Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
- Viesti:
Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Onkos tuollaisesta pelistä masinisteilla kokemuksia? Aikaisemmin omistuksessa ollut yksi pumppusuutin koneella oleva golffi ja se oli varsin mainio peli. Nyt tarttis jonkun pelin missä vähän paremmin kulkukykyä talvella pihatiellä. Passatissa on vissiin torsen tyyppinen jatkuva neliveto? Onkohan semmoinen kovin vika herkkä ja vaikuttaakohan naftapiheyteen. Kilometrejä tulee semmoiset 30tkm vuodessa.
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
https://m.nettiauto.com/volkswagen/pass ... fAdCount=0
Tämä vaikuttaisi mielenkiintoiselta, mutta tietysti köyhälle kaikki on aina kallista. Auto on pienistä kilsoista huolimatta kuitenkin jo melkein 20v vanha
Tämä vaikuttaisi mielenkiintoiselta, mutta tietysti köyhälle kaikki on aina kallista. Auto on pienistä kilsoista huolimatta kuitenkin jo melkein 20v vanha
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 3:39 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Tuommoinen 2002 tai 3 on vanhemmilla ollut jostain 2005 asti, nyt meni 300 000 rikki, ei siinä kai mitään isompia ole ollut, normaalia kulumaa.
-
- Viestit: 957
- Liittynyt: To Heinä 26, 2018 10:01 am
- Paikkakunta: Raasepori
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Ei kai noissa mitään kunhan ei päästä mätimään...
Varsinkaan sitä takapään apurunkoa jota ei oikein enää mistään saa, ainakaan siis uutena. Ja varmaan hyvät käytetytkin alkaa olla kivena alla.
Varsinkaan sitä takapään apurunkoa jota ei oikein enää mistään saa, ainakaan siis uutena. Ja varmaan hyvät käytetytkin alkaa olla kivena alla.
-
- Viestit: 9803
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Neliveto on tuossa se paras ominaisuus
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su Heinä 14, 2013 4:05 pm
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Taka-apurunko on noiden heikko kohta vanhemmiten. Saatavuus erittäin huono, ja jos sattuu ehjän löytämään, niin on melko isotöinen vaihdettava. Muuten toimivaa perustekniikkaa. Jonkin verran menee tukivarsia, mutta eivät ole kalliita. Ihan hajulla ei kulje. Oman yksilön kulutus pyörii seka-ajossa kesällä vajaassa seiskassa kesällä ja talvella ainakin litra lisää. Nelivetotekniikka on ns. pomminvarma torsen.
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Hyvä tieto tuo apurunko, pitää kurkistella alle. Kulutuskin kuulostaa ihan ok 4wd hiacen 12-13l jälkeen
-
- Viestit: 1865
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
2000 malliset olivat vielä 3B -koria, 2001:t 3BG:tä.
Kuutisen vuotta sitten tuotin tuollaisen 4motionin Saksasta omaan käyttööni. Oli vuosimallia 2000, eli aivan viimeisiä 3B -koppaisia. Saksasta tuotin siksi, kun nuo alkoivat jo olla silloin mekoisen paljon ajettuja, suomiautoissa varustetaso lähes poikkeuksetta heikko (nelikko oli uutena kallis auto ilman varusteitakin), enkä missään tapauksessa halunnut pumppusuutinkoneista. Suomeen uutena tuodut nelivedot olivat kaikki muistaaksini vuosimallista -99 akaen jo pumpparikoneisia.
Ei pahaa sanaa autosta, Kaikki varusteet ja tekniikka toimivat koko omistusaikani suhteellisen luotettavasti. Autossani oli mm. alkuperäiset xenonit, automaatti-ilmastointi, ajonvakautus, sadetunnistin yms. (varustetaso Highline) eikä kyseisissä varusteissa ollut merkittäviä vikoja. Yksi ilmastoinnin putki tosin petti, joten aineet tulivat ulos. Perustekniikkahan noissa on melkoisen varmaa. Pumppareissa tosin nokat kuluu, varsinkin, jos on ajettu long life -huolloilla, mutta kai sekin muuten kohtuullinen konstruktio on rumasta käyntiäänesrtään huolimatta. Pumppari muuten kuluttaa hiukan enemmän, kuin jakajapumpullinen. Omassa oli kulutus tankkauksista laskien koko omistusajalta tasan 6 litraa. Voimansiirto muuten on käytännössä vailla tyyppivikoja ja heikkoja paikkoja. Taka-apurunko toisaan on sellainen osa, jota ei käytännössä saa mistään. Osa varsinkin suomen suolavellissä uineista saattaa olla todella happamia tuon apurungon osalta.
Mukava tuollaisella Torsen -nelikolla on talvella ajella, vaikka ei se mikään maastoauto olekaan. Itselläni ei tuon Passatin jälkeen ole enää ollut paluuta vajaavetoisiin...
Kuutisen vuotta sitten tuotin tuollaisen 4motionin Saksasta omaan käyttööni. Oli vuosimallia 2000, eli aivan viimeisiä 3B -koppaisia. Saksasta tuotin siksi, kun nuo alkoivat jo olla silloin mekoisen paljon ajettuja, suomiautoissa varustetaso lähes poikkeuksetta heikko (nelikko oli uutena kallis auto ilman varusteitakin), enkä missään tapauksessa halunnut pumppusuutinkoneista. Suomeen uutena tuodut nelivedot olivat kaikki muistaaksini vuosimallista -99 akaen jo pumpparikoneisia.
Ei pahaa sanaa autosta, Kaikki varusteet ja tekniikka toimivat koko omistusaikani suhteellisen luotettavasti. Autossani oli mm. alkuperäiset xenonit, automaatti-ilmastointi, ajonvakautus, sadetunnistin yms. (varustetaso Highline) eikä kyseisissä varusteissa ollut merkittäviä vikoja. Yksi ilmastoinnin putki tosin petti, joten aineet tulivat ulos. Perustekniikkahan noissa on melkoisen varmaa. Pumppareissa tosin nokat kuluu, varsinkin, jos on ajettu long life -huolloilla, mutta kai sekin muuten kohtuullinen konstruktio on rumasta käyntiäänesrtään huolimatta. Pumppari muuten kuluttaa hiukan enemmän, kuin jakajapumpullinen. Omassa oli kulutus tankkauksista laskien koko omistusajalta tasan 6 litraa. Voimansiirto muuten on käytännössä vailla tyyppivikoja ja heikkoja paikkoja. Taka-apurunko toisaan on sellainen osa, jota ei käytännössä saa mistään. Osa varsinkin suomen suolavellissä uineista saattaa olla todella happamia tuon apurungon osalta.
Mukava tuollaisella Torsen -nelikolla on talvella ajella, vaikka ei se mikään maastoauto olekaan. Itselläni ei tuon Passatin jälkeen ole enää ollut paluuta vajaavetoisiin...
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
En oo jakajapumpullisella volkkarilla ajanutkaan mutta ainakin tuosta pumpparivehkeestä tykkäsin. Hyvin kesti 411tkm oli taulussa kun se lähti talosta pois. Ja juu Land cruiserit erikseen, tarvii vaan apuja vähän kun ite pitää aurata, pellolta tuiskuaa tielle lunta ja jyrkkä mäki pihatiellä. Etuvedolla on pulassa noin 20 päivää vuodessa ehkä, vähän talvesta riippuen
-
- Viestit: 1861
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Olen aiemminkin kertonut omia kokemuksia 1,9 pumppareista joita 2 kpl juuri tuollaista AVF koneista passattia tälläkin hetkellä talossa, mutta kerrataan nyt vielä.
Vanhemmassa -01 mallisessa lasissa reilu 630 tuhatta ja pannuhuoneen puolella vaihdettuja komponentteja on laturi, termostaatti ja öljytikun muovinen putki. Kurkkasin puolen miljoonan kohdilla venttiilikopan alle ja jonkunlaista kulumaa oli nokassa mutta ei paha. Ensimmäiset reilu 200tkm mennyt longlife vaihdoilla mutta sittemmin 10-15tkm vaihtovälillä. Öljyistä olen ollut tarkkana jotta on 505.01 luokitus. Mielummin otan nyttenkin tuon 505.01 öljyn kuin 507.00 mikä on uudempi vähätuhkaisempi ja vihreämpi jne jne longlife öljy. En tiedä liekö mitään väliä. Viimeiset 50tkm on todennäköisesti turbo alkanut silloin tällöin kylmänä antaa loppumisen oireita siten että ottaa vikatilan päälle kiihdyttäessä ja menee tehottomaksi. Vaihde vapaalle ja käyttää sammuksissa niin taas pelaa. Lie alkaa siivet jumittaa, mutta ihan ookoo kilometrit juuttuvasiipiselle jo.
Tiptronic porsinut kahdesti, tosin oli silloin, ja siihen asti muiden perheenjäsenten käytössä niin epäilys käyttäjävirheestä suuri, joista todennäköisin taitaa olla ZFän tapauksessa suunnanvaihto vauhdissa. Nyt pelannut lie 300tkm ilman suurempia murheita jarrulla pysäyttäen. Muuten en ole säälinyt, moottorijarrutan pakkovaihteilla, vedätän tippipuolella kaasu pohjassa matalilla kierroksilla, vaihdan vaihteita kaasupohjassa suuntaan ja toiseen, yllätän laatikon epäloogisella kaasun käytöllä juuri kun on vaihtamassa jollekkin vaihteelle, ja mitä nyt ajotilanteita ja laatikon kiusaa voi ikinä vaan keksiä. Mutta talvella en remmitse kylmänä, ja kuten mainittua, suuntaa en vaihda vauhdista. Öljyt vaihdatin laatikkoon ehkä puolen miljoonan paikkeilla. Tiptronicin manuaalipuolelle tuli vuosi kaksi sitten sähkövikaa. Menee kyllä manuaalipuolelle ja pitää valitun pykälän silmässä, mutta ei saa tökittyä vaihteita manuaalisesti + ja - merkeistä. Tavalliset vanhan ajan pakkovaihteet onneksi toimii niin saa moottorijarrutettua topakasti.
Keulaan tukivarsia ja raidetangon päitä mennyt, ennen minua vaihdettu hammastanko, minä sitä kerran kirin sittemmin kun oli välys. Jotkut tukivarret jo toisella kierroksella vaihdossa minun aikaan, joku alatukivarsi voi vielä olla vanhakin. Iskarit ennakoivasti kun tuntui pehmoiselta joskus. Jarrupaloja, levyjä, yksi satula kun ei letku lähtenyt irti. Abs anturi, en muista särjinkö itse laakerisavotassa. Etupyörän laakeri, ainakin toinen. Vetoniveliä repullinen. Särkyvät yleensä kumin murtumiseen.
Koriin lasinnostimen vaijerit kuskin oveen, oven lukot lie kaikki mennyt rikki siten että ei sisävalo syty. Yhden etuoven ja yhden takaoven lukon olen vaihtanut, muita en ole jaksanut kun ärsyttävä savotta ja itse lukot vielä toimii. Puhaltimen moottori. Ulkolämpötila-anturin tieto ei enää välity perille asti vaipui hiljalleen toimimattomaksi. Vilkun rele nakuttelee toisinaan omavaltaisesti vaikka vilkku ei ole edes päällä eikä mikään valo vilku. Takasumuvaloon en ole saanut henkeä vuosiin, etusumuvalot taas menivät pitkien kanssa jotenkin ristiin siten että kun sytytti sumarit niin paloivat pitkätkin välisin. Korjasin poistamalla sumuvalot edestä ja irrotinkohan sulakkeen ettei oirehdi pitkiin.
Nämä sähköriesat varmaan suurimmaksi osaksi siitä kun vesi ei meinaa mitenkään pysyä auton ulkopuolella. Sadevesi tulee ilmeisesti puhaltimen ilmanotosta ja vänkärin lattia aina märkä. Purin joskus maton irti taakse asti ja kuivatin, yritin putsailla ja katsoa jokapaikan kuntoon. Ei ollut pitkä ilo.
Tänä kesänä parempi puolisko valitti että luikkasi oikealle kurvatessa desin vettä kenkään. Putsasin ilmastoinnin vedenpoistoputken, mutta ilmeisesti kuraa jossain kennon luona jossa tulvittaa kun ei auttanut. Niin, ja radio kuuluu vanhemmiten älyttömän huonosti.
Kohtuu huonosti ruostuu. Takarekisterikilven alla paha ruostepaikka kun en ajoissa korjannut kun luulin että särkyisi muuten jo aiemmin, mutta ei tunnu särkyvän.
Toinen pssatti samanlainen mutta neliveto ja manuaali laatikko. 320tkm.
Pannuhuoneeseen syyläri piti vaihtaa, ja venttiilikopan tiiviste ei alkanut pitää muuten kuin liimalla, mikä lie.
Aikanaan piti ottaa "hurjasti" tehoja koneesta ja vaihdoin toisenlaisen ahtimen ja ohjelma tehty niissä rajoissa mitä vakio kytkin pitää, niin toissa viikolla sitten korkkasi ebayn kunnostettu 400 euron ahdin. Kesti 120tkm. Eihän siinä muuten mitään mutta kun en kuullut mitään soraääniä enkä kirskahdusta turbon puolelta niin ei meinannut vika paikallistua mitenkään kun veti täydestä laukasta kerralla täysin tehottomaksi. Ensin arvelin että mäntä, kun oli tikku vähän koholla ja pari tippaa öljyä roiskahtanut reiästä. Mutta kun startatessa tuntui puristelevan oikein hyvin ja tasaisesti, mitä nyt öljykorkki pomppi reiän päällä reilusti eli kova huohotus ja aikalailla pakokaasultakin haisee. Kone ollut kyllä aina kohtuu kova huohottamaan.
Kaveri oli aivan varma että tandem pumppu sökö, ei saa soppaa. Uusi pumppu saksasta, no se halki. Seuraava saksasta, ei käynnisty.
Diesel pajan ukolta kävin kyselemässä josko voi testata pumppusuuttimia. Oli melko varma ettei suuttimissa vika, vaan että suuttimen pohjat vuotaa puristukset polttoainekanavaan eli ilmavaiva. Suuttimet irti ja vanhat tiivisteet oli vähän sen näköiset että olisi voinut vaikka vuotaakkin. No uusilla kasaan ja ei käynnisty. Epätoivo alkoi jo iskeä. Suuttimien sähköpiuhatkin ehjät.
No sitten että kokeillaan vetää käyntiin josko vaatii vain vähän reilumpaa pyöritystä. Kierroksia parhaillaan vajaa 3000 ja ei pyöri omin voimin ollenkaan, päin vastoin tuntuu niin pirun raskaalta vetääkkin. Pellin alle tutkimaan ja ihmetys suuri kun melko pienellä vedolla kansi lämmin samoin pakosarja ja jopa imusarja. Nooh, aiemmin jo kävi puheissa että voisiko olla pakoputki tukossa, mutta tyrmäys ajatukselle kun takapönttöjäkin molemmin puolin että ei ne molemmat voi olla, ja kattikin tyhjennetty. No sitten että egr tulpattu lähtö auki ja sieltä katsomaan, ja kaveri tahtoi vähän mielenkiinnosta katsoa turbon imupuolellekin. No sieltähän se löytyi silppua ja katkennut akselin pätkä, ja vian etsintä loppui siihen.
Vaan en ole kyllä ennen törmännyt tuollaiseen että turpo särkyy noin yhdenäkin, ja tulppaa vielä koko pakoputken niin ettei pyöri edes tyhjäkäyntiä! Huomenna tietää josko turbon vaihdolla selviää. Onneksi pyörii vanha vielä hyllyssä.
Niin, muuten pelannut ihan hyvin. Takakontin lukon sähkömoottori, takalasin pyyhkimen moottori, keulaan kerralla kaikki nivelet kun joku meni. Etypyörän laakeri, vetoniveliä useampia kun ne kumit. Xenon polttimot uudet kun vanhat tehottomat, valojen automaattisen korkeudensääfön tasoanturi. Vänkärin oven lukko reistaa pakkasella. Helman takaosan kulmamuovi lähti jäiden mukana.
Ilmastoinnin kuivain oli hankautunut puhki ostaessa.
Torseeni on kyllä erinomainen henkilöauton nelivedoksi.
Niin ja molemmissa joku lumiharja pyörinyt penkin alla siten että etäisyyssäädön vaijerin kuoren onneton muoviklipsi kappaleina ja penkin säätö hankalaa, muutenkin tahmea koko mekanismi.
Vanhemmassa -01 mallisessa lasissa reilu 630 tuhatta ja pannuhuoneen puolella vaihdettuja komponentteja on laturi, termostaatti ja öljytikun muovinen putki. Kurkkasin puolen miljoonan kohdilla venttiilikopan alle ja jonkunlaista kulumaa oli nokassa mutta ei paha. Ensimmäiset reilu 200tkm mennyt longlife vaihdoilla mutta sittemmin 10-15tkm vaihtovälillä. Öljyistä olen ollut tarkkana jotta on 505.01 luokitus. Mielummin otan nyttenkin tuon 505.01 öljyn kuin 507.00 mikä on uudempi vähätuhkaisempi ja vihreämpi jne jne longlife öljy. En tiedä liekö mitään väliä. Viimeiset 50tkm on todennäköisesti turbo alkanut silloin tällöin kylmänä antaa loppumisen oireita siten että ottaa vikatilan päälle kiihdyttäessä ja menee tehottomaksi. Vaihde vapaalle ja käyttää sammuksissa niin taas pelaa. Lie alkaa siivet jumittaa, mutta ihan ookoo kilometrit juuttuvasiipiselle jo.
Tiptronic porsinut kahdesti, tosin oli silloin, ja siihen asti muiden perheenjäsenten käytössä niin epäilys käyttäjävirheestä suuri, joista todennäköisin taitaa olla ZFän tapauksessa suunnanvaihto vauhdissa. Nyt pelannut lie 300tkm ilman suurempia murheita jarrulla pysäyttäen. Muuten en ole säälinyt, moottorijarrutan pakkovaihteilla, vedätän tippipuolella kaasu pohjassa matalilla kierroksilla, vaihdan vaihteita kaasupohjassa suuntaan ja toiseen, yllätän laatikon epäloogisella kaasun käytöllä juuri kun on vaihtamassa jollekkin vaihteelle, ja mitä nyt ajotilanteita ja laatikon kiusaa voi ikinä vaan keksiä. Mutta talvella en remmitse kylmänä, ja kuten mainittua, suuntaa en vaihda vauhdista. Öljyt vaihdatin laatikkoon ehkä puolen miljoonan paikkeilla. Tiptronicin manuaalipuolelle tuli vuosi kaksi sitten sähkövikaa. Menee kyllä manuaalipuolelle ja pitää valitun pykälän silmässä, mutta ei saa tökittyä vaihteita manuaalisesti + ja - merkeistä. Tavalliset vanhan ajan pakkovaihteet onneksi toimii niin saa moottorijarrutettua topakasti.
