vw transporter 2,5TDI -96
-
- Viestit: 2358
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
T4sen keulan saa aika pienellä työllä huoltoasentoon, jolloin tilaa tulee mukavasti lisää.
https://www.youtube.com/watch?v=sQg49uUeCOQ
https://www.youtube.com/watch?v=sQg49uUeCOQ
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 9:14 am
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Tällä pääsee pitkälle. Vaatii heittokellon ja loppuajoitus tietokoneen perässä.
Itselläni pelkällä heittokellolla ajoitettuna toimii, mutta hivenen pitempään joutuu starttaamaan kuin ennen remonttia.
http://www.saunalahti.fi/chevy88/ajt.pdf
Itselläni pelkällä heittokellolla ajoitettuna toimii, mutta hivenen pitempään joutuu starttaamaan kuin ennen remonttia.
http://www.saunalahti.fi/chevy88/ajt.pdf
Massey-Ferguson 265 -80
Ferguson 35 -57
Fahr D 177 S -59
Traktorikaivuri M-F 765 -65
Pappa Tunturi
Ferguson 35 -57
Fahr D 177 S -59
Traktorikaivuri M-F 765 -65
Pappa Tunturi
-
- Viestit: 7799
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Olikohan se tässä heittokellolla laitettava.
Ainakin 2.5tdi LT:ssä olen heittokellolla laittanut pumpun ajoituksen kohdalleen. Transporterin hihnaa en ole ikinä vaihtanut.
Edit: Tännehän olikin näköjään jo vastailtu että tarvii tuon heittokellon.
Ainakin 2.5tdi LT:ssä olen heittokellolla laittanut pumpun ajoituksen kohdalleen. Transporterin hihnaa en ole ikinä vaihtanut.
Edit: Tännehän olikin näköjään jo vastailtu että tarvii tuon heittokellon.
-
- Viestit: 1624
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Ite pistin(2,5 tdi) heittokellolla 0,70.
Jokusen viikon sen jälkeen vagcomilla säädettiin uudestaan.huonontu käyntiinlähtö.
Testeri näyttää kartan johon väliin on säädettävä.heittokello kyllä näyttää sen mitä pitää.
Ja hihna viruu,omassa täytyy säätää uudelleen kun lyö vikakoodin päälle.
2,4 ja 2,5 voi säätää kummastakin heittokellolla.
Jokusen viikon sen jälkeen vagcomilla säädettiin uudestaan.huonontu käyntiinlähtö.
Testeri näyttää kartan johon väliin on säädettävä.heittokello kyllä näyttää sen mitä pitää.
Ja hihna viruu,omassa täytyy säätää uudelleen kun lyö vikakoodin päälle.
2,4 ja 2,5 voi säätää kummastakin heittokellolla.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 1798
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
noniin nyt päästiin asiaan,moni korjaamo ajan säästämiseksi tekee noissa 5 koneissa et merkkaavat tussilla,mut tuo ei ole tarkka menetelmä,heittokellolla ja voi sit vielä sähköisesti tarkistaa,ite laitan kellolla ja hyvin lähtevät naksahtamalla käyntiin
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Joo on aika ronkeli kone pumpun ajotuksesta kylmäkäynnistyksessä. Ehjäkin hihna kun venyy ja ajotus menee myöhäselle, tarvii omien kokemusten mukaan jo -5 pakkasilla piiitkän hehkun ennenku kannattaa ees yrittää. -15 pitääkin olla jo lohkossa jos meinaa käyntiin saada. Siinä mielessä tietokoneen perässä pumpun säätö.
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Sitä hienosäätää vartissa aikaisemmalla jos vaan hihnapyörissä on säätövaraa. Oma ei ostaessa halunnut lähteä kylmänä kunnolla tulille ilman piiiitkää sahausta ja kävi todella pehmeästi. Koppa auki, etummainen siiva löysälle, takimmaista vähän myötäpäivään, ja etummaisella kireys kohdalleen. Alkoi kuulostaa dieseliltä ja rusahtaa miettimättä käyntiin.
-
- Viestit: 1798
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
moottorina tuo 5 kone oli ehkä lujin ja paras moottori mitä vag on ikuna tehny
-
- Viestit: 189
- Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Älä nyt vaan mee irrottaa sitä alempaa pyörää, laitat uuden pultin kiristäjään ja hampaat kohilleen, niin se on siinä.
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Ei ole suotta TDI V70 Volvoja myynnissä, joilla ajettu yli 700 tkm.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 1737
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
riippuu siittäkin onko pitkä vai lyhyt keulanen. pitkäkeulasta ei saa huoltoasentoon ku puuttuu ne sarana jutut syyläristä. lyhyen saa.cimo kirjoitti: ↑Ti Helmi 04, 2020 2:52 pm T4sen keulan saa aika pienellä työllä huoltoasentoon, jolloin tilaa tulee mukavasti lisää.
https://www.youtube.com/watch?v=sQg49uUeCOQ
-
- Viestit: 1737
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
mulla on portterilla ajettu 623tkmTunturiPappa kirjoitti: ↑Ti Helmi 04, 2020 9:58 pmEi ole suotta TDI V70 Volvoja myynnissä, joilla ajettu yli 700 tkm.
