Havaintoja nyky liikenteestä
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Menehän tuonne kehä III tuntumaan, voi mieli muuttua.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: Ma Huhti 07, 2014 6:57 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Jaa mää vai ? , no enhän mee , koko helsinkin sais minun puolesta lykätä puskurattorilla kasaan ja meren täytteeksi, turhia hössöttävine totisine statilaisineen !
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
No ne jotka siellä ajelee ovat 90 % muualla asuvia!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Vastine Leppänen 2lle
Ehän ny Kainuulaisilla mihkään kiiru ole, sitä paitti Kontsan Sellillähän on ihan tavallisen ihimisen hyvä lounas sopu hintaan
Ehän ny Kainuulaisilla mihkään kiiru ole, sitä paitti Kontsan Sellillähän on ihan tavallisen ihimisen hyvä lounas sopu hintaan
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: Ma Huhti 07, 2014 6:57 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
No juu ittekkin tuonne kuusamon reunalle muualta muuttanut , eipä aina tiiä pitäskö itkeä vai nauraa ? Vaan viime talvena kun alkoi 6-vuotta tulemaan täyteen asumista , oli hetken sellanen mieli jotta sinne voisi osittain sopeutua , ainakin jos tietää tarvittaessa pois pääsevänsä? Kontsan selli on outo taukopaikka , miesten vessassa säästetään juomavettä eikä saa pisulaareja vetää , käet pitää kuivata tuulessa , sapuskaa saa paarista ja K-marketti on hyvä paikka.
Viimeksi muokannut Leppänen 2, To Joulu 08, 2016 8:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Mikä sen kiireen tekee liikenteessä, kaikki muut siellä olevat vai ihan itse? Työajossa se oli aikataulu joka jotenkin ohjaili päivän kulkua, toisilla se kiire on tapa, tai sitten tahallisesti itse aiheutettu. Maanteilläkin on niitä joilla mukamas on hirveä kiire kun pitää päästellä ohi ja sitten vedetään huoltikselle ja norkoillaan siellä. No sellaista tämä ihmisen elo ja olo tuppaa olemaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ja mihkä sieltä päästä tarttis? Sielähä o niinku herrankukkarosa!
Viimeksi muokannut PuuhaPate, La Maalis 07, 2020 5:43 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kyllä kai ne kohta keksii että pöperötkin saa jotain yhteyttä pitkin syrjäkyliin, niin kyllä siellä sitten pärjäilee.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
- Aakku
- Viestit: 8289
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Siellä huoltsikalla pääsee kaffejonon kärkeen.Ajomies kirjoitti:Mikä sen kiireen tekee liikenteessä, kaikki muut siellä olevat vai ihan itse? Työajossa se oli aikataulu joka jotenkin ohjaili päivän kulkua, toisilla se kiire on tapa, tai sitten tahallisesti itse aiheutettu. Maanteilläkin on niitä joilla mukamas on hirveä kiire kun pitää päästellä ohi ja sitten vedetään huoltikselle ja norkoillaan siellä. No sellaista tämä ihmisen elo ja olo tuppaa olemaan.
Voi olla että ehtii viedä toisten nenän edestä viimeisen Dallas pullankin.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 1695
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 9:09 am
- Paikkakunta: KVS
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
No kyllä välillä kireähköjäkin aikatauluja on myös meillä siviileillä jotka emme ammatikseen tien päällä ajele. Ja jos edellä ajavan nopeus syyttä suotta vaihtelee jopa -20 km/h alle sallitun rajoituksen niin ohitse kyllä pyrin pääsemään, mahdollisimman turvallisissa ohituspaikoissa tietty. Lisäksi vähemmän stressaavaakin ajaa (itsekseen) tasaista matkanopeutta kuin pumpata jatkuvasti jonossa.Aakku kirjoitti:Siellä huoltsikalla pääsee kaffejonon kärkeen.Ajomies kirjoitti:Mikä sen kiireen tekee liikenteessä, kaikki muut siellä olevat vai ihan itse? Työajossa se oli aikataulu joka jotenkin ohjaili päivän kulkua, toisilla se kiire on tapa, tai sitten tahallisesti itse aiheutettu. Maanteilläkin on niitä joilla mukamas on hirveä kiire kun pitää päästellä ohi ja sitten vedetään huoltikselle ja norkoillaan siellä. No sellaista tämä ihmisen elo ja olo tuppaa olemaan.
