Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Lähetetty: Ke Syys 11, 2019 6:19 pm
Ite kun ajan 83-84 kmh, niin melko paljon on muita rekkamiehiä kenen on ohi päästävä, vaikka sitten huonossakin paikassa.
https://www.masinistit.com/keskustelupalsta/
https://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=87143
Ja ohituskaistalla ainakin, ja saa hyvin torpattua muiden kiireisten ohittelut.nuhvi46063 kirjoitti: ↑Ke Syys 11, 2019 6:19 pm Ite kun ajan 83-84 kmh, niin melko paljon on muita rekkamiehiä kenen on ohi päästävä, vaikka sitten huonossakin paikassa.
Jos niihin törmäisit, et olisi kertomassa edes. Eli aika vakavaa varsinainen törmääminen olisi tietenkin, mutta se ei kerro, etteikö jossakin päin olisi "rajoitinta vasten ajaminen" yleistä. Jotkut muut tielläkulkijat joutuvat tosin ajamaan "rajoitusta vasten", siinä tulee syyllistämistä helposti, kun yhteisymmärrystä raskaan liikenteen kanssa ei tule siitä, että kevyt autoliikenne heistä poiketen joutuu maksumieheksi, jos ylittää tie- tai ajoneuvokohtaisen nopeusrajoituksen.8400 kirjoitti: ↑Ke Syys 11, 2019 3:27 pm Miksi minä en oo vielä tähänpäivään mennessä törmännyt tuollaisiin 90 ja lujempaa ajaviin yhdistelmiin? Sunnuntaisuharit jollain vaihtolavanupilla nyt ajelee rajoitinta vasten mutta itse oon kyllä tehny havainnon että yhdistelmät ajaa säntillisesti kahdeksaakymppiä. Ja miksei ajais, kulutus kasvaa rajusti kun mennään 80kmh yli eikä se 60t -> ole mitenkään kiva ajaa rajoitinta vasten edes tyhjänä. Että onko tässä nyt pikkuautokuskit alemmuuskompleksissaan kattoneet sitä 6kmh liikaa näyttävää mittariansa ja todenneet että joo o rajoitinta vasten tullaan kun todellinen nopeus on se 82?
Lähiseudulta useasti tien päällä näkyvistä ainakin Tarkkalan yhdistelmät kulkevat hyvinkin tarkasti rajoitusten, ei rajoitinten mukaan. Peukut heille asenteella toimimisesta. Tarkkalan yhdistelmä ei tule rajoituksen mukaan ajavan takaluukkuun huohottamaan ja kyttäämään ohituspaikkaa.
Niin minäkin luulin, mutta kun esimerkiksi ajaa säännöllisesti Turku-Helsinki moottoritietä öisen raskaanliikenteen seurassa, nin jopa Kivihovin jälkeisessä ylämäessä ahtopaineilla menevät 91 km/h meikäläisen seuraaman navigaattorin mukaan. Päättelin, että ajavat 81 km/h silloin.masankp kirjoitti: ↑Ke Syys 11, 2019 7:42 pm SS kirjoitti. " Myös yksityiskäyttöön myydyt GPS-laitteet nähtävästi näyttävät karkeasti väärin". En usko!
En ole huomannut navikaattoreiden näytössä kovin paljon virhettä nopeudessa, mulla on ollut kolme navikaattoria yhtäaikaa testissä ja eroja oli 1km/h, välillä toisinpäin ja välillä taas toisinpäin.
Laita siihen mittariin todellisen nopeuden kohdalle selvät merkit, niin jos sitten menisi perille?steami kirjoitti: ↑Ke Syys 11, 2019 8:53 pm Minun mielestä tämä nopeusrajoitussääntö pitäisi miettiä kokonaan uudestaan. Jossain on tosi pahasti vialla, etten saa millään esim. tätä parempaa puoliskoani ymmärtämään, että 80 km kyltti tarkoittaa, että pitää ajaa nopeudella 85 vähintään. Hän ajaa täsmälleen auton mittarin näyttämää 80. Mittarivirheen takia hänen todellinen nopeus on jotain 74. Voi taivas sitä ohituksien määrää..
Ei auta, vaikka kuinka yritän selittää, että 80 -alueella pitää pitää auton nopeusmittarin näyttämää 95. Tällöin mennään sitä oikeaa nopeutta, eikä kukaan tarpeettomasti lähde ohittelemaan..
Näinpä juuri. Maksuperuste on yleensä saman suuntainen kuin Kimi Räikkösellä, mitä kovempaa ajat sitä enemmän hankit.Ajomies kirjoitti: ↑Ke Syys 11, 2019 12:38 pm Kuljetusala on niin villiä meininkiä, tuntuu että mitä enemmän tulee lakeja ja säädöksiä sen enempi tapahtuu näitä rikkomuksia. Se kun on niin helppoa tehdä paperilla reitti- ja aikataulusuunnitelmat, mutta käytännössä ne ei toimi alkuunkaan. Kilpailu on ankaraa ja vekselit pyörii monilla yrittäjillä samaan tahtiin kuin valtion velkakello, niin sitä koitetaan sitten tehdä tulosta ja pykälät on sivuseikka. Eihän näin tietenkään ole kaikkien kohdalla, mutta haastavaa on pystyä pitämään ajonsa jos joku toinen ajaa halvemmalla, vaikka sitten #kepulikonsteja" käyttämällä. Valvontaa pitäisi suorittaa enemmän noiden yritysten konttoreissa ja selvittää autojen ajot ja kuljettajien ajo- ja lepoaikojen toimivuus. Kun ei ne näihin maantieratsijoihin tartu, "langat" laulaa viestejä heti kun jossain partio niitä toppuuttelee, ja silloin poiketaan kahville tai koukataan toista reittiä! Täällä suomessa vaan nuo turvallisuus höpinät on jonkun sulankerjäämistä hattuunsa, ilman että mitään konkreettista tapahtuu! Raha se sielläkin taustalla sanelee ne pelisäännöt ja keinot, ikävä kyllä.
