Havaintoja nyky liikenteestä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Varvikello
Viestit: 1821
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Aikoinaan työmatkalla alkoi kiinnostaa että pääsenkö vihreään aaltoon vaikkei moista kaupungissa tunnettu. Yksisuuntaiselle kolmikaistaiselle käännyttyä otin keskikaistan. Ekoista valoista kun lähdettiin niin neljät seuraavat pääsi vihreillä läpi kun sovitti nopeuden johonkin vajaaseen neljäänkymppiin mittarin mukaan. Kanssakulkijat kiihdytteli ja jarrutteli kaikissa valoissa, minä vasta viidensissä.
Tänne kun rakennettiin pari ympyrää keskustaan niin mietin että kuinkahan käy, osa paikallisista ei oo varmaan koskaan moisessa ajanut ja ikääkin on jo hyvinkin eläkevuosilla. Ei kerinneet ympyrät valmistumaan, oli vielä kiveyksen tekoa ja sensellaista siinä keskellä niin joku kaunis aamu se tapahtui... Joku pysähtyi ajoradalle kesken ympyrän kierron ja alkoi jututtaa työnjohtajaa tai vastaavaa valkokypärää siinä. Olis kiva tietää et kysyikö valmistumisen aikataulua vai kenties ohjeita ympyrässä ajamiseen.
Vexi
Viestit: 796
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:32 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Vexi »

Mitkähän mahtavat olla hidastetöyssyn vuotuiset hiilidioksidipäästöt jos sen yli kulkee vaikkapa keskimäärin 2000 autoa vuorokaudessa? Ja montako töyssyä on Suomessa/Maailmassa?
Allekirjoituspaikka myynnissä 5,99€/kk (ei määräaikaisuutta)
korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Vexi kirjoitti: To Loka 29, 2020 7:07 pm Mitkähän mahtavat olla hidastetöyssyn vuotuiset hiilidioksidipäästöt jos sen yli kulkee vaikkapa keskimäärin 2000 autoa vuorokaudessa? Ja montako töyssyä on Suomessa/Maailmassa?
Sen mitä olen paikallista lehteä lukenut niin sanoisin ettei niitä taida olla vielä tarpeeksi kun niitä joka paikkaan tunnutaan suunnittelevan lisää :evil:
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Avatar
Matsikka
Viestit: 16218
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

korjailija kirjoitti: To Loka 29, 2020 7:11 pm
Vexi kirjoitti: To Loka 29, 2020 7:07 pm Mitkähän mahtavat olla hidastetöyssyn vuotuiset hiilidioksidipäästöt jos sen yli kulkee vaikkapa keskimäärin 2000 autoa vuorokaudessa? Ja montako töyssyä on Suomessa/Maailmassa?
Sen mitä olen paikallista lehteä lukenut niin sanoisin ettei niitä taida olla vielä tarpeeksi kun niitä joka paikkaan tunnutaan suunnittelevan lisää :evil:
Meirän kirkonkylästä otettiin töyssyt pois kesällä. Hidastavia kaarisiltojakin loivennettiin jotta pääsöö pitkäperäisillä linja-autoilla liikkumahan.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Ajomies
Viestit: 28090
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Vielä 70 - luvulla monissa "kylissä" rakennettiin tiet ja kadut leveiksi ja sujuva liikenne ajatuksena, mutta sitten 90 - luvulta alkaen onkin sitten menty koko ajan vaan hankalammaksi, on töyssyjä, ahtaita ympyröitä ,leveälle tielle tehtyjä korokkeita ym. Ympyrät kyllä on monissa paikoissa toimivia, kun ovat tarpeeksi isoja, mutta ne ämpärin pohjan kokoiset, tuntuu enempi sellaiselta haitan teolta. Ja niissäkin mennään sen röyhkeimmän ehdoilla joka ajaa siihen ympyrään sillä vähintään +10 km/h päälle rajoituksen. Lisäksi nyt moniin paikkoihin on ilmestynyt niitä 30 km/h rajoituksia. Sinänsä ensin perusteltiin töyssyjä nopeuden pudottamisilla, ja nyt kun on ne töyssyt, pudotetaan nopeusrajoituksia. Kuitenkin taas jauhataan niistä päästöistä, eikä nuo em. jutut ainakaan niitä vähennä. Vielä näkee sen paluun sinne autojen alkuhistoriaan, että auton edessä kävelee punaista lippua ja pimeän aikaan punaista tuikkua heiluttava "etuhenkilö"? :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Jäärä
Viestit: 3762
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

Vexi kirjoitti: To Loka 29, 2020 7:07 pm Mitkähän mahtavat olla hidastetöyssyn vuotuiset hiilidioksidipäästöt jos sen yli kulkee vaikkapa keskimäärin 2000 autoa vuorokaudessa? Ja montako töyssyä on Suomessa/Maailmassa?
Hidastetöyssynhän voi aina korvata kiinteällä peltipoliisilla molempiin ajosuuntiin. Molemmilla tavoilla ajonopeus pysyy aisoissa. Nykytekniikalla peltipoliisi tulee varmaan halvemmaksi ja vielä tienaa hintaansa.
Kyllä se siitä.
SamiT
Viestit: 6788
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Hidastetöyssyn lähellä on rakennuksetkin kovilla jos hiukankin liikkuva maaperä. Melkoinen värähtely käy lähimmissä rakennuksissa kun täydessä lastissa olevat rekat menevät hitaasti hidastetöyssyjen yli.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

SamiT kirjoitti: To Loka 29, 2020 11:00 pm Hidastetöyssyn lähellä on rakennuksetkin kovilla jos hiukankin liikkuva maaperä. Melkoinen värähtely käy lähimmissä rakennuksissa kun täydessä lastissa olevat rekat menevät hitaasti hidastetöyssyjen yli.
Salossa kävi näin. Omakotiasukkaat halusivat hidastetöyssyt, kun ajonopeudet oli kovat. Kunnon hidasteet tulivat, mutta raskas liikenne ajoi edelleen reippaasti. Hidasteiden kohdalla astiakaapit alkoivat helistä ja hidasteet mataloitettiin sellaisiksi symbolisiksi.
Kuusjoella tehtiin myös kunnon hidastetöyssy. Nuoriso oli innoissaan kokeillen minkälaista ilmalentoa siitä autolla saa.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
ylioyja
Viestit: 7659
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

Civicin kellon valo ei toiminut.
Juuri kortin saanut ajoi reippaasti hidasteen yli.
Kellon valo toimi monta vuotta. 🙂
-SS-
Viestit: 15637
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Hidastetöyssyt olisi poistettava. Jalankulkijoiden harjoittama liikenteen estäminen olisi ohjattava alikulkuihin tai ylikulkuihin, esimerkiksi aidoilla. Kävelijällä ei ole kiire, kävelijä kävelköön vähän pitemmän matkan, kun kerran on kävelylle lähtenyt. Miksi autoilija yleensäkään autoilisi kohteeseensa, jollei hänellä olisi tarve päästä nopeammin perille, ja jollei hänellä olisi tärkeämpää asiaa hoidettavanaan ? Varsinkin Salossa jalankulkijat haittaavat sujuvaa kaupungin läpiajoa, aikanaan Vain Turuntiellä oli valot, sitten tulivat valot Helsingintien puolelle, mutta kaupungin läpi vyöryvää raskasta liikennettä kunnioitettiin eikä menty sinne sekaan, vaan käveltiin jopa melko pitkä matka sinne valoihin ylipääsyä odottamaan.

Mariankadun ja Helsingin/Turuntien sillan alta pääsee joenrantaa pitkin ali, Vilhonkatu on jo lähes kokonaan varastettu autoilijoilta ja tehty pyörätieksi melkein koko leveydeltään, sen luulisi riittävän. Töyssy Vilhonkadun yli kulkevalle kadun osalle, varsinkin torin kohdalla, on harmillinen, pyöräilijöille sen sijaan olisi tehtävä töyssyt ja sikaanitolpat, että eivät yllättäen ajaisi sieltä holtittomasti eteen.

-SS-
-SS-
Viestit: 15637
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Ajomies kirjoitti: To Loka 29, 2020 9:26 pm Vielä 70 - luvulla monissa "kylissä" rakennettiin tiet ja kadut leveiksi ja sujuva liikenne ajatuksena, mutta sitten 90 - luvulta alkaen onkin sitten menty koko ajan vaan hankalammaksi, on töyssyjä, ahtaita ympyröitä ,leveälle tielle tehtyjä korokkeita ym. Ympyrät kyllä on monissa paikoissa toimivia, kun ovat tarpeeksi isoja, mutta ne ämpärin pohjan kokoiset, tuntuu enempi sellaiselta haitan teolta. Ja niissäkin mennään sen röyhkeimmän ehdoilla joka ajaa siihen ympyrään sillä vähintään +10 km/h päälle rajoituksen. Lisäksi nyt moniin paikkoihin on ilmestynyt niitä 30 km/h rajoituksia. Sinänsä ensin perusteltiin töyssyjä nopeuden pudottamisilla, ja nyt kun on ne töyssyt, pudotetaan nopeusrajoituksia. Kuitenkin taas jauhataan niistä päästöistä, eikä nuo em. jutut ainakaan niitä vähennä. Vielä näkee sen paluun sinne autojen alkuhistoriaan, että auton edessä kävelee punaista lippua ja pimeän aikaan punaista tuikkua heiluttava "etuhenkilö"? :)
Saksassa on kokonaan autoliikenteeltä pois rajattuja pikkukaupunkien keskustoja, asfaltoidut kaksikaistaiset tiet vaihtavat nopeusrajoitusta muutaman kilometrin välein, taajamanopeuteen, hyvin yleistä on siellä. Se ei todellakaan toimi, haittaa rentoa autoilua ja kuluttaa jarrua ja kaasupoljinta. Meillä on vielä mahdollisuus välttää kyseiset virhesuunnitelmat ja erotella kävelyliikenne pois maanteiltä ja kyläkeskuksista.

Ennen oli paremmin, esimerkiksi Le Mans ajettiin normaalina päivänä liikenteen seassa, huomaatte pyöräilijöiden ja sunnuntaiautoilijoiden aiheuttaman ärsytyksen kuljettajan selostuksessa.

https://youtu.be/IpRFagIbcPE

-SS-
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

-SS- kirjoitti: Pe Loka 30, 2020 11:09 am Hidastetöyssyt olisi poistettava. Jalankulkijoiden harjoittama liikenteen estäminen olisi ohjattava alikulkuihin tai ylikulkuihin, esimerkiksi aidoilla. Kävelijällä ei ole kiire, kävelijä kävelköön vähän pitemmän matkan, kun kerran on kävelylle lähtenyt. Miksi autoilija yleensäkään autoilisi kohteeseensa, jollei hänellä olisi tarve päästä nopeammin perille, ja jollei hänellä olisi tärkeämpää asiaa hoidettavanaan ? Varsinkin Salossa jalankulkijat haittaavat sujuvaa kaupungin läpiajoa, aikanaan Vain Turuntiellä oli valot, sitten tulivat valot Helsingintien puolelle, mutta kaupungin läpi vyöryvää raskasta liikennettä kunnioitettiin eikä menty sinne sekaan, vaan käveltiin jopa melko pitkä matka sinne valoihin ylipääsyä odottamaan.

Mariankadun ja Helsingin/Turuntien sillan alta pääsee joenrantaa pitkin ali, Vilhonkatu on jo lähes kokonaan varastettu autoilijoilta ja tehty pyörätieksi melkein koko leveydeltään, sen luulisi riittävän. Töyssy Vilhonkadun yli kulkevalle kadun osalle, varsinkin torin kohdalla, on harmillinen, pyöräilijöille sen sijaan olisi tehtävä töyssyt ja sikaanitolpat, että eivät yllättäen ajaisi sieltä holtittomasti eteen.

-SS-
Vähän niinkuin Neuvostohenkeä kaipailisit.
Sain ohjeen Viipurissa käydessäni, että jalankulkija maksaa auton vauriot, jos autoon osuu suojatiellä.

Asiasta toiseen. Aika mielenkiintoisia kannanottoja, kun pyöräilijöiden etujärjestö marisee fillarien nopeusrajoituksista ja ohituskielloista. Minusta 20 Km/h on kova vauhti ahtailla väylillä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006704750.html
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-SS-
Viestit: 15637
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Aakku kirjoitti: Pe Loka 30, 2020 11:23 am
Asiasta toiseen. Aika mielenkiintoisia kannanottoja, kun pyöräilijöiden etujärjestö marisee fillarien nopeusrajoituksista ja ohituskielloista. Minusta 20 Km/h on kova vauhti ahtailla väylillä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006704750.html
Tässähän selvästi on kyseessä jalankulkijoiden aiheuttamasta haitasta. Heille lienee parasta laittaa tuohon kohtaan jalankulku kielletty-merkki, ja liikennemerkeissä voidaan käyttää miniminopeusmerkkiä, jotta hitaat polkupyöräilijät saavat vipinää kinttuihinsa. Tällöin ohitustarve vähenee.

Samaa periaatetta on monesti ehdotettu tieliikenteeseenkin, hitaat ajoneuvot ovat merkittävin haitta ja onnettomuusriski, eivät ne, jotka ajavat nopeammin.

Kuva
Kuva: miniminopeusmerkki pyöräilijöille

-SS-
Ajomies
Viestit: 28090
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Se että teillä liikkuu monilla erilaisilla ajoneuvokohtaisilla nopeusrajoituksilla olevia ajoneuvoja on ollut olemassa kauan. Eikä se muutu miksikään vaan se on osana sitä liikennettä ja se pitää hyväksyä ja toimia tilanteen mukaan. Mutta ne reippaat ylinopeudet ovat sitten vaikeita mm. risteyksissä arvioitava asia, kun se nopeasti ajavan vauhtia ei pysty havainnoimaan ja riski onnettomuuteen syntyy sitä kautta. Ja moottoripyöräilijät eivät useinkaan tätä ota huomioon, ja toinen kulkija harhautuu taas kuvittelemaan sen vaikka hitaammin kulkevaksi mopoksi, ja taas on vaara tilanne. Kun on vuosikausia opeteltu ne oikeudet ja ne iskostuu kyllä hyvin ja toimitaan sen mukaan että toiset tietää ne velvollisuutensa, vaikka nyt risteyksissä kolmion tai stoppi merkin takaa tulemisen osalta, niin sitä ei pidetä mitenkään mahdollisena että tämä velvollisuus voi jostain syystä jäädä toteutumatta ja sitten rysähtää. Se 60 - luvulla ollut Taljan iskulause " Ennakoi tuleva tilanne" olisi edelleen käyttökelpoinen juttu. Ja sama on jalankulkijat ja pyöräilijät, kun näitä valistettiin liikkumisessaan mm. "katso ensin vasempaan sitten oikeaan ja vielä kerran vasempaan, ennen kuin lähdetään katua ylittämään" on nykyään niin että suojatielle VOI mennä ja autoilijat väistää! Ja näitä seurauksia sitten vähintään viikoittain saa lueskella otsikoista. Ja nyt tuli mieleen se toinen Taljan hokema, "Yhteispelillä se sujuu" sekin olisi käyttökelpoinen ajatus edelleen.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
aarne
Viestit: 1858
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja aarne »

Ajomies kirjoitti: To Loka 29, 2020 9:26 pm Vielä 70 - luvulla monissa "kylissä" rakennettiin tiet ja kadut leveiksi ja sujuva liikenne ajatuksena, mutta sitten 90 - luvulta alkaen onkin sitten menty koko ajan vaan hankalammaksi, on töyssyjä, ahtaita ympyröitä ,leveälle tielle tehtyjä korokkeita ym. Ympyrät kyllä on monissa paikoissa toimivia, kun ovat tarpeeksi isoja, mutta ne ämpärin pohjan kokoiset, tuntuu enempi sellaiselta haitan teolta. Ja niissäkin mennään sen röyhkeimmän ehdoilla joka ajaa siihen ympyrään sillä vähintään +10 km/h päälle rajoituksen. Lisäksi nyt moniin paikkoihin on ilmestynyt niitä 30 km/h rajoituksia. Sinänsä ensin perusteltiin töyssyjä nopeuden pudottamisilla, ja nyt kun on ne töyssyt, pudotetaan nopeusrajoituksia. Kuitenkin taas jauhataan niistä päästöistä, eikä nuo em. jutut ainakaan niitä vähennä. Vielä näkee sen paluun sinne autojen alkuhistoriaan, että auton edessä kävelee punaista lippua ja pimeän aikaan punaista tuikkua heiluttava "etuhenkilö"? :)
Olen samaa mieltä.
pepe
Viestit: 170
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:27 pm
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pepe »

