Kiinan diesel taukolämmitin?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
tuulen
Viestit: 770
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 8:45 pm
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja tuulen »

Oisko kellään tietoa kiinawebaston kaukosäätimen paristosta? Paikka sauvaparistolle, pituus n. 26 mm ja halkaisija n 8 mm. Jännitteestä ei myöskään tietoa? Se kaukosäädin on semmoinen tikkuaskia pienempi "avaimenperä".
Juho M-P
Viestit: 4344
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Pitää avata toi oma ja varmaa mitata jännite.

Edit ai sulta puuttuu koko patteri?


Tyyppi on 27A ja jännite 12V
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Pikkuvalmet
Viestit: 604
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:38 pm
Paikkakunta: Oulunlääni
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Pikkuvalmet »

vaniljacreme
Viestit: 4712
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

Avatar
Broadspeed
Viestit: 2508
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Ei kannata mihinkään ajoneuvoon ainakaan asentaa. Ei kestä tärinää. Deutzissa ollut nyt 2 talvea, ja ei kauaa mennyt kun ravisti komponentit irti piirilevystä. Seuraavaan piirilevyyn tuin komponentit kuumaliimalla, mutta nyt sitte alkoi pätkimään jostain syystä että sammuu itsellään. Sitten kun starttaa niin savuttaa hetken p...leesti ja hetken taas toimii hetken jos toimii. Johonkin pikku pajaan vois laittaa ja käyttö vain kun on itse vireressä.
Viimeksi muokannut Broadspeed, Ke Helmi 17, 2021 8:43 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Juho M-P
Viestit: 4344
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mulla on autotallin seinässä kiinni ja lämmittää tarvittaessa 35neliön tilaa. Ei tule yllättyksenö nuo kuvailemasi ongelmat.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Mika 82
Viestit: 7867
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

2Kw malli ollut keväästä asti veneessä. Joulukuussa ei startannut ja antoi vikakoodin. Uudella hehkutulpalla lähti pelaamaan. Muuten ollut tyytyväinen. Aika tosiaan näyttää, miten kestää. Tärinäähän tuossa tulee aika tavalla, kun liukuva vene kyseessä.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Broadspeed kirjoitti: Ke Helmi 17, 2021 8:29 am Ei kannata mihinkään ajoneuvoon ainakaan asentaa. Ei kestä tärinää. Deutzissa ollut nyt 2 talvea, ja ei kauaa mennyt kun ravisti komponentit irti piirilevystä. Seuraavaan piirilevyyn tuin komponentit kuumaliimalla, mutta nyt sitte alkoi pätkimään jostain syystä että sammuu itsellään. Sitten kun starttaa niin savuttaa hetken p...leesti ja hetken taas toimii hetken jos toimii. Johonkin pikku pajaan vois laittaa ja käyttö vain kun on itse vireressä.
Asensin tuossa joulun alla omaan Deutziin kiinan lämmittimen eberin paikalle. Ihmettelin kun joskus aina tuntui katkaisevan lämmityksen ilman syytä. Nyt kuitenkin olen tullut siihen lopputulokseen, että konepellin alla etukopassa on liian iso alipaine varsinkin kovemmilla kierroksilla. Lämmitin ei jaksa imeä tarpeeksi ilmaa ja lämpösuoja laukeaa. Nyt on tullut ajeltua sivupelti raollaan ja hyvin on toiminut.
Ajomies
Viestit: 28022
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Näkee noita traktoreihinkin laitetun, eikä ainakaan vielä ole moitteita laitettu. Ja voi kai sitä värinöitä ja tärinöitä jo ennakolta vaimentaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2508
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Rokressi kirjoitti: Ke Helmi 17, 2021 9:10 pm
Broadspeed kirjoitti: Ke Helmi 17, 2021 8:29 am Ei kannata mihinkään ajoneuvoon ainakaan asentaa. Ei kestä tärinää. Deutzissa ollut nyt 2 talvea, ja ei kauaa mennyt kun ravisti komponentit irti piirilevystä. Seuraavaan piirilevyyn tuin komponentit kuumaliimalla, mutta nyt sitte alkoi pätkimään jostain syystä että sammuu itsellään. Sitten kun starttaa niin savuttaa hetken p...leesti ja hetken taas toimii hetken jos toimii. Johonkin pikku pajaan vois laittaa ja käyttö vain kun on itse vireressä.
Asensin tuossa joulun alla omaan Deutziin kiinan lämmittimen eberin paikalle. Ihmettelin kun joskus aina tuntui katkaisevan lämmityksen ilman syytä. Nyt kuitenkin olen tullut siihen lopputulokseen, että konepellin alla etukopassa on liian iso alipaine varsinkin kovemmilla kierroksilla. Lämmitin ei jaksa imeä tarpeeksi ilmaa ja lämpösuoja laukeaa. Nyt on tullut ajeltua sivupelti raollaan ja hyvin on toiminut.
Hmm, kuulostaapa omituiselta. Ilmanotto lämmittimeen on ainakin minulla alunperinkin siinä maskin takana isossa tyhjässä tilassa jonka pohjalla akku on. Ja maskiritilä on niin harva että ei varmasti ahdista ilman kulkua.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Ihan on samassa paikassa meillä lämmittimet. Helppo oli laittaa kun kiinnitykset olivat yhtenäiset eberin kanssa. Liekkö ollut eberissä tehokkaampi puhallin, mutta kyllä tuo kiinan versio näkyy rupeavan kuumenemaan liiaksi, kun pidempään ajaa kovilla moottorin kierroksilla. Nyt kun moottorin sivupelti on raollaan niin lämmitinkin puhaltaa enemmän ilmaa hyttiin eikä muovi haise. Tuollaisen laitoin. https://www.ebay.com/itm/12V-3000W-Dies ... Sw3EdfNgTJ
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2508
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Taytyypä testata vaikuttaako :!:
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Juho M-P
Viestit: 4344
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Omassa 5kW mallissa menee kans herkästi ylikuumenemistilaan jos akkujännite laskee liikaa(mulla siis autotallissa lämmittimenä). Samoin se ilman lämpötilamittaus näyttää 10-15ast kuumempaa mitä oikeasti onkaan.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Ajomies
Viestit: 28022
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

On suunnitteilla tehdä tuollaisesta sellainen mukana raahattava remontti lämmitin. Voi sitten käyttää kisoissa autojen lämmitykseen tai jos joutuu ropailemaan jotain pakkasella, niin saisi tuollaisen kannettua työmaalle. Odottelee vielä laatikossaan inspiraatiota. Jos sitten vaikka kesällä. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Pikkuvalmet
Viestit: 604
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:38 pm
Paikkakunta: Oulunlääni
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Pikkuvalmet »

Universal Four
Viestit: 1194
Liittynyt: To Maalis 20, 2014 6:14 pm
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Universal Four »

Noiden teknisissä tiedoissa annetaan virrankulutukseksi kaksi lukemaa. Yleensä n. 12W ja isompi lukema n. 180..200W. Taulukoissa tuo iso teho on samassa sarakkeessa, kuin isoimman käyttötehon polttoaineen kulutuskin.
Onko tuo isompi lukema siis sen kulutus isoimmalla käyttöteholla vai kenties sytytysvaiheen teho? Siis se teho, kun hehkutus on päällä?
Jos tuo on se isoin käyttövaiheen teho, sehän imasee pienen akun äkkiä tyhjäksi.
Sattuma on aina valmiina murskaamaan hienoimmatkin suunnitelmat.
Mika 82
Viestit: 7867
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Universal Four kirjoitti: To Helmi 18, 2021 5:29 pm Noiden teknisissä tiedoissa annetaan virrankulutukseksi kaksi lukemaa. Yleensä n. 12W ja isompi lukema n. 180..200W. Taulukoissa tuo iso teho on samassa sarakkeessa, kuin isoimman käyttötehon polttoaineen kulutuskin.
Onko tuo isompi lukema siis sen kulutus isoimmalla käyttöteholla vai kenties sytytysvaiheen teho? Siis se teho, kun hehkutus on päällä?
Jos tuo on se isoin käyttövaiheen teho, sehän imasee pienen akun äkkiä tyhjäksi.
Mittailin reilu vuosi sitten omasta 2kw tehoisesta virrankulutusta ja tulokset oli seuraavia:

Startissa ottaa 2min vajaa 9A.
Täydellä teholla (6) käydessään 2,3 A.
Pienimmällä teholla (1) 0,5A amppeeria.
Ja sammutuksessa minuutin taas tuon 9A (jälkihehkutus)
Ja sitten vielä puhaltaa pari minuuttia kunnes sammuu.
Lepotilassa ottaa 0,04A.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Universal Four
Viestit: 1194
Liittynyt: To Maalis 20, 2014 6:14 pm
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Universal Four »

Kiitos Mika82 !
Nuo lukemat näyttää olevan sillä kartalla, että isoin ilmoitettu teho on se hehkutusvaiheen teho.
Sattuma on aina valmiina murskaamaan hienoimmatkin suunnitelmat.
Juho M-P
Viestit: 4344
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Pikkuvalmet kirjoitti: To Helmi 18, 2021 3:54 pm Tuossa valmiiksi koteloitu versio: https://www.ebay.com/itm/5KW-12V-All-in ... SwEwdft72I
Mulla on just tämmönen tallissa. Ei tohon rahaan paljo viitsiny alkaa rakenteleen.

Ajatuksena että ton voi ottaa auton perälle mukaan kun menee mökille. Siellä sitten ulos teline ja mökin lattiaan/seinään läpiviennit ilmaletkuille
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
jussi_oulu
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe Helmi 19, 2010 1:45 pm
Viesti:

Re: Kiinan diesel taukolämmitin?

Viesti Kirjoittaja jussi_oulu »

Juho M-P kirjoitti: To Helmi 18, 2021 7:45 pm
Pikkuvalmet kirjoitti: To Helmi 18, 2021 3:54 pm Tuossa valmiiksi koteloitu versio: https://www.ebay.com/itm/5KW-12V-All-in ... SwEwdft72I
Mulla on just tämmönen tallissa. Ei tohon rahaan paljo viitsiny alkaa rakenteleen.

Ajatuksena että ton voi ottaa auton perälle mukaan kun menee mökille. Siellä sitten ulos teline ja mökin lattiaan/seinään läpiviennit ilmaletkuille
Oispa näppärä laite! Miten olet ilmaletkut aatellu tehdä ja läpiviennit?
Tuohon kun värkkäis esim gsm-ohjauksen niin aurinkosähkömökillä vois ehkä toimia etänä käynnistyskin.
edit: miten tuossa yhdessä kuvassa on asuntoauton sisällä? Pakokaasut??
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: timberi ja 42 vierailijaa