Havaintoja nyky liikenteestä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Ambasador kirjoitti: Ti Touko 28, 2019 9:55 pm
PuuhaPate kirjoitti: Ti Touko 28, 2019 2:45 pm Oon sitä mieltä, että sen joka ei Helsingissä pysty autoileen,
ei tarttis autoilla missään.
Oon samaa mieltä, jos ei ole aikaisemmin käynyt Helsingissä, eikätunne kaupunkia ei sinne kannata sitä ekaa kertaa mennä autoilemaan?
PuuhaPate varmaan kertoo miten se reissu pitäis hoitaa, kun kaikki ei ole yhtä päteviä ajaja kuin hän!
Maltilla, ilman liikenneraivoa.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

PuuhaPate kirjoitti: Ti Touko 28, 2019 10:32 pm
Ambasador kirjoitti: Ti Touko 28, 2019 9:55 pm
PuuhaPate kirjoitti: Ti Touko 28, 2019 2:45 pm Oon sitä mieltä, että sen joka ei Helsingissä pysty autoileen,
ei tarttis autoilla missään.
Oon samaa mieltä, jos ei ole aikaisemmin käynyt Helsingissä, eikätunne kaupunkia ei sinne kannata sitä ekaa kertaa mennä autoilemaan?
PuuhaPate varmaan kertoo miten se reissu pitäis hoitaa, kun kaikki ei ole yhtä päteviä ajaja kuin hän!
Maltilla, ilman liikenneraivoa.
Maltilla, navikaattorilla ja maalaasjärjellä.
Niin minä menin.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
juha
Viestit: 7604
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:37 pm
Paikkakunta: Pöytyä
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja juha »

korsteeni kirjoitti: Ti Touko 28, 2019 8:37 pm
-SS- kirjoitti: Ti Touko 28, 2019 6:05 pm Jos tuntuu, että suomalainen autoilija ei anna tietä..

-SS-
Jälleen erittäin hyvin kirjoitettu kokonaisuudessaan -SS- :idea:
Juu, hyvä tarina. Vaikkakin tykkään ajaa ennemmin hesassa kun Salossa, Turussa tai Porissa. Kaista jos loppuu ja laittaa vikun päälle,niin sen verran vauhtia lisätään, että kaistaa ei pääse vaihtamaan. Hesassa tulee aina tilaa kun laittaa vilkun päälle.
Ajomies
Viestit: 28109
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Pietarissa tai Moskovassa jos pärjää, selviää varmasti muissakin kaupungeissa. Siellä sitä saa arpoa kaistoja, onko tällä kohdalla neljä, viisi vai kuusi, ja mistä pitää seuraavaksi kääntyä. Siinä samalla kun lukee karttaa ja koittaa löytää tutunnäköisiä puukstaaveja jostain katukyltistä, torvien raikuessa ja kaiken laisten kulkupelien suhahdellessa joka puolelta. Sitä voi jo sanoa liikenteessä selviämiseksi!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Ateenaa myös kannattaa käydä kokeilemassa. :D
Ajomies
Viestit: 28109
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Nykysellään riittää nämä kotikulmat, jos näissä vielä jotenkin selviää! :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

"Yhteispelillä se sujuu" ja "Sopu vie eteenpäin"

https://www.youtube.com/watch?v=RjrEQaG5jPM
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Ajomies
Viestit: 28109
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Aakku kirjoitti: Ke Touko 29, 2019 7:52 am "Yhteispelillä se sujuu" ja "Sopu vie eteenpäin"

https://www.youtube.com/watch?v=RjrEQaG5jPM
Tuollaiseen toimimiseen suomalainen luonne ei taivu, kun se minä, minä pitää olla etusijalla.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Eepee
Viestit: 6379
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Ei niinkään liikenteestä vaan liikennesuunnittelusta.

Kyllä risoo käynti ruokakaupassa, Lidlissä. Kun sinne fillarilla suunnistaa, niin ainoa järkevä reitti on tienluiskaa pitkin, jyrkkyys noin 40 astetta. Toinen vaihtoehto on kiertää ties mistä tuhannen korokkeen kautta. Toki tuohon on jo kulunut polku, koska ei kukaan pyöräilijä käytännössä lähde virallista 300 metrin kunniakierrosta autojen sekaan tekemään.

Miten voi olla niin vaikeaa kääntää pää ikiaikaisesta autojen suosimisesta ihan kaikessa suunnittelussa :evil: . Jos autot laitettaisiin kulkemaan tuota reittiä, niin muutama offroad harrastaja voisi ehkä Lidliä asiakkaana sulostuttaa, siihen kyykähtäis perustojota rinteeseen. Prkl. Nojoo, kyllä siitä just pääsee, mutta kun sama koskee erittäin monia isompia kauppoja. Ärs :x .
The idea is to die young as late as possible
romuipe
Viestit: 231
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 11:58 am
Paikkakunta: jyväskylän seutu
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja romuipe »

taas se tuli viikonloppuna huomattua, että karavaanari aina pitää ohittaa, 80 alueellakin 100 vauhtia, niin ohi pitää päästä, mut jos ilman vaunua ajaa 80 alue 100, niin eipä niitä ohittelioita paljoa ole, itsekkin kyllä ohitin pari karavaanaria , kun ei viitsinyt sitä pikkasen alle 80 ajaa, paras vääntöalue itsellä 95 ylöspäin
jiipee
Viestit: 10726
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jiipee »

korsteeni kirjoitti: Ti Touko 28, 2019 8:37 pm Itselläkin jotain ite kuvattuja pikkukatujen hauskoja ratkaisuja, mutta tuossa jonkun muun video aiheesta noilta isoimmilta kaduilta https://youtu.be/-2RCPpdmSVg
Pariisissa näkyy porukka väistävän ympyrään tulevaa liikennettä toisin kuin täällä ohjeistetaan. Täällä ympyrässä ajava menee ensin.

https://www.youtube.com/watch?v=-2RCPpdmSVg&t=66
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
meijerikkö
Viestit: 1127
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 8:56 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja meijerikkö »

Nyt hra tai rva Eepee on hakoteillä. Ei kauppaan mennä pyörällä vaan citymaasturilla,
tai vähintään farmariautolla. Koko perheen kera ja ajan kanssa. Liikekeskukseen
mennään viihtymään ja viettämään laatuaikaa lasten ehdoilla.
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

jiipee kirjoitti: Ma Kesä 10, 2019 7:22 pm Pariisissa näkyy porukka väistävän ympyrään tulevaa liikennettä toisin kuin täällä ohjeistetaan. Täällä ympyrässä ajava menee ensin.

https://www.youtube.com/watch?v=-2RCPpdmSVg&t=66
Riemukaarta kiertäessä saa aina tilaa. Kuskit katsovat ympärilleen ja joustavat puolin ja toisin. Ihan kepeästi voi siirtyä useita kaistoja keskemmälle, tai ulkoreunalle. Kerran pyörisin Riemukaarella rekkaveturillakin, kun oli viikonloppuna aikaa.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Sähkömasinisti
Viestit: 1114
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:42 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Sähkömasinisti »

Helppoja miljoonakaupunkeja ajaa on eniten Saksassa, vaikkei siellä niitä montaa olekkaan. Sitten vähän hankalmpia mm. Barcelona ja kaikkein kauhein on Italia ja siellä Napoli. Ranskassa en ole ajanut, mutta lähes kaikissa muissa ja ei oikeastaan mitään eroa suomeen.
Mystiikka on tiedon rajallisuutta.
Eepee
Viestit: 6379
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Eepee »

meijerikkö kirjoitti: Ma Kesä 10, 2019 7:37 pm Nyt hra tai rva Eepee on hakoteillä. Ei kauppaan mennä pyörällä vaan citymaasturilla,
tai vähintään farmariautolla. Koko perheen kera ja ajan kanssa. Liikekeskukseen
mennään viihtymään ja viettämään laatuaikaa lasten ehdoilla.
Niinkai, olen ihan pihalla miten käyttäytyä. Hölmö käyn kaupassa vaan ostamassa, enkä hengailemassa :| .

Kuiteskin, paljon on vielä tekemistä fillariyhteyksien kanssa, niin keskustoissa kuin erityisesti keskustojen ulkopuolisten kauppojen kulmilla. Autojen pyöriminen on suunniteltu, mutta kahdella pyörällä on välillä aikamoista soveltamista. Näkee siitäkin, että pyöräilijät menevät usein miten itse kukin keksii, "virallinen" väylä kun on niin kökkö käytännössä.
The idea is to die young as late as possible
Ajomies
Viestit: 28109
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Kuinkahan täällä liikenne sujuisi jos jokainen menisi siellä "omilla säännöillään" ? Tuntuu että jokainen näkee kaikessa vain haittoja. :(
Tuonne itänaapuriin kannattaa mennä tutustumaan siihen kuinka se liikenne sujuu ja toimii kun enemmän kuin puolet moottoriajoneuvojen kuljettajista kulkee omien halujen mukaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Leilaukko
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Loka 08, 2018 9:52 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Leilaukko »

