Havaintoja nyky liikenteestä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Tieliikennelain 18 §
Tien eri osien käyttö kertoo:
Ajoneuvolla saa tilapäisesti ajaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jos erityiset olosuhteet sitä vaativat eikä siitä ei aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa.

Joten eiköhän hitaallaa työkoneella ole ihan laillista ja suotavaa ajaa pientareella.
Työkone tien päällä cruisailemassahan on aika tilapäinen ilmiö.
Erkkola-invamopo on hauska. Sen huippunopeus on jotain 30 ja käytännöllinen ajonopeus 25.
Sillä ei saa ajaa pyörätiellä, onhan se kuulemma mopo vaikka rek.otteessa lukee "invapyörä".
Mopolla saa ajaa taajama-alueella kuten autolla tai motskarilla, eli keskellä ajoradanosaa (keskellä kaistaa).
60-alueella näkee taustapeilistä kaikenlaisia sormimerkkejä. Äänimerkkejäkin voi joskus havaita.
Uusi tieliikennelaki toi myös kypäräpakon tuohon hirmumenijään. :lol:
P.S. ostetaan päheitä ja halpoja avomallin mopokypäriä kaksi kpl.
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja zukka »

Lähinnä siksi kysyin kun bobcat olisi tuo hitain työkone,työpaikan trukki on tuo nopeampi työkone ja david brown on hidas traktori.
Täytyy joku päivä lähteä huvikseen bobcatilla kauppaan,eihän tosta tien kautta tule kun ehkä 4km joista puolet 80km/h rajoituksella :D pellon poikki oikaisemalla matka on puolet lyhyempi eikä 80 alueella tarvisi ajaa.

Näillä kaikilla siis saa yhtälailla ajaa tiellä? Samoissa paikoissa kunhan ei paino tai korkeus rajoitukset tule vastaan?
Avatar
Aakku
Viestit: 8252
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

zukka kirjoitti: To Heinä 02, 2020 8:52 am Täytyy joku päivä lähteä huvikseen bobcatilla kauppaan,eihän tosta tien kautta tule kun ehkä 4km joista puolet 80km/h rajoituksella :D
Tuolla teolla tuskin vielä ylittää uutiskynnystä.

Hangosta Kuusamoon
https://yle.fi/uutiset/3-6157566
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja zukka »

Aakku kirjoitti: To Heinä 02, 2020 9:24 am
zukka kirjoitti: To Heinä 02, 2020 8:52 am Täytyy joku päivä lähteä huvikseen bobcatilla kauppaan,eihän tosta tien kautta tule kun ehkä 4km joista puolet 80km/h rajoituksella :D
Tuolla teolla tuskin vielä ylittää uutiskynnystä.

Hangosta Kuusamoon
https://yle.fi/uutiset/3-6157566
Ei ole tarkoituskaan.
Nuorempana päästiin paikallisuutisiin radiossa kun reilu 50 mopoa ajettiin letkassa keskellä kaistaa sitä vauhtia mitä hitain jaksoi kulkea. Rajoitus oli 60km/h.
jiipee
Viestit: 10654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jiipee »

zukka kirjoitti: To Heinä 02, 2020 8:52 am Täytyy joku päivä lähteä huvikseen bobcatilla kauppaan,eihän tosta tien kautta tule kun ehkä 4km joista puolet 80km/h rajoituksella :D pellon poikki oikaisemalla matka on puolet lyhyempi eikä 80 alueella tarvisi ajaa.

Näillä kaikilla siis saa yhtälailla ajaa tiellä? Samoissa paikoissa kunhan ei paino tai korkeus rajoitukset tule vastaan?
Jos ajat polttoöljyllä, niin älä laita ainakaan kaljalaatikkoa kauhaan :wink: Pääsääntöisesti polttoöljyllä käyvällä työkoneella ei saa kuljettaa mitään muuta kuin koneen omia poltto- ja voiteluaineita.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja zukka »

jiipee kirjoitti: To Heinä 02, 2020 10:32 am
zukka kirjoitti: To Heinä 02, 2020 8:52 am Täytyy joku päivä lähteä huvikseen bobcatilla kauppaan,eihän tosta tien kautta tule kun ehkä 4km joista puolet 80km/h rajoituksella :D pellon poikki oikaisemalla matka on puolet lyhyempi eikä 80 alueella tarvisi ajaa.

Näillä kaikilla siis saa yhtälailla ajaa tiellä? Samoissa paikoissa kunhan ei paino tai korkeus rajoitukset tule vastaan?
Jos ajat polttoöljyllä, niin älä laita ainakaan kaljalaatikkoa kauhaan :wink: Pääsääntöisesti polttoöljyllä käyvällä työkoneella ei saa kuljettaa mitään muuta kuin koneen omia poltto- ja voiteluaineita.
Dieseliä on kaikkien tankeissa.
Pitäisi kaivurissa alkaa käyttämään pöötä,mutta täytyisi sitten joku/jotkut pytyt pyhittää sitten siihen käyttöön ettei mene sekaisin diesel pyttyjen kanssa.
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Tällä pääsi uutisiin
https://yle.fi/uutiset/3-6157566
Hups, sehän jo olikin täällä. :oops:
Avatar
toyopet
Viestit: 3242
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja toyopet »

zukka kirjoitti: Ke Heinä 01, 2020 11:48 pm

Onko toyopetillä linkkiä vaniin?
https://m.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van/11412949
It has three speed: here, there and gone...
Gilbarco
Viestit: 248
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 9:01 pm
Paikkakunta: Varsinais-Häme
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gilbarco »

Nyt sitten selvisi tuokin, eli oikominen mutkissa. Sehän on sallittua 18 pykälän mukaan😎.
No siitähän on keskiviivat ja muut merkinnät yleensä kuluneet pois.
pyörällä päästään
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/da28 ... 649ef6b30b

Ja jos tämmöinen saadaan kiinni,niin minkälaisen selityksen se mahtais antaa....?
Joskus aikoinaan,palasin töistä kotiin,tuossa kylätiellä oli pari autoa ojassa,olisko kilometri ollut väliä ja kumpikin selitti että,oli tullut harmaa volkswagen golf vataan ja oli törmäyksen välttämiseksi,ajettava ojaan......
aarne
Viestit: 1839
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja aarne »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Pe Elo 28, 2020 7:53 pm https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/da28 ... 649ef6b30b

Ja jos tämmöinen saadaan kiinni,niin minkälaisen selityksen se mahtais antaa....?
Joskus aikoinaan,palasin töistä kotiin,tuossa kylätiellä oli pari autoa ojassa,olisko kilometri ollut väliä ja kumpikin selitti että,oli tullut harmaa volkswagen golf vataan ja oli törmäyksen välttämiseksi,ajettava ojaan......
Nyt vois Dennis Palsternakka näyttää kyntensä ja tehdä jotain hyödyllistä liikenteessä kun tuommosen törttöilijän etsii tuomiolle.
meijerikkö
Viestit: 1127
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 8:56 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja meijerikkö »

Kuukausi sitten p-aineiden veroa nostettiin. Oli kauhea parku pääuutisia
myöden, kuinka kuljetusliikkeet menevät konkurssiin ja kaikki hinnat
nousevat. Nyt mittarihinnat ovat palautuneet korostusta edeltäneeseen
aikaan. Kukaan ei sano mitään. Kuljetusliikkeiden omistajat eivät kerro
iltapäivälehdessä kuinka nyt menee hyvin ja rahtihintoja lasketaan reilusti.
P-ainevero nousi - hinnat nousi^, p-aineen hinta laski - hinnat ei laskeneet.
Ajomies
Viestit: 28018
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

No se iskee kyllä siinä vaiheessa kun öljyn markkinahinta lähtee nousuun!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
imppu
Viestit: 8699
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja imppu »

Kaipola loppuu ja osasyy oli kuulemma just tuo polttoaineveron nosto.
Kummastelen että noinko äkkiä kuletusvirmat saa siirrettyä asiakkaalle hinnan korotukset.

Eppäilen.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja zukka »

Ei saa heti,mutta olihan tuo korotus päätetty jo reilusti aiemmin.
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Kaipola laitettiin kiinni koska rahamiesten piiripienipyörii-kerho sopi keskenään näyttävänsä hallitukselle, että tehtaat Suomessa suljetaan hallituksen toimien johdosta.
Kuten jo aiemmin uhkailtiin.
StoraEnso tehnee saman tempun.
Kaipolan sulkeminen on halpa ja kenties kannattava homma omistajalleen.
Tehtaan tulos on ollut pienehkö. Sulkemisen jälkeen siellä valmistettu paperi korvattaneen UPMn Saksan tehtaan tuotannolla, joten tehtaan kapasiteetin nosto lisää tulosta.
Storalla varmaan sama strategia.
Hallitus joutuu nöyrtymään tämän "kiristyksen" edessä ja antamaan suuryrityksille jotain helpotuksia.
Ja kapineteissa juhlitaan.
Mutta saako Suomi EUlta sapiskaa, kun paperinkierrätyksen taso laskee entisestään Suomessa?
Suomessa käytetään jotain 5% kierrätyskuitua paperin tekemiseen. Keski-Euroopassa 50%.
Suomen neitseellisestä paperista menee ulkomaille 90%. Keski-Euroopassa on ylituotantoa kierrätyspaperista. Nyt UPM alkaa tuomaan sitä Suomeen ja täällä se sitten joutunee poltettavaksi uusiokäytön jälkeen.
UPM myy Kaipolan siistaus- ja muut paperikoneet Simpapveen ja taas tulee rahaa.
Polttoainevero isolta osaltaan pelkkä tekosyy tehtaan sulkemiseen.
meijerikkö
Viestit: 1127
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 8:56 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja meijerikkö »

Voihan olla uupeeämmän herroilla tuoreessa muistissa
viimeisimmät tukilakot viimevuodelta. Taisipa joku mainita,
että niinkauan on hyvä lakkoilla kun tehtaita on olemassa.
Tai sitten on sisäpiirin tietoa hallituksen toimista työnantajia
kohtaan. Ei noin pieni p-aineen hintaheilaus tehdasta kaada.
Ajomies
Viestit: 28018
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Ja tuskin vaikuttaa siihen herraportaaseen ainakaan irtisanomisten muodossa. Jos sitten harvennetaankin siellä päässä niin kultaisella käden puritelulla sekin hoituu!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Eiköhän Kaipolan tapaus ennemminkin ole tulosta Vihreän Liiton parin vuoden takaisesta tavoiteohjelmasta, että metsänhakkuut vähennetään vuoden 2014 tasoon, eli vähennystä olisi 10-15 milj. kuutiometriä 65 miljoonaan kuutiometriin. Vasemmistoliiton Li Andersson komppaa tätä tomerasti. Eli Kimmo Sasin ilkkuminen triggeröikin pahasti muutamaa poliitikkoa, vaikka kun otetaan oikeasti "sana orren päältä" , niin Vihreät tuota tavoitetta todellakn ovat aikanaan oppositiossa, nyt hallituksessa, ajaneet, miten muuten sitten hakkuut olisi pitänyt vähentää, pyörittää paperikoneita ilman rainaa ?

Kimmo Sasi ilkkuu, että UPM:n tehtaan sulkeminen ”edistää hallituksen ilmastotavoitteita” – Li Andersson: ”Onko sinusta tosiaan asiallista?”

https://www.vihreat.fi/hiilta-pois-ilma ... stamiseksi

Toisaalta, vanhan Kaipolan tehtaan saisi ostaa täysin kuoletettuna halvalla, ja jos tehdas siis oli todella kannattava, ei pitäisi paikallisille olla ongelma perustaa osakeyhtiö tai osuuskunta tahi vaikka säätiö jatkamaan Kaipolan huippuvoittoisaa toimintaa.

Yli miljardin euron ammattiliitojen sijoitusvarallisuus voitaisiin kotiuttaa Caymansaarilta ja sijoittaa kotimaiseen puunjalostustehtaaseen. Työantajaliitoilla ei olisikaan koko pottia, voin noin 300 miljoonaa.

-SS-
insinööri
Viestit: 916
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 11:23 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinööri »

imppu kirjoitti: Ma Elo 31, 2020 10:33 am Kaipola loppuu ja osasyy oli kuulemma just tuo polttoaineveron nosto.
Kummastelen että noinko äkkiä kuletusvirmat saa siirrettyä asiakkaalle hinnan korotukset.

Eppäilen.
Eppäile pois, jos et näe nenääs pitemälle.

Se on tai ainakin tulee olemaan yksi lisäkustannus.
Vastaavaa lisäkustannusta ei ole tiedossa vaihtoehtoisissa tuotantomaissa.
Polttoaineen hinnassa ei verrata Suomen tämänpäiväistä hintaa Suomen viimevuotiseen hintaan,
vaan tulevaisuuden hintaa Suomessa verrattuna vaihtoehtoisten tuotantomaiden hintoihin tulevaisuudessa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Hepe, Mika 82 ja 43 vierailijaa