Ajomies kirjoitti: Pe Loka 30, 2020 3:16 pm Se että teillä liikkuu monilla erilaisilla ajoneuvokohtaisilla nopeusrajoituksilla olevia ajoneuvoja on ollut olemassa kauan. Eikä se muutu miksikään vaan se on osana sitä liikennettä ja se pitää hyväksyä ja toimia tilanteen mukaan. Mutta ne reippaat ylinopeudet ovat sitten vaikeita mm. risteyksissä arvioitava asia, kun se nopeasti ajavan vauhtia ei pysty havainnoimaan ja riski onnettomuuteen syntyy sitä kautta. Ja moottoripyöräilijät eivät useinkaan tätä ota huomioon, ja toinen kulkija harhautuu taas kuvittelemaan sen vaikka hitaammin kulkevaksi mopoksi, ja taas on vaara tilanne. Kun on vuosikausia opeteltu ne oikeudet ja ne iskostuu kyllä hyvin ja toimitaan sen mukaan että toiset tietää ne velvollisuutensa, vaikka nyt risteyksissä kolmion tai stoppi merkin takaa tulemisen osalta, niin sitä ei pidetä mitenkään mahdollisena että tämä velvollisuus voi jostain syystä jäädä toteutumatta ja sitten rysähtää. Se 60 - luvulla ollut Taljan iskulause " Ennakoi tuleva tilanne" olisi edelleen käyttökelpoinen juttu. Ja sama on jalankulkijat ja pyöräilijät, kun näitä valistettiin liikkumisessaan mm. "katso ensin vasempaan sitten oikeaan ja vielä kerran vasempaan, ennen kuin lähdetään katua ylittämään" on nykyään niin että suojatielle VOI mennä ja autoilijat väistää! Ja näitä seurauksia sitten vähintään viikoittain saa lueskella otsikoista. Ja nyt tuli mieleen se toinen Taljan hokema, "Yhteispelillä se sujuu" sekin olisi käyttökelpoinen ajatus edelleen.
Seitkytluvulla armeijan autokoulussa tähdennettiin että kuljettajan pitää ajatella että minulla on lähinnä velvollisuuksia liikenteessä eikä niin että minulla on oikeus siihen ja tähän sillä silloin jossain vaiheessa rytisee. Tuntuu että nyky ihminen pitää kiinni lähinnä oikeuksistaan.
Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja valaut »

pepe kirjoitti: Pe Loka 30, 2020 6:37 pm Seitkytluvulla armeijan autokoulussa tähdennettiin että kuljettajan pitää ajatella että minulla on lähinnä velvollisuuksia liikenteessä eikä niin että minulla on oikeus siihen ja tähän sillä silloin jossain vaiheessa rytisee. Tuntuu että nyky ihminen pitää kiinni lähinnä oikeuksistaan.
Tuo on nykyajan ongelma lähes joka asiassa. On oikeuksia, muttei velvollisuuksia. Kuten sanottua, niin myös liikenteessä.
jussi77
Viestit: 4445
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Kylän keskustassa tänään. Uutta lähikauppaa rakennetaan ja ahdasta on ja katukin sulki välillä. Työmaalta peruutti kuorma-auto ja pysähdyin odottamaan, takana tullut ei vissiin katsellut eteenpäin vaan ajoi ohi siihen kuorma-auton liki odottamaan. Siitä jatkettiin kuorkin mentyä muutama risteys, kunnes erkaannuttiin eikä ainoassakaan käyttänyt vilkkua. Oli se surkea suoritus.
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

No nyt.
”Voi seurata tuntuva sakko” – Poliisi testaa turvavälien valvontaa"

https://www.verkkouutiset.fi/voi-seurat ... valvontaa/
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Avatar
Matsikka
Viestit: 16218
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Aakku kirjoitti: To Marras 05, 2020 2:58 pm No nyt.
”Voi seurata tuntuva sakko” – Poliisi testaa turvavälien valvontaa"

https://www.verkkouutiset.fi/voi-seurat ... valvontaa/
Hyvä kun sais ne pököpäät ruotuhun.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot], Ratty, tono ja 24 vierailijaa