Havaintoja nyky liikenteestä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
EKo
Viestit: 4494
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja EKo »

PuuhaPate kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 2:22 pm
TepaR kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 2:08 pm Tässäpä se kiteytyy suomalaisen liikenteen yksi suurimmista ongelmista.

Minä kun ajan sääntöjen mukaan niin ei minun tarvitse välittää muista eikä varsinkaan joustaa senttiäkään.

Mennä vaan jurnutetaan rautakanki persiissä :D
Jos tuo suurin ongelma liikenteessä, niin silloin liikennettä voi sanoa lähes ongelmattomaksi.
Jotakuinkin noin. Miksi kukaan ei ole huolissaan niistä, jotka ohittelevat, kiilaavat ja ajavat lujaa vain ollakseen työmaalla 3 minuuttia aikaisemmin? Itselle tulee ensimmäisenä mieleen, että herää aamulla sen 3 minuuttia aikaisemmin. Vai onko se liian helppo tai tylsä vaihtoehto?
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
korsteeni
Viestit: 3568
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

EKo kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 2:28 pm
PuuhaPate kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 2:22 pm
TepaR kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 2:08 pm Tässäpä se kiteytyy suomalaisen liikenteen yksi suurimmista ongelmista.

Minä kun ajan sääntöjen mukaan niin ei minun tarvitse välittää muista eikä varsinkaan joustaa senttiäkään.

Mennä vaan jurnutetaan rautakanki persiissä :D
Jos tuo suurin ongelma liikenteessä, niin silloin liikennettä voi sanoa lähes ongelmattomaksi.
Jotakuinkin noin. Miksi kukaan ei ole huolissaan niistä, jotka ohittelevat, kiilaavat ja ajavat lujaa vain ollakseen työmaalla 3 minuuttia aikaisemmin? Itselle tulee ensimmäisenä mieleen, että herää aamulla sen 3 minuuttia aikaisemmin. Vai onko se liian helppo tai tylsä vaihtoehto?
Joo se aamupaniikki onkin ihan oma maailmansa, mutta kun näin päivällä töikseen ajellessa tienpäällä on aivan eri porukka....pääasiassa ne joilla ei ole mihinkään kiire ja katellaan maisemia maitokauppaan mennessä ja ne, jotka ajavat aikataulujen kanssa paikasta toiseen ollakseen edes jonkinlaiseen säädylliseen aikaan illaksi kotona :roll:
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2508
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

EKo kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 2:28 pm

Jotakuinkin noin. Miksi kukaan ei ole huolissaan niistä, jotka ohittelevat, kiilaavat ja ajavat lujaa vain ollakseen työmaalla 3 minuuttia aikaisemmin? Itselle tulee ensimmäisenä mieleen, että herää aamulla sen 3 minuuttia aikaisemmin. Vai onko se liian helppo tai tylsä vaihtoehto?
Onko lujaa ajaminen ajamista rajoitusten mukaan? 20min/suunta on mun silmään vähän eri kuin 3min.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
TepaR
Viestit: 1680
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja TepaR »

EKo kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 2:28 pm
PuuhaPate kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 2:22 pm
TepaR kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 2:08 pm Tässäpä se kiteytyy suomalaisen liikenteen yksi suurimmista ongelmista.

Minä kun ajan sääntöjen mukaan niin ei minun tarvitse välittää muista eikä varsinkaan joustaa senttiäkään.

Mennä vaan jurnutetaan rautakanki persiissä :D
Jos tuo suurin ongelma liikenteessä, niin silloin liikennettä voi sanoa lähes ongelmattomaksi.
Jotakuinkin noin. Miksi kukaan ei ole huolissaan niistä, jotka ohittelevat, kiilaavat ja ajavat lujaa vain ollakseen työmaalla 3 minuuttia aikaisemmin? Itselle tulee ensimmäisenä mieleen, että herää aamulla sen 3 minuuttia aikaisemmin. Vai onko se liian helppo tai tylsä vaihtoehto?
Onko ohittaminen ongelma? Muulle kuin sille letkaa vetäjälle jonka itsetunto saa kolauksen jonka suuruuden määrittelee ohittavan auton merkki :?

Missä tilanteissa noita kiilaamisia mahtaa tapahtua? Itse en muista kuin muutamia tapauksia sattuneen kohdalleni. Enpä muista tarkemmin kun ei jäänyt kaivelemaan...

Ylinopeus on toki laissa kielletty mutta tällä logiikalla meidän pitäisi vaan ajaa letkassa sen ensimmäisen besserwisserin määräämää vauhtia.
Mika 82
Viestit: 7867
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Tais edellisviikolla olla, kun noin 10 auton letka ajoi jurtinlastauskoneen perässä. Mitä se nyt mahtoi kulkea, 30km/h. Olin neljäntenä jonossa. Kun ohituspaikka tuli, toinen jonossa kävi keskiviivan tuntumassa, ei mennyt ohi ja siirtyi ajamaan pientareelle. Pari sekuntia sitä ihmettelin ja menin kaikista ohi. Eikä ketään muu lähtenyt ohi siinä kohdin. Tyhjää tietä näkyvissä yli puoli kilometriä.

Tuokin jos ei ohi meinaa mennä, pitäisi sellaisen välin, että joku muu voi ohittaa sinut ja palata turvallisesti omalle kaistalle.

Ja hyvin harvoin minulla on kiire mihinkään. Varsinkaan töihin :D
On vain mukavampi, kun matka taittuu joutuisasti.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
EKo
Viestit: 4494
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja EKo »

Broadspeed kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 2:47 pm
EKo kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 2:28 pm

Jotakuinkin noin. Miksi kukaan ei ole huolissaan niistä, jotka ohittelevat, kiilaavat ja ajavat lujaa vain ollakseen työmaalla 3 minuuttia aikaisemmin? Itselle tulee ensimmäisenä mieleen, että herää aamulla sen 3 minuuttia aikaisemmin. Vai onko se liian helppo tai tylsä vaihtoehto?
Onko lujaa ajaminen ajamista rajoitusten mukaan? 20min/suunta on mun silmään vähän eri kuin 3min.
Ei, vaan tarkoitin lujaa ajamisella ylinopeutta.
Sulla on työmatkalla sitten oikein pahoja ruuhkia, jos saat eri päivinä 20 min eron. Tai sitten työmatka on satoja kilometrejä.
Esimerkkinä aikaero 80 km/h ja 100 km/h lienee 12 min sadan kilometrin matkalla.
20 km/h ero on nopeutena jo aikamoinen.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
EKo
Viestit: 4494
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja EKo »

TepaR kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 2:54 pm Onko ohittaminen ongelma? Muulle kuin sille letkaa vetäjälle jonka itsetunto saa kolauksen jonka suuruuden määrittelee ohittavan auton merkki :?

Missä tilanteissa noita kiilaamisia mahtaa tapahtua? Itse en muista kuin muutamia tapauksia sattuneen kohdalleni. Enpä muista tarkemmin kun ei jäänyt kaivelemaan...

Ylinopeus on toki laissa kielletty mutta tällä logiikalla meidän pitäisi vaan ajaa letkassa sen ensimmäisen besserwisserin määräämää vauhtia.
Ei ohittaminen minulle ainakaan ole ongelma. Ohittelen, jos siitä on oikeasti hyötyä.
Kiilaamisia tapahtuu tilanteessa, kun autoletka (5 - 10 autoa esimerkiksi) etenee suurinpiirtein rajoituksen mukaan ja takaa joku lähtee ohittelemaan ja tuikkimaan niin, että kulmat melkein kolisee, kun palaavat omalle kaistalle vastaantulijoiden tieltä. Sitten seuraavassa risteyksessä 10 km päästä odottavat, kun letka pääsee sinne asti. Mikä hyöty?
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
korjailija
Viestit: 5516
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Edelleen on niin että tiellä liikkuu paljon kuskeja joiden pitää noudattaa jotain aikataulua eikä siinä hyödytä mitään jos herään aamulla aikaisemmin, eikä ainakaan joka paikkaan voi mennä etuajassa.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Ajomies
Viestit: 28018
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Mikäli ne turvavälit olisi sellaisia kuin pykälien mukaan pitäisi olla, niin ei yksi "kiilari" vielä hirveitä jonossa saa aikaiseksi. Ja tuo hitaamman ohittaminen "järjestyksessä" aiheuttaa välillä erikoisia tilanteita. Jos siellä on sen hitaasti kulkevan takana isompi ajoneuvo, niin sillä ei ihan yhtä pieneen väliin voi lähteä ohittamaan kuin henkilöautolla, ja tässä sitten tulee tilanne kun jollakin onkin kiireempi ja lähtee ohittamaan sitä jonoa, jolloin se ohituspaikkaa kärkkyvä raskasajoneuvo joutuu "väkisin" keskeyttämään ohitusaikeet kun peilissä näkyy ohi tuleva kiireisempi autoilija. Ja sitten voikin taas mennä pitkä tovi ennen kuin sille isolle se kunnon ohituspaikka tulee. Ja lopulta tuohon "väsynyt" kuljettaja lopulta tekee sen riskiohituksen jolla pääsee heti iltapäivälehtien sivuille. Eikä sen "ryömivän" edellä menijän pyrstökään tarvitse mennä nuolemaan pienen etäisyyden jättämällä on helpompi tarkkailla tilannetta. Tosin siinä saa "ahteriinsa" toisen "nuuskijan", jne. Nämä vain osoittaa ettei meillä liikenteessä ihan kaikki vielä toimi niin että ei joku asia ärsyttäisi, tai että kaikki menisi sujuvasti.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

korjailija kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 3:47 pm Edelleen on niin että tiellä liikkuu paljon kuskeja joiden pitää noudattaa jotain aikataulua eikä siinä hyödytä mitään jos herään aamulla aikaisemmin, eikä ainakaan joka paikkaan voi mennä etuajassa.
Jos tuon aikataulun toteutuminen on vaikeaa tai mahdotonta muun liikenteen mukana, on syy vain ja ainoastaan aikataulun laatijassa.
Hänelle siis sakkoja.
EKo
Viestit: 4494
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja EKo »

Ajomies kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 3:58 pm Mikäli ne turvavälit olisi sellaisia kuin pykälien mukaan pitäisi olla, niin ei yksi "kiilari" vielä hirveitä jonossa saa aikaiseksi.
Paitsi, kun ohittaja lähtee liian pahassa paikassa ohi ja täytyy palata liian aikaisin omalle kaistalle.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
EKo
Viestit: 4494
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja EKo »

PuuhaPate kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 4:01 pm
korjailija kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 3:47 pm Edelleen on niin että tiellä liikkuu paljon kuskeja joiden pitää noudattaa jotain aikataulua eikä siinä hyödytä mitään jos herään aamulla aikaisemmin, eikä ainakaan joka paikkaan voi mennä etuajassa.
Jos tuon aikataulun toteutuminen on vaikeaa tai mahdotonta muun liikenteen mukana, on syy vain ja ainoastaan aikataulun laatijassa.
Hänelle siis sakkoja.
Juuri niin. Itselläkin ollut kollegoita, jotka venyttävät lähtöä, vaikka tietävät, että palaveri alkaa toisella paikkakunnalla. Sitten ajetaan kuin hullu.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
mauri
Viestit: 6624
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mauri »

Broadspeed kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 1:08 pm No jaa, tuossa kellotellut noita töihinajo-aikoja. viikonloppuna 25min suuntaansa, viikolla 45min pahimmillaan. Tekee vuodessa 5-vrk autossa istumista extraa.
Noin se on, jos itse voi vaikuttaa töihin meno ja töistä lähtemisaikoihinsa niin kyllä siinä voi vaikka puolittaa autossa istumisaikansa, mitä sillä "säästyneellä" ajalla sitten tekee onkin toinen asia. Olettaisin myöskin että auto ja hermot rasittuu vähemmän kun ei ruuhkassa tarvitse ajaa.
Itsellä oli liukuva työaika (7 - 9 aamu-, 15 - 17 iltaliukuma). Oli paljon mukavampaa mennä töihin seitsemäksi ja iltapäivä kolmelta kotiin, lisäksi sai työpaikan sijainnista johtuen, ajaa aina ruuhkaa vastaan. Bonuksena vielä tuo "kesäaikahihhuleiden" kovasti mainostama valoisa iltapäivän vapaa-aika!
Myöskin töiden suunnittelulla pystyi helpottamaan kulkemisia, esimerkisi aamupäivä toimistolla ja sitten iltapäivällä työmaakäynnit siten että viimeinen oli lähinnä kotiosoitetta. En edes viitsinyt näistä työmaamatkoista km-korvauksia laskuttaa, kun ne pystyi normaaleihin koti - toimistomatkoihin yhdistämään.
Näillä järjestelyillä pääsi helposti alle 20 minuutin ajoaikaan suuntaansa kun ruuhkassa meni helposti tuplaten tai enemmänkin jos kehäteillä tai kaupungissa oli jotain härdeliä.
jiipee
Viestit: 10654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Maurilla on ollut järkevä ajojen suunnittelu käytössä. Varsinkin pääkaupunkiseudulla pienellä ajoaikaoptiminnilla säästää matka-ajassa usein huomattavasti.

Aikonaan kun tein 90-luvulla paljon keikkahommia, niin kauemmas suuntautuvilla, useamman päivän reissuilla yhdistin aina saman kierroksen asiakkaiden matkat sillä tapaa, että kokonaiskulut jaettiin tasan kaikkien samalla kertaa käytyjen kesken. Tämä sopi kaikille osapuolille, eikä siinä olisi ollutkaan mitään järkeä, että olisi laskutettu ajoa puoli Suomea jokaiselta erikseen. Mikäpä siinä, Recaron jakkarassa oli hyvä istua ja antaa virkun Sierran viedä. Lähes kaikki näistä silloin kierretyistä ovat edelleen asiakkaita.

Edit: kokonaiskilometrit --> kokonaiskulut.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
sja
Viestit: 1692
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 9:09 am
Paikkakunta: KVS
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sja »

EKo kirjoitti: Ma Marras 18, 2019 2:28 pm Jotakuinkin noin. Miksi kukaan ei ole huolissaan niistä, jotka ohittelevat, kiilaavat ja ajavat lujaa vain ollakseen työmaalla 3 minuuttia aikaisemmin? Itselle tulee ensimmäisenä mieleen, että herää aamulla sen 3 minuuttia aikaisemmin. Vai onko se liian helppo tai tylsä vaihtoehto?
No tästä "herää pahvi aiemmin niin ei tule kiire"-neuvosta joskus aiemminkin todennut et ei tuo paljoa auta jos lähdön hetkellä teiniosasto alkaa vielä kerran vänkäämään vaatteiden, hiustenlaiton tmv kanssa. Taasen ollaan pikku kiireessä lähdössä liikenteeseen vaikka itse oiskin ollut ajoissa hereillä. Eli homman pointti on se että arki ei monillakaan pyöri pelkästään sen oman napanöyhtän ympärillä vaan liikkumisen aikatauluihin voi vaikuttaa useampikin muuttuja.

Omalta kohdaltani hyvinkin normitilanne on esim se että työ loppuu klo 16 ja harrastus alkaa klo 17, siihen reilu puoli tuntia työmatkaa, kotona kamppeiden vaihto ja nopea välipala jolloin ollaan aika lailla taas minuttien varassa kerkeekö ajoissa paikasta A paikkaan C pisteen B kautta. Aina ei vaan ole mahdollista varata ekstra-puolituntista liikenteeseen, jotta matkaa voisi tehdä letkanvetäjän valtsemaan tahtiin.

