Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Avatar
Aakku
Viestit: 8251
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Metsämies
Viestit: 189
Liittynyt: To Tammi 24, 2019 8:33 am
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Metsämies »

Anoppilaan nämä lestapas*at oli kaupannu vesi-ilmalämmön. Kauhistuin kun kuulin siitä vkl kyläilyllä ja kerroin vähän totuuksia niin appivanhemmathan suuttuivat mulle niin että ei ole paljoa puhuttu enää sen jälkeen. Jumala*ta 16 tonnia joku kusinen mitsun piraattipumppu asennettuna päin vi**ua.
Paikallinen oikea lvi liike olis tehny työn paremmin laittein 8 tonnilla.

Tämän kertominen oli liikaa, myyntiheput oli kyllä painostaneet näitä henkilöitä niin ahtaalle että liekkö henkisiä vaurioita.
Olenkin kussut aina lämpöpartion renkaisiin kun olen nähnyt ja kertonyt heille aika painokkaasti mitä mieltä toiminnasta olen kun olen niitä kusettajia kylillä nähnyt.
Nyt puhutaan suoraan, kestääkö kyökkipiian hermot ?
kuutio
Viestit: 1131
Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 10:12 am
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja kuutio »

Juu annoin minäkin käydä viemäriä kuvaamassa. Kuva tosiaan surkea. Samat tarinat, heti olis pitäny allekirjoittaa.

Kysyin mitä vikaa perinteisessä korjaamisessa-- piikataan lattia auki kellarista ja asennetaan uus viemäri. V:- nykybetonit kuulemma kestää niinkauan kuivaa ettei kukaan nykyihminen oo ilman suihkua kahtaviikkoa.. sanoin mulla tossa kesäaikaan ulkosaunan käyttömahdollisuus..

Tonttiviemärin olisivat tässä remontin yhteydessä uusineet erittäin edullisesti vaan 5tonnilla. Kerroin ettei mulla semmosta ole ja uuden ison umpikaivon saan tarvittaessa halvemmalla

Kertoivat etten itse saa tehdä mitään putkitöitä. Pitää olla putkiasentajan pätevyys. Sanoin että mitäs jos löytyy.. ja sitä paitsi taloni ei kuulu kaupungin viemäri- eikä vesisysteemeihin. "Mitkään vakuutukset ei korvaa jos itte teet." joopajoo..
Rappiotilan saattohoitaja
metval
Viestit: 1404
Liittynyt: Su Kesä 10, 2012 5:29 pm
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja metval »

ihmehitsari kirjoitti:
metval kirjoitti: Lyhyen neuvottelun jälkeen pyytämättä lupäsi lähettää lahjakortin ja lähetti,100€
Mistä hyvästä tuo lahjakortti ja mihin se käy? Kyseisen firman tuotteisiin/palveluihin?
S-ryhmän lahjakortti.Oli se melkoinen rähinä ,itse olin todella raivoissani ja myyntitykki vielä yritti jotain sönkätä
väliin niin puhelimen välityksellä tilanteessa mukana ollut pomo pahoitteli alaisensa epäasiallista käytöstä ja lupasi
itse tulla seuraavan paivän iltana selvittämään asiaa.
Tulonsa kuitenkin myöhemmin perui johonkin päälekkäisyyteen vedoten muttä lahjakortti tuli.
Ota riehumalla satanen.
manner
Viestit: 1435
Liittynyt: Pe Joulu 28, 2018 12:00 am

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja manner »

Onhan noiden liiketoimintamalli ollut jo pidemmän aikaa piireissä tiedossa. Ei mitään uutta uutisissa. Kusetettavia tolvanoita riittää ja yhteiskunta hampaaton ja haluton noiden edessä. Kaikki nähty jo ekolaattorin aikana. Eli vetävät aggresiivista kampanjaa niinkauan kun kusetettavia riittää. Sitten kaadetaan tai myydään liiketoiminta ja siirrytään seruraavaan. Todellista sarjayrittäjyyttä tai vankkurikapitalismia.
Ekolaattoriajoista poiketen toimivat nyt monikärkiperiaatteella. Eli useampi toimiala ja kaikki samalla konseptilla. Saadaan markkinat haravoitua tehokkaammin ennen kuin maa alkaa polttaa jalkojen alla.
Ei kannata testata takuu ja vakuutus lupauksia kovin vakavasti. Paras kun kiittää käynnistä ja toivottaa hyvää matkaa näille.
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18565
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

metval kirjoitti:
ihmehitsari kirjoitti:
metval kirjoitti: Lyhyen neuvottelun jälkeen pyytämättä lupäsi lähettää lahjakortin ja lähetti,100€
Mistä hyvästä tuo lahjakortti ja mihin se käy? Kyseisen firman tuotteisiin/palveluihin?
S-ryhmän lahjakortti.Oli se melkoinen rähinä ,itse olin todella raivoissani ja myyntitykki vielä yritti jotain sönkätä
väliin niin puhelimen välityksellä tilanteessa mukana ollut pomo pahoitteli alaisensa epäasiallista käytöstä ja lupasi
itse tulla seuraavan paivän iltana selvittämään asiaa.
Tulonsa kuitenkin myöhemmin perui johonkin päälekkäisyyteen vedoten muttä lahjakortti tuli.
Ota riehumalla satanen.
No pertana! Kannattaisko tuota viljellä laajemmin?
Meinaan jotta jos minäkin kokeilen, kun seuraavan kerran ovella tyrkkymyyntiä tullaan harrastamaan.
Tokihan se määkimiseksi menee kun ei osaa uskottavasti pahana olla. Toisaalta ääntä tarvittaessa lähtee usemmankin lampaan edestä.
säästellen sippiin
SamiT
Viestit: 6788
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja SamiT »

olliki kirjoitti:Ihmeen kauan joku näyttää jaksavan noitten puhelinmyyjien kanssa aikaa kuluttaa. :wink:
Minä selviän joka puhelusta alle 10 sekunnin.
Näin on, ei vie kauaa sanoa että ei kiinnosta pätkääkään ja puhelu poikki. Olisiko 7 sekuntia per myyjäp*ska.
Yhdet viemärinhoonaajat tuli ihan pihalle asti mutta sanoin että heillä ei ole mitään asiaa tähän pihaan.

Oli muuten syksyllä harvinaisen epävakuuttava myyjä myymässä kattohommia, Bemarin kyljessä jumalattoman kokoinen tarra "booty patrol". Onneksi kävi vain naapurissa.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
JiiSPee
Viestit: 1906
Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja JiiSPee »

KyrmyNiska kirjoitti:Sähkötarkastajille olen sanonut,että asennukset on aikoinaan hyväksytty sähköyhtiön toimesta ja jos tarkastustarvetta ilmenee niin osaan otta yhteyttä ammattilaisiin.
Kuulemma aika monelle on yllätys että tietyille sähköaitteistoille määräaikaistarkastukset ovat pakollisia...

https://tukes.fi/sahko/sahkolaitteistot ... rkastukset
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18565
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

JiiSPee kirjoitti:
KyrmyNiska kirjoitti:Sähkötarkastajille olen sanonut,että asennukset on aikoinaan hyväksytty sähköyhtiön toimesta ja jos tarkastustarvetta ilmenee niin osaan otta yhteyttä ammattilaisiin.
Kuulemma aika monelle on yllätys että tietyille sähköaitteistoille määräaikaistarkastukset ovat pakollisia...

https://tukes.fi/sahko/sahkolaitteistot ... rkastukset
Tyrkkymyyjät jättävät mielellään mainitsematta että sähkötarkastukset eivät koske asuinkiinteistöjä vaan ohjeituksensa mukaan vertuuttelevat agendaansa edistävillä lauserakenteilla ja sanavalinnoilla.
Mitkä laitteistot on tarkastettava?
Määräaikaistarkastuksia on tehtävä yli 35 A sulakkeilla
varustetuille liike-, toimisto-, teollisuus- ja maatalousraken�nuksille sekä näitä laajemmille sähkölaitteistoille.
Asuinrakennuksia velvoite ei varsinaisesti koske.
Määräaikaistarkastus kuitenkin vaaditaan sellaisille asuin�rakennuksissa sijaitseville yli 35 A sulakkeilla suojatuille
laitteistoille, jotka eivät ole asuintiloja tai muita pääasiassa
asumista palvelevia tiloja. Näitä voivat olla esimerkiksi
liiketilat ja toimistot, julkiset tilat (esim. päiväkoti, kauppa,
lääkäriasema) yms.
säästellen sippiin
Tjsal
Viestit: 843
Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tjsal »