Niin, missä vika on, rajoitussäännöissä, vai miten niitä tulkitaan ja noudatetaan? Muuttuuko tulkinta sääntöjä muuttamalla? Jos 80 rajoitus muutetaan 90:ksi, niin ajaako parempi puolisko sitten "oikeaa" nopeutta 90, vai edelleen mittarivirheen mukaan saman mittarivirheen verran alle?steami kirjoitti: ↑Ke Syys 11, 2019 8:53 pm Minun mielestä tämä nopeusrajoitussääntö pitäisi miettiä kokonaan uudestaan. Jossain on tosi pahasti vialla, etten saa millään esim. tätä parempaa puoliskoani ymmärtämään, että 80 km kyltti tarkoittaa, että pitää ajaa nopeudella 85 vähintään. Hän ajaa täsmälleen auton mittarin näyttämää 80. Mittarivirheen takia hänen todellinen nopeus on jotain 74. Voi taivas sitä ohituksien määrää..
Jonkun reissun heittäny ölvöllä jossa on tuo Isee. Pakko on painaa ite kaasua mäen alla, muuten nauraa naurismaan aidatkintraktori754 kirjoitti: ↑Ke Syys 11, 2019 10:21 pm Eikö kukaan aja Volvon i see vakinopeidesäädöllä? Tai ei se ole vakinopeidesäätö, vaan optimoja. Ne kun antaa "periksi" ylämäessä jopa -20kmh ja alamäessä vissiin vapaalla +15. Audikuskit menettää hermot niihin. Par keikkaa semmoisella ajannu, tunne kun olis alitehoinen kun mäki tulee, ja se kun aika aikaisin se heittää vapaalle ja menee reilusti yli 90 alamäessä. Säästää kuulema hurjasti kun se helittää ylämäessä.
Ja kun hyppää ka rattiin, hlö autot hölmöilee ihan eri tavoin edessä ku mitä näet henkilöautosta
Tämän paikallisen liikkeen autojen rajoittimet on myös säädetty 80km/h.jiipee kirjoitti: ↑Ke Syys 11, 2019 7:40 pmLähiseudulta useasti tien päällä näkyvistä ainakin Tarkkalan yhdistelmät kulkevat hyvinkin tarkasti rajoitusten, ei rajoitinten mukaan. Peukut heille asenteella toimimisesta. Tarkkalan yhdistelmä ei tule rajoituksen mukaan ajavan takaluukkuun huohottamaan ja kyttäämään ohituspaikkaa.
Mutta onko monta muuta ammattia joka on noin kovien pykälien ja säädösten rajoittama? Melkoinen läjä erilaisia kortteja oltava jos mielii työtään tehdä, sitten vielä lisäksi paineet ajon järjestäjän suunnalta, kuin myös tilaajan taholta. Lehmän hermoja vaatii jos meinaa ikänsä kumipyörien päällä leipänsä hankkia. Sellaiset päivät harvassa että kaikki menee kohdalleen, ilman ettei jostakin päin jotain kitinää kuulu. Varmaan kuljettajan ammatti joskus oli haave ammatti ja sellaista vapaata touhua, mutta nyt seuranta pelaa joka sekunti.Superdextaaja kirjoitti: ↑To Syys 12, 2019 12:40 am Tuollainen on kunnioitettavaa selkärangan osoittamista ja vastuullisuutta. Periaatteessa satunnaisen holtittomuuden tai yksityisajoissa toilailun voi laittaa tunaroinnin piikkiin. Mutta toista on näillä täysin tahallaan reilua ylinopeutta ajavilla raskaan kuljetuksen sankareilla. Mikä on sellainen, joka oikein päätyössään ja ammattitoiminnassaan pääasiallisena ammattityötapanaan toimii tarkoituksellisesti ja tahallaan lakia rikkomalla? Eikö se ole ammattirikollinen?
Eiköhän näitä palveluammatteja ole hurumycket jossa on puun ja kuoren välissä. Kaikille pitää olla mieliksi ja hommat mennä hyvin, mutta se tahtoo olla että jos yhdelle kumartaa toiselle pyllistää. Vaikka kuin yrittäisi. Kultainen keskitie olisi kova sana. Kortti-ilmiökin on yleistymässä joka alalle. Kohta pitää vessassa käyntiin olla jo väh. vesi- ja hygieniapassi.
Kuin voi olla huomaamatta?Metsämies kirjoitti: ↑To Syys 12, 2019 7:25 am No, niin kauan kuin tällaisia idiootteja sompailee menemään ei siihen mikään kurssitus auta
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006235764.html