Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

manner
Viestit: 1435
Liittynyt: Pe Joulu 28, 2018 12:00 am

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja manner »

thames kirjoitti: Ke Marras 27, 2019 5:52 pmEikös se liittymän lumet jää tontin omistajan vastuulle? Näin joskus lukeneena.
Joo mutta vaan auraustähteet. Ei sitä että kuski lykkii kaksi sataa metriä suoraa baanaa toisen liittymään niin että pyöräkuormaajalla pitäisi purkaa.
rock-ola
Viestit: 826
Liittynyt: Pe Touko 19, 2017 6:51 am
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja rock-ola »

Oon ny mökillä mut kun kotiudun katson sen koneen kylestä mitä löytyy.japanilaisia harakanvarpaita ainakin.oli siinä suzue 15 lisäks jotain mutta en nyt pääse näkemään.mitsu tai kubota kone toivottavasti on.
Smirkelimies
Viestit: 1486
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja Smirkelimies »

rock-ola kirjoitti: Ke Marras 27, 2019 8:54 pm Oon ny mökillä mut kun kotiudun katson sen koneen kylestä mitä löytyy.japanilaisia harakanvarpaita ainakin.oli siinä suzue 15 lisäks jotain mutta en nyt pääse näkemään.mitsu tai kubota kone toivottavasti on.
Väristäkin voi jotain päätellä, turkoosin sininen on yleensä Mitsubishi/Iseki -väri.

Mutta on se 99 % varmuudella japsirattori.
rock-ola
Viestit: 826
Liittynyt: Pe Touko 19, 2017 6:51 am
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja rock-ola »

Nyt kun muistin niin siinä lukee suzue 1500m nokkapellin kyljessä.väri on stigan leikkurin keltanen aika liki.muistasin tosiaan ettei koneen kylessä o kun lappu mis harakanvarpaita vaan.kahton kun kotiudun.oon katellu puuilon mönkkäriauraa sillä silmällä et tekis etuauran.299 hinta ja 1.5 leveä.vinssi nokkaan hankittu jo.perään askartelin veto ja nostovarret.perälevy tietty tulee myös.
Smirkelimies
Viestit: 1486
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja Smirkelimies »

rock-ola kirjoitti: To Marras 28, 2019 8:01 am Nyt kun muistin niin siinä lukee suzue 1500m nokkapellin kyljessä.väri on stigan leikkurin keltanen aika liki.muistasin tosiaan ettei koneen kylessä o kun lappu mis harakanvarpaita vaan.kahton kun kotiudun.oon katellu puuilon mönkkäriauraa sillä silmällä et tekis etuauran.299 hinta ja 1.5 leveä.vinssi nokkaan hankittu jo.perään askartelin veto ja nostovarret.perälevy tietty tulee myös.
https://tractors.fandom.com/wiki/Suzue

Taulukon mukaan on Mitsubishi, ilmeisesti takaveto? Ainakin muut 1500-sarjan vehkeet on Mitsuja. Laite on varmaan ite maalattu joskus. Siinä saattaa olla sama kone kuin minulla eli KE 70. Sama kone on myös Usassa laajasti myydyssä Satoh Beaverissä, joka on oikeastaan myös kokonaan Mitsu. Koneeseen saa netistä vaikka mitä, vaikka koko koneen, tosin jotain ne maksaakin.

Muok: Saattanee vastata Iseki tX1500:sta:
http://www.tractordata.com/farm-tractor ... ngine.html

Siinä on Mitsun KE 75-kone.
rock-ola
Viestit: 826
Liittynyt: Pe Touko 19, 2017 6:51 am
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja rock-ola »

Takaveto juu on.sillä kubotaks aattelin kun kaubamajasta löysin ilmansuotimen joka oli samanlainen kuin entinenkin.ja se oli kubotaan.mitsuna minulle toi aikanaan myytiin tai ainakin vastaavana.en kyllä usko että maalattu ois jotain paikkauksia lukuunottamatta.on semmosetkin paikat keltasia jotka ois jääny kyllä värinvaihtajalla maalamati.
Smirkelimies
Viestit: 1486
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja Smirkelimies »

Zen Noh:iin oli kopioitu vastaavan Kubotan mallinumero, joten varmaan Suzuessa on sama logiikka.

1500 on Isekin malli joten luultavasti se on Iseki, mutta kyseinen Iseki on Mitsun koneella. Samaa on myyty myös Bolensina, ettei asia olisi liian selkeä :o .

Melkonen viidakko tämä pikkurattorimaailma kun joka merkillä on ollut kymmeniä malleja ja eri maissa on näitä rinnakkaismerkkejä. Japsit ovat tykänneet muunnella malleja aika lyhyin väliajoin ja koneversioita on 1-2 hevosvoiman välein.

Oiskin fiksua etsiä ja kytätä joku oudon merkkinen Kubota tai joku muu, semmosen voisi joku erehtyä myymään halvalla.
Smirkelimies
Viestit: 1486
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja Smirkelimies »

Melko kaksjakosta palautetta tulee traktoroinnista.

Ny kävi yks ikääntynyt rouva tuomassa jonkun joulukukkasen ja suklaatia kun rouvalla on leikattu selkä ja isäntäkin sairastellu, aurauksesta ollu kuulemma iso apu.

Sitä vaan ihmettelen, miks vanhukset ei tohdi pyytää apua naapurustosta jos on noin hankala tilanne, minä vaan oon käynyt vähä konetta lämmittämässä heijän pihalla, en muuten ole tarkemmin tienny tilanteesta.

Jos näkee että rattori on tullu naapurin talliin, vois kai sitä vinkata, että tähä suuntaan...
rock-ola
Viestit: 826
Liittynyt: Pe Touko 19, 2017 6:51 am
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja rock-ola »

No nyt muistin katsoa suzuen moottoria.on KE85 ja kuutiotilavuus 0.850.eli kai se mitsu sit on??
Smirkelimies
Viestit: 1486
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja Smirkelimies »

Mitsubishi D1600:ssa näkyis olevan sama kone. Ainakin moottori on selkeesti Mitsubishin, eli laatuvehje se on. Ei mikään Kiina-kone.
rock-ola
Viestit: 826
Liittynyt: Pe Touko 19, 2017 6:51 am
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja rock-ola »

Laatu ja laatu.mitsuissa ollu vaan auto ja nimenomaan dieselpuolella kovasti kansivikasia.oli mullakin tos kesällä iso toron leikkuri oikeen hyttivehje missä kone kolisi ja teki painetta että tikku lensi reijästä.nelipyttynen diesel.en alkanu painiin sen kaa vaan annoin mennä eteenpäin innokkaamalle.ois siit saanu mahtavan pihakoneen.täs suzuessa näyttäs olevan rautaa kansi.ehkä ei niin herkkä kun alukannet?kesällä vesipuolen järjestelmää pesin niin huomasin et termari puuttuu.oisko joskus ollu jotain vesionkelmaa en tiä.komiasti toi kumminkin pätkättää ja tosiaan monipuolinen varusteistaan..
Yrjö
Viestit: 1481
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja Yrjö »

Termarin puuttuminen saattaa johtua että neste kiertää vapaakierrolla ilman vesipumppua.
Itellä B5001 DT Kubotassa ei ole termostaattia. Vaikka tuuletin on asennettu niin että se näyttää myös vesipumpulta, ei siellä mitään juoksupyörää ole. Eikä akseli mene vesitilaan. Tuulettimen akselille on laitettu sen sijaan laturi.
Toisaalta Mitsun pientraktori ja auton moottoreilla ei ole juuri mitään yhteistä.
Kubota B 5001 DT
Smirkelimies
Viestit: 1486
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja Smirkelimies »

rock-ola kirjoitti: Su Joulu 22, 2019 4:24 pm Laatu ja laatu.mitsuissa ollu vaan auto ja nimenomaan dieselpuolella kovasti kansivikasia.oli mullakin tos kesällä iso toron leikkuri oikeen hyttivehje missä kone kolisi ja teki painetta että tikku lensi reijästä.nelipyttynen diesel.en alkanu painiin sen kaa vaan annoin mennä eteenpäin innokkaamalle.ois siit saanu mahtavan pihakoneen.täs suzuessa näyttäs olevan rautaa kansi.ehkä ei niin herkkä kun alukannet?kesällä vesipuolen järjestelmää pesin niin huomasin et termari puuttuu.oisko joskus ollu jotain vesionkelmaa en tiä.komiasti toi kumminkin pätkättää ja tosiaan monipuolinen varusteistaan..
Varmaan näissäkin on omat heikkoutensa, mutta luulis että keskimäärin japsi ois lujempi kuin kiinalainen.

Jos ei miellytä, eiköhän nämä jolleen kelpaa kun hinta on kohillaan. Mutta ainakin tähän mennessä hyvin rytkyttää ja niin tekee naapurin Isekikin.

Aika hauska käyntiääni tommosessa kakspyttysessä diselissä, naapuri sano että käy kuin Zetori, liekö kehu vai moite.

Mitä olen näistä jenkkifoorumeilta lueksinut, pitäis olla lujia koneita, mutta aika sen näyttää.
rock-ola
Viestit: 826
Liittynyt: Pe Touko 19, 2017 6:51 am
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja rock-ola »

No ei mun tiedossa mitsuissa muuta heikkoo o kun tosiaan kansi.kaveri pajeroonkin kantta laitattanu ja vaihdattanu tämän tästä.uuden vaihdon jälkeen meni reilun vuoden päästä pahvi.mut eiköös niissä o alukannet.mitsumiehet tietää.tos mun rattoris tosiaan näyttäs olevan rrautaa...syylärin alareuna hiukan vuoti kun tuli mulle.pikkuliraus paikkausnestettä korjas tilanteen.kauheen ruosteista vesi oli vaan.koitin huuhtoo moneen kertaan ja syyläri oli irti.tunteja alle 400 koneella.mahtanu alkuperämaassaan olla pelkällä vetellä kun niin ruostunu.
Smirkelimies
Viestit: 1486
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja Smirkelimies »

Sulla on parisataa kuutiota enempi tilavuutta koneessa mutta tehoero vain 1 hv minun koneeseen. Sinun kone on varmaan aika paljo vääntävämpi. Kääpi katteeksi :o
rock-ola
Viestit: 826
Liittynyt: Pe Touko 19, 2017 6:51 am
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja rock-ola »

En ole tuota laittanu viä mihinkään tositoimeen niin en osaa väännöstä sanoa.mukana tuli peräjyrsin niinkuin noissa yleensä.nostovarret ja vetovarret tehty viä perälevy uupuu.noissa hyväpuoli ettei levyä tarvi tehä kovin raskasta kun nostolaitteella voi tarvitessa myös painaa.renkaisiin meinaan laittaa ruuvinastat.pirun korkeet hetulat nois takakummeissa.laskin et mun nastat riittää kolme per hetula.ja on niitä jääkairan varren näkösiä nastoja.ne puuruuvikantaset ei taho pysyä.kokemusta on työelämästä missä tuli erilaisia testattua tosi hankalissa paikoissa.lohkolämppäristä viä että tuohon sitä letkumallia aattelin.on yks pakkasroppukin mut aika ahtaasti oliko ny laturin vai tartin takana.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja 361 »