Sitten vielä tosielämän liikennehavainto viime viikonlopulta: sattui pyhäaamuna satamaan paikka paikoin sakeahkosti lunta, mikä tietenkin sekoitti osan kanssakulkijoiden kupoleista totaalisesti. Liikenteen nopeus seilasi valtatiellä suunnilleen 40-70 km/h:n välillä, pohjat tekaisi eräs mummeli joka ei uskaltanut ajaa yli 20:iä :oops: Oli kyllä pakko lopulta vetää ohi, varmaan tuosta(kin) tienasin sitten liikenteen kiilaajakuspiä-leiman :shock:
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Ahaa!!! Siis teinien viivyttelyn ja itse valittujen työn ja harrastusten tiiviin aikataulun vuoksi
mummojen pitäisi ajaa suorituskykynsä äärirajoilla.
Tai pysyä pois itse aiheutettujen kiireiden riivaamien kulkijoiden jaloista.
Sinä olet itse se aikataulusi suunnittelija, jos sitä suunnittelemaasi aikataulua
ei voi toteuttaa muun liikenteen vuoksi, on syy vain ja ainoastaan sinussa.
Joten sinulle aikataulunsuunnittelijana kuuluisi määrätä sakot. 8)
Talumees
Viestit: 6352
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Talumees »

PuuhaPate kirjoitti: Ti Marras 19, 2019 3:52 pm Ahaa!!! Siis teinien viivyttelyn ja itse valittujen työn ja harrastusten tiiviin aikataulun vuoksi
mummojen pitäisi ajaa suorituskykynsä äärirajoilla.
Tai pysyä pois itse aiheutettujen kiireiden riivaamien kulkijoiden jaloista.
Sinä olet itse se aikataulusi suunnittelija, jos sitä suunnittelemaasi aikataulua
ei voi toteuttaa muun liikenteen vuoksi, on syy vain ja ainoastaan sinussa.
Joten sinulle aikataulunsuunnittelijana kuuluisi määrätä sakot. 8)
Olet asian ytimessä! :wink:
EKo
Viestit: 4494
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja EKo »

En ole väittänytkään, että kolme minuuttia aikaisemmin herääminen auttaa aina ja kaikkeen. Usein auttaa.

Itsellänikin on kaksi tyttöä, joten vaate- sun muu rumba on tuttua. Siihenkin auttaa, kun kerran lähtee silloin kun sovittu ja jättää jälkikasvun hyperventiloimaan kotiin. Seuraavalla kerralla yllättäen ovat ajoissa :lol:
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Talumees kirjoitti: Ti Marras 19, 2019 3:54 pm
PuuhaPate kirjoitti: Ti Marras 19, 2019 3:52 pm Ahaa!!! Siis teinien viivyttelyn ja itse valittujen työn ja harrastusten tiiviin aikataulun vuoksi
mummojen pitäisi ajaa suorituskykynsä äärirajoilla.
Tai pysyä pois itse aiheutettujen kiireiden riivaamien kulkijoiden jaloista.
Sinä olet itse se aikataulusi suunnittelija, jos sitä suunnittelemaasi aikataulua
ei voi toteuttaa muun liikenteen vuoksi, on syy vain ja ainoastaan sinussa.
Joten sinulle aikataulunsuunnittelijana kuuluisi määrätä sakot. 8)
Olet asian ytimessä! :wink:
Olisko vika lastenkasvatuksessa?
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
meijerikkö
Viestit: 1127
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 8:56 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja meijerikkö »

Vanhan sanonnan mukaan harrastukset on väärät, jos ei kaikki rahat mene.
sja:n mielestä harrastukset määrää myös tahdin liikenteessä. Hassua.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], rautakasa ja 38 vierailijaa