Paalari kirjoitti:Miten nuo röörit käytännössä sukitetaan. Esim päälinjaan tulevat sivuhaarat.
Piikataanko risteykset lattiasta auki?
Erittäin hyvä kysymys.
metval
Viestit: 1404
Liittynyt: Su Kesä 10, 2012 5:29 pm
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja metval »

Tjsal kirjoitti:
Paalari kirjoitti:Miten nuo röörit käytännössä sukitetaan. Esim päälinjaan tulevat sivuhaarat.
Piikataanko risteykset lattiasta auki?
Erittäin hyvä kysymys.
Pohjolan LVIturvan kotisivuilta löytyy animaatiovideo hommasta,ei tarvitse piikata.
talonvahti
Viestit: 5
Liittynyt: La Tammi 26, 2019 12:31 pm
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja talonvahti »

Paalari kirjoitti:Miten nuo röörit käytännössä sukitetaan. Esim päälinjaan tulevat sivuhaarat.
Piikataanko risteykset lattiasta auki?
Päivää Foorumille!
On tullutkin täältä apuja löydettyä monesti aiemmin (kiitos näin jälkikäteen!)
Nyt piti kuitenkin rekisteröityä, kun tästä aiheesta vähän omakohtaisiakin kokemuksia.

Vanhassa kotitalossa tehtiin tuo sukitus viime kesänä. Oli ihan oikeastikin ongelmia viemäreiden kanssa ja sattui vähän sen jälkeen ihan asiallinen kaveri kuvauksia tarjoamaan.

Kallista lystiähän tuo on, eli jos tekijä löytyisi saman katon alta tai lähipiiristä ja muutakin remppaa on käsillä niin varmasti uudet putket fiksumpi vaihtoehto.
Meillä oli vaan tilanne, että pintoja ei haluttu ryhtyä aukomaan, ei ollut omasta väestä ketään hommaa hoitamaan ja talon yhdeksänkymppiselle asukkaalle haluttiin mahdollisimman nopea remonttiratkaisu. Siksi muutamien tarjousten jälkeen päädyttiin avaimet-käteen ratkaisuun.

Kun tuon vanhan kodin tulevaisuus kovasti kiinnostaa, olen yrittänyt vähän noita omakotitalon saloja itsekin opetella ja kerätä ajatuksia ja opittuja nettiin.
Tuosta sukitushomman kulustakin kirjoittelin vähän tuonne blogiin:
http://www.talonvahti.fi/sukitus
Tuolla myös vähän kamerakuvaa meidän talon viemäreistä ja linkkejä joihinkin työmetodeihin.

Meillä pyydettiin muutamia tarjouksia lähiseudun pienemmiltä firmoilta, mistä oli jotain positiivista kommenttia netistä löydettävissä. (Nämä uutisissa esiintyvät eivät kuuluneet tuohon joukkoon...)
Vanhan säilyttäminen kiinnostaa. Omia talo- ja mökkihorinoita https://www.talonvahti.fi
Tinde
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 10:33 am
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Tinde kirjoitti: Pe Tammi 25, 2019 6:59 am LVI-Turva lienee samaa sarjaa, ainakin oman kokemuksen mukaan. Myyntimies kävi katselemassa paikat ja tuputti sopparia putkirempasta ja sukituksesta. Heti olis pitänyt päättää ja vaikka moneen kertaan tein selväksi että haluan tarjouksen, tyrkytti silti allekirjoitettavaksi paperia jossa luki "tilaussopimus". V**tu piti oikein suuttua että älä aivokääpiö kuvittele että vedän nimeäni tältä istumalta mihinkään. Pitäis piestä noitten firmojen johto- ja myyntimiehet. Joo, putkiremppa kyllä tehtiin, paikallisen putkiliikkeen toimesta ja hinta oli joku 50-60% tuosta koijarin pakkomyynnistä.
Täyty oikein palata tähän kun nurkkia siivoillessa löyty Lvi-turvan tarjous(2015 vuodelta) viemäreiden sukituksesta. Normaalihko kaksikerroksinen talo vm.68

36649€, olisko pitänyt tarttua tarjoukseen... 🤔😁
Henkinen masinisti. No on mulla vanhoja autoja.
metval
Viestit: 1404
Liittynyt: Su Kesä 10, 2012 5:29 pm
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja metval »