Keulaan tukivarsia ja raidetangon päitä mennyt, ennen minua vaihdettu hammastanko, minä sitä kerran kirin sittemmin kun oli välys. Jotkut tukivarret jo toisella kierroksella vaihdossa minun aikaan, joku alatukivarsi voi vielä olla vanhakin. Iskarit ennakoivasti kun tuntui pehmoiselta joskus. Jarrupaloja, levyjä, yksi satula kun ei letku lähtenyt irti. Abs anturi, en muista särjinkö itse laakerisavotassa. Etupyörän laakeri, ainakin toinen. Vetoniveliä repullinen. Särkyvät yleensä kumin murtumiseen.
Koriin lasinnostimen vaijerit kuskin oveen, oven lukot lie kaikki mennyt rikki siten että ei sisävalo syty. Yhden etuoven ja yhden takaoven lukon olen vaihtanut, muita en ole jaksanut kun ärsyttävä savotta ja itse lukot vielä toimii. Puhaltimen moottori. Ulkolämpötila-anturin tieto ei enää välity perille asti vaipui hiljalleen toimimattomaksi. Vilkun rele nakuttelee toisinaan omavaltaisesti vaikka vilkku ei ole edes päällä eikä mikään valo vilku. Takasumuvaloon en ole saanut henkeä vuosiin, etusumuvalot taas menivät pitkien kanssa jotenkin ristiin siten että kun sytytti sumarit niin paloivat pitkätkin välisin. Korjasin poistamalla sumuvalot edestä ja irrotinkohan sulakkeen ettei oirehdi pitkiin.
Nämä sähköriesat varmaan suurimmaksi osaksi siitä kun vesi ei meinaa mitenkään pysyä auton ulkopuolella. Sadevesi tulee ilmeisesti puhaltimen ilmanotosta ja vänkärin lattia aina märkä. Purin joskus maton irti taakse asti ja kuivatin, yritin putsailla ja katsoa jokapaikan kuntoon. Ei ollut pitkä ilo.
Tänä kesänä parempi puolisko valitti että luikkasi oikealle kurvatessa desin vettä kenkään. Putsasin ilmastoinnin vedenpoistoputken, mutta ilmeisesti kuraa jossain kennon luona jossa tulvittaa kun ei auttanut. Niin, ja radio kuuluu vanhemmiten älyttömän huonosti.
Kohtuu huonosti ruostuu. Takarekisterikilven alla paha ruostepaikka kun en ajoissa korjannut kun luulin että särkyisi muuten jo aiemmin, mutta ei tunnu särkyvän.
Toinen pssatti samanlainen mutta neliveto ja manuaali laatikko. 320tkm.
Pannuhuoneeseen syyläri piti vaihtaa, ja venttiilikopan tiiviste ei alkanut pitää muuten kuin liimalla, mikä lie.
Aikanaan piti ottaa "hurjasti" tehoja koneesta ja vaihdoin toisenlaisen ahtimen ja ohjelma tehty niissä rajoissa mitä vakio kytkin pitää, niin toissa viikolla sitten korkkasi ebayn kunnostettu 400 euron ahdin. Kesti 120tkm. Eihän siinä muuten mitään mutta kun en kuullut mitään soraääniä enkä kirskahdusta turbon puolelta niin ei meinannut vika paikallistua mitenkään kun veti täydestä laukasta kerralla täysin tehottomaksi. Ensin arvelin että mäntä, kun oli tikku vähän koholla ja pari tippaa öljyä roiskahtanut reiästä. Mutta kun startatessa tuntui puristelevan oikein hyvin ja tasaisesti, mitä nyt öljykorkki pomppi reiän päällä reilusti eli kova huohotus ja aikalailla pakokaasultakin haisee. Kone ollut kyllä aina kohtuu kova huohottamaan.
Kaveri oli aivan varma että tandem pumppu sökö, ei saa soppaa. Uusi pumppu saksasta, no se halki. Seuraava saksasta, ei käynnisty.
Diesel pajan ukolta kävin kyselemässä josko voi testata pumppusuuttimia. Oli melko varma ettei suuttimissa vika, vaan että suuttimen pohjat vuotaa puristukset polttoainekanavaan eli ilmavaiva. Suuttimet irti ja vanhat tiivisteet oli vähän sen näköiset että olisi voinut vaikka vuotaakkin. No uusilla kasaan ja ei käynnisty. Epätoivo alkoi jo iskeä. Suuttimien sähköpiuhatkin ehjät.
No sitten että kokeillaan vetää käyntiin josko vaatii vain vähän reilumpaa pyöritystä. Kierroksia parhaillaan vajaa 3000 ja ei pyöri omin voimin ollenkaan, päin vastoin tuntuu niin pirun raskaalta vetääkkin. Pellin alle tutkimaan ja ihmetys suuri kun melko pienellä vedolla kansi lämmin samoin pakosarja ja jopa imusarja. Nooh, aiemmin jo kävi puheissa että voisiko olla pakoputki tukossa, mutta tyrmäys ajatukselle kun takapönttöjäkin molemmin puolin että ei ne molemmat voi olla, ja kattikin tyhjennetty. No sitten että egr tulpattu lähtö auki ja sieltä katsomaan, ja kaveri tahtoi vähän mielenkiinnosta katsoa turbon imupuolellekin. No sieltähän se löytyi silppua ja katkennut akselin pätkä, ja vian etsintä loppui siihen.
Vaan en ole kyllä ennen törmännyt tuollaiseen että turpo särkyy noin yhdenäkin, ja tulppaa vielä koko pakoputken niin ettei pyöri edes tyhjäkäyntiä! Huomenna tietää josko turbon vaihdolla selviää. Onneksi pyörii vanha vielä hyllyssä.
Niin, muuten pelannut ihan hyvin. Takakontin lukon sähkömoottori, takalasin pyyhkimen moottori, keulaan kerralla kaikki nivelet kun joku meni. Etypyörän laakeri, vetoniveliä useampia kun ne kumit. Xenon polttimot uudet kun vanhat tehottomat, valojen automaattisen korkeudensääfön tasoanturi. Vänkärin oven lukko reistaa pakkasella. Helman takaosan kulmamuovi lähti jäiden mukana.
Ilmastoinnin kuivain oli hankautunut puhki ostaessa.
Torseeni on kyllä erinomainen henkilöauton nelivedoksi.
Niin ja molemmissa joku lumiharja pyörinyt penkin alla siten että etäisyyssäädön vaijerin kuoren onneton muoviklipsi kappaleina ja penkin säätö hankalaa, muutenkin tahmea koko mekanismi.
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Kiitoksia kattavasta kokemuksesta Kuulostaa jo golffista tutulta osa noista vaivoista jotka mainitsit, ei mitään ylitsepääsemätöntä. Paljonko sulla ollut kulutus matka-ajossa tuolla 4 motionilla?
-
- Viestit: 1861
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Aika vähän puhdasta matkaa ajan. 5,8 taisi olla pienin matka 195 kumeilla ja vakio ahtimella, nyt 225 ja vähän huonosti heräävä ahdin niin varmaan lähempänä 7.
Seka-ajossa ehkä 50/50 menee nyt kesällä 7,7-8,3 ja talvella 8,5-9. Eeberi huutaa kyllä aika reilusti talvella ja syöttöä on siten että peilistä näkee kun kaasua polkee. Ja kuskikin ikuinen lapsi että melko usein mennään kahva edellä kierrokset tapissa.
Seka-ajossa ehkä 50/50 menee nyt kesällä 7,7-8,3 ja talvella 8,5-9. Eeberi huutaa kyllä aika reilusti talvella ja syöttöä on siten että peilistä näkee kun kaasua polkee. Ja kuskikin ikuinen lapsi että melko usein mennään kahva edellä kierrokset tapissa.
-
- Viestit: 15642
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Mikä siinä on, että volkkareissa noita latureita menee. Ensimmäinen 120 A Bosch peräosa paloi kovasti savuttaen 130000 km. Sitten "takuuseen" vaihtoyksikkö merkkiliikkeessä, kesti noin 300000 asti. Vaihdatin sitten uuden 90A Valeon Salon Autosähkössä, kun oli halpa. Siinä ei talvisin oikein sähkö tahtonut tyhjäkäynnillä riittää. Valot muuttuivat punertaviksi ja puhaltimen moottorikin pudotti kierrokset. Nyt noin 640000 se laturi sitten alkoi palamaan Virkkalassa, ja sammutuksen jälkeen oli yhtä puuta, ei pyörinyt. Oli päästävä työmaalle, niin leikkasin moniurahihnan pois ja ajoin 16 km töihin.
Nyt on käytetty 120A Bosch, kun onneksi noukin purkuauton SDI moottorin tutulta korjaamolta. Kaikki pultit tietty irrottaessa poikki, mutta käytätin koneistamolla, jossa koneistettiin pultinpätkät korvakkeista pois.
-SS-
Nyt on käytetty 120A Bosch, kun onneksi noukin purkuauton SDI moottorin tutulta korjaamolta. Kaikki pultit tietty irrottaessa poikki, mutta käytätin koneistamolla, jossa koneistettiin pultinpätkät korvakkeista pois.
-SS-
-
- Viestit: 22710
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
ei tuo nyt mikään sääntö ole. Yli 400tkm valeon laturilla ja pari muutakin paljon ajettua ollut. Nyt pakussa 287tkm ja alkuperäinen laturi. -89 Golf on mulla ollut ainoa jonka Bosch laturi meni reilu 100tkm ja alkoi taas uudelleen vilkutella merkkivaloa yli 250tkm mutta meni seuraavan murheiksi. Subaruun ja Chevyyn olen laturit uusinut
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 5873
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Olen näistä torsen-passateista kommentoinut useampaankin topikkiin ja helpoin aloittaa miinuksesta eli taka-apurunko.
Loput onkin melkein kaikki plussaa toki volkkarinväristen lasien läpi katsottuna. Nelivetotekniikan osalta on luja ja huoleton.
Loput onkin melkein kaikki plussaa toki volkkarinväristen lasien läpi katsottuna. Nelivetotekniikan osalta on luja ja huoleton.
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Näkyykö sen apurungon mahdolliset vauriot jo altapäin katsellessa vai vaatiiko nosturia ja tarkempaa syyniä, onko siinä jotain muovia edessä tai muuta vastaavaa
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Onkos se niinkun tämä osa
https://m.autodoc.fi/aic/16111814
Edit. Näköjään ei varastossa, liekkö oikeasti edes saatavillakaan
https://m.autodoc.fi/aic/16111814
Edit. Näköjään ei varastossa, liekkö oikeasti edes saatavillakaan
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Mulla ei sinänsä mitään laseja ole. Pitäs saada joku diesel 4wd kinneri muutamalla tonnilla, jolla toiveita ajaa muutama vuosi 30tkm vuodessa. Vaihtoehtojakin saa väläytellä jos tulee mieleen
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Yhdellä tutulla jäi pois liikenteestä juuri tuon ongelman takia, ja kun leimasetä vielä kirjoitti paperiin ette saa korjata hitsaamalla, eikä sitten mistään löytynyt "uutta" tilalle.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1861
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Passat 1.9tdi 4motion 2000-05 kokemuksia?
Tuli tuosta hitsuusta mieleen, jotta eikös nyt vuoden alusta helpottunut tuo alustan osienkin hitsailu?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 46 vierailijaa