Minä olen huomannut täällä maaseudulla että kapealla hiekkatiellä ei osata ajaa turvallisesti. Kun auto tulee vastaan minulla on tapana vähän hiljentää ja ajaa vähän lähemmäs pientaretta. Melko moni ajaa kovaa vauhtia ja suht keskellä tietä,eikä väistä tuumaakaan jos joku tulee vastaan. Pari kertaa tässä lähiaikoina säikyttäny ihan kunnolla...
Varsinkin nyppylän kohdalla olisi syytä varoa,siinä käy huonosti jos vastaan tulee scania täydessä tukkilastissa.Raskas kalusto ei voi ihan ojan viereen ajaa,kyllä henkilöautoilijalla pitäisi olla tilannetajua.
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Leilaukko kirjoitti: Ke Kesä 12, 2019 9:00 am Varsinkin nyppylän kohdalla olisi syytä varoa,siinä käy huonosti jos vastaan tulee scania täydessä tukkilastissa.Raskas kalusto ei voi ihan ojan viereen ajaa,kyllä henkilöautoilijalla pitäisi olla tilannetajua.
Talviliukkaalla ja kapealla hiekkatiellä mulla on tapana raskaalla kalustolla uhmata vastaantulijaa ajamalla melko keskellä. Ei siksi, että ajaisin päälle, vaan koska olen huomannut pienten autojen kuskien ajavan sivuun väistäessäni yhä keskemmälle. Kyllä siellä joskus on jopa pysäytettävä kapeilla liukkailla teillä, jotta sivuutus onnistuu.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Leilaukko
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Loka 08, 2018 9:52 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Leilaukko »

Sen verran jäi kertomatta että itse liikun henkilöautolla tai traktorilla yleensä,ja moitteeni kohdistui nimenomaan henkilö- ja pakettiautojen kuljettajiin.
En minäkään kuorma-autolla ojan reunalle ajaisi.
Suurin ongelma on mielestäni nopeus. Jos ajaa liian lujaa huonon näkyvyyden alueella saattaa kopsahtaa ennenkuin ehtii reagoida.
Ajomies
Viestit: 28109
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Leilaukko kirjoitti: Ke Kesä 12, 2019 9:00 am Minä olen huomannut täällä maaseudulla että kapealla hiekkatiellä ei osata ajaa turvallisesti. Kun auto tulee vastaan minulla on tapana vähän hiljentää ja ajaa vähän lähemmäs pientaretta. Melko moni ajaa kovaa vauhtia ja suht keskellä tietä,eikä väistä tuumaakaan jos joku tulee vastaan. Pari kertaa tässä lähiaikoina säikyttäny ihan kunnolla...
Varsinkin nyppylän kohdalla olisi syytä varoa,siinä käy huonosti jos vastaan tulee scania täydessä tukkilastissa.Raskas kalusto ei voi ihan ojan viereen ajaa,kyllä henkilöautoilijalla pitäisi olla tilannetajua.
Talvella tätä ongelmaa esiintyy todella paljon, kun on ajettu ne "raiteet" niin ei niistä uskalleta poistua, ja isolla ei kyllä sinne "tyhjänpäälle" mennä. Onhan näitä sitten sattunut kahden ison auton kohdatessa toinen nyrjähtää ojaan. yksi tapaus tuossa muutaman kilometrin päässä kun työkaveri linja-autolla ja naapurin sora auto osuivat kapeimmalle kohdalle yhtä aikaa, sillä seurauksella että sora auto keikahti kumoon. siinä sitten isännän piti käydä mittaamassa tien leveys ja loppu tulos oli ettei ojien väliin kahta isoa sovi, ellei peilejä käännetä sivuun. Ensin kyllä väitti kovasti että ne peilit on sisällytetty auton leveysmittoihin, mutta lopulta sitten antoi myöten kun mittanauhalla se väite osoitettiin vääräksi. Saattaa olla kahden peilin ulkonema 70 cm- ja ylikin. Autot sitten 2,55 cm ja tie vajaa 6 m niin ahtaaksi käy.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Lynyrd Skynyrd, tumpeloko ja 32 vierailijaa