Voi olla että ehtii viedä toisten nenän edestä viimeisen Dallas pullankin.
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 6:44 pm
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tuo -SS-:n kuvailema ohittaja muisti varmaan tuon "saa ohittaa vain yhtä ajoneuvoa kerrallaan"-säännön just väärin. Sehän tarkoitti yhden rinnakkaisen, ei yhden peräkkäisen ohittamista kerrallaan.....Ajomies kirjoitti:Mitenkä ne ohitus säännöt menikään, saiko ohittaa koko letkan kerralla vai auto kerrallaan? Joskus ainakin muistan sellaisen pykälän olleen? Saatan olla väärässä. Oikaiskaa mikäli näin sattuu olemaan.
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
No enemmän ajattelin noita letkassa meneviä, niin siellä aina jollakin on kiire, vaikka ohittelemalla saavutettu etu ei ole kuin muutamia auton mittoja ja ajassa sekunteja. Enemmän ne ohittelijat sitten saavat sitä pumppausliikettä aikaiseksi. Toki kyllähän se olisi mukavin tilanne että saisi ajella omassa rauhassa ja omaa vauhtia, mutta ei taida kovinkaan helpolla toteutua näillä maanteillä.sja kirjoitti:No kyllä välillä kireähköjäkin aikatauluja on myös meillä siviileillä jotka emme ammatikseen tien päällä ajele. Ja jos edellä ajavan nopeus syyttä suotta vaihtelee jopa -20 km/h alle sallitun rajoituksen niin ohitse kyllä pyrin pääsemään, mahdollisimman turvallisissa ohituspaikoissa tietty. Lisäksi vähemmän stressaavaakin ajaa (itsekseen) tasaista matkanopeutta kuin pumpata jatkuvasti jonossa.Aakku kirjoitti:Siellä huoltsikalla pääsee kaffejonon kärkeen.Ajomies kirjoitti:Mikä sen kiireen tekee liikenteessä, kaikki muut siellä olevat vai ihan itse? Työajossa se oli aikataulu joka jotenkin ohjaili päivän kulkua, toisilla se kiire on tapa, tai sitten tahallisesti itse aiheutettu. Maanteilläkin on niitä joilla mukamas on hirveä kiire kun pitää päästellä ohi ja sitten vedetään huoltikselle ja norkoillaan siellä. No sellaista tämä ihmisen elo ja olo tuppaa olemaan.
Voi olla että ehtii viedä toisten nenän edestä viimeisen Dallas pullankin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1695
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 9:09 am
- Paikkakunta: KVS
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Monesti tapaa nykyisin tilanteen että jonossa etupäässä olevat eivät syystä tai toisesta edes halua lähteä ohittamaan hitaammin kulkevaa (esim rekka) joten tällöin on käytännössä pakko lähteä pujottelemaan jonossa eteenpäin jos ei halua kymmeniä kilometrejä pumppailla jonossa. Jos jonottajat malttaisivat pitää pidempiä turvavälejä edelläajavaan niin ohittajan aiheuttamat jarruttelut jonossa vähenisivät huomattavasti.Ajomies kirjoitti: No enemmän ajattelin noita letkassa meneviä, niin siellä aina jollakin on kiire, vaikka ohittelemalla saavutettu etu ei ole kuin muutamia auton mittoja ja ajassa sekunteja. Enemmän ne ohittelijat sitten saavat sitä pumppausliikettä aikaiseksi. Toki kyllähän se olisi mukavin tilanne että saisi ajella omassa rauhassa ja omaa vauhtia, mutta ei taida kovinkaan helpolla toteutua näillä maanteillä.
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Mutta se hyöty mikä siitä poikkoilusta tulee, onko se niin tärkeä vai onko vaan se että ei pystytä soputumaan siihen etenemiseen millä letka etenee?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
- Aakku
- Viestit: 8289
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Minusta rekkavauhti on mitä mainioin...sja kirjoitti:Monesti tapaa nykyisin tilanteen että jonossa etupäässä olevat eivät syystä tai toisesta edes halua lähteä ohittamaan hitaammin kulkevaa (esim rekka) joten tällöin on käytännössä pakko lähteä pujottelemaan jonossa eteenpäin jos ei halua kymmeniä kilometrejä pumppailla jonossa. Jos jonottajat malttaisivat pitää pidempiä turvavälejä edelläajavaan niin ohittajan aiheuttamat jarruttelut jonossa vähenisivät huomattavasti.Ajomies kirjoitti: No enemmän ajattelin noita letkassa meneviä, niin siellä aina jollakin on kiire, vaikka ohittelemalla saavutettu etu ei ole kuin muutamia auton mittoja ja ajassa sekunteja. Enemmän ne ohittelijat sitten saavat sitä pumppausliikettä aikaiseksi. Toki kyllähän se olisi mukavin tilanne että saisi ajella omassa rauhassa ja omaa vauhtia, mutta ei taida kovinkaan helpolla toteutua näillä maanteillä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 4021
- Liittynyt: Ma Maalis 03, 2014 4:31 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
niinku minäkiAjomies kirjoitti:No ne jotka siellä ajelee ovat 90 % muualla asuvia!
ja asiaa on vain johonki satamaan ja äkkiä pois
saisivat siirtää ne satamansa porkkalaan ja hankoon ja johonki porvooseen
että pitää ajaa sen rähmän läpi vain siksi että laivaan
on siinä meillä yhdyskunta suunnittelua
etten paremmin sano
no nyt tulin pahalle päälle
mutta kyllä se tästä ohi menee
no tämä on nyt tätä tämmöstä aikaa
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Hyvä ettei jää kiukku pintaan.opastaja. kirjoitti:niinku minäkiAjomies kirjoitti:No ne jotka siellä ajelee ovat 90 % muualla asuvia!
ja asiaa on vain johonki satamaan ja äkkiä pois
saisivat siirtää ne satamansa porkkalaan ja hankoon ja johonki porvooseen
että pitää ajaa sen rähmän läpi vain siksi että laivaan
on siinä meillä yhdyskunta suunnittelua
etten paremmin sano
no nyt tulin pahalle päälle
mutta kyllä se tästä ohi menee
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7659
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Nykyliikenteessä etenemisnopeus vaihtelee nääs jatkuvasti.
Sitä varten on kehitetty jopa erityisiä nykydieseleitä.
Vuoden -68 Cortina oli sateella ihan nykyauto. Vielä, ja varsinkin, 1980 -luvulla.
Sitä varten on kehitetty jopa erityisiä nykydieseleitä.
Vuoden -68 Cortina oli sateella ihan nykyauto. Vielä, ja varsinkin, 1980 -luvulla.
-
- Viestit: 1122
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2012 9:19 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Olympia-ifa kuskit eli sipulirengaspirssillä ajavat käyttäytyvät liikenteessä kuin pullopersesiat. Parkkeeraavat oman mielensä mukaisesti vaikka kaupan oven eteen ja joka hetki pitää tienpäälläkin päästä ohitse ja kurapaskat ohitetavan tuulilasiin. Olisipa sipulirengaspirssi vieläkin 2-tahtimoottorilla varustettu,niin ei tarvitsisi näitä lääketieteellisiä ihmeitä (slerballe on kasvanut korvat) pikatiellä kärsiä.
Siinä VOLVO veti,missä SCANIA vapis.
-
- Viestit: 4723
- Liittynyt: Su Marras 07, 2010 7:18 pm
- Paikkakunta: VIRRAT
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tänään illalla, ikaalinen-parkano välillä.
Tilausajobussi roikku persiissä kii, oma nopeus karvan yli rajotuksen.
Eipä halunnu raivalan ohituskaistalla yrittää ohitusta vaan jatko tappituntumalla, keli pirun liukas.
Piruuttani räppäsin takasumuvalon päälle josta seurasi bussin sivusuuntainen heijausliike ja etäisyys kasvoi huomattavasti.
Taisi älytä jotta ajeli liian lähellä jos jotain yllättävää sattuisi.
Tilausajobussi roikku persiissä kii, oma nopeus karvan yli rajotuksen.
Eipä halunnu raivalan ohituskaistalla yrittää ohitusta vaan jatko tappituntumalla, keli pirun liukas.
Piruuttani räppäsin takasumuvalon päälle josta seurasi bussin sivusuuntainen heijausliike ja etäisyys kasvoi huomattavasti.
Taisi älytä jotta ajeli liian lähellä jos jotain yllättävää sattuisi.
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 450DT, Bing [Bot], Google [Bot], juntunen, Sumi, zukka ja 33 vierailijaa