Transporter T4 - ongelmat

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
jake74
Viestit: 1736
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

sasch iskarit on mulla, ei tarvikeliike suostunut myymää mulle mitää huonompi laatu iskareita
Ajomies
Viestit: 28018
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

jake74 kirjoitti: La Huhti 17, 2021 6:30 pm sasch iskarit on mulla, ei tarvikeliike suostunut myymää mulle mitää huonompi laatu iskareita
Ei aina nuo Saschin iskaritkaan hyviä ole, tai ainakin niissä on eroja mihin autoon niitä laittaa. Tuollainen volsu kyllä kaipailee kunnon iskareita ja varmaan myyjäliikkeessä on tieto mitkä ovat toimineet.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Pari vuotta vanhat k27 ainakin keinuttaa keulaa,varmaan tarttes hommata madallus sarjan iskarit itelle.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Slammed
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Slammed »

Jaa että suoraa putkeakin kehtais laittaa? Aika hurjalta kuullostaa. Vääntösauvoja en rupea kirraamaan, kun vaikuttaa korkeuteen. Ennemmin lasken koko autoa alaspäin ja hommaan jämäkät iskarit. Gas-a-just iskarit olleet parhaat mitä olen itse kokeillut. Eli yksiputki kaasut. Jotain sellasta kuin sais
Esa Markku
Viestit: 987
Liittynyt: La Syys 05, 2015 12:59 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Esa Markku »

Slammed kirjoitti: La Huhti 17, 2021 9:18 pm Jaa että suoraa putkeakin kehtais laittaa? Aika hurjalta kuullostaa. Vääntösauvoja en rupea kirraamaan, kun vaikuttaa korkeuteen. Ennemmin lasken koko autoa alaspäin ja hommaan jämäkät iskarit. Gas-a-just iskarit olleet parhaat mitä olen itse kokeillut. Eli yksiputki kaasut. Jotain sellasta kuin sais
KYB https://kyb-europe.com/suomi/tuotteet/i ... as-a-just/ Tarvikkeesta tai netistä tilaamalla.
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Ajelin monta vuotta ilman takapönttöä.
Ei vaikuttanu mitenkään ääniin. Turbo ja katti (jos on) hävittää kyllä äänet.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Slammed
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Slammed »

Kyllä mulla tais olla 3 pönttöä katin lisäksi. Eli katti on downpipessä. Sitten kääntyy putki siihen helman alle/taakse niin siinä on yksi pitkulainen vaimennin. Sen jälkeen on yksi vaimennin ennen taka-akselia ja sitten vielä takimmainen. Helman alla olevan meinasin vielä paikoilleen jättää.
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja zukka »

rokkimatti kirjoitti: La Huhti 17, 2021 11:27 pm Ajelin monta vuotta ilman takapönttöä.
Ei vaikuttanu mitenkään ääniin. Turbo ja katti (jos on) hävittää kyllä äänet.
Samat kokemukset vitossa.
Matkalaukku on jätetty pois ja kylkiputki laitettu edellisen omistajan toimesta.
Ei tuossakaan äänessä mitään eroa tahdo huomata.
SPS1975
Viestit: 2210
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

zukka kirjoitti: Su Huhti 18, 2021 7:46 am
rokkimatti kirjoitti: La Huhti 17, 2021 11:27 pm Ajelin monta vuotta ilman takapönttöä.
Ei vaikuttanu mitenkään ääniin. Turbo ja katti (jos on) hävittää kyllä äänet.
Samat kokemukset vitossa.
Matkalaukku on jätetty pois ja kylkiputki laitettu edellisen omistajan toimesta.
Ei tuossakaan äänessä mitään eroa tahdo huomata.
Mulla on 2.4L vapari T4 ja takapönttö on mätä.Tulisikohan tuohon pahat äänet jos säästäisi reilun sata euroa ja jättäisi sen pöntön pois?
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja zukka »

SPS1975 kirjoitti: Su Huhti 18, 2021 8:22 am
zukka kirjoitti: Su Huhti 18, 2021 7:46 am
rokkimatti kirjoitti: La Huhti 17, 2021 11:27 pm Ajelin monta vuotta ilman takapönttöä.
Ei vaikuttanu mitenkään ääniin. Turbo ja katti (jos on) hävittää kyllä äänet.
Samat kokemukset vitossa.
Matkalaukku on jätetty pois ja kylkiputki laitettu edellisen omistajan toimesta.
Ei tuossakaan äänessä mitään eroa tahdo huomata.
Mulla on 2.4L vapari T4 ja takapönttö on mätä.Tulisikohan tuohon pahat äänet jos säästäisi reilun sata euroa ja jättäisi sen pöntön pois?
Puukkosahalla pönttö irti ja kokeilee.
Sitten tekee päätöksen tilaako/ostaako uuden pöntön vai laittaako pelkän suoran putken. Pari päivää pärjää varmaan ilman takapönttöä jos sellaisen sinne haluaakin ja vanha on jo irti.
Jos sen nyt katkaisee auton alle eikä heti jatka puskurin taakse,niin kaikuu jonkun verran. Ja tyhjäkäynnillä voi tulla pakokaasuja hyttiin.
Kardaani
Viestit: 2143
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Kardaani »

Vaparissa voi olla että vaimentajat vaimentaakin jotain. Helpointa silti kokeilla. Tarkemmin kun muistelen, 2.5 TDI:ssä mulla oli lahonnut koko putki poikki siitä katin jälkeen mutkasta. Ja sen jälkeen oli mielestäni kaksi vaimenninta. Putken kun korjasi ei ääni muuttunut miksikään.
jake74
Viestit: 1736
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

Slammed kirjoitti: Su Huhti 18, 2021 5:37 am Kyllä mulla tais olla 3 pönttöä katin lisäksi. Eli katti on downpipessä. Sitten kääntyy putki siihen helman alle/taakse niin siinä on yksi pitkulainen vaimennin. Sen jälkeen on yksi vaimennin ennen taka-akselia ja sitten vielä takimmainen. Helman alla olevan meinasin vielä paikoilleen jättää.
mulla on katti tuossa kohtaa ennen ku kääntyy helman viereen ja isän portterissa kans. mulla on ACV moottori ja isällä on ABL
jake74
Viestit: 1736
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

rokkimatti kirjoitti: La Huhti 17, 2021 11:27 pm Ajelin monta vuotta ilman takapönttöä.
Ei vaikuttanu mitenkään ääniin. Turbo ja katti (jos on) hävittää kyllä äänet.
mulla oli aikasemmassa 2.5" putki yhellä läpivirtauspöntöllä ni ei siinä auton sisällä huomannut mitää eroa äänissä mutta ulkopuolella oli. akka sano että kilsan päästä alkaa ääni kuuluu ku tuut kotia :D
tuohon oli isompi turbo laitettu ja muutakin tehty jos sillä on merkitystä :D
Slammed
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Slammed »

Joo 2 pönttöä oli mullakin, muistin väärin. Molemmat sieltä lähti. Pitää joskus tehdä kokonaan uus putki. Eipä tuo kyllä metelöi yhtään, turhia ovat.
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Kaksi pönttöä katin lisäksi, mutta miksi pitää olla pakoputken pää tuplana?
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Tjsal
Viestit: 843
Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Tjsal »

Starttinongelma, ei varmaankaan T4:n mikään erikoisvaiva, mutta kyselen tämän otsikon alta kuitenkin.

Mikä syynä, että startti on "kohmeessa"?

Eli auto seisoi muutaman viikon pihassa. Kun meinasin siirtää, pyörähti startti muutaman kierroksen, kuin olisi virta loppu. No samantien lataukseen. Seuraavana päivänä kokeilin täydellä akulla, mutta sama homma. Ihankuin olisi akku taas tyhjä. Uudestaan lataukseen, mutta täyttä näytti.
Sitten kokeilin startata, taas pyöritti kuin tyhjällä akulla. Mutta nyt kokeilin uudelleen heti perään, pyöritti jo hiukan enemmän. Sitten vielä pari kertaa uudestaan. 4.-5. kerralla jo pyörittikin jo normaalisti, ja moottori käynnistyi.

No sen jälkeenkään en ole autoa käyttänyt päivittäin, mutta muutaman kerran siirtänyt ym. Joka kerta on edelleen sama homma: ensin ei pyöri lainkaan, n. kolmannella yrityksellä lähtee käyntiin, kun alkaa pyörittää suht normaalisti.

Missä korjauskohde? Startissa itsessään vai sähkönjakeluosastolla?

1999 2,5tdi kyseessä.
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Kahtele maattojohdot ens alkuun.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
SPS1975
Viestit: 2210
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

Minun 2.4D T4:n startti teki samaa sillon tällöin,kunnes tuli se päivä ettei startannut ollenkaan,naksahti toisinaan,kun sata kertaa yritin,mutta ei jaksanut pyöriä.Hinattiin käyntiin,ajoin pajalle ja vaihdoin siihen hyllystä käytetyn mutta ehjän startin ja ongelma poistui sillä.En ole tutkinut mykistyneen startin sisuksia,että mikä siitä meni,mutta eiköhän noissa käy jotenkin niin että laakerit kuluu ja ankkuri ottaa runkoon ja oikosulku vie voiman startista.Jätin sen sökön kyllä hyllyyn,kun se käy pantiksi,jos tarvii ostaa uusi startti joskus.
Tjsal
Viestit: 843
Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Tjsal »

No startti on nyt pelittänyt suht normaalisti, kun on päivittäin käyttöä.

Mutta uusi vaiva: loppui suuntamerkin antaminen.

Vilkkurele, joka on integroituna hätävilkkukytkimeen, sanoo surrr, kun yrittää vilkuttaa. Molempiin suuntiin. Hätävilkutus kyllä onnistuu.
Motonetissä ei oo. Soitin romuttamolle. Väittivät, että löytyy. No paikan päällä totesin, että on aika pitkälti samannäköinen, mutta mm. ei sovi liitin likikään. Kattelin sitten kaikki volkkarit mitä siinä oli, jotain yli kaksikymmentä. Ei ollut samanlaista.
Jostain tilaamalla saa varmaan, mutta vilkku nyt tarvitsisi vaan aika äkkiä saada kuntoon.
Eli saisinko vinkkiä T4-raadoista/harrastajista. Mulla vm 99.
Liittimessä 8 johtoa.
SPS1975
Viestit: 2210
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

SPS1975 kirjoitti: Su Huhti 18, 2021 8:22 am
zukka kirjoitti: Su Huhti 18, 2021 7:46 am
rokkimatti kirjoitti: La Huhti 17, 2021 11:27 pm Ajelin monta vuotta ilman takapönttöä.
Ei vaikuttanu mitenkään ääniin. Turbo ja katti (jos on) hävittää kyllä äänet.
Samat kokemukset vitossa.
Matkalaukku on jätetty pois ja kylkiputki laitettu edellisen omistajan toimesta.
Ei tuossakaan äänessä mitään eroa tahdo huomata.
Mulla on 2.4L vapari T4 ja takapönttö on mätä.Tulisikohan tuohon pahat äänet jos säästäisi reilun sata euroa ja jättäisi sen pöntön pois?
Nyt olen tähän kysymykseeni saanut vastauksen,ihan käytännön kokemuksesta,mulla katkesi pakoputki takapöntön vierestä ja otin pöntön pois.Äänet koveni aika paljon ja tietyllä kierrosalueella pitää ihan kauheaa karjuntaa joten uusi pönttö tuli ostettua,nyt täytyy ryhtyä asentamaan sitä paikoilleen että saa metelin loppumaan.Eli vapari mallissa tuokin vaimentaja on tarpeellinen.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot], rassailija, rokkimatti ja 44 vierailijaa