C Merssedes manuaalivaihdeloota

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

kalvaana
Viestit: 7330
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Re: C Merssedes manuaalivaihdeloota

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Mika 82 kirjoitti: Su Loka 13, 2019 1:08 pm
manner kirjoitti: Su Loka 13, 2019 12:42 pm 201. Nelilovinen. Alle sata ja kaikki taulussa. Laatikko huutaa pakilla ja nyt vuotaa, Alustava arvio laakerivika mutta huuto kuulostaa hammaskosketus ulinalta. Asentovirhe? Ideoita?
Siellä voi olla peräytysrattaina suorahampaiset, verrattuna muiden vaihteiden vinohampaisiin rattaisiin, pitää enemmän ääntä :)
Ainakin 124 korimallin lootassa on pakkirataspari vinohampainen. Siksi se ei äännäkkään niinkuin tavisautoissa. Liekkö sitten uudemmissa säästösyistä tehty suorahampaiset sitte?
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Perceiver
Viestit: 1080
Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
Viesti:

Re: C Merssedes manuaalivaihdeloota

Viesti Kirjoittaja Perceiver »

manner kirjoitti: Su Loka 13, 2019 12:42 pm 201. Nelilovinen. Alle sata ja kaikki taulussa. Laatikko huutaa pakilla ja nyt vuotaa, Alustava arvio laakerivika mutta huuto kuulostaa hammaskosketus ulinalta. Asentovirhe? Ideoita?
W201:t ovat nuorimmatkin kohta kolmekymppisiä, joten öljyt voivat pyrkiä ulos myös ikääntyneiden tiivisteiden takia. Vähän on autolla ikäisekseen ajettu, vain muutama tuhat kilometriä vuodessa?
jiba

Re: C Merssedes manuaalivaihdeloota

Viesti Kirjoittaja jiba »

kalvaana kirjoitti: Su Loka 13, 2019 1:19 pm Minulla kokemusta 123-korissesta ja 124 korisesta, 508:sta ja 212 Sprintteristä. On niissä jokaisessa ollu korjattavaa. 124 tais olla paras, kun sillä ajettiin 20 vuotta. Se tosin jätti minut jalkamieheksi kun vetoakseli katkesi ruostumisen takia (tyyppivika). Mesestä meni laturi 300 tonnin kohalla, kansipahvi 470 tonnin kohalla, nelosen synkronointi petti vajaassa 500 tonnissa, takapään hydrauliikan sylintereitä ja kaasupalloja ostettu useita, takapyörän laakerit 400 tonnissa, takaäänenvaimentimia useita, lämmityslaitteen moottori, lasinpyyhkimen moottori, takatukivarren ulkopään heloja useita, etupallonivelet kaksi kertaa, keskuslukon alipainepumppu, moottorin kumityynyt, kardaanin keskilaakeri ja rättinivelet. Kytkin levy ja asetelma alkuperäiset, samoin etuiskarit. Ekat jarrulevytkin keski 300 tonnia.
Nää kaikki siis reilusti alle 600 tonnin, että ei se hyvän aikakauden Mersukaan ilman korjaamista kule.
mersussa noi on ihan perus huoltoo .noilla kilsamäärillä.muissa merkeissä noilla määrillä tommoset viat johtais paalaukseen.vaikkei mesetkään kulje ilman pikku fiksauksia .kulkee ne kummiskin keskimäärin 3-4 enempi kun muut merkit.ja silti niistä kelpaa tekniika vielä afrikan vientiin.
Ajomies
Viestit: 28018
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: C Merssedes manuaalivaihdeloota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

jiba kirjoitti: Su Loka 13, 2019 1:00 pm kyllä jos mersu pienillä kilometreillä hajoo .niin auto on päätyny väärän laiselle käyttajälle.tuskin kestäis se tojotakaan.
mersuissa tarvii tehä ensimmäinen isompi huolto vasta 500 000 km kohilla.ja 800 000km kohilla voi ilmetä jotain laitettavaa.
No sitten on sattunut kohdalle vain maanantaikappaleita, kun 200 000 km on jo pitänyt tehdä paljon remontteja huoltojen lisäksi? Varmasti tasaista ajoa menee pitkiäkin matkoja ongelmitta, mutta harvalla ne ajot sellaisia ovat. Ja siksi mersu ei mitenkään poikkea ainakaan edukseen näissä "normaalikäytöissä". :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
manner
Viestit: 1435
Liittynyt: Pe Joulu 28, 2018 12:00 am

Re: C Merssedes manuaalivaihdeloota

Viesti Kirjoittaja manner »

Perceiver kirjoitti: Su Loka 13, 2019 1:35 pmW201:t ovat nuorimmatkin kohta kolmekymppisiä, joten öljyt voivat pyrkiä ulos myös ikääntyneiden tiivisteiden takia. Vähän on autolla ikäisekseen ajettu, vain muutama tuhat kilometriä vuodessa?
Kaikki taulussa... Kyllä, ikääntymistä(kin) tässä nyt ihmetellään vuodon ja ulinan syy-yhteyksiä. Vaiko kaksi eri asiaa..
Ajomies
Viestit: 28018
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: C Merssedes manuaalivaihdeloota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Nyt alkoi 180 c mersun vaihteisto tai oikeastaan vaihteen siirto ongelmat. Ykkönen - kakkonen välillä keppi hervoton eikä kytke vaihteita kunnolla? Mutta kun nyt ei pakkasessa ja hämärässä nähnyt onko siinä siirtovivussa pulttikiinnitys kun olisi tuntuma että siitä "pyörisi tyhjää" ? Jokin pultin näköinen siinä kyllä on mutta kun näyttää vain pyöreältä reiältä, kuusiokolo tai torx se ei ainakaan ole?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Garymies, Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Mikkoms ja 51 vierailijaa