Mää oikein nautin siittä että Pohjolan LVIturvan liikevaihto laskee ja Ruotsin valloitus
näyttää menevän v..uiks.Härskille hihhuli-firmalle ihan oikein!
Mika 82
Viestit: 7867
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
manner
Viestit: 1435
Liittynyt: Pe Joulu 28, 2018 12:00 am

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja manner »

Teki mieli linkata tuo artikkeli aiemmin. Tosin mitä uutta? Samoin teki mieli avata suu kun yksi entinen asiakas pariskunta oli teettänyt putket otsikon pajalla. Myöhäistä oli avata enää ja kyllä silmistä näki tyytyväisyyden tason.
Ehdotin pariskunnan pojalle että heittää tulevaisuudessa järjestelmällisesti kaikki remonttimyyjät ovesta pihalle.
Eepee
Viestit: 6350
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Eepee »

On tää vesialan hinnoittelu aikas ilmavaa.

Uusittiin kakskerroksiseen paritalon puolikkaaseen käyttövesiputket ja varaaja, joku hanakin samalla. Olikohan joku Suomen vesitekniikka Oy tms. kiertävä tarjosi homman hintaan 10 000 e ja kauhiat uhkailut, miten nuo putket lojahtaa millähetkellä hyvänsä ja paras kun heti päätätte jne. Oikeesti tämän kaupungin vesi on sellaista, että kupariputketkin kestää lähes ikuisuuksiin, ei viittiny väitellä. Tekninen käyttöikä toki on menny pitkäksi jo aikaa, se teoreettinen.

Kysyttiin lisäksi kolmelta paikalliselta sama. Yksi ei tarjonnu mitään, toinen 6200 e ja kolmas 4000 e. JOSTAIN syystä viimemainitulla teetettiin. Yksi ilta oltiin vedettä ja kaikki meni suitsait, ei huomautettavaa. No...yksi viemäriin poraus, mutta mistäpä tuon kukaan arvasi, korjasivat hyvin.

Ilmavaa, juu.
The idea is to die young as late as possible
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Jammu »

manner kirjoitti: To Tammi 09, 2020 5:28 pm Teki mieli linkata tuo artikkeli aiemmin. Tosin mitä uutta? Samoin teki mieli avata suu kun yksi entinen asiakas pariskunta oli teettänyt putket otsikon pajalla. Myöhäistä oli avata enää ja kyllä silmistä näki tyytyväisyyden tason.
Ehdotin pariskunnan pojalle että heittää tulevaisuudessa järjestelmällisesti kaikki remonttimyyjät ovesta pihalle.
Luin tuon jutun maanantaina mutta en viitsinyt linkata, siinä otetaan aika vahvasti kantaa tuon yhden herätys liikkeen bisneksiin.

Vaikka ko lahkoa on jo tässä vitjassa haukuttu voimallisesti enkä minäkään ole sitä vältellyt, jätetään kuitenkin heidän piiri haukkumatta tästä eteenpäin ja keskitytään jakamaan itse firmoista tietoa ja kokemuksia kautta varoituksia tässä.

Tuo linkin juttu valottaa hyvin jo itse kullekin tulleita kokemuksia ja tietoa kyseisestä bisnes mallista ja firma ryppäästä
Suomi kuuluu länsimaihin
manner
Viestit: 1435
Liittynyt: Pe Joulu 28, 2018 12:00 am

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja manner »

Haiskahtaa poliittiselta ohjaukselta... Älä mua syytä. Emmää ole linkannut mitään. Sanoin vaan että kannattaa ohjeistaa jälkikasvu/edunvalvoja heittämään kaikkien remonttipulvaanien myyntikoirat järjestelmällisesti ovesta pihalle kuten kannattaakin. Ne on kaikki huijareita johtuen konseptin luonteesta. Ihan sama mikä heimoveli tai uskonsisar pajaa pyärittää...
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Viemärin sukitus KotiSun kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Ei tämä sinuun liity eikä paljon minuun ja tämä on ihan mun ohjausta,itse olen poliittisesti sitoutumaton mulkku jolla on näkemyksiä läpi koko kentän laidasta laitaan.


Lähinnä haluan välttää tilanteen että menee lestadiolaisten haukkumiseksi ja joku vakaumuksellinen vetää palkokasvit
Suomi kuuluu länsimaihin
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ihmehitsari ja 36 vierailijaa