Perälevy power majoriin
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Ke Syys 09, 2015 10:17 am
- Viesti:
Perälevy power majoriin
Tälläinen pikainen kysymys....
Vanha nokan ympäripyörivä perälevy 2.4m leveä. Melko järeä. Kuinkahan tuo toimisi majorissa? Mennäänkö keula pystyssä? Melko mäkistä tien pätkää pitäisi lumesta putsailla silloin tällöin.
Vanha nokan ympäripyörivä perälevy 2.4m leveä. Melko järeä. Kuinkahan tuo toimisi majorissa? Mennäänkö keula pystyssä? Melko mäkistä tien pätkää pitäisi lumesta putsailla silloin tällöin.
- mike
- Viestit: 5325
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
Onko lanan painoa tiedossa? Ehjällä nostolaitteella pitäisi nousta 2.5 m Vama tai Vm, painavat vajaa 500 kg, tosin etupää käy kevyeksi.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Ke Syys 09, 2015 10:17 am
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
https://cdn.nettikone.com/live/1859924/ ... -large.jpg
Ilmoituksessa näkyvän mallinen, mutta isompi...
Painosta kun ei ole mitään hajua...Siksi vaikea arvioida,että jääkö pihakoristeeksi.
Ilmoituksessa näkyvän mallinen, mutta isompi...
Painosta kun ei ole mitään hajua...Siksi vaikea arvioida,että jääkö pihakoristeeksi.
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
Saa varmaan silti enemmän aikaan pienemmällä levyllä, jaksaa majori työntää isompaa läjää kerralla ja ei tarvitse koko ajan olla nostamassa.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 12975
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
On liian iso Majoriin. Itsellä on Super Major Countyssakin liian iso ollut samanlainen. Liian leveä on vain liian raskas yrittää vetää kevyellä kalustolla. Alle 2 metrinen on parempi ollut, sellainen minkä puomin saa siirrettyä sivuun, niin voi penkatkin levittää hyvin ja jaksaa vetää ja pito riittää. Tuntuu, että 2,5 metrinen on Ford 5600:sessakin aivan liian leveä. Pitäis myydä pois tuo mutta aina sillä lähtee urheilemaan Fordin kanssa.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Ke Syys 09, 2015 10:17 am
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
Kiitos nopeista vastauksista...itsekkin vahvasti epäilin toimivuutta. Täytyy alkaa etsimään pienempää. Mieluummin ajelen useamman kerran tietä edestakaisin,kuin noidun huonosti toimivaa kalustoa...
Ei majorilla mahottomia
Ei majorilla mahottomia
-
- Viestit: 7892
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
Itellä taas päinvastaiset kokemukset. Sain 240cm leveän lanan, josta leikkasin 40cm pois, kun oli dextaan liian iso. Sitten kun tuli majori, hitsasin palan takaisin. Varsinkin, kun tuossa ei saa levyä sivuun, oli vaikea saada lanattua läheltä ojaa.
Ei täällä etelässä ainakaan mitään ongelmia ole ollut.
Ei täällä etelässä ainakaan mitään ongelmia ole ollut.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
- Broadspeed
- Viestit: 2509
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
Mulla on samanlainen Nokka kuin tässä linkissä. Se on Dextan perässä ja just sopiva siihen. Ex. Super Majorissa oli 2,4m Kipa ja hyvin pelasi sekin yhdistelmä.paspe kirjoitti: ↑To Joulu 05, 2019 8:07 am https://cdn.nettikone.com/live/1859924/ ... -large.jpg
Ilmoituksessa näkyvän mallinen, mutta isompi...
Painosta kun ei ole mitään hajua...Siksi vaikea arvioida,että jääkö pihakoristeeksi.
Nokka 2m
Kipa 2,4m
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
2.5 metrinen perälevy täälläkin, puomin käännöllä.
Ympäripyörivä eli puomi on melko pitkä, jolloin paino kaukana. Nostolaite nostaa hyvin, mutta etupää pyrkii olemaan kevyt.
Tarkoitus laittaa levyjä painoksi keulaan.
400 kiloa vannepainot ja ketjut alla niin kyllä lumi liikkuu.
Ympäripyörivä eli puomi on melko pitkä, jolloin paino kaukana. Nostolaite nostaa hyvin, mutta etupää pyrkii olemaan kevyt.
Tarkoitus laittaa levyjä painoksi keulaan.
400 kiloa vannepainot ja ketjut alla niin kyllä lumi liikkuu.
Viimeksi muokannut TunturiPappa, To Joulu 05, 2019 9:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Ke Syys 09, 2015 10:17 am
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
Tuntuu jakautuvan mielipiteet. Itseä arveluttaa lähinnä mäkinen maasto. Sekä välillä saattaa joutua paksumpaakin hankea aukomaan (Savossa mökit ja tilat). Levyn leveys vaatii aina lisää voimaa,massaa ja pitoa...no mihin majori ei pysty niin saa lähiurakoitsija käydä hoitamassa. Kesällä voisi levyllä vähän tietäkin lanailla.
Ps. Komia on dexta!
Ps. Komia on dexta!
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: To Marras 27, 2014 9:33 pm
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
Oma kokemus noista perälevyistä pieneen traktoriin ,mahdollisimman kevyt kumminkin tukevasti tehty,hydraulisella työntövarrella,toimii moitteitta ilman koneen keulimista,ja pystyy luntakin läjittämään helposti.eikä tuosta leveydestäkään ole sillon haittaa.
-
- Viestit: 22710
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
pienessä Natikassa ollut 2 metrinen Kipa aika sopiva. Toisaalta keulan pilkkimistä aiheutti 165 laina-fergullekin. Leveä levy tuskin majorissakaan työntekoa edistää, pysyttelee niissä parimetrisissä. Joskus laitan levyyn etupainoja lisäksi 80kg edestä, silloin pitää olla painot traktorissa ja ketjut, polannetta yms kun yrittää repiä verkkoterällä
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 1511
- Liittynyt: Su Maalis 14, 2010 6:13 am
- Paikkakunta: Mustasaari
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
Aikonaan kun oli neliveto majori (manuel), niin ostin Kipan 2,5m leveän takalanan ja toimi hyvin ilman mitään lisäpainoja tai ketjuja.
Takatuuppari Majori eteni kyllä ihan hyvin, kun levy maassa, mutta levy ylhäällä nokka kävi turhan kevyeksi eli käyttö nykyään neliveto massikalla. Ei mitään ongelmia vaikka ajaa ilman ketjuja...
Noissa Good Yearin Super Grip renkaissa siis todella hyvä kumiseos liukkaita jääkelejä ajatellen... Tiedä valmistetaanko edes enään...
Takatuuppari Majori eteni kyllä ihan hyvin, kun levy maassa, mutta levy ylhäällä nokka kävi turhan kevyeksi eli käyttö nykyään neliveto massikalla. Ei mitään ongelmia vaikka ajaa ilman ketjuja...
Noissa Good Yearin Super Grip renkaissa siis todella hyvä kumiseos liukkaita jääkelejä ajatellen... Tiedä valmistetaanko edes enään...
-
- Viestit: 1036
- Liittynyt: Su Syys 02, 2007 9:56 pm
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
Onhan maailmassa rautaa, nokalle vaan aikamoinen tilsa. Ei keuli vaikka olis kunnon perälevy
-
- Viestit: 8194
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
Tää on taas näitä tasamaan tallaajien juttuja! Vastaavalla majori paketilla, ja nykysin isommallakin veturilla, ei ilman ketjuja meinaa nuoskakelillä päästä mäkiä ylös, muuten kun levy ilmassa, ja alamäkee sitten liuruamalla levy maassa, joka meinaa viedä terän osottomaa suuntaa.Joordis kirjoitti: ↑To Joulu 05, 2019 4:44 pm Aikonaan kun oli neliveto majori (manuel), niin ostin Kipan 2,5m leveän takalanan ja toimi hyvin ilman mitään lisäpainoja tai ketjuja.
Takatuuppari Majori eteni kyllä ihan hyvin, kun levy maassa, mutta levy ylhäällä nokka kävi turhan kevyeksi eli käyttö nykyään neliveto massikalla. Ei mitään ongelmia vaikka ajaa ilman ketjuja...
Noissa Good Yearin Super Grip renkaissa siis todella hyvä kumiseos liukkaita jääkelejä ajatellen... Tiedä valmistetaanko edes enään...
Jos meinaa eteenpäin ajamalla tien aurata, niin kymmenen sentin lumi lienee maksimi mikä menee takapotkulla ja ketjuilla, jos maasto mäkistä!? Jos talvemmalla penkkoja korkeemalti, niin lumi jää kaikki tien reunoille tietä kaventamaa.
Takaperin tuuppimalla saa sitten paksummankin lumen siirtymää penkkojen yli, mut hidasta ja kuskin ruoto ei tykkää pitempää työasennosta.
220-230 levy takapotkussa ehkä passeli, jos tiellä lunta enemmän kun kymmenen senttiä. Nuoska sitten vielä jäykempää aurattavaa.
- jake55
- Viestit: 963
- Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
- Paikkakunta: Syrän Häme
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
Linkohan lumitöihin kannattaa hommata jos Savossa asuu.Täällä käytetty 210 Normettia MF 135 ja Fordson Super Majorin perässä tien lanauksessa.Siinä hommassa menis Majurin perässä isompikin.
Fordson Super Major -60
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
Omassa Majurissa ei riittänyt pelkät ketjut, piti laittaa punttia vanteeseen.Tumppi 865 kirjoitti: ↑To Joulu 05, 2019 5:58 pmTää on taas näitä tasamaan tallaajien juttuja! Vastaavalla majori paketilla, ja nykysin isommallakin veturilla, ei ilman ketjuja meinaa nuoskakelillä päästä mäkiä ylös, muuten kun levy ilmassa, ja alamäkee sitten liuruamalla levy maassa, joka meinaa viedä terän osottomaa suuntaa.Joordis kirjoitti: ↑To Joulu 05, 2019 4:44 pm Aikonaan kun oli neliveto majori (manuel), niin ostin Kipan 2,5m leveän takalanan ja toimi hyvin ilman mitään lisäpainoja tai ketjuja.
Takatuuppari Majori eteni kyllä ihan hyvin, kun levy maassa, mutta levy ylhäällä nokka kävi turhan kevyeksi eli käyttö nykyään neliveto massikalla. Ei mitään ongelmia vaikka ajaa ilman ketjuja...
Noissa Good Yearin Super Grip renkaissa siis todella hyvä kumiseos liukkaita jääkelejä ajatellen... Tiedä valmistetaanko edes enään...
Jos meinaa eteenpäin ajamalla tien aurata, niin kymmenen sentin lumi lienee maksimi mikä menee takapotkulla ja ketjuilla, jos maasto mäkistä!? Jos talvemmalla penkkoja korkeemalti, niin lumi jää kaikki tien reunoille tietä kaventamaa.
Takaperin tuuppimalla saa sitten paksummankin lumen siirtymää penkkojen yli, mut hidasta ja kuskin ruoto ei tykkää pitempää työasennosta.
220-230 levy takapotkussa ehkä passeli, jos tiellä lunta enemmän kun kymmenen senttiä. Nuoska sitten vielä jäykempää aurattavaa.
Ihmettelen kyllä miten muut saa luirutettua pelkillä kumeilla. Liekö minulla sitten huonot renkaat, vai enkö osaa ajaa.
Leveyttä saa olla, jotta ura aukeaa vielä levy käännettynäkin.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 705
- Liittynyt: To Loka 04, 2012 7:54 pm
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
Mites kun alle 2 metrisen levyn kääntää aurausasentoon niin paljoko jää työleveydeksi?Superdextaaja kirjoitti: ↑To Joulu 05, 2019 8:09 am On liian iso Majoriin. Itsellä on Super Major Countyssakin liian iso ollut samanlainen. Liian leveä on vain liian raskas yrittää vetää kevyellä kalustolla. Alle 2 metrinen on parempi ollut, sellainen minkä puomin saa siirrettyä sivuun, niin voi penkatkin levittää hyvin ja jaksaa vetää ja pito riittää. Tuntuu, että 2,5 metrinen on Ford 5600:sessakin aivan liian leveä. Pitäis myydä pois tuo mutta aina sillä lähtee urheilemaan Fordin kanssa.
-
- Viestit: 12975
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
Varmasti jossakin niinkin pohjoisessa kuin Turussa voi laittaa 3 metrisenkin lanan ja pärjätä ihan hyvin ketjuttomalla ja perälukottomalla Majorilla ihan osaamatonkin kuski, ei ole ongelma varmasti.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Perälevy power majoriin
Ei kai siinä muuta kun ei liian painavaan lanaa laita häiritsemään työtä.
Viimeksi muokannut SamiT, Pe Joulu 06, 2019 2:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 28 vierailijaa