Havaintoja nyky liikenteestä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
insinööri
Viestit: 869
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 11:23 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinööri »

Mikä helevetin itku nyt alkoi yhden saastuttavan paperitehtaan lopetuksesta.
Muutama kuukausi sitten juhlittiin, kun Kuopioon EI saa tehdä uutta tehdasta!!!
Ajomies
Viestit: 21295
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Tänään tuli käväistyä tuolla Kuopiossa pitkästä aikaa, ja olihan siellä nyt outoa ajella, kun ei enää ole varma mikä kulkusuunta kadulla on kun autoja on parkissa miten sattuu ja kun oikeanpuoleista kaistaa lähtee menemään ja ensimmäisenä on samalla puolella auton keula vasten kulkusuuntaa parkissa. Hetken pyöritteli päätään ja silmiään ...... hetkinen ..... ei kai tämä ole yksisuuntainen? Ei varmaan paikallisille mikään ongelma, kun tietää kulkusuunnat, mutta vieraspaikkakuntalainen siellä ainakin saattaa hetken tulppia tehdä ihmetellessään. Kyllä vielä saa pitkään sitä perustelua tälle lakimuutokselle minulle selvittää, ja en usko että helposti uppoaa vaikka olisi kuinka hyvä perustelija! :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
meijerikkö
Viestit: 1127
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 8:56 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja meijerikkö »

Ei voi syyttää valtion virkamiehiä mielikuvituksettomuudesta.
Jos työpaikalla pitää autoaan parkissa ilmaiseksi, se onkin
veroetu. Tästähän veroetuutta on helppo laajentaa esim.
markettien parkkihallit ovat asiakkaille ilmaisia. Koska kaikki
autot ovat jossain elinkaarensa vaiheessa ilmaisessa parkissa,
voidaankin ottaa käyttöön vuosittainen maksu ilmaispysäköinnistä.
Huhhuh.
imppu
Viestit: 7660
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja imppu »

Helppo olis laajentaa. Esim oma piha. Sehän on verotettava etu että piät siellä parkissa.

Myös oma työ pitää saada verotuksen piiriin. Kyllä jokainen tekee itselleen töitä sen kolme tuntia päivässä vaikka ansiotyössä kävisikin.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
EKo
Viestit: 1756
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja EKo »

meijerikkö kirjoitti: Ti Syys 08, 2020 1:08 pm Ei voi syyttää valtion virkamiehiä mielikuvituksettomuudesta.
Jos työpaikalla pitää autoaan parkissa ilmaiseksi, se onkin
veroetu. Tästähän veroetuutta on helppo laajentaa esim.
markettien parkkihallit ovat asiakkaille ilmaisia. Koska kaikki
autot ovat jossain elinkaarensa vaiheessa ilmaisessa parkissa,
voidaankin ottaa käyttöön vuosittainen maksu ilmaispysäköinnistä.
Huhhuh.
Ei se voi olla veroetu, että pitää autoaan ilmaisessa parkissa.
Se saattaa tietysti olla, jos työnantaja maksaa parkkimaksun työntekijän puolesta.
Kyseessä on kaksi täysin eri asiaa.
''En ole gynekologi, mutta voinhan vilkaista''
meijerikkö
Viestit: 1127
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 8:56 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja meijerikkö »

Iltalehden mukaan työnantajan maksama parkkimaksu
on tähänkin asti verotuksessa laskettu eduksi.
tumes
Viestit: 861
Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja tumes »

Tuore havainto nykyliikenteestä :
Tietyömaa, rajoitus 30 km/h. Ajan rajoituksen mukaan. On liikenteenohjaus ja tiellä tiekarhu, kuorma-autoja ja asfaltin jyrsinkone. Vain toinen kaista käytössä, vasen vielä jyrsimättä. Perässä on Nissan, nuorehkoja leidejä, suut käy taukoamatta. Saadaan lupa mennä. Jyrsinkoneen kohdalla hiljennän hiukan ja laitan vilkun oikealle. Mikä ihmeen aavistus oli että Nissan-nainen kiihdyttää äkäisesti ja niinhän se tulikin jo puolittain rinnalle eli jos olisin samalla vaihtanut kaistaa niin peltikorjaamo olisi työllistynyt. Muikkeli laittaa liinat kiinni ja oli hiuskarvan varassa niinkuin parturin leipä. Jumpe näiden kanssa, kiertävästä tivolistako ne on ajokorttinsa saaneet...
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ ISOMPI LEKA
Talumees
Viestit: 3835
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Talumees »

