Jälleen ikävä tapaturma

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Tumppi 865
Viestit: 8206
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Eipä siellä kuskia ja liikennöitsijää kiitellä oikeasta asenteesta jos esimerkiksi postin runkolinjaa ajava kuski matelee kiltisti traktorien perässä ja koko läänin paketit myöhästyy.
Jos niin kiire ettei ehi muita väistellä, niin kannattaa miettiä jotain muita hommia!
Ja vaikka siitä hitaasta ajaa yli, niin ei se lasti ainakaa sen nopeemmin ole perillä :!:
Valmetilla...
Viestit: 799
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

Tumppi 865 kirjoitti: Ke Tammi 15, 2020 12:00 pm
Eipä siellä kuskia ja liikennöitsijää kiitellä oikeasta asenteesta jos esimerkiksi postin runkolinjaa ajava kuski matelee kiltisti traktorien perässä ja koko läänin paketit myöhästyy.
Jos niin kiire ettei ehi muita väistellä, niin kannattaa miettiä jotain muita hommia!
Ja vaikka siitä hitaasta ajaa yli, niin ei se lasti ainakaa sen nopeemmin ole perillä :!:
Tahallaan ei kukaan varmaankaan kenenkään päälle aja.
Ajomies
Viestit: 28136
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Valmetilla... kirjoitti: Ke Tammi 15, 2020 12:11 pm
Tumppi 865 kirjoitti: Ke Tammi 15, 2020 12:00 pm
Eipä siellä kuskia ja liikennöitsijää kiitellä oikeasta asenteesta jos esimerkiksi postin runkolinjaa ajava kuski matelee kiltisti traktorien perässä ja koko läänin paketit myöhästyy.
Jos niin kiire ettei ehi muita väistellä, niin kannattaa miettiä jotain muita hommia!
Ja vaikka siitä hitaasta ajaa yli, niin ei se lasti ainakaa sen nopeemmin ole perillä :!:
Tahallaan ei kukaan varmaankaan kenenkään päälle aja.
Onhan niitäkin tapauksi ollut. :( Mutta se kuviteltu ajamisen helppous, kaikkine apulaitteineen, saa kuljettajan "luulemaan" kaiken olevan hallinnassa ja näinhän ei kuitenkaan todellisuudessa ole! Sitten usein puuhataan jotain muuta siinä ajaessa, ja pienikin herpaantuminen väärässä paikassa ja ajassa on kohtalokas. Mutta menepä tätä "julistamaan" niin sellaisen "riepottelun" kohteeksi joutuu, ettei uskokaan. "Kyllä minä osaan, älä tule neuvomaan".
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
SamiT
Viestit: 6790
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Eikös se ollut joskus tutkittu että 70-80% kuljettajista arvelee olevansa keskivertoa taitavampia autoilijoita ainakin kevyen autokaluston puolella, kuinka taitavia sitten raskaalla puolella ollaankaan pahimmillaan.

Raskaan puolen todelliset ammattilaiset erottaa kokonaistoimintatavasta, huomoioivat kelin, arvioivat riskit ja tuntevat oman ajoneuvon toiminnot ja rajat. Tuossa on omien työhommien ohessa tullut nähtyä muutama sen verran kovan luokan ammattilainen toimessa että olisipa kaikki niitä niin olisi vahingot vähissä, ja noita huippuja on melkein pakko jopa hiukan kadehtia kuinka hommansa hienosti hoitavat ilman temppuiluja ja turhankehumisia.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
aarne
Viestit: 1868
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja aarne »

Olipas itsellä tänään vahinko lähellä länkkärin kanssa. Nysväsin trukkipiikki hommia pihassa pari tuntia ja homman loppuun arvelin että käyn pikku lenkin polttamassa karstoja valmetista tyhjäkäynti ajeluitten jäljiltä kun hyvä pikku mäki kylätiellä heti pihaan tultaessa mitä saa kaasu pohjassa nujuta tulla.
Olin jo ajellut muutenkin pikku pätkää edes takasin kylätietä homman puitteissa, ja kohtuu hyvällä hiekoitus sepelillä on koko tie, vaikka jää alla. Pitoa tuntui olevan ihan hyvin. No pimeä jo oli ja keula länkkärissä mäkeä alas ja hanaa. Siinä se aivopieru sitten tulikin, kun jäinen tie on kuitenkin jäinen tie vaikka miten on sepeliä pyörimässä jäällä, olisi alamäki pitänyt tietysti ottaa varovaisemmin. Länkkäri kerkesi loivassa myötäisessä täyteen laukkaan ja kuinka ollakkaan alkoi perä vetää ojaa kohti. Sydämmestä jäi pari lyöntiä välistä kun yrittää vanhaa runko-ohjattua pitää ojien välissä 40 vauhdissa! Onneksi alkoi jo notkon pohja olla likellä minne vauhdin sai tapettua, mutta olipahan tilanne. Mikä lie oikosulku tuli tuossakin hommassa. :roll: :oops: :evil:
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Onko tässä rekan ja työkonneen kolarissa mitenkään mahdollista sellanen, että työkone olisi
kulkenut silleen äkkiarvaamattomasti vikuroiden ja muuttanut kulkusuuntaansa törmäyslinjalle
takaa tulevan rekan etunurkan kanssa?
Aika kaukaahan nuita työkoneita saa yleensä kiertää just tuon takia.
Puimurit varsinkin on äkkinäisiä liikkeissään.
Ainakin ne vanhat.
alasinpölkky
Viestit: 345
Liittynyt: Ma Joulu 03, 2012 5:35 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja alasinpölkky »

Kyllä ne joskus rekatkin poukkoilee ihmeellisesti, itsellä oli aika hurjanäköinen tilanne tuossa risteyksessä, kun vastaantuleva rekka tulikin väärää kaistaa vastaan tuon jakajan väärää puolta, koukkasi onneksi tuon risteyksen kohdalta takaisin omalle puolelle. Onneksi olin hiljentänyt ja kääntymässä tuosta vasemmalle, mutta edellä ajanutta varmaan hirvitti vielä enemmän. Sen kerkesin nähdä , että ei ollut rekassa suomen rekkarit !


https://www.google.fi/maps/@62.7068978, ... 312!8i6656
Hex
Viestit: 943
Liittynyt: To Syys 12, 2013 7:46 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Hex »

Tuosta edellisestä tuli mieleen tapaus, jossa tilasin koukkulava-auton parin museotraktorin noutoon. Tapasimme paikallisella ABC:llä, josta kahvien jälkeen traktoreita hakemaan. Tämä vanhempi ammattikuljettaja tempaisi ensimmäisessä liittymässä jakajan väärältä puolelta! Ilmoitin, että kiirettä ei ole. Loppumatka sujui asiallisesti.
Ajomies
Viestit: 28136
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Ihmisiä ne "ammattilaisetkin" ovat. Nykyään ei enää arvosteta omaa työtään ja se tehdään vähän sinne päin. Liikenteessä kyllä pitää osata tehdä ja toimia kuitenkin edes sääntöjen mukaisesti, jos ammattikuljettajan "titteliä" itsestään käyttää. Mutta niin kuin monessa muussakin asiassa yksi "mätä omena" pilaa korillisen muita. En kyllä tiedä missä kohtaan on menty vikaan, kun on kuljettajia, joita ei aina uskoisi alan ammattilaisiksi. Ja kaikki näistä ei ole mitään pojan kloppeja.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
jiba

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja jiba »

Ajomies kirjoitti: To Tammi 16, 2020 3:50 pm Ihmisiä ne "ammattilaisetkin" ovat. Nykyään ei enää arvosteta omaa työtään ja se tehdään vähän sinne päin. Liikenteessä kyllä pitää osata tehdä ja toimia kuitenkin edes sääntöjen mukaisesti, jos ammattikuljettajan "titteliä" itsestään käyttää. Mutta niin kuin monessa muussakin asiassa yksi "mätä omena" pilaa korillisen muita. En kyllä tiedä missä kohtaan on menty vikaan, kun on kuljettajia, joita ei aina uskoisi alan ammattilaisiksi. Ja kaikki näistä ei ole mitään pojan kloppeja.
holhoovan yhteiskunnan ilmiö .näkyy jo monilla aloilla.
saahaan pilipali muovikortti taskuun niin ollaan ammattilaisia.
ennen vanhaan asiat opeteltiin kantapää kautta ja jos töpeksi se seuras monasti läpi uran .
toki nuo koulutkaan jotka koluttaa kuskeja mitään häävejä ole.
syksyllä just setkan haki koulutuskyyti.niin ei hyvää päivää.
toki ymmärrän ihmisen joka ei osaa mitään niin silloin kannattaa ruveta opettajaks.
mut olis jotenkin kannattanu etes opettaa sitominen.
joutu sivusta hieman ohjeistaan kun käytännössä setka lavalla irti.meinasvat taipaleelle lähtee.
Ajomies
Viestit: 28136
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

No voi sentään. :( Jälleen surua ja murhetta ja aivan turhasta syystä. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
SamiT
Viestit: 6790
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Eihän se keuliminen suoraan onnettomuutta aiheuttanut vaan eteen kääntynyt traktorimönkijä.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Rovi
Viestit: 106
Liittynyt: To Maalis 09, 2017 10:10 am
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Rovi »

Itse kyllä ihmettelen ettei noita satu enempää tiellä. Tämän syksyn mieleenpainuvimmat on ollu itellä kasettiauton kärry mutkassa valottomana vieden koko kaistan. Autoa ei näkynyt missään. Muutamia valottomia traktoreita pimeässä ja erikoisin oli dumpperi joka ajeli ihan täysin pimeänä ilman etu tai takavaloja pimeässä. Kyseinen tie on alusta 60 ja lopusta 80km/h. Tämäkin syksy ollut vielä todella pimeä ja liukas kun luntakaan ole oikeen ollut. Kaikki vielä ajankohtana jossa katuvalot on joko sammutettu tai eivät vielä syttyneet.
8400
Viestit: 9811
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja 8400 »

SamiT kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 1:38 pm Eihän se keuliminen suoraan onnettomuutta aiheuttanut vaan eteen kääntynyt traktorimönkijä.
Joka ei välttämättä pimeässä nähnyt keulivaa koska ajovalo osoitti taivaalle.
karir
Viestit: 831
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja karir »

Oma ongelma on myös uusien autojen päivävälot eli takavalot ei pala. Niillä kun ajaa pimeässä vesisateessa 120km/h motarilla niin ennen pitkää ongelmia tulee. Ko tyyppi ajoi vielä varmuuden vuoksi 40km/h alle nopeusrajoituksen.

Muutenkin varmaan yksi EU hienoimmista säädöksistä. Säästää tosi paljon sähkö kun ei tarvii taka ledejä poltella.
Ajomies
Viestit: 28136
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

SamiT kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 1:38 pm Eihän se keuliminen suoraan onnettomuutta aiheuttanut vaan eteen kääntynyt traktorimönkijä.
Ehkä olisi vaikka näkynyt mönkijä kuskille paremmin jos olisi oikeassa asennossa ja vielä valo päällä sieltä tullut? Ja missään tapauksessa tuollainen temppuilu ei teille eikä kaduille kuulu! :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Ajomies
Viestit: 28136
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

karir kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 2:33 pm Oma ongelma on myös uusien autojen päivävälot eli takavalot ei pala. Niillä kun ajaa pimeässä vesisateessa 120km/h motarilla niin ennen pitkää ongelmia tulee. Ko tyyppi ajoi vielä varmuuden vuoksi 40km/h alle nopeusrajoituksen.

Muutenkin varmaan yksi EU hienoimmista säädöksistä. Säästää tosi paljon sähkö kun ei tarvii taka ledejä poltella.
Tässä nähdään hyvin kuinka päättäjien päihin saadaan iskostettua vaikka mitä kun vaan sille osataan keksiä joku "viisas" syy! Sitten sen päätöksen pyörtäminen onkin vaikeampaa, kun eihän kukaan halua "hölmöksi" ilmoittautua!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
-SS-
Viestit: 15652
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Tuosta takavalojen pimeänä olosta ei voi yksistään syyttää EU:ta; koko päiväajovalosysteemi on aika paljon holhoavan skandinaavisen järjestelmän ansiota. Vapautta vaativat eu-exit -piirit nimenomaan vastustavat kaikkea säännöstöä, myöa päiväajovalojärjestelmää. Se, että kaikenvastustajiat haluavat oikeuden vaikka ajaa kumpikin auton pää pimeänä iltahämärissä, se on se syy eikä mikään ilmastotekosyy.

Kovan väännön takana on edes se ollut, että auton keulalla saa näkyä joku ledikuvio edessä.

Todella useissa autoistumisen pioneerimaissa kytketään valot kytkimellä, kuskin vastuulla on miettiä, näkyykö vai ei. Ja mihin suuntaan.

-SS-
TepaR
Viestit: 1683
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja TepaR »

karir kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 2:33 pm Oma ongelma on myös uusien autojen päivävälot eli takavalot ei pala. Niillä kun ajaa pimeässä vesisateessa 120km/h motarilla niin ennen pitkää ongelmia tulee. Ko tyyppi ajoi vielä varmuuden vuoksi 40km/h alle nopeusrajoituksen.

Muutenkin varmaan yksi EU hienoimmista säädöksistä. Säästää tosi paljon sähkö kun ei tarvii taka ledejä poltella.
Suomessa nämä peräpää pimeänä seikkailevat on useimmiten jotain pikku-tojoja, yariksia ja nauriksia. EIkö niissä ole valoautomatiikkaa vai eikö se kiva automyyjä ole sitä opettanut vai onko kyse vaan nuukuudesta et tuollakin voidaan säästää desilitra bensaa vuodessa?

Meillä jopa viidentonnin kiiassa on valoissa autoasento eli jos on hämärää niin valot palaa...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa