Havaintoja nyky liikenteestä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Ajomies
Viestit: 21536
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Talumees kirjoitti: Ma Loka 26, 2020 5:26 pm
Ajomies kirjoitti: Ma Loka 26, 2020 3:33 pm mutta sitten noita yleisötapahtumia joissa on tuhansia ajoneuvoja, ei mitään ympäristönsuojelua näiden kohdalla mietitä? :(
Noinko luulet? :roll:
No eipä siellä autojen alle vaadita suojaksi erillisiä "riepuja", eikä öljytippoja seurata kuten näissä moottoriradoilla ja vastaavilla!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Talumees
Viestit: 3953
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Talumees »

Ajomies kirjoitti: Ma Loka 26, 2020 5:33 pm No eipä siellä autojen alle vaadita suojaksi erillisiä "riepuja", eikä öljytippoja seurata kuten näissä moottoriradoilla ja vastaavilla!
Onhan se sama jos ajetaan parkkiin tai ajetaan romuilla kahva edellä koivujen kylkiin... :roll:
"Menestyvä yksityissektori on edellytys yhteiskuntamme kestävälle rahoitukselle."
Jussi Pesonen UPM
Mikko Tuominen
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Heinä 03, 2013 12:29 pm
Paikkakunta: Suur-Salo
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Mikko Tuominen »

Ajomies kirjoitti: Ma Loka 26, 2020 10:36 am Onhan se kivaa ajella luisussa ja polttaa kumia, mutta kun ne vehkeet karkaa osaavimmiltakin kuskeilta, niin sen varmempaa on että se vehje karkaa hallinnasta, kun näitä harjoitellaan muun liikenteen seassa. Ikuinen napina on näistä kaahareista, mutta kun sitten yrittää saada jonkinlaista aluetta tähän harrasteluun, niin se ei onnistu, samat immeiset jotka rutisee kaahailusta, nostaa ääntään ettei tarvita mitään ratoja, kun on tärkeämpiäkin asioita. No myönnän että on kyllä, mutta jos pienellä kunnalla on varaa rakentaa ja ylläpitää yli kymmentä erilaista liikunta hallia ja urheilukenttiä, mutta ei edes osoittaa sellaista aluetta jota harrastajat sitten pitäisi toiminnassa, ja huolehtisivat alueen käytöstä, niin ei sellaista järjesty millään. :(
Tätä usein itsekin ihmetellyt.
Näinä ilmastohysterian aikoina olisi myös kiva tietää millainen mahtaa olla esim. yhden tavallisen jää- tai uimahallin hiilijalanjälki.
Ferguson 20 TEF ´55
Massey Ferguson 35 ´61
TepaR
Viestit: 1484
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja TepaR »

Tuskin tuollaista vastakkainasettelua tässä kaivataan. Jää- tai uimahallin käyttäjäkunta on selkeästi erilaista kuin jonkin moottoriradan käyttäjät.
Mikko Tuominen
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Heinä 03, 2013 12:29 pm
Paikkakunta: Suur-Salo
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Mikko Tuominen »

No onhan se jo lähtökohtaisesti melkoista vastakkainasettelua, että joillekin harrastajaryhmille riittää fyrkkaa avokätisesti ja toisille ei käytännössä ollenkaan. Varsinkin kun ajoharjoittelumahdollisuuksien tarjoaminen parantaisi taatun varmasti liikenneturvallisuutta. Kuten joku jo aiemmin mainitsi, niin räppäämisen tarve ei nuorilta miehiltä tule katoamaan. Enkä tarkoita nyt katkopuhe"musiikkia". Tässä on lähistöllä hyvä esimerkki kun jäähallin parkkipaikkaa mm. 2-pyöräisillä ajoharjoitteluun käyttävät junnut aiheuttavat suurta pahennusta. Samaan aikaan sisällä hallissa toiset junnut jahtaavat kumilimppua ja hakkaavat vastustajaa kepeillä, itse pidän ajoharjoittelua älyllisempänä ja hyödyllisempänä harrastuksena.
Ferguson 20 TEF ´55
Massey Ferguson 35 ´61
zukka
Viestit: 3830
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: 04460/15880
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja zukka »

