MF 185 projekti kuvia ym. ihmettelyä.
-
- Viestit: 2072
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
- Viesti:
Re: MF 185 projekti kuvia ym. ihmettelyä.
Eikös tuo kaksoispumppu ohjauksen pumpun paikalla tarvii erikokosen käyttörattaan? Mistä sen löytää? Kiinnostaa tuo muutos rakennella Massikan hydrauliikkaan..
-
- Viestit: 5140
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: MF 185 nokkapumppu kuvia ym. ihmettelyä.
Sain tuon nyt irti ja täytehitsasin sen olkatapin ja tein uuden kiilan ja kiilauran. Tuli aika hyvä. Ihmettelin vain kun siinä akselissa ei ollutkaan painelaakeria, vaan teräksinen holkki. Onko tuo joku edellisen omistajan viritys, vai ihan tehtaalla laitettu?Ferkku kirjoitti: ↑Su Joulu 29, 2019 5:26 pm
Toinen propleema on olkatapin väljä vääntiö. Vaikka hölskyy, ei kyllä irtoa, vaikka lekalla miten tapin päähän paukuttaa. Kiila kai jotenkin hajonnut ja ottaa vastaan. Kovin tekis mieli Kemppiliimalla nuo liittää.... Kai se vääntiö pitää halkaista ja ostaa uusi tai käytetty.
-
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF 185 projekti kuvia ym. ihmettelyä.
Tarvitsee isomman käyttörattaan, jonka jouduin ostamaan marmoritiskiltä. Hinta silloin jotain 180, mitä lie nyt. Turun Konekeskus se virallinen varosaliike. Lieneekö sitten itämailla tehtävät uudet massikat niin paljon samanlaisia, että voisi tulla tarvikeosana markkinoille. Purkuosatkin varmaan arvokkaita.
-
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF 185 projekti kuvia ym. ihmettelyä.
Varaosakuvastojen mukaan olisi painelaakeri 196167M1, voi tietysti olla akseli taas sen verran erilainen, ettei sovi. Kai se ihan holkillakin toimii.Ferkku kirjoitti: ↑La Tammi 18, 2020 8:19 pm Sain tuon nyt irti ja täytehitsasin sen olkatapin ja tein uuden kiilan ja kiilauran. Tuli aika hyvä. Ihmettelin vain kun siinä akselissa ei ollutkaan painelaakeria, vaan teräksinen holkki. Onko tuo joku edellisen omistajan viritys, vai ihan tehtaalla laitettu?
Akseleita ainakin kahta tyyppiä. Raskaammassa on raideleveyden säätö kolmella pultilla per puoli ja kevyemmässä kahdella. Luulisin vaikuttavan noihin laakereihinkin sitten.
-
- Viestit: 1045
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:07 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: MF 185 projekti kuvia ym. ihmettelyä.
Mites näissä vehkeissä nuo jakopään rattaat, onko sen verran runsaan kokoiset että ohjaustehostajan pumpun tilalle uskaltaa heittää reilun kokoisen kaksoispumpun? Osat saattas löytyä helpommalla kuin tuon nokkapumpun virittelyyn?
Kiinnostaisi itseäkin tuommoinen muutos. Jos sais joku päivä istutettua kuormaimen 168:n takasiltaan.
Kiinnostaisi itseäkin tuommoinen muutos. Jos sais joku päivä istutettua kuormaimen 168:n takasiltaan.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: MF 185 projekti kuvia ym. ihmettelyä.
JM Partsilla oli ratas kanssa sieltä tilasin omaani mutta tuossa se vielä pöytälaatikossa asennusta vaille.
Hinta oli 121,52 verolla
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF 185 projekti kuvia ym. ihmettelyä.
Ainakin tuossa 565 eli 4.236 oli se pumpun rattaan reiästä näkyvä nokka-akselin ratas yhtä leveä kuin 390 oli eli noin tuuman leveä. Kannattaa varmaan tarkistaa ottamalla vanha pumppu irti. Luulisin pienen pumpun rattaan olevan suuremmalla rasituksella kuin jakopään rattaan, mutta on vain luuloni varassa siis. Tälläkin palstalla on ollut myynnissä nokkapumppupaketti, joten välttämättä ei ole vaikeampi saada sellaista. Tuotot voi olla turhan suuria monelle ja tuotosta ei aina varmaa tietoa.janne kirjoitti: ↑Ti Tammi 21, 2020 8:29 pm Mites näissä vehkeissä nuo jakopään rattaat, onko sen verran runsaan kokoiset että ohjaustehostajan pumpun tilalle uskaltaa heittää reilun kokoisen kaksoispumpun? Osat saattas löytyä helpommalla kuin tuon nokkapumpun virittelyyn?
Kiinnostaisi itseäkin tuommoinen muutos. Jos sais joku päivä istutettua kuormaimen 168:n takasiltaan.
-
- Viestit: 5140
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: MF 185 projekti kuvia ym. ihmettelyä.
Jaaha. Päivitetään nyt tätäkin. Talven mittaan sai jotain aikaiseksi. Sen tuulettimen remmin sain laitettua, ihmettelin vain vesipumpun hihnapyörää joka on epäkesko. Heittoa varmaan millejä. Miten voi olla mahdollista? No on se noin menny. Sitten asensin mm. lämmityslaitteen : Toimii hyvin. Hyttiin sudin ruostepaskan päälle Ferreksiä. Kyllä tuli komia. Muita kohteita oli termostaatin ja moottorin imuputken vaihto, siinä jo halkeamia läpi. Hydrauliset tukijalat tein taakse. Öljyjä vaihtaessa tuli vastaan täyttötulpasta tuollainen näkymä: Aski pysyy koossa rautalangalla. Näkyi olevan joka siirtäjässä tuollainen varmistus tehtynä. Ilmeisesti auenneet joskus.
Syöttöpumpun paineputkien liittimet tiputtaa. Yhteen vaihdoin o-renkaat mutta eipä loppunu, liekö liitin syöpyny?
Sitten pahin. Kone sylkee öljyä pakoputkeen pahasti. Tieajossa kaikki ok, ei savuta ja vetää , mutta kun käyttää nosturia niin öljyä tulee niin että mutkan reiästä tippuu tiheään ja kaasuttaessa sylkee putkesta. Lämpimät kelit kai edesauttaa. Ei oo vielä tankillista edes ajettu ja öljyt alamerkissä. Sinänsä ihme kun kone käynnistyy hyvin ja mikä ihmeellisintä, ei huohota yhtään. Toki sormella kokeillen, tuntuu pieni puhallus kuten asiaan kuuluu. Mikähän siinä on, venttiilinohjurit vai onko se putkituskypsä?
Syöttöpumpun paineputkien liittimet tiputtaa. Yhteen vaihdoin o-renkaat mutta eipä loppunu, liekö liitin syöpyny?
Sitten pahin. Kone sylkee öljyä pakoputkeen pahasti. Tieajossa kaikki ok, ei savuta ja vetää , mutta kun käyttää nosturia niin öljyä tulee niin että mutkan reiästä tippuu tiheään ja kaasuttaessa sylkee putkesta. Lämpimät kelit kai edesauttaa. Ei oo vielä tankillista edes ajettu ja öljyt alamerkissä. Sinänsä ihme kun kone käynnistyy hyvin ja mikä ihmeellisintä, ei huohota yhtään. Toki sormella kokeillen, tuntuu pieni puhallus kuten asiaan kuuluu. Mikähän siinä on, venttiilinohjurit vai onko se putkituskypsä?
-
- Viestit: 519
- Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 9:47 pm
- Paikkakunta: Kanta-häme
- Viesti:
Re: MF 185 projekti kuvia ym. ihmettelyä.
Noi rautalankalukitukset on ihan tehtaalta peräisin. Löytyy myös kytkimen haarukasta. Venttiilin kumit kovettuu suht nopeasti ja aiheuttaa öljykulutusta.
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: MF 185 projekti kuvia ym. ihmettelyä.
ja samaa tekee huonoilla öljyillä ja kevyt ajelu. jumittuu öljyrenkaat männissä ja jää liian paksu öljykalvo sylinteriin..
-
- Viestit: 5140
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: MF 185 projekti kuvia ym. ihmettelyä.
Tämäkin on käynyt mielessä. Ei tätä varmaan vuosikausiin ole kunnolla kuormitettu. Mahtavatko irrota kuormittamalla. Jos laittais suurimmat kärryt täyteen ohraa ja tekis tielenkin kaasu pohjassa. Toisaalta luulis koneen huohottavan silloin selvästi.2xford4000 kirjoitti: ↑Su Kesä 14, 2020 8:07 pm ja samaa tekee huonoilla öljyillä ja kevyt ajelu. jumittuu öljyrenkaat männissä ja jää liian paksu öljykalvo sylinteriin..
-
- Viestit: 3569
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
Re: MF 185 projekti kuvia ym. ihmettelyä.
Kyllä minulla ainakin auttoi aika kovaankin vuotoon kun ajelin sepelikuormaa mäkisissä maastoissa, ei vuotanut sen jälkeen.
Ford 6610 -88
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jussi_oulu, seppo1 ja 92 vierailijaa