Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Ruurikki kirjoitti: To Syys 19, 2019 10:51 am
Ajomies kirjoitti: Ke Syys 18, 2019 10:20 pm
Ruurikki kirjoitti: Ke Syys 18, 2019 10:12 pm
EKo kirjoitti: Ke Syys 18, 2019 8:38 pm Vaikuttaa siltä, että 'Ruurikki' lukeutuu trollien sukukuntaan. Hänen kannattaa antaa uhota rauhassa.
Tulit sitten vartavasten tämän tänne määkimään kun muutkin kaverit määkii. Määää bää bää :mrgreen:

No saat anteeksi ethän sinä onneton sille mitään voinut, samalla rastilla ollut itsekin.

Kukahan teistä järjen jättiläisistä vertasi asuntoautoa rekkaan, en jaksa edes katsoa mutta kun niitä nyt ei tässä yhteydessä vertailla keskenään jookos.

Jos maantiellä saa ajaa satasta uudemmilla asuntoautoilla niin jos palstan konsensus on sitä mieltä että liikenneturvallisuus lisääntyy kun vedetään perässä kilometrin jonoa ja aiheutetaan alinopeutta ajamalla turhia ohituksia niin voi huoh :shock:
Rekalla ei pääse kuin 80km/h ja siinä on vissi ero.

Samalla logiikalla voisin körötellä satasen rajoituksella 70kymppiä ja sanoa että masinistipalstalla tää on ihan ok.

Puuhis@ Onko sulla minkä verran kirjaimia kortissa tai kokemusta rekan ratista?
Veikkaan ettei, taida olla kuin toisia nokkimaan :mrgreen:
Pientä tarkistusta kyselen, mikä on turha ohitus? Mikä on alinopeus ja missä pykälissä määritelty? Tekeekö yksi ajoneuvo jonon, vai onko se kaksi tai enemmän? Lisääntyykö turvallisuus nopeuksia nostamalla? Näihin kun tulee hyvät vastaukset niin selviää minullekin. Kiitän jo nyt!
Viisastelu on siitä kivaa puuhaa että siihen kykenee pöljempikin.
Samalla tavalla kysyn onko viisasta hinata jonoa perässään vai ajaa rajoituksen sallimalla nopeudella?

Tähän jos tulee hyvä vastaus niin kiitän jo nyt! Mulle on selvillä kyllä.
Vastaatko kysymyksiin ensin niin jatketaan sitten!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Jatkakaa kuitenkin asiallisesti ja hyvien tapojen mukaisesti :D
Suomi kuuluu länsimaihin
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Jammu kirjoitti: To Syys 19, 2019 2:14 pm Jatkakaa kuitenkin asiallisesti ja hyvien tapojen mukaisesti :D
On tätä koitettukin asiallisesti keskustella, toisilla vaan on erilainen käsitys asiallisuudesta. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Punaparta
Viestit: 3674
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
Paikkakunta: Nousiainen
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja Punaparta »

Olen havaitsevinani kinastelua :mrgreen:
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Joo mua ei tää ketju oo kauheasti kiinnostanut eikä tuu kiinnostamaan, kun noille tien päällisille ilmiöille nyt tän reilu parikytvuotisen historiani perusteella havainnoineen ei mittään voi, kuin omalta osalta. Pikkusen semmosta kinaa, toki aihe ymmärrettävästi tuottaa.

Sen sijaan tässä nyt toista viimeista sivua on jo semmosta henkilöön menevää, v1ttuilua siis, ei oo pidemmän päälle hyväks, etten sanos, vaikken nyt varmaan paras oo sanomaan :D
Suomi kuuluu länsimaihin
Ruurikki
Viestit: 157
Liittynyt: La Syys 08, 2018 12:22 am
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja Ruurikki »

Minä nyt asuntovaunuporukkaa nimittelin heinäkengiksi ja savisaappaiksi, tästä pahoittelut :mrgreen:
Vastineeksi mua siunattiin trolliksi, juopoksi, kaahariksi, perässäroikkujaksi ja uhoajaksi :mrgreen:
Että oon vähä alakynnessä mutta "hyö ku tuliit siin joukol".
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Ruurikki kirjoitti: To Syys 19, 2019 3:35 pm Minä nyt asuntovaunuporukkaa nimittelin heinäkengiksi ja savisaappaiksi, tästä pahoittelut :mrgreen:
Ei se mitään, mutta nuo nimet ainakin minun mielestä johtavat harhaan?!
Jotenkin ehkä tuntuisivat viittaavan enemmän traktoriporukkaan?
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Jammu kirjoitti: To Syys 19, 2019 2:39 pm Joo mua ei tää ketju oo kauheasti kiinnostanut eikä tuu kiinnostamaan, kun noille tien päällisille ilmiöille nyt tän reilu parikytvuotisen historiani perusteella havainnoineen ei mittään voi, kuin omalta osalta. Pikkusen semmosta kinaa, toki aihe ymmärrettävästi tuottaa.

Sen sijaan tässä nyt toista viimeista sivua on jo semmosta henkilöön menevää, v1ttuilua siis, ei oo pidemmän päälle hyväks, etten sanos, vaikken nyt varmaan paras oo sanomaan :D
No voidaan miettiä moniko täällä keskusteltu asia on johtanut mihinkään tai parantanut, muuttanut tai helpottanut elämää? Mutta asioista pitäisi silti pystyä keskustelemaan ilman noita henkilökohtaisuuksiin ja nimittelyihin menemistä. Se kun lähtee sitten "lapasesta" eikä enää pysytä lähelläkään sitä asiaa. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Onhan tämä nyt ainakin yhtä terapeuttista kuin Esson-baari jutustelukin.
Eikait tässä maailmaa olla parantamassa? :shock:
Sehän todistaa keskustelun tarpeellisuuden kun se välillä lähtee vähän lapasesta.
Saa purkaa ittiään ja silleen.
Niinku tämäkin, ei mitään tekemistä otsikon kanssa. :roll:
paku74
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Joulu 19, 2006 12:20 pm
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja paku74 »

Vähän ohi topicin, mutta onkohan mahdollista että joissakin rekoissa olisi asennettuna "speedohealareita" joihin olen törmännyt mönkijäpuolella. Nuohan toimii niin että prosentuaalisesti voi säätää paljonko nopeusmittaria huijataan ennenkuin rajoitin iskee päälle. Esim. mittari näyttää että ajat 80 km/h mutta todellinen nopeus on 100 km/h. Joskus vaan ihmetellyt että se rekan perä tulee ihmeen hitaasti vastaan vaikka itse ajaa reilummin. Voi toki olla kuvitelmaa vaan...
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

paku74 kirjoitti: To Syys 19, 2019 8:03 pm Vähän ohi topicin, mutta onkohan mahdollista että joissakin rekoissa olisi asennettuna "speedohealareita" joihin olen törmännyt mönkijäpuolella. Nuohan toimii niin että prosentuaalisesti voi säätää paljonko nopeusmittaria huijataan ennenkuin rajoitin iskee päälle. Esim. mittari näyttää että ajat 80 km/h mutta todellinen nopeus on 100 km/h. Joskus vaan ihmetellyt että se rekan perä tulee ihmeen hitaasti vastaan vaikka itse ajaa reilummin. Voi toki olla kuvitelmaa vaan...
Kyllähän niitä magneetteja ovat viritelleet hidastamaan pyörimistä, mutta kyllä nekin huijaukset tarkemmissa syyneissä paljastuu. Ja olihan se jo kiekkoaikaan tulitikku konsti, joka esti nopeuspiirto kärkeä nousemasta yli 80 km/h, mutta helppo sekin oli nähdä kun kiekossa oli tasaista viivaa jopa tunti tolkulla! :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
paku74
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Joulu 19, 2006 12:20 pm
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja paku74 »

Ajomies kirjoitti: To Syys 19, 2019 8:15 pm
paku74 kirjoitti: To Syys 19, 2019 8:03 pm Vähän ohi topicin, mutta onkohan mahdollista että joissakin rekoissa olisi asennettuna "speedohealareita" joihin olen törmännyt mönkijäpuolella. Nuohan toimii niin että prosentuaalisesti voi säätää paljonko nopeusmittaria huijataan ennenkuin rajoitin iskee päälle. Esim. mittari näyttää että ajat 80 km/h mutta todellinen nopeus on 100 km/h. Joskus vaan ihmetellyt että se rekan perä tulee ihmeen hitaasti vastaan vaikka itse ajaa reilummin. Voi toki olla kuvitelmaa vaan...
Kyllähän niitä magneetteja ovat viritelleet hidastamaan pyörimistä, mutta kyllä nekin huijaukset tarkemmissa syyneissä paljastuu. Ja olihan se jo kiekkoaikaan tulitikku konsti, joka esti nopeuspiirto kärkeä nousemasta yli 80 km/h, mutta helppo sekin oli nähdä kun kiekossa oli tasaista viivaa jopa tunti tolkulla! :)
Jep, mainitsemani vekotin todennäköisesti huijaa ajopiirturia ihan samalla tavalla kuin nopeusmittariakin.
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

paku74 kirjoitti: To Syys 19, 2019 8:29 pm
Ajomies kirjoitti: To Syys 19, 2019 8:15 pm
paku74 kirjoitti: To Syys 19, 2019 8:03 pm Vähän ohi topicin, mutta onkohan mahdollista että joissakin rekoissa olisi asennettuna "speedohealareita" joihin olen törmännyt mönkijäpuolella. Nuohan toimii niin että prosentuaalisesti voi säätää paljonko nopeusmittaria huijataan ennenkuin rajoitin iskee päälle. Esim. mittari näyttää että ajat 80 km/h mutta todellinen nopeus on 100 km/h. Joskus vaan ihmetellyt että se rekan perä tulee ihmeen hitaasti vastaan vaikka itse ajaa reilummin. Voi toki olla kuvitelmaa vaan...
Kyllähän niitä magneetteja ovat viritelleet hidastamaan pyörimistä, mutta kyllä nekin huijaukset tarkemmissa syyneissä paljastuu. Ja olihan se jo kiekkoaikaan tulitikku konsti, joka esti nopeuspiirto kärkeä nousemasta yli 80 km/h, mutta helppo sekin oli nähdä kun kiekossa oli tasaista viivaa jopa tunti tolkulla! :)
Jep, mainitsemani vekotin todennäköisesti huijaa ajopiirturia ihan samalla tavalla kuin nopeusmittariakin.
Ei tässä kovinkaan kauaa ole kun yksi melko räikeä tapaus paljastui. Piirturin mukaan menty ihan lakien mukaan, mutta matkaa oli vaan tullut huomattavasti enemmän, siitä kun oli satamasta lähtenyt. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
tippiwatti
Viestit: 708
Liittynyt: Pe Loka 14, 2016 10:44 pm
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja tippiwatti »

Omiin autohin saa ja voi ostaa rajoittimen kiertäviä mallikohtaisia boxeja.
Niitä ei varmaankaan myytäisi jollei niitä ostaisi kukaan?
Eikä varsinkaan suomennetuilla/suomenkielisillä nettikaupan sivuilla...

Ihan yks lysti minulle sinänsä,kunhan eivät vaan tule syyssateella tai talvella painostamaan takapuskuriin niillä valoilla kelissä missä muutkaan eivät voi/uskalla ohittaa ketään,eikä voi ajaa kovempaa.
Menkööt yksinään jossain suoralla/muualla sen mitä ilman rajoitinta kulkee...
Pitkin Suomeahan riittää pääteilläkin sellaisia mäkiä mihin joutuu henkilöautollakin "heittämään" pienempää.
No jos isommassa saman joutuu tekemään manuaalisesti/poljinta painamalla tai niin,että ei estä automatiikan toimintaa,ni ei se oikeuta mihinkään.

Päinvastaistakin on ollut eli monestiki/ja esimerkissä niin liukasta,et edellä olevat tukkirekatkaan eivät "uskaltaneet " ajaa melkein suoralla tiellä kuin kuuttakymppiä.
Empä minäkään kun tuntui,et "takapää" lähtee alta.
Jätettiin sitten suosiolla kilometrin-puolentoista väli (pitkillä ajamiseen) ja ajeltiin jonossa 70km päätepisteeseen eli lähimpään kaupunkiin/he sitten paperitehtaalle/sahalle.
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

