Etukuormaajan vaimennin
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 5:15 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pirkanmaa
- Viesti:
Etukuormaajan vaimennin
Onko kokemusta vaimentimen jälkiasennuksesta etukuormaajaan? Itellä suunnitteilla Quicke 55 kuormaajaan vaimennin. Quikcen oma softdrive maksaisi yli 800€. Ei huokuttele. Mp- Lift myy mäntätyyppistä vaimenninsarjaa n. 350€ hintaan:
http://www.mp-lift.fi/lisavarusteet-muut-merkit.html
Ja hydraulliikka.fi olisi halvin vaihtoehto:
https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote ... ormaajalle
Kannattaako köyhän sortua halpaan vai olisko toi Mp-Liftin sarja hyvä?
http://www.mp-lift.fi/lisavarusteet-muut-merkit.html
Ja hydraulliikka.fi olisi halvin vaihtoehto:
https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote ... ormaajalle
Kannattaako köyhän sortua halpaan vai olisko toi Mp-Liftin sarja hyvä?
Valtra MEZZO 6400-02
Massey-Ferguson 699-86
Massey-Ferguson 135-69
Komatsu PC 120-5
CaseIH 4230 MX-95 (entinen)
Massey-Ferguson 699-86
Massey-Ferguson 135-69
Komatsu PC 120-5
CaseIH 4230 MX-95 (entinen)
- Matsikka
- Viestit: 16234
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Perän Mikko laittoi mun molempiin Quikkiin tuon vaimentimen.
Mun mielestä niistä tuli hyvät.
Mun mielestä niistä tuli hyvät.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Tuo halpa on justiin yhtä hyvä.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 8703
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
- Paikkakunta: Cat shaisse Hill
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
mäntäversion mie osti tehohydrosta. siinä kahet paineet, tyhjälle ja kuormatulle. Sulkuventtiilin laitoin kans, kun jtain tarkempaa pitää kingotella.
Mäntäversio vuotaa kuulemma hitaammin typet pihalle, siksi huoltovapaampi.
Mäntäversio vuotaa kuulemma hitaammin typet pihalle, siksi huoltovapaampi.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
-
- Viestit: 2147
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
- Paikkakunta: Oulun laitamilla
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Ja mitäs nämä vaimentimet sitten vaimentaa?
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa
JD 6200 -97
JD 6200 -97
-
- Viestit: 8703
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
- Paikkakunta: Cat shaisse Hill
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Ylös alas pompottelua tieajossa. Säästää merkittävästi etuakseliakin. Ja kuskia.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
-
- Viestit: 245
- Liittynyt: To Touko 08, 2014 9:11 am
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Pitäskö olla kaks akkua nostolinjassa? Isommalla ja pienemmällä varauspaineella, jotta vaimennus toimisi kuormalla ja ilman kuormaa?
Entä rikkuuko männän tiivisteet, jos ei ole laskunkin puolella akkua?
Entä rikkuuko männän tiivisteet, jos ei ole laskunkin puolella akkua?
-
- Viestit: 8703
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
- Paikkakunta: Cat shaisse Hill
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Näkyy piisaavan että on vain noston puolella.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
-
- Viestit: 245
- Liittynyt: To Touko 08, 2014 9:11 am
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Niin näyttää, ja ilmeisesti on ollut ongelmatonta?
Mulle vaan joku hydrauliammattilainen sano että ei tiivisteet kestä, jos ei oo vastapuolella myös tulossa öljyä tilalle..
Mulle vaan joku hydrauliammattilainen sano että ei tiivisteet kestä, jos ei oo vastapuolella myös tulossa öljyä tilalle..