-
- Viestit: 5873
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Kyllä ne molemmat saa. Ja pakkohan on saadakin, ei siihen muuten pysty mitään tekemään.jake74 kirjoitti: ↑Ke Helmi 05, 2020 12:24 amriippuu siittäkin onko pitkä vai lyhyt keulanen. pitkäkeulasta ei saa huoltoasentoon ku puuttuu ne sarana jutut syyläristä. lyhyen saa.cimo kirjoitti: ↑Ti Helmi 04, 2020 2:52 pm T4sen keulan saa aika pienellä työllä huoltoasentoon, jolloin tilaa tulee mukavasti lisää.
https://www.youtube.com/watch?v=sQg49uUeCOQ
Just vaihdoin jarrupääsylinterin 980tkm ajettuun...
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Ei tarvi heittokelloa ja katkenneenkin hihnan saa tienposkessa kohdalleen niin että käy. Sitten testerillä hierotaan just kohdalleen.
Kampiakselin Ykk merkki noissa on on ihan hanurista. Helpompaa kattoa nokka-akselista
Kampiakselin Ykk merkki noissa on on ihan hanurista. Helpompaa kattoa nokka-akselista
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1798
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
kyllä sen jooolllllain saa kääääyyymäään ja vedot pois,olihan vag aiemminki moottori mikä ei joka sepän käsissä onnistunu muuta ku käymään,oikeissa käsissä ku koottiin oikein se saatiin soimaan,eli kuplan kone
-
- Viestit: 1624
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Mites sen vauhtipyörän merkin näkis sieltä nokalta?
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 5873
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Ei mitenkään. Nokalta toki voi katsella vähän suuntia mistä kohdilta sitä kampuran merkkiä voi etsiä mutta tarkan ykk:n saa vain kampuralta.rokkimatti kirjoitti: ↑Ke Helmi 05, 2020 8:16 am Mites sen vauhtipyörän merkin näkis sieltä nokalta?
-
- Viestit: 1624
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Näin miustakin.
Siellä jos on jakopää vielä sivussa silleen että nokan hahlo ei ole kohillaan niin ei satu kyllä millään.vauhtipyörän merkki on kyllä p#erseestä 2,5 tdi koneessa.
Siellä jos on jakopää vielä sivussa silleen että nokan hahlo ei ole kohillaan niin ei satu kyllä millään.vauhtipyörän merkki on kyllä p#erseestä 2,5 tdi koneessa.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 1737
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
mulla on molemat, lyhyt ja pitkäkeulanen. pitkäkeulasesta en saanut keulaa huolto asentoon ja eikä kyllä sitä tarvinnukaa ku siinä on enemän tilaa ku lyhyt keulasessa.Jiitek kirjoitti: ↑Ke Helmi 05, 2020 12:47 amKyllä ne molemmat saa. Ja pakkohan on saadakin, ei siihen muuten pysty mitään tekemään.jake74 kirjoitti: ↑Ke Helmi 05, 2020 12:24 amriippuu siittäkin onko pitkä vai lyhyt keulanen. pitkäkeulasta ei saa huoltoasentoon ku puuttuu ne sarana jutut syyläristä. lyhyen saa.cimo kirjoitti: ↑Ti Helmi 04, 2020 2:52 pm T4sen keulan saa aika pienellä työllä huoltoasentoon, jolloin tilaa tulee mukavasti lisää.
https://www.youtube.com/watch?v=sQg49uUeCOQ
Just vaihdoin jarrupääsylinterin 980tkm ajettuun...
-
- Viestit: 1737
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
nokkaakselia ei saa muuten kohileen ku tuolla hahlolla. jakopään pyörä on kartiolla kiinni eli sen voi laittaa mihin asentoo vain. samaten pumpunremmin pyörä nokkaakselilla ei oo mitä lukituksia vaan portaaton säätö. ite oon tästä aina säädellyt pumpun ennakkoa karkeesti kohileen korvakuulolla.en oo muuta tarvinnut vaikka vcds löytyy kotoa. hyvin lähtee käyntiin ja vetoja on.rokkimatti kirjoitti: ↑Ke Helmi 05, 2020 9:16 am Näin miustakin.
Siellä jos on jakopää vielä sivussa silleen että nokan hahlo ei ole kohillaan niin ei satu kyllä millään.vauhtipyörän merkki on kyllä p#erseestä 2,5 tdi koneessa.
pumpun ajotusmerkki löytyy ku alapuolelta kattoo. korvakossa tai pumpunrunkossa on viiva ja pumpunpyörässä on kans. vauhtipyörän merkki kohilen ja tarkistaa että nokkaakseli oikialla kierroksella ettei oo 180astetta väärässä. jos on väärässä ni pyöräyttää kierroksen moottoria.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa