AT-205 RE-SEAL

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
MTI
Viestit: 360
Liittynyt: To Loka 03, 2013 4:52 pm
Viesti:

AT-205 RE-SEAL

Viesti Kirjoittaja MTI »

Pakettiautossa vuoti kampiakselin stefa vaihteiston puolelta, niinpä kokeiltiin tuommoista "humpuuki" ainetta. Teki jo ihan lätäkköä pihalle. Aineet sisään ja ajoa. Niin vaan rupes pikkuhiljaa vuoto vähenee kunnes ei tiputa enää yhtään.
Aine turvottaa tiivisteitä. Koneviestissä 1/2013 kokeilussa.

Ja en ole ainetta myyvä kauppias vaan haluan jakaa omat hyvät kokemukset ko aineesta

Kuva
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

Leylandin vuotamaan alkaneeseen etunapaan kokeilin. Piti n. 2 kk kohtalaisesti, mutta sitte taas alkoi vuotamaan. Uudet stefat ja taas pitää.

Edelliset oli asennettu perimätiedon mukaan joskus 2000 luvun taitteessa.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
poweri
Viestit: 3114
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poweri »

Yleensä en näitä ihmeaineita kokeile mutta nyt päätin koittaa, tuote on niin edullista ettei korkeelta putoa.
Fordin mk2 tehostajan orbitroolin "saappaanvarsi" tiiviste kasteli pikku hiljaa kytkinkopan päällistä. Aiemmin huolsin tehostajanpumpun joka lopetti vuotamisen, vuoto tuntui kun siirtyisi orbitroolille. Lorautin desin tehostajan öölin sekaan ja lähin kevätkynnöille huhtikuussa.
Vuoto vaan loppui :shock: eikä ole vuotanut toukotöiden aikanakaa. Tunteja ei ole paljoo ajettu mutta jotain se vaikuttaa. En usko että voimansiirron suurissa tivareissa tai pahoissa kulumisissa auttaa mutta jos aito tiivisteen kovettuma, se näyttäisi auttavan.
YxJampe
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Loka 29, 2012 9:36 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja YxJampe »

Toimi toi sama aine ainakin chevyn perissä ja vaihteistossa.
2xford4000
Viestit: 6512
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

tuohan auttaa vaan vanhoihin kumi tiivisteisiin.. nykyaikaisiin kumi/muovi ei tehoa.. laitoin 4000 tehostajaan ku vuotaa ratin alta hyttiin.. loppu se.. oikein ku kuumaks ajaa niin saattaa hiukan vuotaa mut pääasias on kuivaa.. et kyl se toimii..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Lynexi
Viestit: 391
Liittynyt: Ke Elo 07, 2013 8:12 pm
Viesti:

Re: AT-205 RE-SEAL

Viesti Kirjoittaja Lynexi »

Onkos tästä liemestä kertyny kokemuksia? Aattelin Massikkaan kokeilla, kun kampiakselin takastefa tiputtelee. Etukuormaaja hillitsee intoa katkaisuremonttiin.
zukka
Viestit: 7795
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: AT-205 RE-SEAL

Viesti Kirjoittaja zukka »

Redline sealsaver on ainakin toimivaa. Sitä pari kertaa käyttänyt.
Pari kk sitten oli täällä juttuakin (taas) näistä aineista.
hamsteri
Viestit: 2788
Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
Paikkakunta: keskisuomi
Viesti:

Re: AT-205 RE-SEAL

Viesti Kirjoittaja hamsteri »

kiva olisi vielä kuulla mistä kauapsta ostin ja mitä maksoit
V361
Viestit: 6663
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
Viesti:

Re: AT-205 RE-SEAL

Viesti Kirjoittaja V361 »

https://m.motonet.fi/fi/tuote/607118/Re ... aine-177ml
Red Line Seal Saver öljyvuodon tiivistysaine 177ml
60-7118
Lynexi
Viestit: 391
Liittynyt: Ke Elo 07, 2013 8:12 pm
Viesti:

Re: AT-205 RE-SEAL

Viesti Kirjoittaja Lynexi »

Järviseudun varaosa Oy 28€+7,90 posti.
Heikki 75
Viestit: 265
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2020 5:04 pm
Viesti:

Re: AT-205 RE-SEAL

Viesti Kirjoittaja Heikki 75 »

Aiheesta on näköjään keskusteltu aiemminkin, niin jatketaan tähän.

Mulla alkoi ongelmat Kubotan etuakseliston kanssa viime syksynä. Alkoi niin, että kun painoin reilusti rasvaa olkatapeille, niin alkoi toinen napavaihde vuotaa. Rasva oli mennyt nivelpallosta akselin stefan väliin ja päästi sieltä öljyn nivelen puolelle. Tyhmänä kuvittelin että se on pukannut koko stefan pois paikoiltaan, mutta ei ollut ja varmaan ajamalla olisi stefa taas sijautunut akselille.

No siinä homman yhteydessä sitten liikkui myös vetoakselit etuperässä ja sieltä tuli öljyt lattialle. Tuon jälkeen etuperä on vuotanut tuosta olkatapin päästä enemmän ja vähemmän. Sitä stefaa en alkanut purkamaan, kun siinä vaiheessa pitäisi olla kasausta varten uudet olkatapit yms.

Laitoin keväällä sinne tuota redlinen seal saveria ja totesin jo moneen kertaan, että ei mitään vaikutusta. Nyt kuitenkin juhannuksen tienoilla lisäsin öljyä ja olen reilun kuukauden mittaan tehnyt havainnon, että öljyä ei vuoda enää lainkaan.
Onko tuossa se, että aine vaatii öljyn lämpenemisen toimiakseen, vai onko pitkä hellejakso muuten vaikuttanut tiivisteisiin? Konehan on ollut lumitöiden loputtua todella vähällä käytöllä ja seissyt kylmässä tallissa. Etuakseliston öljyjähän ei toisaalta tuollaisella laitteella saa ajamalla lämpenemään oikein millään?
zukka
Viestit: 7795
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: AT-205 RE-SEAL

Viesti Kirjoittaja zukka »

Uskon että jotakin voi tuo ainekin auttaa,koska itsekin saanut reilusti vähennettyä tiputusta.
Mutta voihan nämä lämpimät ilmatkin saada metallia vähän enemmän laajenemaan kun mitä öljystä tulee notkeampaa?

Bobcatin polttoainehana tiputtaa talvella muutaman tipan minuutissa,kesällä hanan voi jättää auki eikä vuotoa näy.
Heikki 75
Viestit: 265
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2020 5:04 pm
Viesti:

Re: AT-205 RE-SEAL

Viesti Kirjoittaja Heikki 75 »

zukka kirjoitti: To Heinä 29, 2021 12:07 pm

Bobcatin polttoainehana tiputtaa talvella muutaman tipan minuutissa,kesällä hanan voi jättää auki eikä vuotoa näy.
Tämä lienee se suurin tekijä? Voisi kuvitella että minun tapauksessa tuollainen 80w90 öljy pysyy talvella paremmin, mutta taitaa tuo vanhojen tiivisteiden ominaisuuksien muuttuminen eri lämpötiloissa olla suurempi tekijä kuin öljyn?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa