Kiinan diesel taukolämmitin?
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 12:48 pm
- Paikkakunta: etelä-karjala
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Kuinkahan lämmintä tuo ulostuleva lämmin ilma lienee? Kävisiköhän kylpytynnyrin lämmittimeksi? Siis reikä luukkuun ja istuttaisi lämmittimen niin, että lämpimät ilmat siitä sisään. Saisihan sinne pakoputken ilmatkin hyötykäyttöön.
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Ei onnistu. Osta 10kW vesiwebasto tuohon hommaan.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 2252
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Lämmönvaihdin on turha tuossa. Mulla menee parimetriä alumiinista pakoputkea sisätilassa ennen läpivientiä ulos ja läpivienninJuho M-P kirjoitti: ↑Su Syys 26, 2021 2:16 pmJoskus miettinyt että laittas kierukan 50-100L vesiastiaan. Toimis samalla lämmönvaraajanarokkimatti kirjoitti: ↑Su Syys 26, 2021 11:39 am Ei oo varsin kukkaan kokkeillu tehä pikku lämmönvaihdinta tuohon pakoputkeen
kohdalla putken lämpö enää reilu kädenlämpöinen. Tuskis tuosta enää saa enempää irti millään.
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
-
- Viestit: 1624
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Onko jamppi siun se youtube video aiheesta?
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Niin ajatuksena oli lämmittä se 50-100l vettä tms joka hohkaisi lämpöä vielä muutaman tunnin
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 2252
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Ei ole, en ole semmosta nähnytkään.
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
-
- Viestit: 1624
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Eipä osaa lämpö kellarista oikein hyvin tulla ylöspäin.
Tarviaa rakentaa 75 putkesta pikku ilmastointi kanava jossa jaotellaan puhallus tarvittaviin kohteisiin.
Ei ole muuten kyllä valittamista,lämpö ohjattiin pajan puolelle kokeilumielessä rokkatorvella.
Tarviaa rakentaa 75 putkesta pikku ilmastointi kanava jossa jaotellaan puhallus tarvittaviin kohteisiin.
Ei ole muuten kyllä valittamista,lämpö ohjattiin pajan puolelle kokeilumielessä rokkatorvella.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Ma Huhti 08, 2019 10:29 pm
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Tässä liippaa niin liki omaa ropleemaa, jotta lainasin.
Männä talvena laitoin aitokiinalaisen (Webaston Thermo Topin näköisen) 5kw nestelämmittimen autoon. Eka pari kuukautta meni hienosti, täysin virheettömästi, mutta sitten aika nopealla tahdilla ei enää lämmitys onnistunutkaan. Koitti käynnistyä, vaan aloittikin täydestä puhurista sammutusrampin ilman oikeaa lämmitysaikaa.
Huomasin siinä, että laite mittasi lämpötilansa väärin, esim -15 asteen pakkasessa se täysin kylmästä saattoi näyttää vaikkapa +40 astetta ja näytössä lämpötila nousi nopsaan kohti ylärajaa (en muista, onko se jotain 74 astetta, mutta jotain siellä haminoilla) ja kone tietenkin alkaa sammuttaa ihtensä.
Tuo Juhon havainnoima käyttöjännitteen lasku ei ehkä liene tuossa omassa tapauksessa syynäpäänä, koska laitteessa on itessään myös jännitteen näyttö, eikä siitä jäänyt mieleen, että oisi matalalla. Ja auto muuten hehkuttaa, starttaa ja toimii täysin hyvin noilla samoilla akuilla.
Nyt en ole aivan varma, että koitinko lämmitystä ulkoisen laturin kanssa.
Mutta mutta:
-onko noissa lämpöantureissa jotain tuollaista riesaa, että näyttää kaksin-kolmin kerroin liikaa?
-Voiko esim anturin johto/liitinvika tehdä tuollaista, että lämpötila näyttää liikaa ja nousee tuplasti tai yli sen mitä todellisuus, eli tekee lineaarivirhettä?
-Missä tuo anturi lienee? Onko noissa enempää lämpötila-antureita, kuin tuo käyttöä valvova ja varmaan ylikuumenemiselle lienee oma?
