Havaintoja nyky liikenteestä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, valmet_500

Vastaa Viestiin
PuuhaPate
Viestit: 8688
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 20.11.2019, 12:26

Kyllä meillä on teinit jääneet kyydistä jos eivät ole sovittuna aikana autossa.
Neljän tyttölapsen kanssa ei muuten pärjää.
Ja kyllä, näin eläkeläisenä osaan elämänhallinnan niin, ettei tule kiire mihinkään.
Siihen kyllä opastettiin jo töissä. Turvallisuus päällikön ohje oli, jotta kun tulee
härdelli ja kova kiire, niin istutaan alas tupakan mittaiselle tauolle miettimään
seuraavaa liikettä.
Arvostan suuresti tätä ihanaa eläkeläisen rauhaa, työelämän ja jälkikasvun
tuomien arjen touhujen jälkeen.
Kiire ei tule tätä pilaamaan. 8)
Minne tässä kiire edes voisi tulla?

Avatar
Broadspeed
Viestit: 1915
Liittynyt: 25.10.2011, 07:21
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Broadspeed » 20.11.2019, 12:32

Ensimmäisenä tuli mieleen tämä oma ikäluokka. Ei tulla pääsemään varmaan edes eläkkeelle tällä menolla, kiire tehdä kaikki haluamansa asiat nyt kun on vielä työelämässä :mrgreen:
Fordson Dexta -60
Fordson Super Dexta -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Kuva

sja
Viestit: 917
Liittynyt: 06.10.2006, 09:09
Paikkakunta: KVS
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sja » 20.11.2019, 12:39

PuuhaPate kirjoitti:
19.11.2019, 17:09
Voishan sja ottaa harrastus-setin välipalan kera mukaan autoon jo aamulla,
ja ajaa illalla suoraan pisteestä A pisteeseen C, kulkematta pisteen B kautta.
Säästyisi sitä aikaa. Ja polttoainettakin. :D
Koti on tuossa duunin ja harrastuspaikan varrella niin polttoaineen säästö olematonta. Eväidenkin viileät säilytyspaikat vähän heikot, ellei sitten näkkärilinjalle siirtyis. Sitäpaitsi ei oikein kehtais munasilleen riisuutua toimistolla, saattais toimiston tytöt imasta reilusti vettä myllyyn näinä meetoo-aikoina :o
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75

Ajomies
Viestit: 19275
Liittynyt: 20.12.2005, 21:40
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies » 20.11.2019, 12:41

sja kirjoitti:
20.11.2019, 12:04
PuuhaPate kirjoitti:
19.11.2019, 15:52
Ahaa!!! Siis teinien viivyttelyn ja itse valittujen työn ja harrastusten tiiviin aikataulun vuoksi
mummojen pitäisi ajaa suorituskykynsä äärirajoilla.
Tai pysyä pois itse aiheutettujen kiireiden riivaamien kulkijoiden jaloista.
Sinä olet itse se aikataulusi suunnittelija, jos sitä suunnittelemaasi aikataulua
ei voi toteuttaa muun liikenteen vuoksi, on syy vain ja ainoastaan sinussa.
Joten sinulle aikataulunsuunnittelijana kuuluisi määrätä sakot. 8)

Tuota sun ideologiaa soveltamalla ihan vastaavasti se mummo voisi suunnitella omat aikataulunsa siten että palaa asioinniltaan vaikkapa klo 4:30 AM niin saa kaikessa rauhassa ajaa omalle kyvykkyydelleen soveltuvaa nopeutta tyhjällä tiellä ilman että aiheuttaa riskiä muille tiellä liikujille. Tuollainen lumisateesa eteen ilmestyvä hiipivä muuri on aivan älytön turvallisuusriski, onneksi ei ajettu letkassa ois muuten pelti rytissyt perässä kun jonohaitari olisi alkanut äkisti tiivistymään. Muu liikenne kuitenkin kulki hieman alle sallitun (n. 70 km/h), eli mistään järettömän huonosta kelistä ei kuitenkaan ollut kyse.

Minkä ihmeen takia sitä sitten Liikenneturvassa hangataan niin kovasti pikku hiprakassa tai väsyneenä ajamista, kännykän näpräämistä ajaessa, ym vastaan. Ihan hyvin voisi jengi ajella vaikka vain 30 km/h jos senhetkinen ajokyky ei parempaan anna edellytyksiä.
Silloin jos joku "köröttelijä" tulee yllättäen näköpiiriin ja aiheuttaa ongelmallisen tilanteen, niin kuinka on sovitettu nopeus siihen näkyväisyyteen? Siellä tuiskun keskellä voi olla ihan laillista suurinta sallittua nopeutta etenevä traktori, mopoauto, mopo tms. Ja näiden vastuullako se herra "hätähousun" turvallinen matkanteko on? :?: :twisted:
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi

Ajomies
Viestit: 19275
Liittynyt: 20.12.2005, 21:40
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies » 20.11.2019, 12:49

Tänne maaseudun rauhaan kun muutin, niin täällä oli toimettomia ja kiireettömiä ukkoja, eikä niillä ollut ikinä kiire mihinkään. Osasivat sen kiireen siirtää muille, kun tulivat 10 minuuttia ennen Alkon ovien sulkeutumista kysymään kyytiä, silloin 10 km päässä olevaan alkoholimyymälään. No kiirehän siirtyikin sitten kyydin antavalle. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi

Talumees
Viestit: 3102
Liittynyt: 12.05.2014, 10:35
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Talumees » 20.11.2019, 12:50

Ajomies kirjoitti:
20.11.2019, 12:41
Silloin jos joku "köröttelijä" tulee yllättäen näköpiiriin ja aiheuttaa ongelmallisen tilanteen, niin kuinka on sovitettu nopeus siihen näkyväisyyteen? Siellä tuiskun keskellä voi olla ihan laillista suurinta sallittua nopeutta etenevä traktori, mopoauto, mopo tms. Ja näiden vastuullako se herra "hätähousun" turvallinen matkanteko on? :?: :twisted:
Tietysti on, noi MINÄENSIN henkilöt ulkoistaa vastuun aina muille oli sitten mikä asia tahansa kyseessä... :lol:

Avatar
Matsikka
Viestit: 10815
Liittynyt: 21.12.2005, 23:21
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Matsikka » 20.11.2019, 12:58

sja kirjoitti:
20.11.2019, 12:04
PuuhaPate kirjoitti:
19.11.2019, 15:52
Ahaa!!! Siis teinien viivyttelyn ja itse valittujen työn ja harrastusten tiiviin aikataulun vuoksi
mummojen pitäisi ajaa suorituskykynsä äärirajoilla.
Tai pysyä pois itse aiheutettujen kiireiden riivaamien kulkijoiden jaloista.
Sinä olet itse se aikataulusi suunnittelija, jos sitä suunnittelemaasi aikataulua
ei voi toteuttaa muun liikenteen vuoksi, on syy vain ja ainoastaan sinussa.
Joten sinulle aikataulunsuunnittelijana kuuluisi määrätä sakot. 8)
No huhhuh mitä jonniinjoutavaa pashkanjauhanta-tuubaa :evil: Tiijätkö että tuota teinien viivyttelyä, työn ja vapaa-ajan aikataulutusta ym kutsutaan ELÄMÄKSI, josta on nyt jotenkuten vaan lutviuduttava läpi. Tätä samaa ruuhkavuosien rumbaa elää vähintäänkin kymmenettuhannet muutkin kanssaihmiset joten on melkoisen turhaa lässytystä alkaa mussuttamaan jostain perheen sisäisten aikataulusuunnitelmien feilaamisesta. On teillä (eläkeukoilla?) kyllä käsittämätön elämänhallintakyky jos ikinä ei tule kiirettä minnekään!?

Tuota sun ideologiaa soveltamalla ihan vastaavasti se mummo voisi suunnitella omat aikataulunsa siten että palaa asioinniltaan vaikkapa klo 4:30 AM niin saa kaikessa rauhassa ajaa omalle kyvykkyydelleen soveltuvaa nopeutta tyhjällä tiellä ilman että aiheuttaa riskiä muille tiellä liikujille. Tuollainen lumisateesa eteen ilmestyvä hiipivä muuri on aivan älytön turvallisuusriski, onneksi ei ajettu letkassa ois muuten pelti rytissyt perässä kun jonohaitari olisi alkanut äkisti tiivistymään. Muu liikenne kuitenkin kulki hieman alle sallitun (n. 70 km/h), eli mistään järettömän huonosta kelistä ei kuitenkaan ollut kyse.

