Etuveto Vitoissa on tosiaan Rellun kone mutta se on ketjujakopäällä.Vitoon ja C mersuun tuon evoluutio on kairattu isolohko 1.6 litraseksi
Dacia
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Dacia
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Dacia
Sää ymmärsit lukemasi väärin. Nämä luetellut keksinnöt ovat juuri niitä kivikautisen tekniikan syrjäyttäjiä.Lurkus kirjoitti: ↑Pe Marras 01, 2019 11:51 pmSe lienee juuri se syy miksi ei ole syrjäyttänyt edeltäjäänsä, mutta mulle ei heti auennut mikä on syrjäyttänyt pyörän, höyrykoneen, polttomoottorin, vetoketjun? Eikös ne kaikki ole käytössä edelleen? Tai jos ne on jotain syrjäyttänyt niin mikä se on ollut?
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
- Aakku
- Viestit: 8281
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Dacia
Ilmeisesti menee hyvin kaupaksi käytettyinäkin, koska hinta pitää pintansa.
Vaikeaa on sitä silloin kauheasti koitaa tinkatakkaan. Vastaavasti varmaan vaihtohyvitys on hyvä. Varsinkin samanmerkkiseen.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: To Marras 18, 2010 10:35 pm
- Viesti:
Re: Dacia
No mitä ne on syrjäyttäneet? Pyörä kai ainakin on melko kivikautinen keksintö. Toki riippuu tarkoittaako pyörällä polkupyörää vai miten. Pyörä itsessään kuitenkin on jostain kivikaudelta ymmärtääkseni. Kivestä niitä pyöriä kai tehtiin ja puusta laakerointia.PuuhaPate kirjoitti: ↑La Marras 02, 2019 12:05 pmSää ymmärsit lukemasi väärin. Nämä luetellut keksinnöt ovat juuri niitä kivikautisen tekniikan syrjäyttäjiä.Lurkus kirjoitti: ↑Pe Marras 01, 2019 11:51 pmSe lienee juuri se syy miksi ei ole syrjäyttänyt edeltäjäänsä, mutta mulle ei heti auennut mikä on syrjäyttänyt pyörän, höyrykoneen, polttomoottorin, vetoketjun? Eikös ne kaikki ole käytössä edelleen? Tai jos ne on jotain syrjäyttänyt niin mikä se on ollut?
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Dacia
Jos ei ole mitään sanottavaa niin silloin kannattaa olla hiljaa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 2026
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
- Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
- Viesti:
Re: Dacia
Muija on vaiteloinut koirankuljetus kulkinetta että pääsee metälle ja kakkosautolle muutenkin tarvetta.
Vammalan foottiliikeeseen oli just tullut vaihdossa 4WD 1,5 Dci Dusteri, 140th ajettu.
Mentiin katsomaan ja kaupat siitä tuli. Käyttivät leimalla seuraavana päivänä ennen noutoa.
Eihän tuo mikään autobaana vehje ole, mutta omiaan pahoilla maaseudun teillä ja arvaa ajaa pahaankin paikkaan.
Nuo ei ilmeisesti käytettynä kauaa vaihtoautorivissä vanhene.
Vammalan foottiliikeeseen oli just tullut vaihdossa 4WD 1,5 Dci Dusteri, 140th ajettu.
Mentiin katsomaan ja kaupat siitä tuli. Käyttivät leimalla seuraavana päivänä ennen noutoa.
Eihän tuo mikään autobaana vehje ole, mutta omiaan pahoilla maaseudun teillä ja arvaa ajaa pahaankin paikkaan.
Nuo ei ilmeisesti käytettynä kauaa vaihtoautorivissä vanhene.
Viimeksi muokannut Paalari, Ke Loka 28, 2020 8:02 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
-
- Viestit: 7799
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Dacia
Paljonko näitä näkyy enemmän ajettuna? Bensoja ja dieseleitä.
Uusia datsioita katsellut jonkin verran,mutta tuo uuden mallin muutaman tonnin hinnan korotus verrattuna vanhaan (jotain 30-40%) vei ostohaluja aika vahvasti.
Uusia datsioita katsellut jonkin verran,mutta tuo uuden mallin muutaman tonnin hinnan korotus verrattuna vanhaan (jotain 30-40%) vei ostohaluja aika vahvasti.
-
- Viestit: 1865
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Dacia
Veljellä on jo toinen neliveto-diesel menossa. Ei kovin pahaa sanaa ole kuulunut. Vaihtoi juuri kesällä tuoreempaan, kun edellisessä alkoi olla liki 350 tuhatta mittarissa. Kuluvia osia noille kilometreille toki on joutunut uusimaan. Jarruja, koiranluita, pyöränlaakereita ja taisi kardaanissakin jotain olla reilun 300 tuhannen kohdilla.
-
- Viestit: 1865
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Dacia
Ei mennyt. Olisivat hyvittäneet vaan parisen tonnia, kun kilometrejä jo oli. Ihan ymmärrettävää, kun ei tuollaiset paljon ajetut ole kovin hyvää myyntivaluuttaa merkkiliikkeille. Auto myytiin suoraa torin kautta yksityiselle. Olisiko ollut jotain kolmen ja puolen tonnin luokkaa. Sinänsä tuon kyseisen yksilön kilometrit eivät kertoneet ihan koko totuutta, kun siihen oli vaihdettu takuuseen tai jonkun virhevastuun piikkiin tehdasuusi moottori jossain 160 tuhannen kohdalla. Noissahan oli alkupään autoissa huohottimen jäätymisongelmaa, eli sylki pakkasella öljyt ulos. Tuolle kyseiselle autolle oli käynyt juuri niin.
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Dacia
Ranskalaisten dieseleiden ( osittain myös bensa ) huohotinongelmat on vuosikymmeniä vanha asia. Esimerkiksi 80-luvulla suhteellisen suosituissa Peso 405 ja Citikan BX- dieseleissä huohottimet jäätyivät aiheuttaen myös moottorituhoja. Sama Relluissa ja näiden kaikkien merkkien pakettiautomallistossa.
Hitaasti kehityksen rattaat Ranskanmaalla pyörivät.
Hitaasti kehityksen rattaat Ranskanmaalla pyörivät.
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Dacia
Minusta tuntuu että ne 80/90 lukujen virheet korjanneet insinöörit ovat jääneet eläkkeelle ja nuorempi polvi telee nyt samoja virheitä.
Tämä tullut todistettua muutaman kerran.
Yksi esimerkki on Opel OHC moottorin nokka-akseliongelmat. 1979-1980 nokat kului silmissä mutta sittennparansivat materiaalia ja niistä tuli lähes ikuisia. Yhtäkkiä 1998 G Astrassa sama moottori syö nokkia kuin leipää.
Tämä tullut todistettua muutaman kerran.
Yksi esimerkki on Opel OHC moottorin nokka-akseliongelmat. 1979-1980 nokat kului silmissä mutta sittennparansivat materiaalia ja niistä tuli lähes ikuisia. Yhtäkkiä 1998 G Astrassa sama moottori syö nokkia kuin leipää.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 7792
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Dacia
https://www.is.fi/autot/art-2000008227300.html
Kattokaas,niin minä en ole tosin lukenut,kuin otsikon....
Kattokaas,niin minä en ole tosin lukenut,kuin otsikon....
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Pontikka, ylioyja ja 50 vierailijaa