En vielä ole alkanut suolistaa tuota, mutta kohta se pitänee toimertua.
Ja kyllä, valmistajan lupaamaa 12kk takuuta...on ne belsebuubi kiinalaiset rotat niinkuin tomaatinsiemeniä, ei niin minkäänlaista otetta saa niistä.
Ja toinen kyllä, nämä on kiinalaisia lämmittimiä.
Tuossa autossa oli aiemmin Eberi paikoillaan ja sen jatkuvaan vikurointiin kyllästyneenä laitoin tuon kinuskin.
Toisessa rottelossa onkin Webasto. Ihan yhtä hanurista sekin, mutta toisella lailla: se nääs pitää aina kolmen virheen jälkeen käyttää tietokoneen nokassa nollattavana, en ainakaan minä tiedä, kuinka se kotikeinoin nollataan. Siispä se lojuu virattomana sekin.
- Aakku
- Viestit: 8281
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Mulla on autoissa yhteensä kaksi Eberiä ja kolme Webastoa. Kaikki ovat toimineet moitteetta vuosikausia. Nyt asennan pakuun vielä Planar ilmalämmitintä. Saas nähdä kuinka käy. Ensi viikolla pitäis saada se tulille.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Väärä käyttö ja ylimitoitus on suurin syy lämmittimien ongelmiin. Toki Eberin piirikorttiviat on oma lukunsa.
Lämpöanturi pitäisi löytyä ihan sieltä piirikortilta, tai näin oletan. En oo kinukkia avannut
Lämpöanturi pitäisi löytyä ihan sieltä piirikortilta, tai näin oletan. En oo kinukkia avannut
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Ma Huhti 08, 2019 10:29 pm
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Joo ilmeisesti minullekin siihen Eberiin iski se yleinen aivovaurio. Edellinen omistaja oli sen aivolaatikon (noin 400e, muistelen) siihen jo vaihdattanut edellisenä talvena, joten luotto ei ole kauhean korkealla moisten rakkineiden osalta.
Koitin piruuttani paahtaa sitä aivolaatikkoa ultraäänipesurissa polttoöljyssä, viikon aikana aina tallissa ollessani, että josko se komponentit peittävä valuepoksi olisi pehminnyt, mutta eipä se siitä antautunut.
Mitoituksesta en osaa sanoa, mutta 5kw lämmitin ja V8 moottori, luulisin olevan hehtaarilla?
Koitin piruuttani paahtaa sitä aivolaatikkoa ultraäänipesurissa polttoöljyssä, viikon aikana aina tallissa ollessani, että josko se komponentit peittävä valuepoksi olisi pehminnyt, mutta eipä se siitä antautunut.
Mitoituksesta en osaa sanoa, mutta 5kw lämmitin ja V8 moottori, luulisin olevan hehtaarilla?
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Eberin aivovika on suunnitteluvirhe, siinä ei mitoitukset auta. Mutta 5kW on sun tapauksessa sopiva.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1624
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Mikähän verkko virtalähde olis paras ja riittävä 8kw ,jotta ei tarviais pelata akun kanssa koko talvea
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 2706
- Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Minulla Deutzissa 12 V Eberin D4 Airtronicci, mittasin sytytysvaiheessa ottotehoksi 180 W ja käynnissä max teholla 48 W, joten ei se kovin suurta teholähdettä tarvii.
Kaverilla hieman isommassa Deutzissa Planarin lämmitin, toiminut moitteetta ainakin 3 vuotta, hänellä myös työtilan lämmittimenä Planar. Siinä ei toimi lämmönsäätö jos on yli 5 tuntia päällä yhtäjaksoisesti, jostain syystä alkaa työntää täydellä teholla, kunnes ylilämpö sitten sammuttaa laitteen hallitusti. Jäähdyttelyn jälkeen toimii taas sen noin 5 tuntia.
Kaverilla hieman isommassa Deutzissa Planarin lämmitin, toiminut moitteetta ainakin 3 vuotta, hänellä myös työtilan lämmittimenä Planar. Siinä ei toimi lämmönsäätö jos on yli 5 tuntia päällä yhtäjaksoisesti, jostain syystä alkaa työntää täydellä teholla, kunnes ylilämpö sitten sammuttaa laitteen hallitusti. Jäähdyttelyn jälkeen toimii taas sen noin 5 tuntia.
Minkä huollamme sen korjaamme.
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Perus akkulaturi ei käy. Jännite nousee liikaa ja käynnistysvaiheessa teho ei riitä.
Pieni akku esim joku kojeistoakku 12Ah AGM ja sen kaveriksi ylläpitolaturi. Kiinan webaston lepokulutus on muuten kova.
Pieni akku esim joku kojeistoakku 12Ah AGM ja sen kaveriksi ylläpitolaturi. Kiinan webaston lepokulutus on muuten kova.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1624
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Käykö älylaturi?
Onkos niitä muuntajia mitkä sais suoraan töspelistä kinukin johtoihin kiinni,vai pitteekö se akku olla aina?
Onkos niitä muuntajia mitkä sais suoraan töspelistä kinukin johtoihin kiinni,vai pitteekö se akku olla aina?
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Jos löydät muuntajan joka syöttää 13,8V ja vähintään 10A teholla. Akkulatureissa jännite on 15V hujakoilla. Siinä ylijännitesuojaus puuttuu peliin. Älylatureista en tiedä mutta yleensä ne ei toimi lainkaan virtalähteenä. Mutta pienen akun ylläpitoon se käy.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Tämän tyyppinen akku: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... h-agm-akku
Ja sille pieni ylläpitolaturi.
Vinkkinä: nuita akkuja saa ilmaiseksi sähköliikkeistä kun uusivat varavirtajörjestelmien akustoja.
Ja sille pieni ylläpitolaturi.
Vinkkinä: nuita akkuja saa ilmaiseksi sähköliikkeistä kun uusivat varavirtajörjestelmien akustoja.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Ma Huhti 08, 2019 10:29 pm
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Lämpöanturit löytyy ihan siitä palokammion ulkovaipasta, letkut ensin pois, sitten se suojakoppa ja anturit onkin sitten siinä jo. Mutta eilisen nettiselailun perusteella en sellaisia vielä löytänyt.
Setvin lopultakin tuota muutenkin nyt. IR mittarilla pääsin jyvälle, että vaikka letkut ei lämmenneet ylösajossa, niin polttokammion nestepäs lämpenikin, jolloin kone aivan oikein toimi ja ajoi itsensä alas.
Motonetista uusi kiertovesipumppu (orkkispumppu ei vaikuttanut kierrättävän, ja hyllystä löytyneet käytetyt irtopumput kiljui, eikä lähtevä letku lämmennyt) ja lämmitin päälle
ja ... neste ei kierrä.
Syylärissä nestepinta normaalia luokkaa, mitä se on aina ollut, noin 4" alle korkin tason.
Mutta: sepäs ei riitäkkään nyt tuossa, kun se sähköpumpulle tuleva letku lähtee koneen yläreunasta, termarikopan tyveltä ja nestepintahan oli alempana kuin se letkulähtö.
Nestettä täyteen ja lämppärihän pelasi, lämmitti hienosti ja sammui aikanaan sitten.
Halusin kertoa tämän selvinneen mysteerin, jos siitä jollekin olisi joskus myöhemmin apuja.
-
- Viestit: 1624
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Ilmeisemmin 8-10 astetta kun pyydetään wepastolta,olis se oma näyttö oltava siinä tilassa jossa haluttu lämpötilakin on?
Hankalasti selitetty...ohjainpaneeli on siis lämmittimen kanssa kellarissa ,josta on vedetty ilmaputki viereiseen huoneeseen niin sanottuun isoon eteiskompleksiin.
Ei ymmärrä katkaista tietenkään ,kun ei termari haistele haluttua pyyntöä.
Hankalasti selitetty...ohjainpaneeli on siis lämmittimen kanssa kellarissa ,josta on vedetty ilmaputki viereiseen huoneeseen niin sanottuun isoon eteiskompleksiin.
Ei ymmärrä katkaista tietenkään ,kun ei termari haistele haluttua pyyntöä.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa