Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Jos rekka ilmestyy aivan lähelle takapuskuria hidastan nopeutta kävelyvauhtiin ja vielä mahdollisimman jyrkässä ylämäessä... Enkä pode lainkaan huonoa omaatuntoa. Kerätköön runkkari sitä nopeutta siitä uudelleen.
-
- Viestit: 4541
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Ja ilmeisesti vastaavasti kiihdytät vauhtia, jos joku on ohittamassa?
Suoraselkäinen nuorimies.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Olen pari kertaa tehnyt saman kun ei turvaväliä muuten löytynyt. Tuo mielleyhtymä ohituksen häiritsemiseen vaatii kyllä erikoista mielikuvitusta.
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
En osaa sanoa, pitäisi meidän kysyä viisaammilta ihmisiltä kun ei tiedetä. Niitä on yli 95 prosenttia maapallon väestöstä.Ruurikki kirjoitti: ↑To Syys 19, 2019 10:38 amMinä noista lakipykälistä niin ymmärrä mutta ei kai ole laissa kielletty syntyä kusipääksikään?thames kirjoitti: ↑Ke Syys 18, 2019 11:49 pmOliko niin että laissa ei ole enää taakse katsomis velvoitetta.Ruurikki kirjoitti: ↑Ke Syys 18, 2019 7:22 pm Näh, toi on poikamaista haparointia. Niille styroksilaatikoille pitää tehdä syyshuollossa näin:
https://youtu.be/DI1oCyPIcs0
Ja teille muillekin savisaappaille: katsokaa siihen peiliin kun köröttelette siellä maantiellä, se ei ole paikka mihin tullaan nukkumaan.
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Niitä kuulemma tulee hätäilemällä?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 12978
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 2e14305bc9
Ja henkilöautoilija saa sakon viimeistään, jos vauhti ylittää 85 kmh. Ainakin itsellä on tolpat välkkyneet viimeistään tuon ylittäessä.Kontolan mukaan rekkojen nopeudenrajoitin on säädetty nopeuteen 90 km/h, jolla voi vielä välttyä liikennevirhemaksulta eli käytännössä ylinopeussakolta.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Kyllä se sama sakkoraja on näillä raskaankaluston liikkumisissa. Mutta onhan siinä ristiriita, jos laki on säätänyt ajoneuvonopeudeksi 80 km/h niin siihen on sitten tuo n. 10 % lisä rajoittimen säätöön sallittu! Sitten kikkailemalla saadaan vielä hivenen siitäkin "lipsuttua", mm. kuluneilla renkailla kalibrointiin ja sitten uudet kumit alle ajoon, pieni lisä saadaan sinäkin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 987
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 12:59 pm
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Eipä noita ajamalla kalibroida. Nykyautoihin riittää kun vie rekisteriotteen tarkastuksen tekijälle. Autoa ei tarvi olla mukana.Ajomies kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 9:01 pm Kyllä se sama sakkoraja on näillä raskaankaluston liikkumisissa. Mutta onhan siinä ristiriita, jos laki on säätänyt ajoneuvonopeudeksi 80 km/h niin siihen on sitten tuo n. 10 % lisä rajoittimen säätöön sallittu! Sitten kikkailemalla saadaan vielä hivenen siitäkin "lipsuttua", mm. kuluneilla renkailla kalibrointiin ja sitten uudet kumit alle ajoon, pieni lisä saadaan sinäkin.