En kyllä kovin usein ole nähnyt niitä 60 km/h eteneviä rekkoja näillä 80 - 100 km7h rajoituksellisilla teillä, vaikka olisi kuinka huonot kelit. Mutta useamman kerran on näitä kyllä ollut parkissa odottelemassa hiekka/suola/aurauskalustoa. Mutta se on kyllä tosi asia että ne etäisyydet edellä ajaviin tahtoo olla samat (lyhyet) kuin pitävimmillä keleillä. Se vaan on hankalaa kun kuljettajaa "höykytetään" tilaajan ja isännän taholta, ellei pyörät pyöri ja tavara liiku. Joillakin tilaajilla on aika "raa´at" pykälät ja kuljetus firma vaihtuu todella herkästi. Tilaajan vastuut sun muut kauniit höpinät ei paljoa paina näissä asioissa. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Entäs ne käsittämättömät ajo- ja lepoajat?
pepe
Viestit: 170
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:27 pm
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja pepe »

Tuo AKT on aika kova porukka käyttämään joukkovoimaa monessa asiassa niin luulisi että saisivat isännät ja tilaajat ymmärtämään että aikataulut on oltava semmosia että lakien puitteissa niitä voi noudattaa vai onko kuitenkin kuskien rahanahneus osasyynä näihin piirturivilppeihin ja muihin koiruuksiin.
tippiwatti
Viestit: 708
Liittynyt: Pe Loka 14, 2016 10:44 pm
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja tippiwatti »

Ajomies kirjoitti: La Syys 21, 2019 10:06 pm En kyllä kovin usein ole nähnyt niitä 60 km/h eteneviä rekkoja näillä 80 - 100 km7h rajoituksellisilla teillä, vaikka olisi kuinka huonot kelit. Mutta useamman kerran on näitä kyllä ollut parkissa odottelemassa hiekka/suola/aurauskalustoa. Mutta se on kyllä tosi asia että ne etäisyydet edellä ajaviin tahtoo olla samat (lyhyet) kuin pitävimmillä keleillä. Se vaan on hankalaa kun kuljettajaa "höykytetään" tilaajan ja isännän taholta, ellei pyörät pyöri ja tavara liiku. Joillakin tilaajilla on aika "raa´at" pykälät ja kuljetus firma vaihtuu todella herkästi. Tilaajan vastuut sun muut kauniit höpinät ei paljoa paina näissä asioissa. :(

Et ole sitten ajellut Pohjois-Karjalassa isommin.
Täällä on monesti aikas liukasta; suolaa ei kylvetä ja hiekkaakin tulee harvemmin.

En ainakaan muista,et täällä ajavat olisivat isommin "painostaneet" takana valoilla tai muulla tavalla.
Tai jos joku onkin tuolla pienemmillä kantateillä,ni se on loppunut hyvin lyhyeen "ilmoittamalla" 85 km/h jollain kohtaa ajaessa jarruvaloilla,et nyt riittää...
Et jos tarvit väliä/vauhtia mäkiin,ni älä sitte prkl aja siinä takana.
Mut ei niitä ole montaa ollu; täällä ilmeisesti osataan käyttäytyä toisin kuin Etelässä?

Mäkisillä ja mutkaisillakin teillä on varmasti jokunen kilometri suoraa ja tasaista missä voi hiljentää ennakkona edellä ajaviin niihin mäkiin mihin tarvii vauhtia?
Edellä ajavahan ei välttämättä ole mikään ajatuksienlukija sen suhteen?
Eli sen "ennakon" voi ottaa ihan itse ajamalla jonkin tasaisen pätkän hiljempaa ja antamalla sen edellä olevan ajaa niin kauas (jos takaa ei tule ketään),et sitä ei enää saa edes kiinni 85-90km/h vauhdilla.
Pääsääntöisesti ne kuskit ovat nimenomaan ymmärtäneet,et asia on heidän ongelmansa,eikä minun/muiden tiellä ajavien.
Ja ottaneet väliä...

Etelä-Suomessa etenkin Imatra-Helsinki jne. väleillä se oli ihan jatkuvaa.
Tiedä sitten,että paljonko siellä oli suomalaisia autoja/kuskeja,mut sellaisella tiellä ei ainakaan pääse kenestäkään ohi.
Sateessa/pimeässä/jatkuvassa vastaan tulevassa liikenteessä.
Silloin +90km/h perässä painostaminen on aivan turhaa..
Ainakaan sellaisen auton osalta missä nopeusmittari näyttää 1-2km/h virheellä
oikein ja auton omistaja vielä "korjaa" sen virheen plus ajamalla ~5km/h ylinopeutta.

