 700 tkm.
mulla on portterilla ajettu 623tkm
Jiitek
Viestit: 5873
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

jake74 kirjoitti: Ke Helmi 05, 2020 12:24 am
cimo kirjoitti: Ti Helmi 04, 2020 2:52 pm T4sen keulan saa aika pienellä työllä huoltoasentoon, jolloin tilaa tulee mukavasti lisää.

https://www.youtube.com/watch?v=sQg49uUeCOQ
riippuu siittäkin onko pitkä vai lyhyt keulanen. pitkäkeulasta ei saa huoltoasentoon ku puuttuu ne sarana jutut syyläristä. lyhyen saa.
Kyllä ne molemmat saa. Ja pakkohan on saadakin, ei siihen muuten pysty mitään tekemään.

Just vaihdoin jarrupääsylinterin 980tkm ajettuun...
Juho M-P
Viestit: 4373
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei tarvi heittokelloa ja katkenneenkin hihnan saa tienposkessa kohdalleen niin että käy. Sitten testerillä hierotaan just kohdalleen.

Kampiakselin Ykk merkki noissa on on ihan hanurista. Helpompaa kattoa nokka-akselista
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja epe2 »

kyllä sen jooolllllain saa kääääyyymäään ja vedot pois,olihan vag aiemminki moottori mikä ei joka sepän käsissä onnistunu muuta ku käymään,oikeissa käsissä ku koottiin oikein se saatiin soimaan,eli kuplan kone :wink:
rokkimatti
Viestit: 1624
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Mites sen vauhtipyörän merkin näkis sieltä nokalta?
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Jiitek
Viestit: 5873
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

rokkimatti kirjoitti: Ke Helmi 05, 2020 8:16 am Mites sen vauhtipyörän merkin näkis sieltä nokalta?
Ei mitenkään. Nokalta toki voi katsella vähän suuntia mistä kohdilta sitä kampuran merkkiä voi etsiä mutta tarkan ykk:n saa vain kampuralta.
rokkimatti
Viestit: 1624
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Näin miustakin.
Siellä jos on jakopää vielä sivussa silleen että nokan hahlo ei ole kohillaan niin ei satu kyllä millään.vauhtipyörän merkki on kyllä p#erseestä 2,5 tdi koneessa.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
jake74
Viestit: 1737
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja jake74 »

Jiitek kirjoitti: Ke Helmi 05, 2020 12:47 am
jake74 kirjoitti: Ke Helmi 05, 2020 12:24 am
cimo kirjoitti: Ti Helmi 04, 2020 2:52 pm T4sen keulan saa aika pienellä työllä huoltoasentoon, jolloin tilaa tulee mukavasti lisää.

https://www.youtube.com/watch?v=sQg49uUeCOQ
riippuu siittäkin onko pitkä vai lyhyt keulanen. pitkäkeulasta ei saa huoltoasentoon ku puuttuu ne sarana jutut syyläristä. lyhyen saa.
Kyllä ne molemmat saa. Ja pakkohan on saadakin, ei siihen muuten pysty mitään tekemään.

Just vaihdoin jarrupääsylinterin 980tkm ajettuun...
mulla on molemat, lyhyt ja pitkäkeulanen. pitkäkeulasesta en saanut keulaa huolto asentoon ja eikä kyllä sitä tarvinnukaa ku siinä on enemän tilaa ku lyhyt keulasessa.
jake74
Viestit: 1737
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: vw transporter 2,5TDI -96

Viesti Kirjoittaja jake74 »

rokkimatti kirjoitti: Ke Helmi 05, 2020 9:16 am Näin miustakin.
Siellä jos on jakopää vielä sivussa silleen että nokan hahlo ei ole kohillaan niin ei satu kyllä millään.vauhtipyörän merkki on kyllä p#erseestä 2,5 tdi koneessa.
nokkaakselia ei saa muuten kohileen ku tuolla hahlolla. jakopään pyörä on kartiolla kiinni eli sen voi laittaa mihin asentoo vain. samaten pumpunremmin pyörä nokkaakselilla ei oo mitä lukituksia vaan portaaton säätö. ite oon tästä aina säädellyt pumpun ennakkoa karkeesti kohileen korvakuulolla.en oo muuta tarvinnut vaikka vcds löytyy kotoa. hyvin lähtee käyntiin ja vetoja on.
pumpun ajotusmerkki löytyy ku alapuolelta kattoo. korvakossa tai pumpunrunkossa on viiva ja pumpunpyörässä on kans. vauhtipyörän merkki kohilen ja tarkistaa että nokkaakseli oikialla kierroksella ettei oo 180astetta väärässä. jos on väärässä ni pyöräyttää kierroksen moottoria.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa