MF 165 ohjaustehostin
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 8:22 pm
- Paikkakunta: keskipohojanmaan syjämmestä
- Viesti:
MF 165 ohjaustehostin
Elikkä nyt tarttis vähä näkemystä ja kokemusta.
Tuli tuosa villiajatus mielehe, että laitta 165 nassikkaha ohojaustehostime. En aatellu laittaa sitä normaalia hässäkkää mikä sielä keulilla nyt on. Vaan. Tekis siihe orbitrooli tyyppisen systeemin. Löytys hyllystä 300-sarjan kaksoispumppu ja ylimääränen orbitrooli. Sylintereitäkin löytyy jonkilaisia. Aattelin nääs, että laittas vaan suoraan sylinterin sinne keulalle missä on nykyään vipu ratilta tulevalle akselille. (Vähä huonosti selitetty, mutta toivottavasti ymmärrätte). Sitte pumpulta matalapaine puoli tehostimelle ja korkiapaine puoli ulukosen hytrauliikkaan. Eli samaan tyylin mitä Lemmy on tehny siihe 500 massikkaan.
Kysymys siis kuuluuki onnistuuko tuo ihan normi sylinterillä? Ja voiko sylinteri asennukse tehä nuin niinkö eellä kuvailin?
Tuli tuosa villiajatus mielehe, että laitta 165 nassikkaha ohojaustehostime. En aatellu laittaa sitä normaalia hässäkkää mikä sielä keulilla nyt on. Vaan. Tekis siihe orbitrooli tyyppisen systeemin. Löytys hyllystä 300-sarjan kaksoispumppu ja ylimääränen orbitrooli. Sylintereitäkin löytyy jonkilaisia. Aattelin nääs, että laittas vaan suoraan sylinterin sinne keulalle missä on nykyään vipu ratilta tulevalle akselille. (Vähä huonosti selitetty, mutta toivottavasti ymmärrätte). Sitte pumpulta matalapaine puoli tehostimelle ja korkiapaine puoli ulukosen hytrauliikkaan. Eli samaan tyylin mitä Lemmy on tehny siihe 500 massikkaan.
Kysymys siis kuuluuki onnistuuko tuo ihan normi sylinterillä? Ja voiko sylinteri asennukse tehä nuin niinkö eellä kuvailin?
M-F 35 -60
M-F 165 -68 + James kuokka
M-F 165 -70
M-F 265 -83
M-F 390 Turpo -90
M-F 399 Turpo -96
Toyota Carina -83
Blogi https://mehuagri.blogspot.com/?m=1
M-F 165 -68 + James kuokka
M-F 165 -70
M-F 265 -83
M-F 390 Turpo -90
M-F 399 Turpo -96
Toyota Carina -83
Blogi https://mehuagri.blogspot.com/?m=1
-
- Viestit: 8207
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
Noinhan se massikan omakin orbi ohjaus on toteutettu, ainakin 500 sarjassa, paitsi pelkästää ohjauksen omalla pumpulla. Sylinterikin on ihan normaali.
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 8:22 pm
- Paikkakunta: keskipohojanmaan syjämmestä
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
No nii. Eli ei ollu oma ajatus iha lepikköhö menny. Nyt pitää vaa ruveta miettihi lopullista toteutusta ja saaha entiset rojektit pois eestä.
Kiitos tiejosta.
Kiitos tiejosta.
M-F 35 -60
M-F 165 -68 + James kuokka
M-F 165 -70
M-F 265 -83
M-F 390 Turpo -90
M-F 399 Turpo -96
Toyota Carina -83
Blogi https://mehuagri.blogspot.com/?m=1
M-F 165 -68 + James kuokka
M-F 165 -70
M-F 265 -83
M-F 390 Turpo -90
M-F 399 Turpo -96
Toyota Carina -83
Blogi https://mehuagri.blogspot.com/?m=1
-
- Viestit: 330
- Liittynyt: To Helmi 26, 2009 8:37 am
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
Moro
Sain joku viikko sitten ohjauksen tehtyä omaan MF65:een.
Alunperin ajattelin änkeä sylinterit jotenkin etuakselille että pääsisi eroon apusimpukasta. Osoittautui niin ahtaaksi sylkkyjä sinne viritellä että laitoin pitkittäisen sylinterin ohjausvaihteelta etiäppäin lähtevään tankoon.
Laitoin sylinterin peräpään kiinni ohjausvaihteen akseliin. Jouduin tekemään mutkia eteenpäin menevään varteen koska varsi otti kiinni moneen paikkaan. Sitten jatkoin ohjaussylinteriltä tulevaa akselia jolla sain sylinterin peräpäätä ulommas. Nyt laitoin suoraa hydeputkea sylinteriltä ettepäin. Sylinteri on 50/30x100 vakiosylinteri ja isku on just sopiva.
Minulla on oma pumppu jakopäässä ja riittää hyvin. Paineen mittasin niin on n. 100bar. Minulla turhan suuri orbitrol, ohjaus on jo vähän turhankin äkäinen, n. kierros laidasta laitaan. Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen. Mukava sompailla ahtaassa pihassa.
Sain joku viikko sitten ohjauksen tehtyä omaan MF65:een.
Alunperin ajattelin änkeä sylinterit jotenkin etuakselille että pääsisi eroon apusimpukasta. Osoittautui niin ahtaaksi sylkkyjä sinne viritellä että laitoin pitkittäisen sylinterin ohjausvaihteelta etiäppäin lähtevään tankoon.
Laitoin sylinterin peräpään kiinni ohjausvaihteen akseliin. Jouduin tekemään mutkia eteenpäin menevään varteen koska varsi otti kiinni moneen paikkaan. Sitten jatkoin ohjaussylinteriltä tulevaa akselia jolla sain sylinterin peräpäätä ulommas. Nyt laitoin suoraa hydeputkea sylinteriltä ettepäin. Sylinteri on 50/30x100 vakiosylinteri ja isku on just sopiva.
Minulla on oma pumppu jakopäässä ja riittää hyvin. Paineen mittasin niin on n. 100bar. Minulla turhan suuri orbitrol, ohjaus on jo vähän turhankin äkäinen, n. kierros laidasta laitaan. Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen. Mukava sompailla ahtaassa pihassa.
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 8:22 pm
- Paikkakunta: keskipohojanmaan syjämmestä
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
No nii sama ajatus jo koestettukki. Saisko kuvaa tosta sylykyn asennuksesta? Minkä kokone orbitrooli sulla tuosa on paikoillaan? Mulla on muistaakseni hyllyhy jääny 590 massikasta orbitrooli. Sitä aattelin hyödyntää.Naturstein kirjoitti: ↑La Tammi 18, 2020 6:46 pm Laitoin sylinterin peräpään kiinni ohjausvaihteen akseliin. Jouduin tekemään mutkia eteenpäin menevään varteen koska varsi otti kiinni moneen paikkaan. Sitten jatkoin ohjaussylinteriltä tulevaa akselia jolla sain sylinterin peräpäätä ulommas. Nyt laitoin suoraa hydeputkea sylinteriltä ettepäin. Sylinteri on 50/30x100 vakiosylinteri ja isku on just sopiva.
M-F 35 -60
M-F 165 -68 + James kuokka
M-F 165 -70
M-F 265 -83
M-F 390 Turpo -90
M-F 399 Turpo -96
Toyota Carina -83
Blogi https://mehuagri.blogspot.com/?m=1
M-F 165 -68 + James kuokka
M-F 165 -70
M-F 265 -83
M-F 390 Turpo -90
M-F 399 Turpo -96
Toyota Carina -83
Blogi https://mehuagri.blogspot.com/?m=1
-
- Viestit: 330
- Liittynyt: To Helmi 26, 2009 8:37 am
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
Olisko ollu joku 140cc orbitroli. Nyt en muista eikä kilpeä pääse kattomaan purkamatta. Laskeskelin sitä joskus ja jo kauan sitten koppasin pm kaubamajasta mukaan. Muistaakseni Ursukseen tarkoitettu. Sitten se oli mikä oli ja virittelin kiinni ja jännitin mitä tapahtuu. Liian iso se on se on selvä. Mutta tällä nyt mennään.
Voin laitella kuvia viestillä tai jollain. Laita numero vaikka yv.
Voin laitella kuvia viestillä tai jollain. Laita numero vaikka yv.
-
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
Tuossa laitettu 500-sarjan ohjaussylinteri, kun korvake etukehdosta löytyy:
Kuva on anastettu towbar nimimerkin postauksesta tuolta, jossa orbin asennuksesta myös joku kuva:
https://thefarmingforum.co.uk/index.php ... on.297186/
Sylinterihän ei päiden suhteen ole ihan tavallinen, mutta luulisi saavan tarvikkeena kohtuuhintaan.
Kuva on anastettu towbar nimimerkin postauksesta tuolta, jossa orbin asennuksesta myös joku kuva:
https://thefarmingforum.co.uk/index.php ... on.297186/
Sylinterihän ei päiden suhteen ole ihan tavallinen, mutta luulisi saavan tarvikkeena kohtuuhintaan.
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 8:22 pm
- Paikkakunta: keskipohojanmaan syjämmestä
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
Tuossahan olisi tosiaan yksi mahdollinen vaihtoehto. Mulla vaan noita perus sylintereitä on jääny hyllyyn maleksimaan niin koitan varmaan ensinnä lähtiä semmosella liikkeelle. Jos ei onnaa niin sitten pitää lähtiä tuolle hieman perinteisemmälle linjalle.
Ajattelin, että katkasen vanhan sivuraidetangosta pään pois ja teen siihen haarukan millä saan sen kiinni ohjausvääntiöön. Toisen pään sivuraidetangosta hitsaan sylinterin päähän kiinni.
Osaako joku kertoa saako satakuusvitosesta miten helposti ryöstettyä imun pumpulle? Tehäkkö Lemmyn keksintöä mukaillen vai onko jokin muu keino?
Ajattelin, että katkasen vanhan sivuraidetangosta pään pois ja teen siihen haarukan millä saan sen kiinni ohjausvääntiöön. Toisen pään sivuraidetangosta hitsaan sylinterin päähän kiinni.
Osaako joku kertoa saako satakuusvitosesta miten helposti ryöstettyä imun pumpulle? Tehäkkö Lemmyn keksintöä mukaillen vai onko jokin muu keino?
M-F 35 -60
M-F 165 -68 + James kuokka
M-F 165 -70
M-F 265 -83
M-F 390 Turpo -90
M-F 399 Turpo -96
Toyota Carina -83
Blogi https://mehuagri.blogspot.com/?m=1
M-F 165 -68 + James kuokka
M-F 165 -70
M-F 265 -83
M-F 390 Turpo -90
M-F 399 Turpo -96
Toyota Carina -83
Blogi https://mehuagri.blogspot.com/?m=1
-
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
70 vuosimallin 165 ei taida olla sitä pohjaluukkua, josta itse otin imun. Ferkku otti vasemmasta sivuluukusta, josta kuvia tuolla loppupäässä:
http://haapasalontila.fi/mfhydrfi.html
Ehkä oikeaan sivuluukkuun saisi tehtyä, niin olisi pumpun kanssa samalla puolella. Mittatikku voi syrjäytyä. Joku taisi porata peräkotelon kylkeenkin reiän, en tiedä miten sai tiiviiksi.
http://haapasalontila.fi/mfhydrfi.html
Ehkä oikeaan sivuluukkuun saisi tehtyä, niin olisi pumpun kanssa samalla puolella. Mittatikku voi syrjäytyä. Joku taisi porata peräkotelon kylkeenkin reiän, en tiedä miten sai tiiviiksi.
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 8:22 pm
- Paikkakunta: keskipohojanmaan syjämmestä
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
Muitten aarteitten seasta löytyki massikan ohojaustehostimen pumppu. Josko sillä lähtis ensinnä kokeilehe toteutusta ja värkkäis sitte myöhemmi paikalle sen 300-sarjan kaksoispumpun.
Varmaa jommasta kummasta sivuluukusta järkevi ottaa imu sitte kaksoispumpulle. Yhtäkkiä tulee mielehe, että poraa luukkuhu sopivan reiän hitsaa siihe 3/4" tai 1" letkulähön. Tigillä tirruuttaa kiinni nii voi olla varma ettei vuoja.
Mutta askel kerrallaha. Ens tärkiämmät rojektit ja sitte tämmeset sivujuontehet...
Kiitokset Lemmylle vaivannäöstä noiden kotisivujen muodossa. Niitä on tullu lueskeltua ja tutkittua. Palio havainnollisia kuvia ja hyviä ideoita!
Varmaa jommasta kummasta sivuluukusta järkevi ottaa imu sitte kaksoispumpulle. Yhtäkkiä tulee mielehe, että poraa luukkuhu sopivan reiän hitsaa siihe 3/4" tai 1" letkulähön. Tigillä tirruuttaa kiinni nii voi olla varma ettei vuoja.
Mutta askel kerrallaha. Ens tärkiämmät rojektit ja sitte tämmeset sivujuontehet...
Kiitokset Lemmylle vaivannäöstä noiden kotisivujen muodossa. Niitä on tullu lueskeltua ja tutkittua. Palio havainnollisia kuvia ja hyviä ideoita!
M-F 35 -60
M-F 165 -68 + James kuokka
M-F 165 -70
M-F 265 -83
M-F 390 Turpo -90
M-F 399 Turpo -96
Toyota Carina -83
Blogi https://mehuagri.blogspot.com/?m=1
M-F 165 -68 + James kuokka
M-F 165 -70
M-F 265 -83
M-F 390 Turpo -90
M-F 399 Turpo -96
Toyota Carina -83
Blogi https://mehuagri.blogspot.com/?m=1
-
- Viestit: 519
- Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 9:47 pm
- Paikkakunta: Kanta-häme
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
Onko kukaan asentanut puimurin pumppu-säiliö-pakettia tuohon ohjaukseen. Siinä olis säiliö ja pumppu valmiilla rattailla ja sovitteella.
-
- Viestit: 5140
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
Tuo sivuluukkuu on alumiinia tai jotain kevytmetallivalua, joten ei taida hitsaus rautaputkeen onnistua. Mä sain oman virityksen pitäväksi kun hitsasin putkeen laipan joka tiivistin liimamassalla tuohon luukkuun. Näkyy tuolla Lemmyn sivuilla se rakenne.make84 kirjoitti: ↑Ke Tammi 22, 2020 10:52 pm Muitten aarteitten seasta löytyki massikan ohojaustehostimen pumppu. Josko sillä lähtis ensinnä kokeilehe toteutusta ja värkkäis sitte myöhemmi paikalle sen 300-sarjan kaksoispumpun.
Varmaa jommasta kummasta sivuluukusta järkevi ottaa imu sitte kaksoispumpulle. Yhtäkkiä tulee mielehe, että poraa luukkuhu sopivan reiän hitsaa siihe 3/4" tai 1" letkulähön. Tigillä tirruuttaa kiinni nii voi olla varma ettei vuoja.
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 8:22 pm
- Paikkakunta: keskipohojanmaan syjämmestä
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
No nii sillä lailla. Onneks on sen verra hias luonne nii ei oo tullu hommalle tehtyä mitää.
M-F 35 -60
M-F 165 -68 + James kuokka
M-F 165 -70
M-F 265 -83
M-F 390 Turpo -90
M-F 399 Turpo -96
Toyota Carina -83
Blogi https://mehuagri.blogspot.com/?m=1
M-F 165 -68 + James kuokka
M-F 165 -70
M-F 265 -83
M-F 390 Turpo -90
M-F 399 Turpo -96
Toyota Carina -83
Blogi https://mehuagri.blogspot.com/?m=1
-
- Viestit: 3442
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
Jatkanpa tuosta... hieman aiheen toisesta laidasta...
Lueskelin joskus (muistaakseni) täältä oireyhtymästä, jossa mf:n ohjaustehostin pitemmän paikallan käymisen aikan alkaa sylkeä öljyjä ulos huohottimen kautta.
Liekö tuo ulos tulevä öljy peräisin moottorista, koska tehostimessa sitä tuntuu riittävän ylenmäärin vielä ohjeen mukaan öljymäärää tarkistaessa... syljeksii täyttöaukosta ulos pulssimaisesti... ja moottoriöljyn tasi laskee...
Lueskelin joskus (muistaakseni) täältä oireyhtymästä, jossa mf:n ohjaustehostin pitemmän paikallan käymisen aikan alkaa sylkeä öljyjä ulos huohottimen kautta.
Liekö tuo ulos tulevä öljy peräisin moottorista, koska tehostimessa sitä tuntuu riittävän ylenmäärin vielä ohjeen mukaan öljymäärää tarkistaessa... syljeksii täyttöaukosta ulos pulssimaisesti... ja moottoriöljyn tasi laskee...
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma Huhti 29, 2019 6:30 pm
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
Tulee joskus myyntiin tai perillisille mielenkiintoisia versioita teidän jäljiltä. Ei löydy varaosakuvista tuon "vuotista" fergumallia. Mistähän tuollaisen sylinterin tai nivelen saisi?
-
- Viestit: 3886
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
Kai sen huomaisi öljyn väristä jos moottoriöljyä sekaan vuotaisianiemi kirjoitti: ↑La Touko 09, 2020 10:12 pm Jatkanpa tuosta... hieman aiheen toisesta laidasta...
Lueskelin joskus (muistaakseni) täältä oireyhtymästä, jossa mf:n ohjaustehostin pitemmän paikallan käymisen aikan alkaa sylkeä öljyjä ulos huohottimen kautta.
Liekö tuo ulos tulevä öljy peräisin moottorista, koska tehostimessa sitä tuntuu riittävän ylenmäärin vielä ohjeen mukaan öljymäärää tarkistaessa... syljeksii täyttöaukosta ulos pulssimaisesti... ja moottoriöljyn tasi laskee...
-
- Viestit: 519
- Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 9:47 pm
- Paikkakunta: Kanta-häme
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
Eiköhän sen sylinterin saa sopuhintaan jostain purkaamosta. Siihen sopii ainakin 500-sarjan sylinteri ihan suoraan ja eikös Leylandissakin ole sama sylinteri? Valurunkoon korvan tekeminen on vähän työläämpi homma ja pystyakselin puolellekin pitäisi sylinteriin tehdä se haarukkakiinnitys. Ja tilaa muutoksille ei paljon ole.
-
- Viestit: 3442
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
Niin tosiaan, tehostimesta ulos tulevan öljyn väri on semmosta mustaa, jota ATF:sta tulee kun joutuu mukavuusalueen ulkopuolelle.
Aiemmin vaihtelin sitä tehostinöljyä vähän väliä ja suodatinta myös, mutta hyvin lyhyessä ajassa punainen väri hävisi ja muuttui mustaksi. Tehostimen säiliö ei tunnu mitenkään kuumalta silloinkaan kun öljyä roiskii yli...
Onko tehostimen pumpun akselilla minkälainen tiiviste erottelemassa moottoriöljyn ja tehostimen öljyn omille osastoillensa?
Aiemmin vaihtelin sitä tehostinöljyä vähän väliä ja suodatinta myös, mutta hyvin lyhyessä ajassa punainen väri hävisi ja muuttui mustaksi. Tehostimen säiliö ei tunnu mitenkään kuumalta silloinkaan kun öljyä roiskii yli...
Onko tehostimen pumpun akselilla minkälainen tiiviste erottelemassa moottoriöljyn ja tehostimen öljyn omille osastoillensa?
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
-
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF 165 ohjaustehostin
Normaali stefa tai kaksi. Ainakin moottorin oikealla kyljellä oleva pumppu voi imeä jakopäästä ilmaa ja öljyn vaahtoutuessa tilavuus kasvaa. Vanhemmissa taisi pumppu olla vasemmalla ja alempana, niin ainakin ne varmaan voi vetää moottoriöljyä sellaisenaan. Ei ne kovin vaikeita ole purkaa, kun hammaspyörä lienee lukkorenkaalla kiinni. Akselireikä varmaan soikeaksi kulunut, niin vuotaa helpommin.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 024, Google [Bot], Kuuskakkone, Rh-, transit ja 69 vierailijaa