Sama koskee muitakin yhtä kapeita mutkaisia ja mäkisiä teitä mitä kyllä riittää Suomen poikittaisliikenteessä ja muuallakin...
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Jos minä ajan sellaista vauhtia että joku tavoittaa, niin oletan että se myös jatkaa kiireistä menoaan ja päästän tällaisen suosiolla ohi. On aivan sama mitä se mittari näyttää. Eikä tarvitse peileistä varsinkaan pimeällä niitä valoja tuijotella. Mutta joillakin on kyllä taipuvaisuutta, opettajan tai polisiin "virkaan", ja sitten alkaa se leikkiminen, jarrutellaan, kiihdytetään, ja tähän tuntuu sitten olevan aikaa ja haluja. Jonossa ajettaessa taas sitten onkin omat juttunsa, ja siellä ohituksella saavutettava hyöty on minimaalista, ja usein vaan sekoittaa sen jonon jouheaa etenemistä. Jos vaan silloinkin ne turvavälit olisi kunnollisia niin ei silloin juurikaan vaikuta ohittelut mitenkään liikenteen sujuvuuteen. Liikenteessä kuitenkin on erilaisilla nopeuksilla kulkevia ajopelejä ja sitten vielä kevyenliikenteen kulkijat lisäksi. Joten niitä nopeuden vaihteluita tulee väkisinkin. Talvella vielä hankalampaa, kun ne pienemmät tiet kaventuu, joskus paljonkin, ja usein isommilla ajoneuvoilla on vaikeuksia vastaan tultaessa sivuuttaa toisiaan ja siinä voi joutua jopa toinen pysähtymään, ettei kopsahda peilit tai muut leveällä olevat. Mutta kun se tuntuu olevan suomalaisen luonteenpiirteessä niin että itse tehdään kaikki "oikein" ja muut tekee sitten niitä virheitä. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Ajomies kirjoitti: Su Syys 22, 2019 12:43 am Jos minä ajan sellaista vauhtia että joku tavoittaa, niin oletan että se myös jatkaa kiireistä menoaan ja päästän tällaisen suosiolla ohi. On aivan sama mitä se mittari näyttää. Eikä tarvitse peileistä varsinkaan pimeällä niitä valoja tuijotella. Mutta joillakin on kyllä taipuvaisuutta, opettajan tai polisiin "virkaan", ja sitten alkaa se leikkiminen, jarrutellaan, kiihdytetään, ja tähän tuntuu sitten olevan aikaa ja haluja. Jonossa ajettaessa taas sitten onkin omat juttunsa, ja siellä ohituksella saavutettava hyöty on minimaalista, ja usein vaan sekoittaa sen jonon jouheaa etenemistä. Jos vaan silloinkin ne turvavälit olisi kunnollisia niin ei silloin juurikaan vaikuta ohittelut mitenkään liikenteen sujuvuuteen. Liikenteessä kuitenkin on erilaisilla nopeuksilla kulkevia ajopelejä ja sitten vielä kevyenliikenteen kulkijat lisäksi. Joten niitä nopeuden vaihteluita tulee väkisinkin. Talvella vielä hankalampaa, kun ne pienemmät tiet kaventuu, joskus paljonkin, ja usein isommilla ajoneuvoilla on vaikeuksia vastaan tultaessa sivuuttaa toisiaan ja siinä voi joutua jopa toinen pysähtymään, ettei kopsahda peilit tai muut leveällä olevat. Mutta kun se tuntuu olevan suomalaisen luonteenpiirteessä niin että itse tehdään kaikki "oikein" ja muut tekee sitten niitä virheitä. :(
Usein kumminkin se saavuttava ajoneuvo ei mene ohi, ei jätä kunnon turvaväliä vaan köllöttää pimeälläkin ihan perässä.
Jos minä saan jonkun kiinni ajamalla, enkä syystä tai toisesta mene ohi jätän reilun turvavälin niin että pimeälläkään mun valot eivät häiritse edellämenijää.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 35 vierailijaa