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Kyllä ne vielä silloin kun itse noita ajelin käytettiin Bitekillä tarkistuksessa ja samoin katsastuksessa testasivat ettei ylitä sallittua nopeutta. Voi olla että 5 vuodessa on asiat jo muuttuneet.Esa Markku kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 10:18 pmEipä noita ajamalla kalibroida. Nykyautoihin riittää kun vie rekisteriotteen tarkastuksen tekijälle. Autoa ei tarvi olla mukana.Ajomies kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 9:01 pm Kyllä se sama sakkoraja on näillä raskaankaluston liikkumisissa. Mutta onhan siinä ristiriita, jos laki on säätänyt ajoneuvonopeudeksi 80 km/h niin siihen on sitten tuo n. 10 % lisä rajoittimen säätöön sallittu! Sitten kikkailemalla saadaan vielä hivenen siitäkin "lipsuttua", mm. kuluneilla renkailla kalibrointiin ja sitten uudet kumit alle ajoon, pieni lisä saadaan sinäkin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
- Aakku
- Viestit: 8286
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Missäs noin tehdään.Esa Markku kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 10:18 pm Eipä noita ajamalla kalibroida. Nykyautoihin riittää kun vie rekisteriotteen tarkastuksen tekijälle. Autoa ei tarvi olla mukana.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 987
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 12:59 pm
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
10 vuotta sitten muuttui. eivät ulos vaivautuneet lähteä. Ikkunasta katselivat ja kysyi "Onko auto mukana"? Sen Jälkeen ei ole ollut kun ne ovat leipää tienaamassa.Ajomies kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 10:38 pmKyllä ne vielä silloin kun itse noita ajelin käytettiin Bitekillä tarkistuksessa ja samoin katsastuksessa testasivat ettei ylitä sallittua nopeutta. Voi olla että 5 vuodessa on asiat jo muuttuneet.Esa Markku kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 10:18 pmEipä noita ajamalla kalibroida. Nykyautoihin riittää kun vie rekisteriotteen tarkastuksen tekijälle. Autoa ei tarvi olla mukana.Ajomies kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 9:01 pm Kyllä se sama sakkoraja on näillä raskaankaluston liikkumisissa. Mutta onhan siinä ristiriita, jos laki on säätänyt ajoneuvonopeudeksi 80 km/h niin siihen on sitten tuo n. 10 % lisä rajoittimen säätöön sallittu! Sitten kikkailemalla saadaan vielä hivenen siitäkin "lipsuttua", mm. kuluneilla renkailla kalibrointiin ja sitten uudet kumit alle ajoon, pieni lisä saadaan sinäkin.
-
- Viestit: 987
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 12:59 pm
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Merkki huollossa.Aakku kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 10:41 pmMissäs noin tehdään.Esa Markku kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 10:18 pm Eipä noita ajamalla kalibroida. Nykyautoihin riittää kun vie rekisteriotteen tarkastuksen tekijälle. Autoa ei tarvi olla mukana.
- Aakku
- Viestit: 8286
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Kerroppa yksikin paikka?Esa Markku kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 10:51 pm 10 vuotta sitten muuttui. eivät ulos vaivautuneet lähteä. Ikkunasta katselivat ja kysyi "Onko auto mukana"? Sen Jälkeen ei ole ollut kun ne ovat leipää tienaamassa.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 959
- Liittynyt: To Heinä 26, 2018 10:01 am
- Paikkakunta: Raasepori
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Kannattaa riitauttaa jos tulee maksulappu 85:stä. Siis normaali tolpasta tai tavan tutka ratsiasta, koulujen kohdat ja muut erikoisemmat paikat erikseen.Superdextaaja kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 7:54 pm https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 2e14305bc9Ja henkilöautoilija saa sakon viimeistään, jos vauhti ylittää 85 kmh. Ainakin itsellä on tolpat välkkyneet viimeistään tuon ylittäessä.Kontolan mukaan rekkojen nopeudenrajoitin on säädetty nopeuteen 90 km/h, jolla voi vielä välttyä liikennevirhemaksulta eli käytännössä ylinopeussakolta.
Sakotusraja on +6 ja tutkan/peltipoliisin näyttämästä tehdään vielä 3km/h '"varmuusvähennys" eli vasta +9:stä tulee maksulappu. 100-alueella se varmuusvähennys nousee 4 km/h eli siellä voi vetää tolppaan +10 km/h.
Ja siis se rajoitin täytyy säätää 85 +- 4 km/h eli 89km/h max.
-
- Viestit: 1481
- Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 7:41 pm
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Laki salli sakotuksen jo 1Km/h ylityksistä, eli tuo 6 ylitys+3 varmuusvähennys on vain joustoa kamera valvonnassa.Hsippe kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 11:24 pmKannattaa riitauttaa jos tulee maksulappu 85:stä. Siis normaali tolpasta tai tavan tutka ratsiasta, koulujen kohdat ja muut erikoisemmat paikat erikseen.Superdextaaja kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 7:54 pm https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 2e14305bc9Ja henkilöautoilija saa sakon viimeistään, jos vauhti ylittää 85 kmh. Ainakin itsellä on tolpat välkkyneet viimeistään tuon ylittäessä.Kontolan mukaan rekkojen nopeudenrajoitin on säädetty nopeuteen 90 km/h, jolla voi vielä välttyä liikennevirhemaksulta eli käytännössä ylinopeussakolta.
Sakotusraja on +6 ja tutkan/peltipoliisin näyttämästä tehdään vielä 3km/h '"varmuusvähennys" eli vasta +9:stä tulee maksulappu. 100-alueella se varmuusvähennys nousee 4 km/h eli siellä voi vetää tolppaan +10 km/h.
Ja siis se rajoitin täytyy säätää 85 +- 4 km/h eli 89km/h max.
Mutta riitauta toki, niin saat hyvän mielen.
Kubota B 5001 DT
-
- Viestit: 12978
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Taitaa olla niin, että rekkoja ei sakoteta samoin kuin muita. Eikö tämä ole virkavirhe jossain?
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 2156
- Liittynyt: Ma Touko 19, 2008 1:33 pm
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Itse Palsternakka on sanonut, ettei kuuden ylityksestä sakoteta. Ei riipu tolpasta tai poliisista. Kuus ja alle on huomautus. Nämä siis todellista nopeutta 3kmh varmuus vähennettynä.Yrjö kirjoitti: ↑Ma Elo 30, 2021 1:26 amLaki salli sakotuksen jo 1Km/h ylityksistä, eli tuo 6 ylitys+3 varmuusvähennys on vain joustoa kamera valvonnassa.Hsippe kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 11:24 pmKannattaa riitauttaa jos tulee maksulappu 85:stä. Siis normaali tolpasta tai tavan tutka ratsiasta, koulujen kohdat ja muut erikoisemmat paikat erikseen.Superdextaaja kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 7:54 pm https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 2e14305bc9Ja henkilöautoilija saa sakon viimeistään, jos vauhti ylittää 85 kmh. Ainakin itsellä on tolpat välkkyneet viimeistään tuon ylittäessä.Kontolan mukaan rekkojen nopeudenrajoitin on säädetty nopeuteen 90 km/h, jolla voi vielä välttyä liikennevirhemaksulta eli käytännössä ylinopeussakolta.
Sakotusraja on +6 ja tutkan/peltipoliisin näyttämästä tehdään vielä 3km/h '"varmuusvähennys" eli vasta +9:stä tulee maksulappu. 100-alueella se varmuusvähennys nousee 4 km/h eli siellä voi vetää tolppaan +10 km/h.
Ja siis se rajoitin täytyy säätää 85 +- 4 km/h eli 89km/h max.
Mutta riitauta toki, niin saat hyvän mielen.
https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000007443262.html
https://lakineuvo.fi/liikennerikos-ylin ... skaytanto/
-
- Viestit: 1870
- Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Sen huomatuslapun nopeusrajoitusta muutama vuosi sitten laskivat, tuli 87 km/h huomautus, mutta ilmeisesti ruuhkautu järjestelmät niin pahasti etteivät lähetä yrityksille rekisteröityihin KA niitä huomautuksia. Ei ainakaan lappuja näkynyt ole vaikka silloin tällöin välähtääkin.
- Aakku
- Viestit: 8286
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Miksi rekat ei noudata 80 rajoitusta?
Tässä on juuri yksi syy ajonopeuteen.
Piirturi mittaa ajoaikaa, mutta ei suhteuta sitä ajonopeuteen. Tästä syystä rekat liikkuvat kovin, jotta ehtisi toimittaa rahdin perille ajoajan puitteissa.
Esimerkkinä tämä Hangontie. Turusta terminaalista Hangon satamaan pystyy ajamaan kaksi irtoperäkeikkaa vuorokautisen ajoajan puitteissa, mutta silloin pitää löytää suorin tie ja käyttää sujuvaa reittiä ja ajettava maksimaalisella nopeudella, minkä säännöt antavat myöden. Salon kohdallakin oli tapana oikaista "keskustan" läpi tästä syystä. Motarin kautta ajo-aika olisi loppunut kesken. Tätä oikein kellotettiin. Nyttemmin läpiajo onkin kielletty.
Elikä tässä nopeuden pitämisessä on monta asiaa, jota tavallinen henkilöautokuski ei tiedosta.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Stone ja 14 vierailijaa