Havaintoja nyky liikenteestä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Saarijärvelläkin muutama vuosi sitten myrsky kaatoi puita ja ilmeisen kostonhaluisina olivat sitten kaatunut metsäkoneiden päälle! :D
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
take
Viestit: 414
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 1:20 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja take »

Ajomies kirjoitti: To Syys 05, 2019 9:19 pm
korjailija kirjoitti: To Syys 05, 2019 8:25 pm Pari päivää sitten kävin kauppareissulla ja matka meni ihan hyvin lukuunottamatta yhtä läheltä piti tilannetta.
Olin risteyksessä jossa kärkikolmio ja odottelin sieltä yhtä tulevaa autoa joka menikin ihan normaali vauhtia ohi ja oli joku nissanin kaskai, melko uusi ja ratissa noin 70+ herrasmies, pari kilometriä kun olin ajanut hänen perässään ihan normaalia vähän yli 80 vauhtia niin yhtäkkiä alkoi hidastamaan ja ensin näytti kuin aikoisi kääntyä vasemmalle jossa oli joku maalaistalo, mutta ei parisataa metriä mentiin taas ja vauhti tipahti 60 tietämiin ja taas vaikutti ryhmittyvän kääntyäkseen vasemmalle, mutta ei vilkusta tietoakaan. Vauhti tipahti vielä hieman ja sitten yhtäkkiä koukkasikin oikealle olevalle linja-auto pysäkille, mutta vilkusta ei tietoakaan. Olin jo niin lähellä että olin menossa ihan normaalisti ohi kun koukkasi siihen pysäkille, mutta eipäs pahus pysähtynytkään vaan koukkasi samantien takaisin tielle, taustapeilistä näin kun pakun takakulmasta oli parinkymmenen sentin päässä. Seuraavat kymmenen kilometriä kaupunkiin asti näkyi tulevan ihan normaalisti perässä.
Mikä lie ajatuskatko tai vastaava tullut, mutta nämä on liikenteessä tosi vaarallisia. Olisi hyvä jos tuollaisia tulee niin ymmärtäisivät itse lopettaa autoilun ennen vakavia vahinkoja.
Yhdeltä sukulaiselta otettiin juuri kortti pois kun tuli vaan pieni peltikolari, itse olisin häneltä ottanut kortin pois jo ainakin viisi vuotta sitten, sen verran paljon oli autossa lommoja ettei oikein mistään löytynyt alkuperäistä suoraa kohtaa.
Pitäisiköhän minunkin viedä kortti poliisille, kun minunkin autoissa on noita klommoja paljon? Tosin en ole niitä itse siihen saanut kolhia, kun joku toinen ne on saanut aikaan jo ennen kuin minun omistukseen ovat tulleet. Mutta jos niistä sitten voi noin päätellä? :(
Eiköhän tuossa ollut kyse siitä että sukulaismiehen tapauksessa tiedetään miten ne lommot on syntyneet...

Mutta tulipas noista lommoista mieleen tarina. Eräs iäkkäämpi herrasmies reklamoi autotallin kynnyksestä. Kuulemma se kynnys aiheutti auton pomppaamisen seinään. Että kaikenlaisia...

Koohoja tien päällä juu. Sukulaismiehellä oli niin paha muistisairaus että kun oltiin muutettu lapsuudenkotiini, hän onnistui eksymään sinne. Ja nimenomaan eksymisestä oli kyse koska kukaan ei ollut vielä ilmoittanut muutosta. Isä kävi viemässä kotiin. Myöhemmin poliisit olivat keskeyttäneet herran ajelut, kun oli päästellyt yksisuuntaista väärään suuntaan. Oli varmaan ollut harmissaan kun ei oikein tiedä mihin on menossa, mutta kaikki ovat jo pois tulossa.
jussi77
Viestit: 4415
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Tuossa aamutuimaan kakkostiellä vihdissä menin toisen auton perässä ja saatiin kiinni tumma pakettiauto, joka ajoi alle rajoituksen. Hiukan ennen nelikaistaisen alkamista nummelassa jarrutti ilman näkyvää syytä. Paku meni heti ohi kun ahotuskaist alkoi ja itsekin tuumasin tuon tumman auton ajavan sen verran alle rajoituksen, että menen ohi. Olin jo rinnalla kun yllättäen se siirtyi mun kaistalle ja oli pakko jarruttaa tai olis tullu kylkeen. Palasi omalle kaistalle ja vilautti hätävilkkuja. Menin ohi ja sinne jäi. Oli rekkarissa maatunnus UA ja joku hyundain yhdeksän hengen paku. Kehä kakkoselle taisi lopulta mennä.
korjailija
Viestit: 5516
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja korjailija »

take kirjoitti: Pe Syys 06, 2019 1:54 am
Ajomies kirjoitti: To Syys 05, 2019 9:19 pm
korjailija kirjoitti: To Syys 05, 2019 8:25 pm Pari päivää sitten kävin kauppareissulla ja matka meni ihan hyvin lukuunottamatta yhtä läheltä piti tilannetta.
Olin risteyksessä jossa kärkikolmio ja odottelin sieltä yhtä tulevaa autoa joka menikin ihan normaali vauhtia ohi ja oli joku nissanin kaskai, melko uusi ja ratissa noin 70+ herrasmies, pari kilometriä kun olin ajanut hänen perässään ihan normaalia vähän yli 80 vauhtia niin yhtäkkiä alkoi hidastamaan ja ensin näytti kuin aikoisi kääntyä vasemmalle jossa oli joku maalaistalo, mutta ei parisataa metriä mentiin taas ja vauhti tipahti 60 tietämiin ja taas vaikutti ryhmittyvän kääntyäkseen vasemmalle, mutta ei vilkusta tietoakaan. Vauhti tipahti vielä hieman ja sitten yhtäkkiä koukkasikin oikealle olevalle linja-auto pysäkille, mutta vilkusta ei tietoakaan. Olin jo niin lähellä että olin menossa ihan normaalisti ohi kun koukkasi siihen pysäkille, mutta eipäs pahus pysähtynytkään vaan koukkasi samantien takaisin tielle, taustapeilistä näin kun pakun takakulmasta oli parinkymmenen sentin päässä. Seuraavat kymmenen kilometriä kaupunkiin asti näkyi tulevan ihan normaalisti perässä.
Mikä lie ajatuskatko tai vastaava tullut, mutta nämä on liikenteessä tosi vaarallisia. Olisi hyvä jos tuollaisia tulee niin ymmärtäisivät itse lopettaa autoilun ennen vakavia vahinkoja.
Yhdeltä sukulaiselta otettiin juuri kortti pois kun tuli vaan pieni peltikolari, itse olisin häneltä ottanut kortin pois jo ainakin viisi vuotta sitten, sen verran paljon oli autossa lommoja ettei oikein mistään löytynyt alkuperäistä suoraa kohtaa.
Pitäisiköhän minunkin viedä kortti poliisille, kun minunkin autoissa on noita klommoja paljon? Tosin en ole niitä itse siihen saanut kolhia, kun joku toinen ne on saanut aikaan jo ennen kuin minun omistukseen ovat tulleet. Mutta jos niistä sitten voi noin päätellä? :(
Eiköhän tuossa ollut kyse siitä että sukulaismiehen tapauksessa tiedetään miten ne lommot on syntyneet...

Mutta tulipas noista lommoista mieleen tarina. Eräs iäkkäämpi herrasmies reklamoi autotallin kynnyksestä. Kuulemma se kynnys aiheutti auton pomppaamisen seinään. Että kaikenlaisia...

Koohoja tien päällä juu. Sukulaismiehellä oli niin paha muistisairaus että kun oltiin muutettu lapsuudenkotiini, hän onnistui eksymään sinne. Ja nimenomaan eksymisestä oli kyse koska kukaan ei ollut vielä ilmoittanut muutosta. Isä kävi viemässä kotiin. Myöhemmin poliisit olivat keskeyttäneet herran ajelut, kun oli päästellyt yksisuuntaista väärään suuntaan. Oli varmaan ollut harmissaan kun ei oikein tiedä mihin on menossa, mutta kaikki ovat jo pois tulossa.
Joo siitähän oli kyse eli tuon sukulaismiehen auton lommot olivat noin 90% tulleet oman autotallinsa ovenkarmeista ja pihapuista jotka lähellä tallia, loput sitten jostain reissuilta mistä lie.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Kyllä niitä vaaranpaikkoja monesti talvella syntyy noihin kynnyksiin. Työpaikan pesuhallin eteen muodostui sellainen 15 - 30 cm jääkerros renkaiden kohdalle ja se osasi olla todella liukas joinakin kertoina. Keulan siitä sai menemään kyllä oikeaan suuntaan mutta vetävät saattoivat niistä pateista luiskahtaa ja kyllä siinä oven pieli sitten usein kolisi. Mutta mitä niihin lommoihin tulee niin jostain syystä firmojen autoihin niitä näkyy ilmestyvän huomattavan paljon? Ajaako niitä sitten ajotaidottomat vanhukset tai muuten heikompitasoisia kuljettajia, vai johtuuko siitä "vierassika" ilmiöstä?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

En tiedä miten muilla, mutta kyllä ainakin itselläni on ollut tilanteita joissa olisi paikka ollut ihan muualla kuin ratin takana. Kerran 40 asteen kuumeessa oli kyllä sellainen kokemus, mutta kun lääkäriin oli mentävä. :( Sitten on ollut näitä väsymystiloja, joissa ainoa oikea vaihtoehto olisi ollut pitää tauko, mutta kun sen toteuttaminen ei vaan tullut kysymykseen. Samoin olen havainnut että kun ajelee satoja kilometrejä yhtä kyytiä, niin kyllä alkaa valppaus kärsimään, vaikka turvaväleistä koittaakin pitää kiinni ja seurata muuta liikennettä, mutta silti niitä oho, mikäs tuo on jne.... asioita tulee. Nyt kun ei enää ole mitään pakkoa mennä jos vähänkään tuntuu ettei ajatus toimi, niin sitten huilataan. Lisäksi kun omalla kohdalla menee niin että kun se ote herpaantuu niin vauhti nousee, vaikka pitäisi mennä juuri päin vastoin. Onko sitten joku tajunnassa oleva juttu että pitäisi päästä mahdollisimman pian pois tai mikä?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
take
Viestit: 414
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 1:20 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja take »

Ajomies kirjoitti: Pe Syys 06, 2019 12:06 pm Kyllä niitä vaaranpaikkoja monesti talvella syntyy noihin kynnyksiin. Työpaikan pesuhallin eteen muodostui sellainen 15 - 30 cm jääkerros renkaiden kohdalle ja se osasi olla todella liukas joinakin kertoina. Keulan siitä sai menemään kyllä oikeaan suuntaan mutta vetävät saattoivat niistä pateista luiskahtaa ja kyllä siinä oven pieli sitten usein kolisi. Mutta mitä niihin lommoihin tulee niin jostain syystä firmojen autoihin niitä näkyy ilmestyvän huomattavan paljon? Ajaako niitä sitten ajotaidottomat vanhukset tai muuten heikompitasoisia kuljettajia, vai johtuuko siitä "vierassika" ilmiöstä?
Huumorimiehiä näköjään. Vertaa autotallia pesuhalliin. :lol:

Sitäpaitsi useimmissa paikoissa yli 5cm polanne on poistettava. Sanoo sopimukset. Ainaskin täälläpäin. En tiedä sitten millainen hälläväliä-meininki mualla on.

Tosin onhan näitä kulttuurieroja Suomen sisälläkin. Nyt jo eläköitynyt työkaveri kävi aina sukulaisia katsomassa Imatralla ja ihmetteli kovasti kun ostoskeskuksen piha oli peilijäässä eikä hiekan murusta missään. Mitäpä sitä. Keväällähän tuo sulaa kuitenkin.
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

take kirjoitti: Pe Syys 06, 2019 2:22 pm
Ajomies kirjoitti: Pe Syys 06, 2019 12:06 pm Kyllä niitä vaaranpaikkoja monesti talvella syntyy noihin kynnyksiin. Työpaikan pesuhallin eteen muodostui sellainen 15 - 30 cm jääkerros renkaiden kohdalle ja se osasi olla todella liukas joinakin kertoina. Keulan siitä sai menemään kyllä oikeaan suuntaan mutta vetävät saattoivat niistä pateista luiskahtaa ja kyllä siinä oven pieli sitten usein kolisi. Mutta mitä niihin lommoihin tulee niin jostain syystä firmojen autoihin niitä näkyy ilmestyvän huomattavan paljon? Ajaako niitä sitten ajotaidottomat vanhukset tai muuten heikompitasoisia kuljettajia, vai johtuuko siitä "vierassika" ilmiöstä?
Huumorimiehiä näköjään. Vertaa autotallia pesuhalliin. :lol:

Sitäpaitsi useimmissa paikoissa yli 5cm polanne on poistettava. Sanoo sopimukset. Ainaskin täälläpäin. En tiedä sitten millainen hälläväliä-meininki mualla on.

Tosin onhan näitä kulttuurieroja Suomen sisälläkin. Nyt jo eläköitynyt työkaveri kävi aina sukulaisia katsomassa Imatralla ja ihmetteli kovasti kun ostoskeskuksen piha oli peilijäässä eikä hiekan murusta missään. Mitäpä sitä. Keväällähän tuo sulaa kuitenkin.
Kukas sen omassa pihassa määrää miten paksulti sitä jäätä on? Ja sitten se että jos päivän aikana siellä pestään parikymmentä autoa jotka valuvina ajetaan pihalle, niin ei siihen touhuun että jäätä naputtelisi pois, riitä kenenkään aika, jos vielä muitakin töitä on tehtävä? Ja kyllä tuo kynnysten jäätyminen on aika yleistä vaikka ei siellä tallissa vesien kanssa lotrattaisikaan. Mutta juu, kyllä se huumorilla on koitettava vaan elämän asioita ottaa, muuten halkeaa pieni nuppi. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Ajomies kirjoitti: Pe Syys 06, 2019 12:06 pm Kyllä niitä vaaranpaikkoja monesti talvella syntyy noihin kynnyksiin. Työpaikan pesuhallin eteen muodostui sellainen 15 - 30 cm jääkerros renkaiden kohdalle ja se osasi olla todella liukas joinakin kertoina. Keulan siitä sai menemään kyllä oikeaan suuntaan mutta vetävät saattoivat niistä pateista luiskahtaa ja kyllä siinä oven pieli sitten usein kolisi.
Kyllähän tommoisesta ongelmasta pitempi aikainen kärsiminen on tyhmyyttä, pihiyttä tai tietämättömyyttä.
Ratkaisu on:
Kuva
http://www.sahkoala.fi/koti/lammitys/fi ... otipihaan/
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Juu onhan niitä ratkaisuja moniakin, esim. muuttaa sellaiseen maanosaan jossa ei lumesta ja jäästä ole tietoakaan. Minun vähistä euroista ei kyllä liikene moisiin ratkaisuihin, ja vielä vähempi kiinnostaa muiden tallin pieliä lämmitellä!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Tähän kotopaikalle ajellessa,havaitsin lintuponkarin,auto seisoi pysäkillä ovi auki,äijä oli noussut autosta,seisoi pientareen auton ja välissä kiikaroimassa jotain.
Se auton ovi,olis ollut sopivasti hollilla,ottaa mukaan ohi ajaessa,siinä ja siinä että,oliko se ovi pysäkin puolella,minkähän moinen mekastus siitä olis tullut,jos olisin ajanut siihen oveen.
Toinen juttu on nämä marjastat,ne jättää autonsa kylätien varteen miten sattuu,mahtuuhan niistä ohi mutta,kun niitä jätetään johonkin kurvipaikkoihin ja se on sitten arpapeliä että,tuleeko sieltä kurvin takaa joku vastaan.
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ti Syys 10, 2019 9:52 am Tähän kotopaikalle ajellessa,havaitsin lintuponkarin,auto seisoi pysäkillä ovi auki,äijä oli noussut autosta,seisoi pientareen auton ja välissä kiikaroimassa jotain.
Se auton ovi,olis ollut sopivasti hollilla,ottaa mukaan ohi ajaessa,siinä ja siinä että,oliko se ovi pysäkin puolella,minkähän moinen mekastus siitä olis tullut,jos olisin ajanut siihen oveen.
Toinen juttu on nämä marjastat,ne jättää autonsa kylätien varteen miten sattuu,mahtuuhan niistä ohi mutta,kun niitä jätetään johonkin kurvipaikkoihin ja se on sitten arpapeliä että,tuleeko sieltä kurvin takaa joku vastaan.
Tämähän on se miesten ikiongelma, kun aivotoiminta ei riitä enempään kuin yhden asian käsittelyyn kerralla. :) Mutta kyllä muutamia vuosia sitten Virojoella erään pikkujoen sillan päälle oli parkkeeranut muutama bongarin auto, ja kaikissa samalla lailla ovet auki. Kyllä teki mieli soitella torvea kunnolla, ja häätää ne linnut johonkin kauas. Onhan se joissain pikkupoluilla talvella myös pilkkijöiden ajokit hankalasti parkissa. Kaupungeissa sitten tuntuu nämä jakeluauton kuljettajatkin olevan kaikkien pykälien ulottumattomissa, kun pitää muutenkin ahtaassa kujassa ne ovet pitää levällään, vaikka kuormaa puretaan tai lastataan jalkakäytävän puolelta. No onhan nämä kuitenkin töitään tekemässä, toisin kuin nuo harakoiden tähystelijät! :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Eepee
Viestit: 6350
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Mistä se muuten johtuu, että meillä töissä jotkut kertovat erittäin usein kauheista törkeyksistä liikenteessä, mutta minä taas huomaan semmosia lopultakin harvoin. Matkat suht mukavasti lutviutuneet. Voi johtua siitäkin, että nykyään pystyn välttelemään isoimpien pääväylien viikonloppuliikenteitä. Vai olisko niinkin, että joillekin on erikoisen tärkeää löytää epäkohtia muiden tekemisessä?
The idea is to die young as late as possible
Avatar
rattori
Viestit: 11062
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja rattori »