Minkä ihmeen takia sitä sitten Liikenneturvassa hangataan niin kovasti pikku hiprakassa tai väsyneenä ajamista, kännykän näpräämistä ajaessa, ym vastaan. Ihan hyvin voisi jengi ajella vaikka vain 30 km/h jos senhetkinen ajokyky ei parempaan anna edellytyksiä.
Ei meidän teinit ainakaan oo turhia viivytelleet, ihan pienestä pitäen kasvatettiin senverta ymmärtämään elämästä ettei niiden takia mummoja tarvinnut kumoon ajaa.

Vois vähän miettiä, miten sen elämänsä vois järjestää vähän paremmaksi.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3

PuuhaPate
Viestit: 8688
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 20.11.2019, 13:01

sja kirjoitti:
20.11.2019, 12:39
PuuhaPate kirjoitti:
19.11.2019, 17:09
Voishan sja ottaa harrastus-setin välipalan kera mukaan autoon jo aamulla,
ja ajaa illalla suoraan pisteestä A pisteeseen C, kulkematta pisteen B kautta.
Säästyisi sitä aikaa. Ja polttoainettakin. :D
Koti on tuossa duunin ja harrastuspaikan varrella niin polttoaineen säästö olematonta. Eväidenkin viileät säilytyspaikat vähän heikot, ellei sitten näkkärilinjalle siirtyis. Sitäpaitsi ei oikein kehtais munasilleen riisuutua toimistolla, saattais toimiston tytöt imasta reilusti vettä myllyyn näinä meetoo-aikoina :o
Hedelmiä ja energia-patukkaa, hyvä veli.
Mitä hemmetin vaatteita sää sitten kotona vaihdat, jos harrastus suoritetaan munasillaan? :mrgreen:

Avatar
Broadspeed
Viestit: 1915
Liittynyt: 25.10.2011, 07:21
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Broadspeed » 20.11.2019, 13:10

Aakku kirjoitti:
19.11.2019, 19:51
PuuhaPate kirjoitti:
19.11.2019, 19:12
Tällainen on tuttua meidänkin kylällä. Kaupunniin reilu 30 km.
"- Meillä on liikkumisongelma. Kylässä on kaksi taksia, joista vanhempi yrittäjä ajaa vain koulukuljetukset, ja nuorempi ajaa vain arkisin kello 16 asti. Viikonloppuisin ja iltaisin täältä on yleensä turha yrittää saada taksikyytiä.
Märta Petrell sanoo, että kun on tarvetta esimerkiksi paikalliseen noin 10 kilometrin taksimatkaan, ei Lohjalta asti saa Karjalohjalle taksia lähtemään. Tiukassa tilanteessa ainoa mahdollisuus on naapuriapu."
Ei ne taksit lähde ajamaan yli 30 km päähän viedäkseen asiakkaan 5 km päähän lähtöpisteestä ja palatakseen taas takaisin yli 30 km:n päähän.
Pahimmassa tapauksessa taksi ajaisi 70 km kyyditettävän 5km:n matkan tarpeen takia.
Ei ainakaan ihan pikku rahasta.
Miten lie, tulisiko taksi Joensuusta 50 km päästä Tuupovaaraan viemään asiakasta 10 km päähän Kinnasniemeen?
Ja millä hinnalla?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 2200775156
Tällainen on tilanne kuulemma Aurassakin.
"Virka-ajan" jälkeen ei taksia enää kylältä helpolla saa. Toki sen voi tilata Turusta ajamaan sinne Auraan, mutta mittari alkaa pyörimään sitten Turusta asti. Eli ota, tai jätä. Artisti maksaa.
Ei saa meilläkään enää taksia. Varsinkaan viikonloppuna tai myöhäisempään ajankohtaan. Ennen tätä uutta lakia ehkä sai, jos tiesi päivää-kahta ennen esimerkiksi viikolopun taksitarpeet :D Eli ei juuri mennyt kuin huonommaksi.
Fordson Dexta -60
Fordson Super Dexta -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Kuva

oju
Viestit: 489
Liittynyt: 22.08.2014, 15:13
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja oju » 27.12.2019, 10:13

Uutena havaintona olen löytänyt ns. 'eunukkiohittajat':
Liikenne moottoritiellä hidastuu 60-kympin alueella, tietyön takia. Eunukkiohittaja ei tätä hyväksy tai sitten heti satasen rajoitusmerkin merkin siintäessä horisontissa lyö kaasun pohjaan ja ponkaisee liikkuvan jonon ohi. Parhaimmillaan tässä kohtaa mennään reippaasti päiväsakkojen puolella. Ongelmat alkavat kun jono kiihtyy sinne satasen vauhtiin ja vasemmalla kaistalla kiitävä eunukkiohittaja ei saa lisättyä vauhtia vaan jää jopa hieman jälkeen etenevästä jonosta. Päästettyään pari autoa oikealta ohi hän tunkee takaisin jonoon hidastamaan muiden kulkua/pakottamaan heidät ohittamaan.
Onko liikaa pyydetty jos toivoo ettei vasemmalle kaistalle mennä ellei ole tarkoitus mennä lujempaa kuin oikealla kaistalla? :roll:
Olisiko mahdotonta noudattaa samaa logiikkaa ylinopeuden suhteen kautta linjan, eikä niin ettei noudateta alhaisia rajoituksia muttei kuitenkaan uskalleta ajaa täyttä nopeutta satasen alueella?

Toinen ilmentymä samasta ilmiöstä on se kun ohitetaan olemattomalla nopeuserolla. Itse en kehtaisi roikkua vieressä minuuttitolkulla motittaen lopulta ohitettavaa rekan taakse.

Ajomies
Viestit: 19275
Liittynyt: 20.12.2005, 21:40
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies » 27.12.2019, 14:29

oju kirjoitti:
27.12.2019, 10:13
Uutena havaintona olen löytänyt ns. 'eunukkiohittajat':
Liikenne moottoritiellä hidastuu 60-kympin alueella, tietyön takia. Eunukkiohittaja ei tätä hyväksy tai sitten heti satasen rajoitusmerkin merkin siintäessä horisontissa lyö kaasun pohjaan ja ponkaisee liikkuvan jonon ohi. Parhaimmillaan tässä kohtaa mennään reippaasti päiväsakkojen puolella. Ongelmat alkavat kun jono kiihtyy sinne satasen vauhtiin ja vasemmalla kaistalla kiitävä eunukkiohittaja ei saa lisättyä vauhtia vaan jää jopa hieman jälkeen etenevästä jonosta. Päästettyään pari autoa oikealta ohi hän tunkee takaisin jonoon hidastamaan muiden kulkua/pakottamaan heidät ohittamaan.
Onko liikaa pyydetty jos toivoo ettei vasemmalle kaistalle mennä ellei ole tarkoitus mennä lujempaa kuin oikealla kaistalla? :roll:
Olisiko mahdotonta noudattaa samaa logiikkaa ylinopeuden suhteen kautta linjan, eikä niin ettei noudateta alhaisia rajoituksia muttei kuitenkaan uskalleta ajaa täyttä nopeutta satasen alueella?

Toinen ilmentymä samasta ilmiöstä on se kun ohitetaan olemattomalla nopeuserolla. Itse en kehtaisi roikkua vieressä minuuttitolkulla motittaen lopulta ohitettavaa rekan taakse.
Usein syynä ohituskaistoilla on se että kun se ohitettava nostaa vauhtiaan ja sitten se ohi lähtenyt ei lähde "kisailuun" ja ajamaan ylinopeutta, niin silloin siinä tulee tuo tilanne. Sitten on nämä ammattikuljettajat isoine yhdistelmineen, jotka "tappituntumassa" ovat menossa, ja takana oleva on huomannut että rajoittimessa on varaa se 1- 2 km/h enemmän kuin edellä menevällä, niin pitäähän se etu hyödyntää ja lähteä ohitukseen. Saahan tuossa parhaimmillaan "voittajana" paremman paikan seuraavalla taukopaikalla. Se ei kiinnosta että "torpataan" muiden "hätäisempien" menijöiden ohitukset.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi

meijerikkö
Viestit: 935
Liittynyt: 09.02.2009, 20:56
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja meijerikkö » 27.12.2019, 16:09

Rekkapetterin ajatuksissa ei tiellä ole muuta liikennettä. Jos olisikin niin
olisivat vain hänen kiusanaan. Tuossa kylätiellä vihdoin muuttui rajoitus
80 ---> 50km/h vilkkaan kevyen liikenteen johdosta. Raskaan kaluston
ammattilaisten ajotottumuksiin tuo ei vaikuttanut mitenkään.

Avatar
Aakku
Viestit: 3515
Liittynyt: 18.12.2005, 11:35
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku » 27.12.2019, 16:19

Ajomies kirjoitti:
27.12.2019, 14:29
Sitten on nämä ammattikuljettajat isoine yhdistelmineen, jotka "tappituntumassa" ovat menossa, ja takana oleva on huomannut että rajoittimessa on varaa se 1- 2 km/h enemmän kuin edellä menevällä, niin pitäähän se etu hyödyntää ja lähteä ohitukseen. Saahan tuossa parhaimmillaan "voittajana" paremman paikan seuraavalla taukopaikalla. Se ei kiinnosta että "torpataan" muiden "hätäisempien" menijöiden ohitukset.
Se ongelma on siinä, että se ohitettava Petteri ei voi hiukkaakaan hidastaa. Kympin erolla homma jo hoituisi, mutta kun se pelisilmä ei anna myöden.
MF-135 + Ålö EK

Ajomies
Viestit: 19275
Liittynyt: 20.12.2005, 21:40
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies » 27.12.2019, 18:59

Aakku kirjoitti:
27.12.2019, 16:19
Ajomies kirjoitti:
27.12.2019, 14:29
Sitten on nämä ammattikuljettajat isoine yhdistelmineen, jotka "tappituntumassa" ovat menossa, ja takana oleva on huomannut että rajoittimessa on varaa se 1- 2 km/h enemmän kuin edellä menevällä, niin pitäähän se etu hyödyntää ja lähteä ohitukseen. Saahan tuossa parhaimmillaan "voittajana" paremman paikan seuraavalla taukopaikalla. Se ei kiinnosta että "torpataan" muiden "hätäisempien" menijöiden ohitukset.
Se ongelma on siinä, että se ohitettava Petteri ei voi hiukkaakaan hidastaa. Kympin erolla homma jo hoituisi, mutta kun se pelisilmä ei anna myöden.
Kyllä minä katsoisin niin että pelisilmä puuttuu molemmilta tuollaisessa tilanteessa. Ohittaja ei voita mitään, eikä ohitettavakaan häviäisi mitään hivenen kaasua keventämällä. Mutta kun kuitenkin hyvin usein molemmat etenee ajoneuvokohtaisen nopeusrajoituksen yli menevällä vauhdilla niin ei kyllä keksi puolustusta ainakaan ohittajan tekemiselle.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi

PuuhaPate
Viestit: 8688
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 27.12.2019, 19:06

Ajomies kirjoitti:
27.12.2019, 18:59
Kyllä minä katsoisin niin että pelisilmä puuttuu molemmilta tuollaisessa tilanteessa. Ohittaja ei voita mitään, eikä ohitettavakaan häviäisi mitään hivenen kaasua keventämällä. Mutta kun kuitenkin hyvin usein molemmat etenee ajoneuvokohtaisen nopeusrajoituksen yli menevällä vauhdilla niin ei kyllä keksi puolustusta ainakaan ohittajan tekemiselle.
En kyllä osaa löytää puolustusta ohitettavallekkaan, jos ei osaa tehdä tuota mainitsemaasi kaasun keventämistä.
Ohitettavan velvollisuushan on antaa "latua".
Mutta ihmeen paljon tuntuu jotkut palstalaiset kokevan ja näkevän mieltä kuohuttavaa vääryyttä liikenteessä?! :shock:

jussi77
Viestit: 2017
Liittynyt: 14.10.2008, 12:18
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jussi77 » 27.12.2019, 19:45

Tänään ajoin hämeenlinnan keskustan ali etelän suuntaan ja käännyin 10-tielle kohti turkua. Aiemmin oli menny kiireisempi mun ohi ja sai jonon kiinni, jonka perässä ajoi. Jonoa ohitti hitaasti auto ja piti tämänkin kiireisen lähteä ohittamaan ja yhden ohitettuaan lähti liittymästä turun suuntaan. Ei varmasti tullu yllätyksenä liittymä kun reilua kilsaa ennen on merkki ja 750 metriä ennen myös. Jonkinlainen kunnioitus pitäs olla muitakin kohtaan eikä tuolla lailla nokan edestä kaistan yli liittymään.

Avatar
Aakku
Viestit: 3515
Liittynyt: 18.12.2005, 11:35
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku » 27.12.2019, 19:47

jussi77 kirjoitti:
27.12.2019, 19:45
Tänään ajoin hämeenlinnan keskustan ali etelän suuntaan ja käännyin 10-tielle kohti turkua. Aiemmin oli menny kiireisempi mun ohi ja sai jonon kiinni, jonka perässä ajoi. Jonoa ohitti hitaasti auto ja piti tämänkin kiireisen lähteä ohittamaan ja yhden ohitettuaan lähti liittymästä turun suuntaan. Ei varmasti tullu yllätyksenä liittymä kun reilua kilsaa ennen on merkki ja 750 metriä ennen myös. Jonkinlainen kunnioitus pitäs olla muitakin kohtaan eikä tuolla lailla nokan edestä kaistan yli liittymään.
Mää ajoin kerran ajatuksissani ohi sen Turun liittymän.
MF-135 + Ålö EK