meijerikkö kirjoitti: Ti Syys 08, 2020 1:08 pm Ei voi syyttää valtion virkamiehiä mielikuvituksettomuudesta.
Jos työpaikalla pitää autoaan parkissa ilmaiseksi, se onkin
veroetu. Tästähän veroetuutta on helppo laajentaa esim.
markettien parkkihallit ovat asiakkaille ilmaisia. Koska kaikki
autot ovat jossain elinkaarensa vaiheessa ilmaisessa parkissa,
voidaankin ottaa käyttöön vuosittainen maksu ilmaispysäköinnistä.
Huhhuh.
Laitetaas alkuperäinen ajatushautomo esille:
https://www.is.fi/autot/art-2000006536436.html
"Menestyvä yksityissektori on edellytys yhteiskuntamme kestävälle rahoitukselle."
Jussi Pesonen UPM
Ajomies
Viestit: 21295
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

tumes kirjoitti: Ti Syys 08, 2020 3:04 pm Tuore havainto nykyliikenteestä :
Tietyömaa, rajoitus 30 km/h. Ajan rajoituksen mukaan. On liikenteenohjaus ja tiellä tiekarhu, kuorma-autoja ja asfaltin jyrsinkone. Vain toinen kaista käytössä, vasen vielä jyrsimättä. Perässä on Nissan, nuorehkoja leidejä, suut käy taukoamatta. Saadaan lupa mennä. Jyrsinkoneen kohdalla hiljennän hiukan ja laitan vilkun oikealle. Mikä ihmeen aavistus oli että Nissan-nainen kiihdyttää äkäisesti ja niinhän se tulikin jo puolittain rinnalle eli jos olisin samalla vaihtanut kaistaa niin peltikorjaamo olisi työllistynyt. Muikkeli laittaa liinat kiinni ja oli hiuskarvan varassa niinkuin parturin leipä. Jumpe näiden kanssa, kiertävästä tivolistako ne on ajokorttinsa saaneet...
Niin se ajokorttihan ei ole mikään tae että osataan ajaa tai edes käsitellä autoa. Sitten kun siellä on pohjalla ne isiltä ja äidiltä yms. elämän aikana kertyneet "käyttäytymismallit" niin onhan se syy syvemmällä. Nyt kun vielä ne opetusluvilla opettelu on yleistynyt, niin kyllä se vähäinenkin mielen muokkaaminen "järjen" käyttämiseen liikenteessä, tunteiden ja halujen sijaan on jäänyt hyvinkin vähälle. Se ajokortti jo minun kouraan saadessani saatesanojen kera että ei se ole osoitus ajotaidosta vaan on lupa siihen että voi opiskella ajamista luvan kanssa muun liikenteen seassa! Sen viisaammin tuota ei kyllä voi ilmaista.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
zukka
Viestit: 3560
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: 04460/15880
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja zukka »

Tuon huomaa erittäin hyvin surkein kuski ohjelmasta. Noista suurimman osan ei pitäisi koskaan saada ajaa kun enintään törmäilyautoilla ja silloinkin radalla jossa ei ole muita.
Bensat:
Dodge Dart -66,
Polaris 550 trail touring -00,
Dieselit:
MB C200 CDI A-06,
MB Vito 115CDI -06,
MB Vito 115CDI A -06,
Volvo FL614 -88,
David Brown 950 -58,
Kubota KH60 -90,
Bobcat 631 -79,
Peugeot 308 1.6 HDI -08,
jussi77
Viestit: 2415
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Vielä kun on porukkaa kyydissä ja jonkinlaista yhteisön painetta niin keskittyminen voi kärsiä.
insinööri
Viestit: 869
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 11:23 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinööri »

zukka kirjoitti: Ti Syys 08, 2020 5:09 pm Tuon huomaa erittäin hyvin surkein kuski ohjelmasta. Noista suurimman osan ei pitäisi koskaan saada ajaa kun enintään törmäilyautoilla ja silloinkin radalla jossa ei ole muita.
Jos se ei ole kokonaan valmiiksi käsikirjoitettua showta,
niin jotenkin paistaa läpi, että ainakin osa haluaa vain pelleillä.

Ei näillä kaikilla VOI OLLA ajokorttia, jos osaaminen olisi tuota tasoa.
...eihän???
Avatar
Aakku
Viestit: 4109
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

insinööri kirjoitti: Ti Syys 08, 2020 6:15 pm
zukka kirjoitti: Ti Syys 08, 2020 5:09 pm Tuon huomaa erittäin hyvin surkein kuski ohjelmasta. Noista suurimman osan ei pitäisi koskaan saada ajaa kun enintään törmäilyautoilla ja silloinkin radalla jossa ei ole muita.
Jos se ei ole kokonaan valmiiksi käsikirjoitettua showta,
niin jotenkin paistaa läpi, että ainakin osa haluaa vain pelleillä.

Ei näillä kaikilla VOI OLLA ajokorttia, jos osaaminen olisi tuota tasoa.
...eihän???
Kai sen ohjelman tarkoitus on vain pönkittää meidän muiden kuskien ylivertaisuutta.
MF-135 + Ålö EK
Ajomies
Viestit: 21295
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Kuinka tuo sitten muuttuisi jos ne kolhut joutuisi omasta pussista maksamaan, ainakin vähän olisi vaikutusta. Nyt tuntuu olevan enemmän lystikseen ajelua ja hälläväli meininkiä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Aakku
Viestit: 4109
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Tällaista luettavaa tällä kertaa.

