Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Lähetetty: Pe Syys 13, 2019 10:46 pm
No eipä tuo nyt kyllä ole kajonnut vuosiin …….. traktoreihin.
https://www.masinistit.com/keskustelupalsta/
https://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=86827
No eipä tuo nyt kyllä ole kajonnut vuosiin …….. traktoreihin.
Traktorin kuljettajista en ole niin varma mutta ainakin henkilöautojen kuljettajista silloin tällöin joku tulee vastaan keskimmäistä keppiä käytellen. Korkeammalta katsellessa sen vaan huomaa liiankin hyvin. Joskus mietin eräitä ongelmia ko. toiminnassa ja totesin ettei ehkä kannata liikaa miettiä asiaa. Muuten ei voi kohta enää ostaa käytettyä autoa. Ja uuteen ei oikein olisi varaa.
Ei voi olla, mittausvirhe ……… tai jokin muu juttu. Ainakin jos näiltä alan ammattilaisilta kysytään.-SS- kirjoitti: ↑La Syys 14, 2019 5:59 am Tas työmatkalla tuli huvikseen mitatuksi GPS:llä kolme tavaraliikenteen autoa: 88 , 88 ja 91 km/h. 91 km vauhti oli Ahola Transport. Kumma jos itse ajaa kahdeksankympin alueella 91 km/h todellista nopeutta ihan missä vaan, aina osuu viranomainen kohta kämmen pystyssä meikäläistä kurmoottamaan.
-SS-
Kyllä olisi paljon helpompaa tiellä liikkuminen kun osaisi ennakoida muiden oikut ja temput. Ja joskus on tilanteita joissa tulee miettineeksi kaikki mahdolliset temput jota voi tapahtua, niin heh ….. jollakin löytyy vielä ihan uusi kuje. Tänään kun poikkesin kylillä niin kaupan parkkipaikalla jossa myös jätteiden keräys on, niin siihen pönttöjen kohdalle oli pari autoa pysäköitynä ja jätteiden vieminen käynnissä. Paikalle tuli sitten pako kärry perässä ja kuski ilmeisesti totesi ettei kärryn kanssa siihen sovi. Ilman muuta oletin että se jää siihen odottamaan että tulee tilaa siihen jätepisteelle. Vaan ei se nyt niin vaan mennyt. Lähti sitten peruuttamaan ja kohti parkissa olevia autoja. Pomppasin omasta kotterosta pihalle että menisin näyttämään ja helpottamaan sitä peruuttamista. En ehtinyt kun alkoikin paku menemään eteen päin ja täysi käännös ilmeisesti mielessä mutta kun ei siinä tilassa henkilöautokaan käänny, niin ei se pakulla kärry perässä ainakaan. No huomasi sitten kuljettaja ettei se onnistu, ja pakki päälle, ja sitten täysillä peruuttamaan renkaat linkussa ja sitten alkoi aisaa ahdistamaan ja muulin lavan etukulma painui pakun kupeeseen. Näki sitten pakun kuski tilanteen, mutta mitä sitten tapahtui, otti kärryn irti koukusta ja lähti sitten sitä työntämään, mutta jäi vaan pistoke irrottamatta. Sitten alkoi sellainen mekkala että ei enää huvittanut mennä neuvoja ja apua tarjoamaan. Olihan siellä pakussa joku sisällä joka sitten sai kuulla kunniansa. ?korjailija kirjoitti: ↑To Syys 26, 2019 8:05 pm Tänään kun ajelin kotiin niin viimeiset kymmenet kilometrit ajan sellaista pientä paikallistietä joka on kyllä asvaltoitu, mutta pelkkää mutkaa toisensa perään, pituutta pätkällä noin 25 kilometriä ja turvallisia ohituspaikkoja koko matkalla suunnilleen kaksi.
Alkumatkasta olin jo jonossa kolmantena, nopeusrajoitus on 80, no etummainen ajoi suunnilleen 60-65 koko matkan, ajattelin että ok mennään sitten näin kun ei ole kiire, mentiinkin vajaa kymmenen kilometriä kunnes pieneltä sivutieltä etummaiseksi kiilasi uudehko skoda, sitten ajettiin noin 45-50 vauhtia viitisen kilometriä, itse olin letkassa kolmantena ja minun perääni oli tullut vielä neljä autoa.
Sitten tuli toinen näistä mainituista ohituspaikoista niin onneksi jonossa toisena ollut väisti pysäkille, samalla oli vastaantulijoita, mutta minä ja jonossa kolmantena olleet päästiin ohi, ne muut näkyi jäävän sen skodan perään.
Lisäksi nyt olen päivittäin huomannut taas sen että todella monet autot tekee sen koukkauksen kääntyessään eli jos käännytään oikealle niin jostain syystä ihan siinä kääntyessä pitää tehdä kunnon koukkaus vasemmalle ja melkein pysähtyä, ei ymmärrä
Tämä. Aiheuttaa harmaita hiuksia muuallakin kuin varsinaisesti tien päällä. Erään taloyhtiön pihalla on paikallisen lämpöyhtiön pesutupa. No, tottahan pyykkärit ajavat pihaan. Ja kääntäessään ajavat nurmikot rullalle. Kun se micra on niin iso auto. Tässä taannoin paikallinen liikennöitsijä toi siihen nurmikolle uutta multaa jotta saatiin korjattua talven vaurioita. Kuljettimena pieni 4-akselinen Scania. Kyllä se kääntyi ajamatta yhtään pyörää nurmikolle. Mutta sehän onkin pikkuauto Micraan verrattuna.mrjb425 kirjoitti: ↑To Syys 26, 2019 9:23 pm Juuri nämä kummallisesti kääntyjät ovat aiheuttaneet minullekin useita vaaratilanteita.
Eikö autokoulussa opeteta, että oikealle käännyttyessa ryhmitytään ajokaistan oikeaan reunaan. Ja siitä edetään.
Mutta jotkut tootiskot/ääliöt/yksinkertaiset luulevat olevansa liikkeellä yksinään ja tekevät REILUN koukkauksen vasemmalle ennen sinne oikealle menoa! Kaksikin kertaa olen joutunut jarruttamaan todella, ettei lähde vähintään peili, tai tule pahasti peltiromua.
Vielä kun nuo koukkaukset ovat metrin luokkaa, niin ihmettelen kyllä ajatusmaailmaa kuskin kohdalla.
Tai perässä täytyisi ajaa iso rekka, eikä sille tilaa väistää tällaisessa tilanteessa. Oppisi jotain.
Tähän kiinnitin huomiota jo 90-luvulla kaverin kyydissä. Oletin silloin tehostamattoman ohjauksen aiheuttavan hankaluuksia kääntää rattia riittävästi riittävä nopeasti. Risteykset mentiin aika laajalla kaarella. Tiedä sitten miksi se oli niin hankalaa tehdä tiukkaa käännöstä. Itse taas koitan pitää kurinalaisesti auton omalla puolella, jarrutus ja tiukka käännös.mrjb425 kirjoitti: ↑To Syys 26, 2019 9:23 pm Juuri nämä kummallisesti kääntyjät ovat aiheuttaneet minullekin useita vaaratilanteita.
Eikö autokoulussa opeteta, että oikealle käännyttyessa ryhmitytään ajokaistan oikeaan reunaan. Ja siitä edetään.
Mutta jotkut tootiskot/ääliöt/yksinkertaiset luulevat olevansa liikkeellä yksinään ja tekevät REILUN koukkauksen vasemmalle ennen sinne oikealle menoa! Kaksikin kertaa olen joutunut jarruttamaan todella, ettei lähde vähintään peili, tai tule pahasti peltiromua.
Vielä kun nuo koukkaukset ovat metrin luokkaa, niin ihmettelen kyllä ajatusmaailmaa kuskin kohdalla.
Tai perässä täytyisi ajaa iso rekka, eikä sille tilaa väistää tällaisessa tilanteessa. Oppisi jotain.
Onko se kääntyjä todella ajanut vierekkäiselle samaan suuntaan kulkevalle kaistalle, vai oletko muuten vain yrittänyt ohittaa risteysalueella. Muistaakseni risteysalueella noin yleisesti ottaen ei saanut ohittaa.mrjb425 kirjoitti: ↑To Syys 26, 2019 9:23 pm Juuri nämä kummallisesti kääntyjät ovat aiheuttaneet minullekin useita vaaratilanteita.
Eikö autokoulussa opeteta, että oikealle käännyttyessa ryhmitytään ajokaistan oikeaan reunaan. Ja siitä edetään.
Mutta jotkut tootiskot/ääliöt/yksinkertaiset luulevat olevansa liikkeellä yksinään ja tekevät REILUN koukkauksen vasemmalle ennen sinne oikealle menoa! Kaksikin kertaa olen joutunut jarruttamaan todella, ettei lähde vähintään peili, tai tule pahasti peltiromua.
Vielä kun nuo koukkaukset ovat metrin luokkaa, niin ihmettelen kyllä ajatusmaailmaa kuskin kohdalla.
Tai perässä täytyisi ajaa iso rekka, eikä sille tilaa väistää tällaisessa tilanteessa. Oppisi jotain.
No ainakin omalle kohdalle on osunut näitä "vastaheiton" ottajia ihan niissäkin liittymissä, missä on ihan oma kaistansa kääntyjille....niin perkule vielä sieltäkin pitää ottaa vauhtia toiselta kaistalta että mahtuu kääntymään hlö autolla, vaikka samoista paikoista koukkimatta kääntyy täysperät ym. oikeasti pitkät yhdistelmät ja usein tosiaan näitä yhdistää vielä sellainen ominaisuus, että kääntyminen suoritetaan todella hitaastiAakku kirjoitti: ↑To Syys 26, 2019 10:13 pmOnko se kääntyjä todella ajanut vierekkäiselle samaan suuntaan kulkevalle kaistalle, vai oletko muuten vain yrittänyt ohittaa risteysalueella. Muistaakseni risteysalueella noin yleisesti ottaen ei saanut ohittaa.mrjb425 kirjoitti: ↑To Syys 26, 2019 9:23 pm Juuri nämä kummallisesti kääntyjät ovat aiheuttaneet minullekin useita vaaratilanteita.
Eikö autokoulussa opeteta, että oikealle käännyttyessa ryhmitytään ajokaistan oikeaan reunaan. Ja siitä edetään.
Mutta jotkut tootiskot/ääliöt/yksinkertaiset luulevat olevansa liikkeellä yksinään ja tekevät REILUN koukkauksen vasemmalle ennen sinne oikealle menoa! Kaksikin kertaa olen joutunut jarruttamaan todella, ettei lähde vähintään peili, tai tule pahasti peltiromua.
Vielä kun nuo koukkaukset ovat metrin luokkaa, niin ihmettelen kyllä ajatusmaailmaa kuskin kohdalla.
Tai perässä täytyisi ajaa iso rekka, eikä sille tilaa väistää tällaisessa tilanteessa. Oppisi jotain.
Tässä koukkauksessa varmaan lienee laittomuutta.korsteeni kirjoitti: ↑To Syys 26, 2019 11:28 pm No ainakin omalle kohdalle on osunut näitä "vastaheiton" ottajia ihan niissäkin liittymissä, missä on ihan oma kaistansa kääntyjille....niin perkule vielä sieltäkin pitää ottaa vauhtia toiselta kaistalta että mahtuu kääntymään hlö autolla, vaikka samoista paikoista koukkimatta kääntyy täysperät ym. oikeasti pitkät yhdistelmät ja usein tosiaan näitä yhdistää vielä sellainen ominaisuus, että kääntyminen suoritetaan todella hitaasti
Ok. Silloin asiassa ei ole mitään epäselvää. Ilmeisesti kaistanvaihtovirhe ryhmitysalueella.
Ei toimi, kun se ei tuota rahaa valtion kassaan.Ajomies kirjoitti: ↑Pe Syys 27, 2019 4:39 pm https://www.helsinginuutiset.fi/artikke ... loaZ4SDyEU
Olisiko tuo hyvä konsti Suomessakin?