O:Suutintesteri
-
- Viestit: 22700
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
viron pumpusta en tiedä mutta ebay ja vastaavissa myydään tuossa hintaluokassa intialaisia, eivät liene huonoja
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 2866
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
- Paikkakunta: jyväskylä/muurame
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Ja ei sel pelkkä kuvio vaan muistakaa että suuttimen pitöö parkasta.. tämä taottiin aikanaa päähän ja kantapään kautta se piti opetella, pelkkä nätti sumu ja oikea paine ei vaan riitä
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Joo siitä pitää kuulua sellanen metallinen vinkasu. Ja silloin pumppua painetaan rauhallisesti ja koitetaan saada paine siihen avautumisen tienoille että neula alkaa soimaan.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Kertoneeko tuo narina neulan herkkäliikkeisyydestä? Jos neula ei sulje riittävän herkästi kun paike putoaa vähänkin avautumispaineen alle, jää nariseva ääni pois. Tulkitsennko oikein?
-
- Viestit: 2866
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
- Paikkakunta: jyväskylä/muurame
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
eipä ole tullu mietittyä oikeen ikinä mikä sen parkasun pitää.. yleensä ehjä suutin parkasee vaikka kerralma voimallaki rykäsee kahvasta. mutta se on opittu että jos suutin ei parkase ni lämpösenä käy epämääräsesti tai kolkottaen... se vain nähty todella monesti
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
-
- Viestit: 1316
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:30 am
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Tuossa dieselsumupilvessä kun aikansa ilman suojainta temuaa niin saa keuhkot paskaksi. Hyvä muistaa kun noita testailee.
Harrilla taitaa olla herkkä hipiä ;- ) t: Tietäjä
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Kyllä se vähän tuntu ikävältä touhulta kun ensimmäisessä työpaikassa oli sellainen 5 m2 koppi jossa niitä ruiskittiin. Niin sakea sumu ettei seiniä erottanut, eikä minkäänlaista ilmanvaihto räppänää edes ollut. Ei kyllä hiusvoiteitakaan tarvinnut käyttää.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Isä aikaanaan 6-70 luvulla korjaili autojen suihkuja iltahommina. Vielä on ko testeri tallessä. Kaikenlaiset korjausvehkeet oli myös.
Puhtaus piti olla suihkuhommissa 200%. Paine vedettiin lähelle aukeamispainetta ja katottiin kastuuko nokka. Sitten tempastiin reilummin ja narahus piti kuulua ja kuvion olla oikea.
Bravuuri oli kun yks taksari meinotteli, että se tuo nafta pallaa huonosti. Isä käski laittaa sytkärin suihkun nokan alle ja tulet päälle. Vetäs sitte vivusta ja suihkusta lähti metrinen tulenlieska. Meni taksari kalapiaksi eikä puhunu mittää syttymiherkkyyvestä.
Puhtaus piti olla suihkuhommissa 200%. Paine vedettiin lähelle aukeamispainetta ja katottiin kastuuko nokka. Sitten tempastiin reilummin ja narahus piti kuulua ja kuvion olla oikea.
Bravuuri oli kun yks taksari meinotteli, että se tuo nafta pallaa huonosti. Isä käski laittaa sytkärin suihkun nokan alle ja tulet päälle. Vetäs sitte vivusta ja suihkusta lähti metrinen tulenlieska. Meni taksari kalapiaksi eikä puhunu mittää syttymiherkkyyvestä.
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 8:51 pm
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Mulla on tuo kaubamajan testeri ja muutaman koneen suuttimet on tullu testattua. Yhdet suuttimet (Motorpal) oli hankalat koska olleet 10-20 vuotta varalla hyllyssä ja blisteri pakkaus aikaan myöten hapertunut. Suojalöpö jämähtänyt ja neulat jumissa. Sain kuitenkin sinnikkäällä ultraäänipesulla ne elvytettyä ja niistä tuli lopulta tosi hyvät.
Sattu olemaan isosuinen kirkas lasipullo, niin suutin sopii testatessa sinne sisälle. Rätillä tiivistää suun niin ei tule käryjä ja voi vaikka käyttää pullon pohjalta kalliit löpöt uudestaan
Sattu olemaan isosuinen kirkas lasipullo, niin suutin sopii testatessa sinne sisälle. Rätillä tiivistää suun niin ei tule käryjä ja voi vaikka käyttää pullon pohjalta kalliit löpöt uudestaan
-
- Viestit: 1157
- Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Aikoinaan ammattikoulussa tein tuolaisen testerin rasvaprässistä. Vaseliinisäiliöstä pohja ja mäntä pois, Uusi kansi säiliöön ja putken lähtöön t-_haara, mistä toiseen suuntaan suutin ja toiseen mittari. Tuolla tuli suuttimia mittailtua lähes parikymmentä vuotta. Vuosituhannen vaihteessa tuli myyntiin käytetty Zeca ja sillä on nyt pärjäilty. Alkaa nuo suutinhommat olemaan vähenemään päin, kun common rail koneet valtaa alaa.
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Niin se menee, aina tulee uusia ja ihmellisiä vehkeitä, ja aina uusia hankintoja, mutta kun pysyttelee noissa "aatamin" aikuisissa niin pärjää wanhoillakin välineillä .tapaniv kirjoitti: ↑La Tammi 30, 2021 7:08 pm Aikoinaan ammattikoulussa tein tuolaisen testerin rasvaprässistä. Vaseliinisäiliöstä pohja ja mäntä pois, Uusi kansi säiliöön ja putken lähtöön t-_haara, mistä toiseen suuntaan suutin ja toiseen mittari. Tuolla tuli suuttimia mittailtua lähes parikymmentä vuotta. Vuosituhannen vaihteessa tuli myyntiin käytetty Zeca ja sillä on nyt pärjäilty. Alkaa nuo suutinhommat olemaan vähenemään päin, kun common rail koneet valtaa alaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 227
- Liittynyt: Pe Kesä 22, 2018 4:51 pm
- Paikkakunta: Kaakkois-Suomi
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Hiljaa susi tulee
-
- Viestit: 4740
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Kyllä noita sähkösiä commonrail suuttimia voi myös testata. Justiinsa tossa youtubes kattelin kun jossain nyrkkipajas aasiassa suutin penkkiin,paine sisään ja sähköliitin ja rele antamaan sykäyksiä.
-
- Viestit: 7795
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Onkohan noissa commonraileissa eri ruiskutusaikoja?
Mietin sitä että kun on eri autoja ja eri merkkisiä suuttimia.
Näissä vanhoissahan ei ole ongelmaa sellaisten testaamisessa.
Kai tuolla releelläkin saa testattua paremmin kun että ei testaisi ollenkaan.
Mietin sitä että kun on eri autoja ja eri merkkisiä suuttimia.
Näissä vanhoissahan ei ole ongelmaa sellaisten testaamisessa.
Kai tuolla releelläkin saa testattua paremmin kun että ei testaisi ollenkaan.
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Kyllä kyllä, mutta ei onnistu enää samoilla pumpuilla! Ja lisäksi vielä enemmän painimisia suuttimien pitävyyden ja irti saamisten kanssa. Ihmisten tekemiä nekin vaan ovat niin kyllä ne ihminen korjaamaankin pystyy.vaniljacreme kirjoitti: ↑La Tammi 30, 2021 7:57 pm Kyllä noita sähkösiä commonrail suuttimia voi myös testata. Justiinsa tossa youtubes kattelin kun jossain nyrkkipajas aasiassa suutin penkkiin,paine sisään ja sähköliitin ja rele antamaan sykäyksiä.
Ahistaa jo ne paloilla säädettävät ruiskutuspaineiden säädöt, kun ei oikein innosta sitä säätöpala satsia hommata, kun kuitenkin tarve melko minimaalinen.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma Elo 18, 2008 4:44 pm
- Paikkakunta: Janakkala
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Jos hieman törkeesti lainaan tätä vitjaa...mulla on ZECA suutintesteri (max. paine 600 bar ,mittarissa,,,) saakohan näihin/tähän jostain nestesäiliöön tulevaa kierteellä irrotettavaa suodatin patruunaa?
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Olettaisi löytyvän tätä myyviltä liikkeistä? Kuitenkin ammattitason laite, niin varmasti varaosia niihin saa!mattipekka kirjoitti: ↑La Tammi 30, 2021 9:28 pm Jos hieman törkeesti lainaan tätä vitjaa...mulla on ZECA suutintesteri (max. paine 600 bar ,mittarissa,,,) saakohan näihin/tähän jostain nestesäiliöön tulevaa kierteellä irrotettavaa suodatin patruunaa?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4377
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Oikein toimivan suuttimen kuulee jo äänestä, se narskahtaa kun paine on riittävä avatakseen suuttimen. Suihkun muodon näkee myös hyvin samalla aivan riittävällä tarkkuudella. Paineen säätäminen on helpompaa jos mittari on nestevaimennettu. Tuossa viron poikien pumpussa näyttää olevan vaimentamaton, sen vaihtaisin siihen saman tien.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: O:Suutintesteri
Olen CR-suutinta pariin otteeseen testannut autossa. Suutin ja suutinputki irti ja kasataan sellaiseen asentoon että suutin törröttää ylöspäin. Piuha kiinni, vähän isompi rätti alle ja auto käyntiin. Suihkun tasaisuuden siitä näkee hyvin. Onnistuin yhden tiivisteen vaihdon tössimään toissa viikolla Bemarin suuttimesta niin kyllä siitä huomasi hyvin senkin että suutin sulkeutuu hitaasti. Suihku vaan vaimeni välillä, ei loppunut. Olin roskan onnistunut päästämään sisään. Seuraavan kerran puran Common Rail-suuttimia keittiössä niin ei pitäisi ainakaan metallihippuja pyöriä tilassa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 16 vierailijaa