Puoleltapäivin ainakin toimi ihan ok, kun varmenteen ja kauppakirjat tulostin sieltä.
TRAFI -byrokratian sitkeä linnake!
- Kontio
- Viestit: 1661
- Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 8:48 pm
- Paikkakunta: Pietarsaari
- Viesti:
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: TRAFI -byrokratian sitkeä linnake!
Äsken selvisi että yli 30v vanhassa yli 7,5t painoisessa kuorma-autossa tarvii piirturin toimia. Hylky tuli ja ajoaikaa kuukausi. Mukava p***alaitos tuo traficom, kun tällaisia keksii "takautuvasti" Marraskuuhun asti ikäraja ollut tuo 30v, nyt tarvii toimia kaikissa joissa on piirturi, poislukien museoajoneuvot.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: TRAFI -byrokratian sitkeä linnake!
Kyllä meillä volvossa vaadittiin jo muutama vuosi sitten ainakin vaikka ikää oli yli 30v ja paino yli 7,5t
-
- Viestit: 1202
- Liittynyt: To Maalis 20, 2014 6:14 pm
- Viesti:
Re: TRAFI -byrokratian sitkeä linnake!
Kyllä meillä täällä Suomessa tuo katsastusbyrokratia on vielä aivan siedettävää.
Tyttäreni yritti viime viikolla katsastaa Espanjassa Volkkariaan, johon oli samalla viikolla asennettu uusi vetokoukku.
Hylsy tuli, kun ei ollut esittää koukun asentaneen firman laatimaa asennuspöytäkirjaa ja koukun vaatimustenmukaisuustodistusta.
Koukussa ollut valmistajan tyyppitarra, jossa merkinnät olivat, ei riittänyt.
Uusi yritys 30pv kuluessa kaikkien paperien kanssa tai koukku pois. Asennusfirma pyytää uudesta asennustodistuksesta 50€.
Täällä meillä näyttää olevan melkein sama minkälaisen katiskan vie näytille niin hyväksyntä tulee.
Tyttäreni yritti viime viikolla katsastaa Espanjassa Volkkariaan, johon oli samalla viikolla asennettu uusi vetokoukku.
Hylsy tuli, kun ei ollut esittää koukun asentaneen firman laatimaa asennuspöytäkirjaa ja koukun vaatimustenmukaisuustodistusta.
Koukussa ollut valmistajan tyyppitarra, jossa merkinnät olivat, ei riittänyt.
Uusi yritys 30pv kuluessa kaikkien paperien kanssa tai koukku pois. Asennusfirma pyytää uudesta asennustodistuksesta 50€.
Täällä meillä näyttää olevan melkein sama minkälaisen katiskan vie näytille niin hyväksyntä tulee.
Sattuma on aina valmiina murskaamaan hienoimmatkin suunnitelmat.
-
- Viestit: 2248
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: TRAFI -byrokratian sitkeä linnake!
Minulla oli Scania LB80 Super vm.-74, sillä kun ajelin romua n.10 vuotta, niin aika monta kertaa pääsin poliisin puheille. Piirturista keskusteltiin poliisin kanssa pari kertaa ja poliisin näkemys oli, että piirturin ei tarvitse toimia eikä sitä tarvitse käyttää jos auto on rekisteröity ennen vuotta -78, myöskään katsastuksessa ei koskaan kysytty piirturista yhtään mitään. Tästä toiminnasta on aikaa kohta kymmenen vuotta. Sen verran tuo laki on ainakin muuttunut, että kun katsastin reilu vuosi sitten kuusi vuotta seissyttä Mersu 711 kevytkuorma-autoa vm.-94, käyttöönotettu -96, niin tuli yllätyksenä tuo että piirturista vaadittiin todistus katsastuksessa ja katsastusmies sanoi että piirturin on toimittava, mikäli sellainen autossa on, aiemmin tuossa autossa ei ole katsastuksessa piirturista puhuttu mitään.Broadspeed kirjoitti: ↑Ke Joulu 21, 2022 10:54 am Äsken selvisi että yli 30v vanhassa yli 7,5t painoisessa kuorma-autossa tarvii piirturin toimia. Hylky tuli ja ajoaikaa kuukausi. Mukava p***alaitos tuo traficom, kun tällaisia keksii "takautuvasti" Marraskuuhun asti ikäraja ollut tuo 30v, nyt tarvii toimia kaikissa joissa on piirturi, poislukien museoajoneuvot.
- Aakku
- Viestit: 8293
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: TRAFI -byrokratian sitkeä linnake!
Tuollaista juttua piirturista palstalla aikaisemmin:
viewtopic.php?t=105734
viewtopic.php?t=105734
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: TRAFI -byrokratian sitkeä linnake!
En tiedä itse asiasta muuta kuin mitä konttorin täti tiskillä sekä katsastuksen aikana inssi sanoi. Kuulemma marraskuun alussa tullut tämä voimaan.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Joulu 22, 2022 9:26 am
- Viesti:
Re: TRAFI -byrokratian sitkeä linnake!
Yli 30 vuotta vanha yksityiskäytössä oleva N tai M -luokan ajoneuvo ei tarvitse ajopiirturi. Näin sanoo ajoneuvolaki $13/2021
Ongelman taustalla on EU:n ajopiirturi direktiivi vuodelta 2006 mikä on todella tiukka. Poikkeuksena on museoajoneuvot ja nyt Suomi on muuttanut lakia että nämä yli 30 vuotta vanhat menee tämän poikkeuksen mukaan.
Ongelman taustalla on EU:n ajopiirturi direktiivi vuodelta 2006 mikä on todella tiukka. Poikkeuksena on museoajoneuvot ja nyt Suomi on muuttanut lakia että nämä yli 30 vuotta vanhat menee tämän poikkeuksen mukaan.
-
- Viestit: 1202
- Liittynyt: To Maalis 20, 2014 6:14 pm
- Viesti:
Re: TRAFI -byrokratian sitkeä linnake!
Katsastutin kuukausi sitten oman 16 paikkaisen linja-autoni. Katsastussetä ei edes vilkaissut piirturiin...kuten ei ole vilkaissut kymmeneen vuoteen.
Nopeudenrajoittimen tarkastustodistuksen hän kyllä halusi nähdä, kuten joka vuosi.
Nopeudenrajoittimen tarkastustodistuksen hän kyllä halusi nähdä, kuten joka vuosi.
Sattuma on aina valmiina murskaamaan hienoimmatkin suunnitelmat.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], raktori63, Semrush [Bot] ja 85 vierailijaa