Noista esimerkeistä molemmissa on puolensa,toisessa ainakin kunto nousee reilusti. Toisella taas kehittyy ajotaito. Molemmissa kehittyy sosiaaliset taidot.
Jotain taidejuttuja en ymmärrä ollenkaan juurikin noiden puutteiden takia. Silti museoille ja näyttelyille menee rahaa vuosittain,koska eivät ole tarpeeksi kiinnostavia että siellä ihmiset kävisivät ja nämä tuetut paikat pystyisivät itsenäiseen toimintaan. Turha mielestäni tukea mitään loputtomiin jos ei ihmisillä ole kiinnostusta.
Bensat:
Dodge Dart -66,
Polaris 550 trail touring -00,
Dieselit:
MB C200 CDI A-06,
MB Vito 115CDI -06,
MB Vito 115CDI A -06,
Volvo FL614 -88,
David Brown 950 -58,
Kubota KH60 -90,
Bobcat 631 -79,
Mikko Tuominen
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Heinä 03, 2013 12:29 pm
Paikkakunta: Suur-Salo
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Mikko Tuominen »

Oikeassa olet, rinnastukseni oli tarkoituksella provosoiva. Taideasiasta olen myös samaa mieltä.
Ferguson 20 TEF ´55
Massey Ferguson 35 ´61
Ajomies
Viestit: 21536
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Se nyt ei varmasta muuta mitään jos joku alue annetaan käyttöön pelkästään mopoilla keulimiseen tai autoilla kahvaedellä kaahailemiseen, vaan se että saa ne muuttamaan asennetta siihen kuinka yleisillä teillä liikutaan. Siksi siellä pitääkin olla paikalla sellainen tai sellaisia ihmisiä joiden sanomiselle osaavat antaa arvoa. Sehän on nähty nettikirjoitusten tai yleisenosastokirjoittelun vaikutukset, kasvattaa vain sitä uhmaa, että kele kyllä minäpoika vaan osaan ja ajan. Ne omat rajat ja virheet kun joku osaa "nätisti" kertoa, niin sitten alkaa myös "hedelmä" itämään. Siksi se varmaan on niin vaikeeta saada tätä viestiä perille, kun se "malli" on jokaisella, että siellä vaan poltetaan kumia ja "räpätään" menemään. Monia muitakin asioita ihmisille opetetaan ja se on hyväksi, mutta ajamista ja asenteita liikenteeseen ei sitten hyväksytä, vaan käännetään asia päin vastaiseksi. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
sja
Viestit: 1037
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 9:09 am
Paikkakunta: KVS
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sja »

Alkaa tuo ajoneuvojen ledivalobuumi menemään jo aika överiksi. Ei ole porukoilla mitään tilannetajua kuinka pirun paljon valotehoa nykyisistä valopattereista irtoaa :evil: Olin likellä missata peltoliittymän oikealle kun kaukana vastaantuleva rekkakuski ei vaihtanutkaan ajoissa lyhyille valoille ja massiivinen valoterrori söi traktorin lähivaloista kaiken tehon. Seurauksena aivan totaali blackout minkä vuoksi piti pysähtyä kaistalle jottei ajanut liittymän ohi sokkona :(

Ikävä tulee 80-luvun valoratsioita ja referenssilukujen syynäämistä :?

Toinen älynväläys on lenkkeilijät joilla markkinoiden tehokkaimmat otsalamput päässä. Sitten vielä toljotetaan katsoa suoraan kohti risteyksessä kääntyvää yhdistelmää :evil: Jos ois joku lenkkitoveri seisonut sopivasti vieressä niin alle ois jäänyt :(
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
Ajomies
Viestit: 21536
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

sja kirjoitti: To Loka 29, 2020 10:28 am Alkaa tuo ajoneuvojen ledivalobuumi menemään jo aika överiksi. Ei ole porukoilla mitään tilannetajua kuinka pirun paljon valotehoa nykyisistä valopattereista irtoaa :evil: Olin likellä missata peltoliittymän oikealle kun kaukana vastaantuleva rekkakuski ei vaihtanutkaan ajoissa lyhyille valoille ja massiivinen valoterrori söi traktorin lähivaloista kaiken tehon. Seurauksena aivan totaali blackout minkä vuoksi piti pysähtyä kaistalle jottei ajanut liittymän ohi sokkona :(

Ikävä tulee 80-luvun valoratsioita ja referenssilukujen syynäämistä :?

Toinen älynväläys on lenkkeilijät joilla markkinoiden tehokkaimmat otsalamput päässä. Sitten vielä toljotetaan katsoa suoraan kohti risteyksessä kääntyvää yhdistelmää :evil: Jos ois joku lenkkitoveri seisonut sopivasti vieressä niin alle ois jäänyt :(
Itse tehnyt saman havainnon, ja nyt kun pimeää aikaa on enemmän ja märkää tienpintaa, niin tavallisilla ajovaloilla liikkuminen on haasteellista, kun nämä vastaantulijoiden valot häikäisee jo hyvinkin kaukaa. Itsesuojelun takia sitä sitten vaihtaa lyhyille valoille, oletuksena että vastaantulijakin näin tekisi, mutta siellä usein mennään niihin totuttuihin etäisyyksiin eli sen n. 200 m. No siinä tilanteessa on saanut ajella jo pitkään näkemättä itse mitään! Pakko on pudottaa vauhtia ja koitettava tihrustella mahdollisia jalan tai pyörällä liikkuvia. Siinäkin vaan on se että heijastin on pakollinen jalankulkijoilla ja valot pyöräilijöillä, vaan hyvin vähän niitä on käytössä. Tosin se heijastinkaan ei auta havainnon tekemistä siinä tilanteessa kun silmät on sirrillään vastaantulevan valoista. Tässäkin huomaa sen suomalaisille tyypillisen ajattelun, kun on oikeus, niin siitä pidetään kiinni, velvollisuudet jätetäänkin jo muille. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
jiipee
Viestit: 7653
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Ensin tuli päivävalot autoihin. Sitten alkoi valitus ja valistaminen, että laittakaa ne takavalot päälle. Ihan aiheellinen valistaminen onkin kyseessä. On jotenkin järjetön keksintö/sääntö, että takavalot ei saaneet palaa päiväajovalojen kanssa. Nyt tulee paljon autoja vastaan pelkät seisontavalot päällä, valaistuilla teillä iltapimeälläkin. No onhan näillä seisontavaloin ajavilla toki nyt ne kaivatut takavalot päällä, mutta ei mitään tolkkua taas niiden etuvalojen käytön kanssa.

Monella olisi opeteltavaa uuden autonsa valokytkimen toiminnassa. Ei olisi iso vaiva opetella niiden eri asentojen vaikutus valojen toimintaan. Jos luettu ohjeistus ei mene jakeluun, niin kävelisivät edes autoaan ympäri ja katsoisivat, mitä valoja milläkin kytkimen asennolla palaa.
liian vähän koneita...
361
Viestit: 4008
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja 361 »

jiipee kirjoitti: To Loka 29, 2020 11:58 am Ensin tuli päivävalot autoihin. Sitten alkoi valitus ja valistaminen, että laittakaa ne takavalot päälle. Ihan aiheellinen valistaminen onkin kyseessä. On jotenkin järjetön keksintö/sääntö, että takavalot ei saaneet palaa päiväajovalojen kanssa. Nyt tulee paljon autoja vastaan pelkät seisontavalot päällä, valaistuilla teillä iltapimeälläkin. No onhan näillä seisontavaloin ajavilla toki nyt ne kaivatut takavalot päällä, mutta ei mitään tolkkua taas niiden etuvalojen käytön kanssa.

Monella olisi opeteltavaa uuden autonsa valokytkimen toiminnassa. Ei olisi iso vaiva opetella niiden eri asentojen vaikutus valojen toimintaan. Jos luettu ohjeistus ei mene jakeluun, niin kävelisivät edes autoaan ympäri ja katsoisivat, mitä valoja milläkin kytkimen asennolla palaa.
+10
Ajomies
Viestit: 21536
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Eilen tuli TV.stä näistä "ropotti" autoista, ja kyllä se siinä näkyi kuinka ihmiset luottaa näihin automaatteihin. Ei onneksi taida nuo keretä meikäläisen tiellä liikkumien aikaan yleistyä. Jos niiden kanssa mennään Amerikan malliin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
-SS-
Viestit: 12018
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Ajomies kirjoitti: To Loka 29, 2020 11:14 am
sja kirjoitti: To Loka 29, 2020 10:28 am Alkaa tuo ajoneuvojen ledivalobuumi menemään jo aika överiksi. Ei ole porukoilla mitään tilannetajua kuinka pirun paljon valotehoa nykyisistä valopattereista irtoaa :evil: Olin likellä missata peltoliittymän oikealle kun kaukana vastaantuleva rekkakuski ei vaihtanutkaan ajoissa lyhyille valoille ja massiivinen valoterrori söi traktorin lähivaloista kaiken tehon. Seurauksena aivan totaali blackout minkä vuoksi piti pysähtyä kaistalle jottei ajanut liittymän ohi sokkona :(

Ikävä tulee 80-luvun valoratsioita ja referenssilukujen syynäämistä :?

Toinen älynväläys on lenkkeilijät joilla markkinoiden tehokkaimmat otsalamput päässä. Sitten vielä toljotetaan katsoa suoraan kohti risteyksessä kääntyvää yhdistelmää :evil: Jos ois joku lenkkitoveri seisonut sopivasti vieressä niin alle ois jäänyt :(
Itse tehnyt saman havainnon, ja nyt kun pimeää aikaa on enemmän ja märkää tienpintaa, niin tavallisilla ajovaloilla liikkuminen on haasteellista, kun nämä vastaantulijoiden valot häikäisee jo hyvinkin kaukaa. Itsesuojelun takia sitä sitten vaihtaa lyhyille valoille, oletuksena että vastaantulijakin näin tekisi, mutta siellä usein mennään niihin totuttuihin etäisyyksiin eli sen n. 200 m. No siinä tilanteessa on saanut ajella jo pitkään näkemättä itse mitään! Pakko on pudottaa vauhtia ja koitettava tihrustella mahdollisia jalan tai pyörällä liikkuvia. Siinäkin vaan on se että heijastin on pakollinen jalankulkijoilla ja valot pyöräilijöillä, vaan hyvin vähän niitä on käytössä. Tosin se heijastinkaan ei auta havainnon tekemistä siinä tilanteessa kun silmät on sirrillään vastaantulevan valoista. Tässäkin huomaa sen suomalaisille tyypillisen ajattelun, kun on oikeus, niin siitä pidetään kiinni, velvollisuudet jätetäänkin jo muille. :(
Omien kaukovalojen referenssiluku päivitettävä 300:n tienoille, kyllä näkee, vaikka vastaantulija olisi hajamielinen. Tässä ei ole mitään syytä tyytyä alistetun kansalaisen osaan, vaan vastattava valontarpeeseen nimenomaan omia valoja vahvistamalla.

Mikään valoteho ei ole liikaa, jos ne ovat omassa autossa.

-SS-
imppu
Viestit: 7739
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja imppu »

Valoa pitää olla, mutta TARPEEN mukaan.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
Ajomies
Viestit: 21536
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

-SS- kirjoitti: To Loka 29, 2020 1:56 pm
Ajomies kirjoitti: To Loka 29, 2020 11:14 am
sja kirjoitti: To Loka 29, 2020 10:28 am Alkaa tuo ajoneuvojen ledivalobuumi menemään jo aika överiksi. Ei ole porukoilla mitään tilannetajua kuinka pirun paljon valotehoa nykyisistä valopattereista irtoaa :evil: Olin likellä missata peltoliittymän oikealle kun kaukana vastaantuleva rekkakuski ei vaihtanutkaan ajoissa lyhyille valoille ja massiivinen valoterrori söi traktorin lähivaloista kaiken tehon. Seurauksena aivan totaali blackout minkä vuoksi piti pysähtyä kaistalle jottei ajanut liittymän ohi sokkona :(

Ikävä tulee 80-luvun valoratsioita ja referenssilukujen syynäämistä :?

Toinen älynväläys on lenkkeilijät joilla markkinoiden tehokkaimmat otsalamput päässä. Sitten vielä toljotetaan katsoa suoraan kohti risteyksessä kääntyvää yhdistelmää :evil: Jos ois joku lenkkitoveri seisonut sopivasti vieressä niin alle ois jäänyt :(
Itse tehnyt saman havainnon, ja nyt kun pimeää aikaa on enemmän ja märkää tienpintaa, niin tavallisilla ajovaloilla liikkuminen on haasteellista, kun nämä vastaantulijoiden valot häikäisee jo hyvinkin kaukaa. Itsesuojelun takia sitä sitten vaihtaa lyhyille valoille, oletuksena että vastaantulijakin näin tekisi, mutta siellä usein mennään niihin totuttuihin etäisyyksiin eli sen n. 200 m. No siinä tilanteessa on saanut ajella jo pitkään näkemättä itse mitään! Pakko on pudottaa vauhtia ja koitettava tihrustella mahdollisia jalan tai pyörällä liikkuvia. Siinäkin vaan on se että heijastin on pakollinen jalankulkijoilla ja valot pyöräilijöillä, vaan hyvin vähän niitä on käytössä. Tosin se heijastinkaan ei auta havainnon tekemistä siinä tilanteessa kun silmät on sirrillään vastaantulevan valoista. Tässäkin huomaa sen suomalaisille tyypillisen ajattelun, kun on oikeus, niin siitä pidetään kiinni, velvollisuudet jätetäänkin jo muille. :(
Omien kaukovalojen referenssiluku päivitettävä 300:n tienoille, kyllä näkee, vaikka vastaantulija olisi hajamielinen. Tässä ei ole mitään syytä tyytyä alistetun kansalaisen osaan, vaan vastattava valontarpeeseen nimenomaan omia valoja vahvistamalla.

Mikään valoteho ei ole liikaa, jos ne ovat omassa autossa.

-SS-
Valosotahan siitä syntyy, ja kuten sodan käynneissä yleensäkin niitä voittajia ei ole. On vain pienemmillä tappioilla selvinneitä. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Aakku
Viestit: 4247
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Vanhaan pakuun väsäsin kirkkaammat lailliset lähivalot. Jännite polttimolle on nyt 14,1V Aikaisemman oli 11,7V.
Nyt on hankittava mahdollisimman pitkään kestäviä vakiopolttimoita varoiksi matkaan. Elikä niitä halpoja.
MF-135 + Ålö EK
-SS-
Viestit: 12018
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Ajomies kirjoitti: To Loka 29, 2020 2:42 pm Valosotahan siitä syntyy, ja kuten sodan käynneissä yleensäkin niitä voittajia ei ole. On vain pienemmillä tappioilla selvinneitä. :(
Osa vanhemman sukupolven ihmisistä on liian sovinnollisia muutenkin. Esimerkiksi havaitsin oivan keinon päästä marketin kassajonossa nopeammin: Koska siellä on turvavälit, voi ängetä sinne kassahihnalle, riippumatta siitä, kuinka monta ihmistä on siellä käytävällä kärryineen, ja jos perässätulija mulkoilee, yskäisee hiukan, niin perääntyyhän tuo. Pääset huomattavan nopeasti kaupasta kasseinesi ulos näin toimimalla.

Sama toimintamalli on jo liikenteessä yleisessä käytössä: jos joku pitää metrinkin välin kahden yhdistyvän kaistan jatkavalla kaistalla, siihen ihan etummaisten autojen väliin voi mennä ajamalla niin määrätietoisesti, että toinen uskoo, että pelti kolisee, jos ei anna väliä. Tätä nimitetään vetoketjumenetelmäksi: koskaan ei kannata ohjata autoansa syntyvän kasvavan jonon perälle, vaan ratsastaa rohkeasti etupäähän ja painaa sisään sinne jonoon. Pääsee nopeammin asioilleen tällä tavalla.

-SS-
jussi77
Viestit: 2470
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Kaupungissa ajelin. 40 rajoitus ja noin puolen kilometrin pätkä nelikaistaista. Sitä ennen takaa tuleva otti kiinni ja tietty siinä nelikaistaisella osuudella oikean kautta ohi. Villkuakin näytti kun oli jo melkein kokonaan mun kaistalla. Kohta oli suojatien takia valot punaisella ja jonoa, siinä odoteltiin. Kohta erkani läheiselle asuinalueelle. Ratissa nuori nainen. Kai se pitää koittaa lyhyestäkin matkasta nipistää sekunnit veke ylinopeussakon uhalla. Itse kuitenkin ajoin hiukan yli 40 todellista.
Muutamat asiat mitä ehdin tuossa parin minuutin aikana havaita oli vilkun käyttö reippaasti myöhässä ja mutkassa oikaisi reippaasti. Jäi sellainen kiireen fiilis, ehkä jopa nuoruuden hätäisyyttä tai malttamattomuutta
TepaR
Viestit: 1484
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja TepaR »

jussi77 kirjoitti: To Loka 29, 2020 4:17 pm Muutamat asiat mitä ehdin tuossa parin minuutin aikana havaita oli vilkun käyttö reippaasti myöhässä ja mutkassa oikaisi reippaasti. Jäi sellainen kiireen fiilis, ehkä jopa nuoruuden hätäisyyttä tai malttamattomuutta
Se on sitä dynaamisuutta...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: BHN, Juho M-P ja 71 vierailijaa