Kyllä ei kohta ole asiaa liikenteeseen kun yhdeksää kymppiä käyvät mummotkin ajelevat päissään. mahdollinen lääkitys vielä tuohon niin avot, hyvä tulee.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3fcc ... 097d02117b

Vuonna 1938 syntynyt nainen toikkaroi ratissa illansuussa maanantaina. Naisen kääntyessä Ylöjärventielle hänen ohjaamansa auto ajautui nurmialueelle. Siellä se törmäsi niin valaisinpylvääseen, postilaatikkotelineeseen kuin rajapyykkiinkin.
Tätä ennen nainen oli vaurioittanut autollaan orapihlaja-aitaa. Törmäyksissä henkilöauton vasen etukulma vaurioitui ja auton vasemmanpuoleiset renkaat rikkoutuivat.
Nainen ehti kotiinsa ennen kuin sairaankuljetus tavoitti hänet. Sairaankuljetus puhallutti naiselle 0,79 promillen lukemat. Parikymmentä minuuttia myöhemmin poliisipartion puhallutuksessa humalatila oli noussut jo 0,97 promilleen.

Nainen kertoi poliisille nauttineensa välittömästi kotiin päästyään suullisen Corona -merkkistä konjakkia. Hän kertoi onnettomuuden johtuneen jalkojen terveysongelmista.

:shock:
------------
tractors
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Eepee kirjoitti: Ti Syys 10, 2019 1:00 pm Mistä se muuten johtuu, että meillä töissä jotkut kertovat erittäin usein kauheista törkeyksistä liikenteessä, mutta minä taas huomaan semmosia lopultakin harvoin. Matkat suht mukavasti lutviutuneet. Voi johtua siitäkin, että nykyään pystyn välttelemään isoimpien pääväylien viikonloppuliikenteitä. Vai olisko niinkin, että joillekin on erikoisen tärkeää löytää epäkohtia muiden tekemisessä?
Tiedä sitten mikä siinä on että näitä "erilaisia" tilanteita tuolla kulkeissa vaan kohdalle sattuu. Vieläkin vaikka ajomäärät on murto-osa kun vielä työelämän pyörteissä joutui kuleksimaan. Kyllä ne vaan merkille tulee laitettua, mitä näkee, vaikka sinällään ei vaikuta meikäläiseen muuten mitenkään. Mutta nuo vilkkuja käyttämättömät, valoitta ajavat, osuu silmiin väkisinkin. Sitten kun yllensä oma katselualue on sinne asti kun huonoilla silmillä näkee, niin näkyy sielläkin niitä poikkeamisia ns. normaalista toiminnasta. Osuuko nuo sitten juuri sattumalta vain silloin kohdalle kun minä olen liikenteessä, ilmeisesti sitten kerran muut ei näitä havaitse. Anteeksi vaan sitten. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Tänään viimeksi meni edellä korealaista valmistetta oleva ajoneuvo, kun olin Äänekoskelle menossa. Siirryin rampille heti sieltä mistä kuuluukin, eli ryhmityskaistan alusta, niin tuo edellä menevä sitten teki päätöksen siirtyä samalla rampille, ja tietysti ilman mitään merkkiä. Sitten kun tultiin risteykseen josta lähdetään keskustan suuntaan, niin ei siinä vilkku vilahtanut silloinkaan. Voihan se olla että oli sitten menossa korjauttamaan vikaa johonkin korjaamolle, tai jotain ….. ? Mitäpä tuosta, ketään ei kuollut eikä edes loukkaantunut, mutta silti se vaan tuli havainnoiduksi. Onko se sitten väärin jos näistä kirjoittelee? :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
korsteeni
Viestit: 3568
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Eikös se ole ihan tämän vitjan otsikkokin, että havaintoja nyky liikenteestä...niin eikö tämä mene ihan oikein kun kirjoitetaan havaintoja! ...jatkakaa... :wink:

Kyllä minullakin, kun autokoulun oppien mukaan koittaa kurvailla ja huomoida muutkin tienkäyttäjät, tulee väkisinkin pantua merkille monenlaista suoritusta vaikka ei suoranaisesti minussa aiheuta mitään tunneryöppyjä...paitsi joskus ehkä lievää hymyä kun oikein kohelletaan ilman materia- tai henkilövahinkoa :)

Tässä männäviikolla seinäjoella taajama-alueella sattui huvittava risteys tilanne...saavuin risteysalueelle jonkun sprintterin perässä hyvän etäisyyden turvin ja spritteri teki selväksi aikomuksensa kääntyä vasemmalle ja ryhmittyi kaistan alettua asiaan kuuluvaan kaistaan. Samalla huomioin vastaantulevaksi, ja myös kulkusuunnassaan vasemmalle aikovan henkilöauton...hiljensin omaa vauhtia ja vähän varuilleni, kun jäin hetkeksi pakun katveeseen, vaikka minulla olikin OIKEUS jatkaa sallittua nopeutta :wink: ...ja niin se hlö auto päättikin lähteä kääntymään saman aikaisesti pakun kanssa ja olisi rysähtänyt jos en ois etukäteen vauhtiani pudottanut.

Eikä siinä mitään, mutta se hetki kun lähes pysähdyin väistämään tätä alle pyrkivää (takanani ei tullut ketään) niin sain seurata aitiopaikalta vanhemman herran ilmettä (irvisti häjysti kuin osumaa odottaen) ja oli vissiin paniikissa vähän polkimet sekaisin, kun auto huusi rajoitinta vasten ja ilmeisesti kytkin pohjassa lipui kaistan yli noin 5km/h nopeudella sinne minne oli alunperinkin menossa :lol: :mrgreen: Eli ei löytynyt jarrua vaikka äänestä päätellen oli kaksi poljinta pohjassa...noh, tilanteesta selvittiin herrasmiehen säikähdyksellä ja jatkettiin matkaa tahoillemme
Eepee
Viestit: 6350
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Joo, en kyllä tarkoittanut tämän topicin keskustelua ja havaintoja, vaan muutamien tuttujen/työkavereiden toistuvia purkauksia, miten törkeästi joku ajoi ja jopa suorastaan vainosi liikenteessä. Kun itselle ei semmoisia ole kohdalle sattunut, tasaisen harmaata ajoa vaan. Korkeintaan joku hassu töppäys sattuu ihtelle tai kanssakulkijalle. Inhimillistä touhua tuokin, liikenne. Kunnes tulloop ne automaattibilikat.
The idea is to die young as late as possible
imppu
Viestit: 8699
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja imppu »

Taas kerran tuota kutosta ajellessa, mikä tekee kiihdytyskaistalla kiihyttämisen niin vaikeaksi?
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

imppu kirjoitti: Ti Syys 10, 2019 5:35 pm Taas kerran tuota kutosta ajellessa, mikä tekee kiihdytyskaistalla kiihyttämisen niin vaikeaksi?
Sama kun tulla sivulta eteen, niin yllättävän pitkään joillakin kestää päästä siihen "marssivauhtiin". Mainoksissa ainakin on huimia kiihdytys arvoja, mutta harvoin niitä tuolla käytännössä näkee. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], EKo, jussi77, Kardaani, LauriR, rautakasa ja 37 vierailijaa