-
- Viestit: 8703
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
- Paikkakunta: Cat shaisse Hill
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Hytykkäammattilainen siellä liikkeessä sen suunnitteli niin häntä uskoin. Oli miulla edesmenneessä molemminpuolin kylläkin. Samalla tavalla tuntuu toimivan eikä tuosta ole kolmeen vuoteen tiivisteet korkannu.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Ei oo pyöräkuormaajissakaan ku noston puolella.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Joissain laitteissa on myös yläpuolella vaimennus, ja joissakin sähköllä jousto kytkettynä menee nosto ykstoimiseks, jolloin sillä ei voi painattaa ja antaa vapaasti aisojen kellua ylöspäin.
Etunostolaittessa pitää käyttää varret ylempänä, ja sitten pikkukierroksilla laskea nopeasti vähän alemmas, jotta ei töki yläpuoli vastaan reilummissa joustoissa.
Etunostolaittessa pitää käyttää varret ylempänä, ja sitten pikkukierroksilla laskea nopeasti vähän alemmas, jotta ei töki yläpuoli vastaan reilummissa joustoissa.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 5:15 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Noniin, tilasin sitten tuon halvimman vaihtoehdon . Saa sitten nähdä kuinka toimii. Ilmeisesti kuormaajan edestä löytyy tulppa, johon vaimentimen voi asentaa..
http://parts.quicke.se/AssertWeb/fi/Qui ... node=73668
http://parts.quicke.se/AssertWeb/fi/Qui ... node=73668
Valtra MEZZO 6400-02
Massey-Ferguson 699-86
Massey-Ferguson 135-69
Komatsu PC 120-5
CaseIH 4230 MX-95 (entinen)
Massey-Ferguson 699-86
Massey-Ferguson 135-69
Komatsu PC 120-5
CaseIH 4230 MX-95 (entinen)
-
- Viestit: 542
- Liittynyt: Ke Tammi 16, 2013 9:24 am
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Terve, laitatko sitten kuvia kun olet asentanut paikolleen mulla on sama projekti tulossa ja taidan tänään tilata tuon saman osan ku sulla.
-
- Viestit: 1869
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Ite tein justiin nuin kun melko isoja eroja tulee painossa tyhjänä ja täytenä. Kokeilemalla laskin painetta esitäytetyistä palloista ja koitin väleen pompittaa että miltä tuntuu. Toisesta pallosta tyhjällä kauhalla ja toisesta tyhjäsin typpeä hiekkakuopalla täyden kauhan kanssa ja ajelin rinkiä. Täytenä joustaa hyvin mutta tyhjänä jäi vähän kovaksi. Tosin joustaa kyllä niin ei ole tullut uudelleen säädettyä.
Ja laitoin tosiaan laskun puolellekkin yhden pallon kaiken varalta.
-
- Viestit: 245
- Liittynyt: To Touko 08, 2014 9:11 am
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Mittasin sylinterin päästä ilman kuormaa 55-60bar, kuorman kanssa 80bar.
Akun varauspainekko pitää olla alhaisempi kuin nuo mitatut?
Eli toinen akku ~45bar ja toinen ~70bar? Lähinnä haarukoib että mistä lähtis liikenteeseen.
Laskun puolelle myös akku, ja aika pieni varauspaine sinne, ~30bar?
Akun varauspainekko pitää olla alhaisempi kuin nuo mitatut?
Eli toinen akku ~45bar ja toinen ~70bar? Lähinnä haarukoib että mistä lähtis liikenteeseen.
Laskun puolelle myös akku, ja aika pieni varauspaine sinne, ~30bar?
-
- Viestit: 8703
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
- Paikkakunta: Cat shaisse Hill
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Miun muistin mukkaa 110 silverissä ismen 140L akkujen paine 10 ja 30 bar. Saattaa olla eri. En niin muista kun en ite asetellu . Vai oisko ollu 20bar se alempi. Vähän kova tyhjillä aisoilla.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
-
- Viestit: 4695
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
960 Kuikessa on esitäyttö alasasennolle 25 bar, yläasennosta en tiedä, mutta veikkasin samaa arvoa. Nyt minulla on vaihdetussa pallossa 30 bar ja se on sopiva raskaimmille kauhoille, ilman kauhaa ajettaessa on hieman epämukava. Muistelen että 75 kuikessa oli 3 palloa, 2 alasasennolle eri paineilla ja yksi ylössuuntaan. Jotain 9000 tuntia kesti kuiken alkuperäinen pallo vaikka en sitä joustoa välillä pois juurikaan kytkenyt.