"Poliisi puuttui nuorison mopotörttöilyyn"
"Osa nuorisosta käyttäytyi välinpitämättömästi ja provosoi poliisia toimenpiteiden aikana. Yksi lapsen huoltaja syyllisti poliisia siitä, että lapsen mopo oli viritetty ja lapsi menetti ajo-oikeutensa"

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93d1 ... c10d54bfcd
MF-135 + Ålö EK
Universal Four
Viestit: 621
Liittynyt: To Maalis 20, 2014 6:14 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Universal Four »

Kaivoin tämän ketjun esille, ettei uudelle, kieltämättä hiukan provolle, tarvitse uutta ketjua.

Olen käynyt viime vuosina kolmella onnettomuuspaikalla, jossa on päädytty hillittömän ilmalennon tai pyörimisen päätteeksi johonkin petäjän kylkeen metsään ja lopputulemana on päädytty hautajaisiin ja/tai sairaalaan.

Miksi niissä kaikissa näkemissäni näytti auto olevan saksalainen 'premiumimerkki' ja sattumaa tai ei, mutta kaikissa näytti olevan ajo-ominaisuuksia parantava madallettu alusta ja leveät lättyrenkaat?

Onko ajo-ominaisuuksien parantamisella älykkyyttä laskeva ominaisuus?
Vai onko nuo merkit kuitenkin huonoja pitää tiellä, vaikka millainen virtuoosi olis ratissa?
Vai hakeutuuko ko. merkkien rattiin keskimäärin heikompaa ainesta?
Vm. asiaa puoltaa se, että lähisukulaiseni joutui kolariin juuri tuollaisen premiumiauton peräänajon kautta, jossa myyntimieskuski ei ollut kerrasta oppinut, että läppärin selaaminen vieruspenkillä ei vaan onnistu. Ei virtuoosiltakaan. Ko. kaverille tuo oli toinen samanlainen kolari.
Siitä voi loogisesti päätellä, että kyvyttömyys ja automerkki kytkeytyvät ainakin osin yhteen...
Vai....?
Sattuma on aina valmiina murskaamaan hienoimmatkin suunnitelmat.
EKo
Viestit: 1756
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja EKo »

''En ole gynekologi, mutta voinhan vilkaista''
Eepee
Viestit: 5196
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Universal Four kirjoitti: Pe Loka 23, 2020 12:14 pm sattumaa tai ei, mutta kaikissa näytti olevan ajo-ominaisuuksia parantava madallettu alusta ja leveät lättyrenkaat?
Nuoremman väen suorittamissa madalluksissa tavoitteena saati tuloksena eivät ole parantuneet ajo-ominaisuudet, arkea hankaloittavan toimenpiteen motivaattorina on usko parantuneeseen p#llunsaantikykyyn. Perimmiltään :roll: .
"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin."
Avatar
Aakku
Viestit: 4109
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Universal Four kirjoitti: Pe Loka 23, 2020 12:14 pm Miksi niissä kaikissa näkemissäni näytti auto olevan saksalainen 'premiumimerkki' ja sattumaa tai ei, mutta kaikissa näytti olevan ajo-ominaisuuksia parantava madallettu alusta ja leveät lättyrenkaat?
Voi olla sattumaakin.
Minun nuoruudessani niissä ulosajetuissa autoissa ei ollut madallusta, vaan korotettu perä. Useimmissa taisi olla karvanopatkin, sekä teddykarva istuinpäälliset. Renkaat ehkä heikonlaiset.
MF-135 + Ålö EK
jiipee
Viestit: 7561
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Aakku kirjoitti: Pe Loka 23, 2020 12:31 pm
Universal Four kirjoitti: Pe Loka 23, 2020 12:14 pm Miksi niissä kaikissa näkemissäni näytti auto olevan saksalainen 'premiumimerkki' ja sattumaa tai ei, mutta kaikissa näytti olevan ajo-ominaisuuksia parantava madallettu alusta ja leveät lättyrenkaat?
Voi olla sattumaakin.
Minun nuoruudessani niissä ulosajetuissa autoissa ei ollut madallusta, vaan korotettu perä. Useimmissa taisi olla karvanopatkin, sekä teddykarva istuinpäälliset. Renkaat ehkä heikonlaiset.
Eikös se mäkiauto-villitys ollut joskus 70- tai 80-luvulla? Perää nostamalla tehty mäkiauto menee alamäkeen tasamaallakin. Olikohan se tehty sen vuoksi, kun alamäessä yleensä kulkee kovempaa?

"...panna alumiinivanteet ja perää vähän nostaa..." https://www.youtube.com/watch?v=JJWcEL-mbgQ
liian vähän koneita...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 43 vierailijaa