Jontikka ryytyi

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
jiba

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja jiba »

Talumees kirjoitti: To Marras 07, 2019 7:27 pm
jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 7:19 pm nimen omaan asemilta saattaa saaha veden sekasta ainetta .
ja sen takia myynnissä tota diesel 100/vastaavia saahaan se vesi pois sieltä tankista ja polttoaine järjästelmästä .
ja tosiaan ei merkitystä onko kesä vai talvilaatua molemmissa voi olla vettä.talvella vaan oireilee enempi.
VMP!
sulla on jäänny caps lock päälle.
Ajomies
Viestit: 28022
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Huollettuun dieselkoneeseen ei tarvitse mitään lisä litkuja laitella. Syyshuolto tehdään juuri siitä syystä että polttoaine järjestelmään mahdollisesti kertynyt vesi poistetaan. Viimeiseksi jääneellä työpaikalla tuli monien sähläämisten kautta totaali kielto lisäaineiden käyttämiselle, kun useampi kuljettaja niitä laittoi "varmuuden" vuoksi, ja sitten oli pumppu ja suutin remontteja tiheään tahtiin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
jiba

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja jiba »

Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:20 pm Huollettuun dieselkoneeseen ei tarvitse mitään lisä litkuja laitella. Syyshuolto tehdään juuri siitä syystä että polttoaine järjestelmään mahdollisesti kertynyt vesi poistetaan. Viimeiseksi jääneellä työpaikalla tuli monien sähläämisten kautta totaali kielto lisäaineiden käyttämiselle, kun useampi kuljettaja niitä laittoi "varmuuden" vuoksi, ja sitten oli pumppu ja suutin remontteja tiheään tahtiin.
mut onhan niissä täytyny olla jotain ogelmaa jos aineita on hankittu yritykselle .
vai toivatko omat aineet mukanaan ?
Juho M-P
Viestit: 4344
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Suosittelen ostamaan Separ suodattimen jos vetisellö naftalla aikoo ajaa.

Parafiinin muodostamista ei litkuilla kannata estää. Siinä toimii parhaiten oikea polttoaine. Ja käsittääkseni mitään parafiinin sulattajaa ei ole. Vain reilu lämpö voi sen tehdä.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
nuc-64
Viestit: 2954
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

Talumees kirjoitti: To Marras 07, 2019 7:27 pm
jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 7:19 pm nimen omaan asemilta saattaa saaha veden sekasta ainetta .
ja sen takia myynnissä tota diesel 100/vastaavia saahaan se vesi pois sieltä tankista ja polttoaine järjästelmästä .
ja tosiaan ei merkitystä onko kesä vai talvilaatua molemmissa voi olla vettä.talvella vaan oireilee enempi.
VMP!
https://www.vmp.fi/#/
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja tommi »

19 syksy, kun en autoon vaihtanut (oikeastaan nyt kahteen) suodatinta: Lämmitettävä suodatinkotelo. Niimpä tuo on nytkin -13 pakkasessa toiminut. Traktoriinkaan en vaihtanut: Kopissa oli kyllä varalla uusi suodatin, jos hyytyy, mutta eipä tuo tiennyt pakkasesta mitään, niin olkoot vanha. :D
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
jiba

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja jiba »

nuc-64 kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:58 pm
Talumees kirjoitti: To Marras 07, 2019 7:27 pm
jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 7:19 pm nimen omaan asemilta saattaa saaha veden sekasta ainetta .
ja sen takia myynnissä tota diesel 100/vastaavia saahaan se vesi pois sieltä tankista ja polttoaine järjästelmästä .
ja tosiaan ei merkitystä onko kesä vai talvilaatua molemmissa voi olla vettä.talvella vaan oireilee enempi.
VMP!
https://www.vmp.fi/#/
caps lock päällä ja virhe lyöntejä tai jotain teinityttöjen lyhenne kirjotusta.
kumpaa veikataan.
Ajomies
Viestit: 28022
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:47 pm
Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:20 pm Huollettuun dieselkoneeseen ei tarvitse mitään lisä litkuja laitella. Syyshuolto tehdään juuri siitä syystä että polttoaine järjestelmään mahdollisesti kertynyt vesi poistetaan. Viimeiseksi jääneellä työpaikalla tuli monien sähläämisten kautta totaali kielto lisäaineiden käyttämiselle, kun useampi kuljettaja niitä laittoi "varmuuden" vuoksi, ja sitten oli pumppu ja suutin remontteja tiheään tahtiin.
mut onhan niissä täytyny olla jotain ogelmaa jos aineita on hankittu yritykselle .
vai toivatko omat aineet mukanaan ?
Isopropanoolia tuli tynnyrillinen josta sitten kuljettajat lisäsivät autoihin kun sellainen mahdollisuus oli, ei tarvinnut mitään oireilua kun sitä sinne tankkeihin laitetiin. Sitten kun alkoi ilmetä niitä suutin ja pumppuvikoja selvitettiin mistä johtuu, ja varmistui että tuota "viinaa" oli polttoaineen joukossa paljon. Sen jälkeen kiellettiin näiden lisäaineiden käyttäminen. Yksi syy miksi niitä alkujaan alettiin käyttämään oli se että "nuukuuksissaan" säästivät eikä tankkauspisteisiin tilattu talvilaatua, ennen kuin tuli pakkaset. Ja muutamana vuotena ne - 30 asteen pakkaset hyydytti lähes puolet kalustosta!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Lemmy
Viestit: 2076
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
Paikkakunta: Lounais-Suomi
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

-SS- kirjoitti: To Marras 07, 2019 12:01 pm 10 % bensiiniä, niin parafiinit sulaa. Näin vanhat mersutaksilla ajaneet konkarit neuvovat. Myös kannattaa lisätä lamppuöljyä, 2-T - öljyllä terästettynä, lentokonekerosiini käy hyvin, sitä käytettiin Lapin Lennostossa vuosia sitten hyvällä menestyksellä, mutta verottaja ja tulli ei pitänyt siitä. Lisäksi tietenkin kannattaa lisätä ongelmien esiintyessä spriitä, propanolia, Diesel 100 - lisäainetta, tiskiainetta, partavettä, tärpättiä, tinneriä, lakanpoistoainetta, ym. Pääasia on, ettei kukaan koskaan erehdy tilaamaan talvilaatuista dieselöljyä, koska se pilaa ruiskutuslaitteet, koska on niin kuivaa.

-SS-
Unohdit glyfosaatin, nuo muut aineet ei estä levän kasvamista. Spriin lisäksi kannattaa laittaa tietysti hiekkaa, niin muut mikrobit kivittää spriipäissään toisensa hengiltä.
jiba

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja jiba »

Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 9:15 pm
jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:47 pm
Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:20 pm Huollettuun dieselkoneeseen ei tarvitse mitään lisä litkuja laitella. Syyshuolto tehdään juuri siitä syystä että polttoaine järjestelmään mahdollisesti kertynyt vesi poistetaan. Viimeiseksi jääneellä työpaikalla tuli monien sähläämisten kautta totaali kielto lisäaineiden käyttämiselle, kun useampi kuljettaja niitä laittoi "varmuuden" vuoksi, ja sitten oli pumppu ja suutin remontteja tiheään tahtiin.
mut onhan niissä täytyny olla jotain ogelmaa jos aineita on hankittu yritykselle .
vai toivatko omat aineet mukanaan ?
Isopropanoolia tuli tynnyrillinen josta sitten kuljettajat lisäsivät autoihin kun sellainen mahdollisuus oli, ei tarvinnut mitään oireilua kun sitä sinne tankkeihin laitetiin. Sitten kun alkoi ilmetä niitä suutin ja pumppuvikoja selvitettiin mistä johtuu, ja varmistui että tuota "viinaa" oli polttoaineen joukossa paljon. Sen jälkeen kiellettiin näiden lisäaineiden käyttäminen. Yksi syy miksi niitä alkujaan alettiin käyttämään oli se että "nuukuuksissaan" säästivät eikä tankkauspisteisiin tilattu talvilaatua, ennen kuin tuli pakkaset. Ja muutamana vuotena ne - 30 asteen pakkaset hyydytti lähes puolet kalustosta!
eli suurin syyhän oli liiallinen annostelu. eli oikein käytettynä ogelmaa ei olis tullut.
ja autot olis voitu ajaa loppuun käyttö aikansa puitteissa oikeella annostelulla.
eli kuskien aiheuttama ogelma
Ajomies
Viestit: 28022
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 9:23 pm
Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 9:15 pm
jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:47 pm
Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:20 pm Huollettuun dieselkoneeseen ei tarvitse mitään lisä litkuja laitella. Syyshuolto tehdään juuri siitä syystä että polttoaine järjestelmään mahdollisesti kertynyt vesi poistetaan. Viimeiseksi jääneellä työpaikalla tuli monien sähläämisten kautta totaali kielto lisäaineiden käyttämiselle, kun useampi kuljettaja niitä laittoi "varmuuden" vuoksi, ja sitten oli pumppu ja suutin remontteja tiheään tahtiin.
mut onhan niissä täytyny olla jotain ogelmaa jos aineita on hankittu yritykselle .
vai toivatko omat aineet mukanaan ?
Isopropanoolia tuli tynnyrillinen josta sitten kuljettajat lisäsivät autoihin kun sellainen mahdollisuus oli, ei tarvinnut mitään oireilua kun sitä sinne tankkeihin laitetiin. Sitten kun alkoi ilmetä niitä suutin ja pumppuvikoja selvitettiin mistä johtuu, ja varmistui että tuota "viinaa" oli polttoaineen joukossa paljon. Sen jälkeen kiellettiin näiden lisäaineiden käyttäminen. Yksi syy miksi niitä alkujaan alettiin käyttämään oli se että "nuukuuksissaan" säästivät eikä tankkauspisteisiin tilattu talvilaatua, ennen kuin tuli pakkaset. Ja muutamana vuotena ne - 30 asteen pakkaset hyydytti lähes puolet kalustosta!
eli suurin syyhän oli liiallinen annostelu. eli oikein käytettynä ogelmaa ei olis tullut.
ja autot olis voitu ajaa loppuun käyttö aikansa puitteissa oikeella annostelulla.
eli kuskien aiheuttama ogelma
mutta kun ei ongelmia enää aineen käytöstä luopumisen jälkeen ollut eikä tullut, niin silloinhan niiden käyttäminenkin on turhaa!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Ajomies
Viestit: 28022
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
jiba

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja jiba »

Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 9:26 pm
jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 9:23 pm
Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 9:15 pm
jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:47 pm
Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:20 pm Huollettuun dieselkoneeseen ei tarvitse mitään lisä litkuja laitella. Syyshuolto tehdään juuri siitä syystä että polttoaine järjestelmään mahdollisesti kertynyt vesi poistetaan. Viimeiseksi jääneellä työpaikalla tuli monien sähläämisten kautta totaali kielto lisäaineiden käyttämiselle, kun useampi kuljettaja niitä laittoi "varmuuden" vuoksi, ja sitten oli pumppu ja suutin remontteja tiheään tahtiin.
mut onhan niissä täytyny olla jotain ogelmaa jos aineita on hankittu yritykselle .
vai toivatko omat aineet mukanaan ?
Isopropanoolia tuli tynnyrillinen josta sitten kuljettajat lisäsivät autoihin kun sellainen mahdollisuus oli, ei tarvinnut mitään oireilua kun sitä sinne tankkeihin laitetiin. Sitten kun alkoi ilmetä niitä suutin ja pumppuvikoja selvitettiin mistä johtuu, ja varmistui että tuota "viinaa" oli polttoaineen joukossa paljon. Sen jälkeen kiellettiin näiden lisäaineiden käyttäminen. Yksi syy miksi niitä alkujaan alettiin käyttämään oli se että "nuukuuksissaan" säästivät eikä tankkauspisteisiin tilattu talvilaatua, ennen kuin tuli pakkaset. Ja muutamana vuotena ne - 30 asteen pakkaset hyydytti lähes puolet kalustosta!
eli suurin syyhän oli liiallinen annostelu. eli oikein käytettynä ogelmaa ei olis tullut.
ja autot olis voitu ajaa loppuun käyttö aikansa puitteissa oikeella annostelulla.
eli kuskien aiheuttama ogelma
mutta kun ei ongelmia enää aineen käytöstä luopumisen jälkeen ollut eikä tullut, niin silloinhan niiden käyttäminenkin on turhaa!
mut ogelmaa on ollu ja siihen reakoitiin hommaamalla ainetta.jonka homattiin toimivan .jota kuskit varulta lisäili liikaa ettei vehkeet puutuilis tuli toinen ogelma .mut oikeella käytölla ja määrillä ei ogelmaa olis ollu.
ja eihän noitten jään esto aineiden kanssa tarvii lotrata jos ei ole tarvetta .
poweri
Viestit: 3110
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja poweri »

Kyllähän juttu on niin että puhdas polttis ja ehjä kone ei tarvitse mitään erityisiä toimenpiteitä.
Veden poisto säiliöstä ja tankista kannattaa aloittaa ja myös tehdä.
Meillä talvisäiliö on kesällä tyhjätty ja putsattu plus tarkastus kuponki. 95 vuoden farmi oli jo aika tyhjätä. Traktorien tankkeja en ole tyhjännyt vielä mutta ei ole ongelmiakaan ollu.
Uudemmissa fordeissa on pohjaproppu joten laiskuuttahan tuo on. Ajaa proppuun päin kaltevaan ja lorauttaa vaikka kympin ulos niin luulisi suuremmat vedet poistuvan.
Ajomies
Viestit: 28022
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 9:42 pm
Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 9:26 pm
jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 9:23 pm
Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 9:15 pm
jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:47 pm
Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:20 pm Huollettuun dieselkoneeseen ei tarvitse mitään lisä litkuja laitella. Syyshuolto tehdään juuri siitä syystä että polttoaine järjestelmään mahdollisesti kertynyt vesi poistetaan. Viimeiseksi jääneellä työpaikalla tuli monien sähläämisten kautta totaali kielto lisäaineiden käyttämiselle, kun useampi kuljettaja niitä laittoi "varmuuden" vuoksi, ja sitten oli pumppu ja suutin remontteja tiheään tahtiin.
mut onhan niissä täytyny olla jotain ogelmaa jos aineita on hankittu yritykselle .
vai toivatko omat aineet mukanaan ?
Isopropanoolia tuli tynnyrillinen josta sitten kuljettajat lisäsivät autoihin kun sellainen mahdollisuus oli, ei tarvinnut mitään oireilua kun sitä sinne tankkeihin laitetiin. Sitten kun alkoi ilmetä niitä suutin ja pumppuvikoja selvitettiin mistä johtuu, ja varmistui että tuota "viinaa" oli polttoaineen joukossa paljon. Sen jälkeen kiellettiin näiden lisäaineiden käyttäminen. Yksi syy miksi niitä alkujaan alettiin käyttämään oli se että "nuukuuksissaan" säästivät eikä tankkauspisteisiin tilattu talvilaatua, ennen kuin tuli pakkaset. Ja muutamana vuotena ne - 30 asteen pakkaset hyydytti lähes puolet kalustosta!
eli suurin syyhän oli liiallinen annostelu. eli oikein käytettynä ogelmaa ei olis tullut.
ja autot olis voitu ajaa loppuun käyttö aikansa puitteissa oikeella annostelulla.
eli kuskien aiheuttama ogelma
mutta kun ei ongelmia enää aineen käytöstä luopumisen jälkeen ollut eikä tullut, niin silloinhan niiden käyttäminenkin on turhaa!
mut ogelmaa on ollu ja siihen reakoitiin hommaamalla ainetta.jonka homattiin toimivan .jota kuskit varulta lisäili liikaa ettei vehkeet puutuilis tuli toinen ogelma .mut oikeella käytölla ja määrillä ei ogelmaa olis ollu.
ja eihän noitten jään esto aineiden kanssa tarvii lotrata jos ei ole tarvetta .
Se ongelma oli johtoportaan aikaan saama, ja lopulta havaitsivat virheensä, ja siksi turhien aineiden käyttö kiellettiin tarpeettomana toimena!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
jiba

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja jiba »

Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 10:14 pm
jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 9:42 pm
Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 9:26 pm
jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 9:23 pm
Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 9:15 pm
jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:47 pm
Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:20 pm Huollettuun dieselkoneeseen ei tarvitse mitään lisä litkuja laitella. Syyshuolto tehdään juuri siitä syystä että polttoaine järjestelmään mahdollisesti kertynyt vesi poistetaan. Viimeiseksi jääneellä työpaikalla tuli monien sähläämisten kautta totaali kielto lisäaineiden käyttämiselle, kun useampi kuljettaja niitä laittoi "varmuuden" vuoksi, ja sitten oli pumppu ja suutin remontteja tiheään tahtiin.
mut onhan niissä täytyny olla jotain ogelmaa jos aineita on hankittu yritykselle .
vai toivatko omat aineet mukanaan ?
Isopropanoolia tuli tynnyrillinen josta sitten kuljettajat lisäsivät autoihin kun sellainen mahdollisuus oli, ei tarvinnut mitään oireilua kun sitä sinne tankkeihin laitetiin. Sitten kun alkoi ilmetä niitä suutin ja pumppuvikoja selvitettiin mistä johtuu, ja varmistui että tuota "viinaa" oli polttoaineen joukossa paljon. Sen jälkeen kiellettiin näiden lisäaineiden käyttäminen. Yksi syy miksi niitä alkujaan alettiin käyttämään oli se että "nuukuuksissaan" säästivät eikä tankkauspisteisiin tilattu talvilaatua, ennen kuin tuli pakkaset. Ja muutamana vuotena ne - 30 asteen pakkaset hyydytti lähes puolet kalustosta!
eli suurin syyhän oli liiallinen annostelu. eli oikein käytettynä ogelmaa ei olis tullut.
ja autot olis voitu ajaa loppuun käyttö aikansa puitteissa oikeella annostelulla.
eli kuskien aiheuttama ogelma
mutta kun ei ongelmia enää aineen käytöstä luopumisen jälkeen ollut eikä tullut, niin silloinhan niiden käyttäminenkin on turhaa!
mut ogelmaa on ollu ja siihen reakoitiin hommaamalla ainetta.jonka homattiin toimivan .jota kuskit varulta lisäili liikaa ettei vehkeet puutuilis tuli toinen ogelma .mut oikeella käytölla ja määrillä ei ogelmaa olis ollu.
ja eihän noitten jään esto aineiden kanssa tarvii lotrata jos ei ole tarvetta .
Se ongelma oli johtoportaan aikaan saama, ja lopulta havaitsivat virheensä, ja siksi turhien aineiden käyttö kiellettiin tarpeettomana toimena!
mut ogelma oli siis. jota kuskit osaamattomuuttaan pahensivat.mut varsinainen ogelma ei kuiteskaan ollu jäänesto aine. vaan johto ja suorittava työväki.
Ajomies
Viestit: 28022
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Mutta se jos johtoporras ei ole ymmärtänyt sitä ettei kesä laatuisella poltto-aineella pärjää kovilla pakkasilla ja sitten koitetaan paikata virhettä sillä että otetaan käyttöön aine jonka käyttämisestä tulee ongelma, varsinkin kun mitään kirjaamista ei aineen lisäämisestä ollut. (Sekin kallistuu johtoportaan "piikkiin"). Oma kanta, jota yritin viestittää oli ja on edelleen että huollettuja vehkeitä ei tarvitse lisäaineistaa!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
jiba

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja jiba »

Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 10:37 pm Mutta se jos johtoporras ei ole ymmärtänyt sitä ettei kesä laatuisella poltto-aineella pärjää kovilla pakkasilla ja sitten koitetaan paikata virhettä sillä että otetaan käyttöön aine jonka käyttämisestä tulee ongelma, varsinkin kun mitään kirjaamista ei aineen lisäämisestä ollut. (Sekin kallistuu johtoportaan "piikkiin"). Oma kanta, jota yritin viestittää oli ja on edelleen että huollettuja vehkeitä ei tarvitse lisäaineistaa!
mut aineessa ei kummiskaan ollu vika .vaan johtoportaassa ja käyttäjissä jotka kai oli aikuisia.
toki ymmärrän että uusavuttomuus on vaiva monessa paikassa .
mut pää ogelma ei ollu lisä aineessa vaan käyttäjissä.
mut toki ihailtava piirre et ogelma on aina johtoportaassa
Valmetilla...
Viestit: 794
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

Talumees kirjoitti: To Marras 07, 2019 7:27 pm
jiba kirjoitti: To Marras 07, 2019 7:19 pm nimen omaan asemilta saattaa saaha veden sekasta ainetta .
ja sen takia myynnissä tota diesel 100/vastaavia saahaan se vesi pois sieltä tankista ja polttoaine järjästelmästä .
ja tosiaan ei merkitystä onko kesä vai talvilaatua molemmissa voi olla vettä.talvella vaan oireilee enempi.
VMP!
Diesel 100 toimii juuri edellä mainitulla tavalla. Viisaasti jos haluaa toimia niin syksyllä hyvissä ajoin tuota diesel 100.sta tankkiin, sitten lyhyt käyttö jotta kone lämpiää, tankista pohjaroppu auki, suodattimet ja sakkakupit irti, pumpusta ilmaruuvi auki ja annetaan lorista aineet pois. Tämän jälkeen uusilla suodattamilla kasaan ja tankista valunu litku poltetaan vaikka painepesurissa.
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja -SS- »

2xford4000 kirjoitti: To Marras 07, 2019 7:20 pm kyllä itelläkin sen verran monta tankillista kuluu 4000 vuodessa että väkisin joutuu kesäainetta laittamaan. no kylällä abc kylmäasema ja sinne tulee aikaisin se väli laadun diesel onko se -15 asti kestävää. niin sitä laitan sitten kun alkaa syksy tulemaan jos ei isoja ajoja tiedossa, serkulla on omat säiliöt kesä ja talvi löpölle niin joskus hakenu pari kannua siltä että saa ajoissa syksyl jo talviainetta tankkiin. harvoin ollu ongelmia enää aineiden kanssa että hyhmäis. jotain on opittu. 4000 on vielä tosi tarkka tästä asiasta. ei ikinä diesel 100 tankkiin.
Suosittelen kesälaadun Prodieseliä, jos tavan dieselmittareilla ei ole vielä välilaatua; kestää samenematta -10 asteen pakkasen ja suodattuu vielä -20:ssa. Peugeot ainakin kertoo moottorivalolla, onko juoksevaa. Olen pitänyt muutamia jerrykannuja autossa, ja kun hyvä tarjous osuu kohdalle, nin kuin viime viikonloppuna Salossa, jotain 1,34€ , niin tankkaan kannut täyteen. Vähemmän ajetuissa autoissa pidän tankin vajaana, ja kun alkaa tulla näitä -34 kylttejä mittareille, tankataan enempi täyteen.

Yhtenä syksynä, äkkipakkasten tultua, oli hyytymisongelmia sekä Mondeossa että Peugeotissa. Sama Futuradiesel Lohjanharjulla, piti olla jo talvenkestävää. Muillakin hyytyi pakettiautoja ym. Ei ollut vettä vaan semmoista voita. VW diesel jostakin syystä ei ole koskaan ollut kylmälle eikä polttoaineelle ronkeli; noloa on, että en itse asiassa siitä ole koskaan kaivellutkaan dieselsuodatinta, en edes tiedä, missä se on, olisiko jossakin moottorin takana. Ehkä on jo näissä kilometreissä väljistynyt kun ei ole saanut 2T-öljyä, ja menee hyhmäisempi tavara lävitse paremmin.

-SS-
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Hardo, Lurkus ja 49 vierailijaa