Ja laittaisin 2 palloa, kun ostin Jokihydrosta tuon 0,5 litran varaosapallon jossa on venttiili, se maksoi 70€ + alv. Sähköventtiili vaikuttaa kätevältä jos se toimii siten että sähköllä saa jouston pois päältä, kun useimiten jousto saa toimia kuin olla jäykkänä.
Ja laittaisin 2 palloa, kun ostin Jokihydrosta tuon 0,5 litran varaosapallon jossa on venttiili, se maksoi 70€ + alv. Sähköventtiili vaikuttaa kätevältä jos se toimii siten että sähköllä saa jouston pois päältä, kun useimiten jousto saa toimia kuin olla jäykkänä.
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:21 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: Etukuormaajan vaimennin
Oleellista oikeassa paineessa on se että tuntuu hyvältä. Jonkun verran hydrauliikan painetta matalampi pitää sen esitäytön olla, muuten ei joustoa ”yhtään löydy”.
Mäntävaraajissa kaasun poistuma on aika vähäistä verrattuna kalvo/rakkoakkuihin. Sanovat näin myyjät.
Rakko/kalvoakusta tulee öljyä kaasuntäyttöliittimestä jos kalvo rikki, eipä testailla sitten kuorman kanssa!
Ja mitä esitäyttöpaineeseen tulee, niin varmistakaa että hydrauliikan puolella ei ole painetta mittauksen aikana niin paljoa ettei kaasu puristu kasaan ja vaikuta samalla kaasunpainelukemaan.
Sähköventtiilin valinta vaan sit kans silleen otsalla katsoen, että tulee riittävän avara venttiil, että öljy pääsee akkuun ja akusta pois.
Siihenhän vois laittaa vielä säätökuristimen akun väliin ja hakea sen kautta järjestelmän ominaistaajuutta kohdalleen.Eli ei pelkästään kapasitanssi(paineakku/kondensaattori), minkä kuormaajan nivelkitkat vaimentaa, vaan kapasitanssi (kondensaattori)+resistanssi(vastus) akulle virtaavassa öljylinjassa. Menee ehkä vähän hifistelyyn, mutta teoriassa tuolla kuristimella olisi mahdollista lisätä vaimennusta.
Mäntävaraajissa kaasun poistuma on aika vähäistä verrattuna kalvo/rakkoakkuihin. Sanovat näin myyjät.
Rakko/kalvoakusta tulee öljyä kaasuntäyttöliittimestä jos kalvo rikki, eipä testailla sitten kuorman kanssa!
Ja mitä esitäyttöpaineeseen tulee, niin varmistakaa että hydrauliikan puolella ei ole painetta mittauksen aikana niin paljoa ettei kaasu puristu kasaan ja vaikuta samalla kaasunpainelukemaan.
Sähköventtiilin valinta vaan sit kans silleen otsalla katsoen, että tulee riittävän avara venttiil, että öljy pääsee akkuun ja akusta pois.
Siihenhän vois laittaa vielä säätökuristimen akun väliin ja hakea sen kautta järjestelmän ominaistaajuutta kohdalleen.Eli ei pelkästään kapasitanssi(paineakku/kondensaattori), minkä kuormaajan nivelkitkat vaimentaa, vaan kapasitanssi (kondensaattori)+resistanssi(vastus) akulle virtaavassa öljylinjassa. Menee ehkä vähän hifistelyyn, mutta teoriassa tuolla kuristimella olisi mahdollista lisätä vaimennusta.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 48 vierailijaa