Gedore
Viestit: 207
Liittynyt: 18.12.2005, 22:23
Paikkakunta: Tampere and Keuruu
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gedore » 27.12.2019, 21:40

PuuhaPate kirjoitti:
27.12.2019, 19:06
Ajomies kirjoitti:
27.12.2019, 18:59
Kyllä minä katsoisin niin että pelisilmä puuttuu molemmilta tuollaisessa tilanteessa. Ohittaja ei voita mitään, eikä ohitettavakaan häviäisi mitään hivenen kaasua keventämällä. Mutta kun kuitenkin hyvin usein molemmat etenee ajoneuvokohtaisen nopeusrajoituksen yli menevällä vauhdilla niin ei kyllä keksi puolustusta ainakaan ohittajan tekemiselle.
En kyllä osaa löytää puolustusta ohitettavallekkaan, jos ei osaa tehdä tuota mainitsemaasi kaasun keventämistä.
Ohitettavan velvollisuushan on antaa "latua".
Mutta ihmeen paljon tuntuu jotkut palstalaiset kokevan ja näkevän mieltä kuohuttavaa vääryyttä liikenteessä?! :shock:
Jaa että ohitettavan kuuluu hidastamalla antaa latua. Noilla rintamailla tuppaa vähän olemaan koko ajan takaa tulevia, ne ei taida odottelemalla loppua. Ymmärretäänkö siellä takana hidastelua vai meneekö vinkkarit solkenaan vasempaan? Nostellaanko poljinta lisää vai annetaanko uudelleen kaasua konehuoneeseen?
Teknik, sano ryssä kun saranan näki.

Ajomies
Viestit: 19275
Liittynyt: 20.12.2005, 21:40
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies » 27.12.2019, 21:43

PuuhaPate kirjoitti:
27.12.2019, 19:06
Ajomies kirjoitti:
27.12.2019, 18:59
Kyllä minä katsoisin niin että pelisilmä puuttuu molemmilta tuollaisessa tilanteessa. Ohittaja ei voita mitään, eikä ohitettavakaan häviäisi mitään hivenen kaasua keventämällä. Mutta kun kuitenkin hyvin usein molemmat etenee ajoneuvokohtaisen nopeusrajoituksen yli menevällä vauhdilla niin ei kyllä keksi puolustusta ainakaan ohittajan tekemiselle.
En kyllä osaa löytää puolustusta ohitettavallekkaan, jos ei osaa tehdä tuota mainitsemaasi kaasun keventämistä.
Ohitettavan velvollisuushan on antaa "latua".
Mutta ihmeen paljon tuntuu jotkut palstalaiset kokevan ja näkevän mieltä kuohuttavaa vääryyttä liikenteessä?! :shock:
Tuo "ladun" antaminen muuttui viimeksi pykäliä rukatessa sellaiseen muotoon että suunta ja nopeus on ohitettavan säilytettävä. Ohituksen estäminen ja selvästi muita hitaampia tuo väistäminen taas koskee! Mutta sumalainen ei osaa ja tiedä kuin ne oikeutensa ei velvollisuuksia! :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi

361
Viestit: 3304
Liittynyt: 12.11.2006, 11:24
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja 361 » 27.12.2019, 21:49

jussi77 kirjoitti:
27.12.2019, 19:45
Tänään ajoin hämeenlinnan keskustan ali etelän suuntaan ja käännyin 10-tielle kohti turkua. Aiemmin oli menny kiireisempi mun ohi ja sai jonon kiinni, jonka perässä ajoi. Jonoa ohitti hitaasti auto ja piti tämänkin kiireisen lähteä ohittamaan ja yhden ohitettuaan lähti liittymästä turun suuntaan. Ei varmasti tullu yllätyksenä liittymä kun reilua kilsaa ennen on merkki ja 750 metriä ennen myös. Jonkinlainen kunnioitus pitäs olla muitakin kohtaan eikä tuolla lailla nokan edestä kaistan yli liittymään.
Juu ja tuommoisen ansiosta kun halkeaa tuulilasi niin pitäisi olla sallittua kiilata kyseinen kyrpä ulos tieltä.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], häkkyrä, Jusi, Mika 82, zukka ja 33 vierailijaa