rock-ola kirjoitti: Ma Joulu 23, 2019 12:10 pm En ole tuota laittanu viä mihinkään tositoimeen niin en osaa väännöstä sanoa.mukana tuli peräjyrsin niinkuin noissa yleensä.nostovarret ja vetovarret tehty viä perälevy uupuu.noissa hyväpuoli ettei levyä tarvi tehä kovin raskasta kun nostolaitteella voi tarvitessa myös painaa.renkaisiin meinaan laittaa ruuvinastat.pirun korkeet hetulat nois takakummeissa.laskin et mun nastat riittää kolme per hetula.ja on niitä jääkairan varren näkösiä nastoja.ne puuruuvikantaset ei taho pysyä.kokemusta on työelämästä missä tuli erilaisia testattua tosi hankalissa paikoissa.lohkolämppäristä viä että tuohon sitä letkumallia aattelin.on yks pakkasroppukin mut aika ahtaasti oliko ny laturin vai tartin takana.
Oliko koneesi taka vai neliveto?
rock-ola
Viestit: 826
Liittynyt: Pe Touko 19, 2017 6:51 am
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja rock-ola »

Pelkkä takaveto.
Smirkelimies
Viestit: 1486
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja Smirkelimies »

rock-ola kirjoitti: Ma Joulu 23, 2019 12:10 pm En ole tuota laittanu viä mihinkään tositoimeen niin en osaa väännöstä sanoa.mukana tuli peräjyrsin niinkuin noissa yleensä.nostovarret ja vetovarret tehty viä perälevy uupuu.noissa hyväpuoli ettei levyä tarvi tehä kovin raskasta kun nostolaitteella voi tarvitessa myös painaa.renkaisiin meinaan laittaa ruuvinastat.pirun korkeet hetulat nois takakummeissa.laskin et mun nastat riittää kolme per hetula.ja on niitä jääkairan varren näkösiä nastoja.ne puuruuvikantaset ei taho pysyä.kokemusta on työelämästä missä tuli erilaisia testattua tosi hankalissa paikoissa.lohkolämppäristä viä että tuohon sitä letkumallia aattelin.on yks pakkasroppukin mut aika ahtaasti oliko ny laturin vai tartin takana.
Onkohan sinunkin koneessa tyhjennysproppu laturin ja startin välissä lohkossa alhaalla. Minä pistin siihen letkunipan, siittä letku termarikotelon ja vesipumpun juureen menevään yhdysletkuun. Väliin pumpullinen termarillinen letkulämppäri ja kavennusosa 16mmsta 10 mmiin. Puolessa tunnissa alkaa sulaa konepelliltä lumet.

Startin takana varmaan sullakin proppu, mutta ihan arpapeliä, mimmonen vastus siihen mahtuu.

Hevotehnikalla Virossa on nättejä takakauhoja, hommasin sieltä metrin levysen kauhan, se on ollu just hyvä tohon, on täsmälleen rattorin levynen.
Mozart
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Joulu 02, 2019 12:13 pm
Viesti:

Re: Mitsubishi-pikkurattori tuli pihaan

Viesti Kirjoittaja Mozart »

Hankin myös tuollaisen MITSUBISHI MT372 pikku traktorin. On kyllä hieno olo omistaa ensimmäistä kertaa elämässään traktori! Mikäli tuo traktoriksi hyväksytään? :D

Sillä on ajettu todella vähän, vain noin 750 tuntia. Ois paljon kysyttävää tästä kamppeesta, en tosiaan traktoria ole koskaan omistanut.

Hydrauli-öljyt on ilmeisesti aika vanhat, ne varmaan kannattaisi vaihtaa? Mitenkä iso projekti ne on vaihtaa? Eikö sitä samaa öljyä käytä perä ja laatikko,etukuormaaja, tms? En löydä tuosta mitään mittatikkua mistä voisi katsoa minkä näköistä se öljy on.

Etu-ulosotto toimii sähköisellä kytkimellä, se pyörii tällä hetkellä kokoajan. Pitänee mittailla se kytkin nyt alkuun, mutta mikä on tuon toimintaperiaate? Onko siellä vaan joku mankku-vena mitä sähköisesti ohjataan.

Miten nelivedon käyttö, kannattaako sitä suuremmilla nopeuksilla olla käyttämättä?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] ja 45 vierailijaa