Mää menin tuolloinkii vastavirtaan, oli pienesti nostettu keula, sopi omaan käyttöön. Aina pitää toisin ko muut .jiipee kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 1:01 pmEikös se mäkiauto-villitys ollut joskus 70- tai 80-luvulla? Perää nostamalla tehty mäkiauto menee alamäkeen tasamaallakin. Olikohan se tehty sen vuoksi, kun alamäessä yleensä kulkee kovempaa?Aakku kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 12:31 pmVoi olla sattumaakin.Universal Four kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 12:14 pm Miksi niissä kaikissa näkemissäni näytti auto olevan saksalainen 'premiumimerkki' ja sattumaa tai ei, mutta kaikissa näytti olevan ajo-ominaisuuksia parantava madallettu alusta ja leveät lättyrenkaat?
Minun nuoruudessani niissä ulosajetuissa autoissa ei ollut madallusta, vaan korotettu perä. Useimmissa taisi olla karvanopatkin, sekä teddykarva istuinpäälliset. Renkaat ehkä heikonlaiset.
"...panna alumiinivanteet ja perää vähän nostaa..." https://www.youtube.com/watch?v=JJWcEL-mbgQ
Havaintoja nyky liikenteestä
-
- Viestit: 6380
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
The idea is to die young as late as possible
-
- Viestit: 3769
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kyllä ralliautoissa oli madallettu perä ainakin 60-luvulla. Etenkin tähtiperä-Cortinoissa takapuskuri oli melkoisen alhaalla ja takamoottoriset Rellut olivat takaa melkoisen pihtipolvisen näköisiä, kun perää oli laskettu.Aakku kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 12:31 pmVoi olla sattumaakin.Universal Four kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 12:14 pm Miksi niissä kaikissa näkemissäni näytti auto olevan saksalainen 'premiumimerkki' ja sattumaa tai ei, mutta kaikissa näytti olevan ajo-ominaisuuksia parantava madallettu alusta ja leveät lättyrenkaat?
Minun nuoruudessani niissä ulosajetuissa autoissa ei ollut madallusta, vaan korotettu perä. Useimmissa taisi olla karvanopatkin, sekä teddykarva istuinpäälliset. Renkaat ehkä heikonlaiset.
Kyllä se siitä.
-
- Viestit: 1202
- Liittynyt: To Maalis 20, 2014 6:14 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Mutta itse kysymys:
Miksi juuri noilla premiumilasketuilla laatuvehkeillä on vaikeuksia pysyä tiellä? Vai onko kyse kuskien huonoudesta?
Se, että monesti ne juuri on noita bemuja sun muita linttamersuja, ei mahdu sattuman piiriin. Sen verran yliedustusta näkyy niissä metsälöydöissä.
Ja miksi siellä pöpelikössä ei löydy vanhoja hiaceja ynnä muita ransitteja?
Miksi juuri noilla premiumilasketuilla laatuvehkeillä on vaikeuksia pysyä tiellä? Vai onko kyse kuskien huonoudesta?
Se, että monesti ne juuri on noita bemuja sun muita linttamersuja, ei mahdu sattuman piiriin. Sen verran yliedustusta näkyy niissä metsälöydöissä.
Ja miksi siellä pöpelikössä ei löydy vanhoja hiaceja ynnä muita ransitteja?
Viimeksi muokannut Universal Four, Pe Loka 23, 2020 2:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sattuma on aina valmiina murskaamaan hienoimmatkin suunnitelmat.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
"Kaikki Audikuskit eivät ole kusipäitä...... mutta monella kusipäällä on Audi"Universal Four kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 12:14 pm kyvyttömyys ja automerkki kytkeytyvät ainakin osin yhteen...
Vai....?
Näin kuulin ja näinhän sen täytyy olla.
-
- Viestit: 3588
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Sehän nyt olisi aika hölmöä jo ajatuksena, että pyrkivään ja agressiviseen ajotyyliin mieltynyt yrittäisi toteuttaa mieltymystään patalaiskalla hiacella ym. ransiiteilla. Pitäähän se auto olla sellainen että sillä on moinen edes teoriassa mahdollista. (kuljettajan kyvyt vain ei monestikkaan vastaa päänupin luuloja)Universal Four kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 2:23 pm Mutta itse kysymys:
Miksi juuri noilla premiumilasketuilla laatuvehkeillä on vaikeuksia pysyä tiellä? Vai onko kyse kuskien huonoudesta?
Se, että monesti ne juuri on noita bemuja sun muita linttamersuja, ei mahdu sattuman piiriin. Sen verran yliedustusta näkyy niissä metsälöydöissä.
Ja miksi siellä pöpelikössä ei löydy vanhoja hiaceja ynnä muita ransitteja?
Vähän sama kuin että joku haluaisi ajaa kaksipyöräisellä ”kahtasataa” ja valitsisi peliksi polkupyörän...ei edes teoriassa mahdollisuutta
-
- Viestit: 1202
- Liittynyt: To Maalis 20, 2014 6:14 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
"....hölmöä jo ajatuksena, että pyrkivään ja agressiviseen ajotyyliin mieltynyt...." .,.....ts. tyhmä
Siinä vastaus. Nimittäin ei se ainakaan viisasta ole, että älynsä puutteessa vaarantaa itsensä ja etenkin muut.
Se on sitä luonnonvalintaa.
Siinä vastaus. Nimittäin ei se ainakaan viisasta ole, että älynsä puutteessa vaarantaa itsensä ja etenkin muut.
Se on sitä luonnonvalintaa.
Sattuma on aina valmiina murskaamaan hienoimmatkin suunnitelmat.
-
- Viestit: 22719
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
haisulit ja ransetit on töimiesten tyäkaluja, kukapa tyäkalujaan mettään heittelis...Universal Four kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 2:23 pm ..
Ja miksi siellä pöpelikössä ei löydy vanhoja hiaceja ynnä muita ransitteja?
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 3588
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Enkä minä sitten kyllä missään kohtaa puollustellut noita oman elämänsä ”kankkusia”! Kunhan totesin miksi niistä puskista löytyy tietyn tyyppisiä autojaUniversal Four kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 2:40 pm "....hölmöä jo ajatuksena, että pyrkivään ja agressiviseen ajotyyliin mieltynyt...." .,.....ts. tyhmä
Siinä vastaus. Nimittäin ei se ainakaan viisasta ole, että älynsä puutteessa vaarantaa itsensä ja etenkin muut.
Se on sitä luonnonvalintaa.
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Polkupyörä on yksi niistä harvoista kulkupeleistä jolla ei kukaan ole ajanut sillä niin kovaa kuin pääsee!korsteeni kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 2:36 pmSehän nyt olisi aika hölmöä jo ajatuksena, että pyrkivään ja agressiviseen ajotyyliin mieltynyt yrittäisi toteuttaa mieltymystään patalaiskalla hiacella ym. ransiiteilla. Pitäähän se auto olla sellainen että sillä on moinen edes teoriassa mahdollista. (kuljettajan kyvyt vain ei monestikkaan vastaa päänupin luuloja)Universal Four kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 2:23 pm Mutta itse kysymys:
Miksi juuri noilla premiumilasketuilla laatuvehkeillä on vaikeuksia pysyä tiellä? Vai onko kyse kuskien huonoudesta?
Se, että monesti ne juuri on noita bemuja sun muita linttamersuja, ei mahdu sattuman piiriin. Sen verran yliedustusta näkyy niissä metsälöydöissä.
Ja miksi siellä pöpelikössä ei löydy vanhoja hiaceja ynnä muita ransitteja?
Vähän sama kuin että joku haluaisi ajaa kaksipyöräisellä ”kahtasataa” ja valitsisi peliksi polkupyörän...ei edes teoriassa mahdollisuutta
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1868
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kyllä itse tuli nuoruudessa ulosmitattua omia ajotaitoja niin vanhalla Pololla kuin 99 saabillakin. Ei ollut priimiumia..
Ja toisinaan tuntuu sama meno jatkuvan vanhalla pirkka-audilla (eli volkkarilla) edelleen.
Sinänsä mielestäni eri asia puhua ajotaidoista kuin riskinotosta liikenteessä. Ajotaidot eivät likikään aina korreloi merkin kanssa, riskinotto ehkäpä todennäköisemmin.
Ja toisinaan tuntuu sama meno jatkuvan vanhalla pirkka-audilla (eli volkkarilla) edelleen.
Sinänsä mielestäni eri asia puhua ajotaidoista kuin riskinotosta liikenteessä. Ajotaidot eivät likikään aina korreloi merkin kanssa, riskinotto ehkäpä todennäköisemmin.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Saab 99 oli aikansa Premium ja saabikuskit eivät kauaa edelläajavan takana viihtyneet.aarne kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 4:42 pm Kyllä itse tuli nuoruudessa ulosmitattua omia ajotaitoja niin vanhalla Pololla kuin 99 saabillakin. Ei ollut priimiumia..
Ja toisinaan tuntuu sama meno jatkuvan vanhalla pirkka-audilla (eli volkkarilla) edelleen.
Sinänsä mielestäni eri asia puhua ajotaidoista kuin riskinotosta liikenteessä. Ajotaidot eivät likikään aina korreloi merkin kanssa, riskinotto ehkäpä todennäköisemmin.
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Eihän se kovaa ajaminen ole taidosta kiinni, jos suoraa ajetaan, mutta sitten onkin haasteita kun ajoalusta muuttuu. On, kuoppaa, mutkaa, liukasta, vettä jne. silloin menee fysiikan rajojen ulkopuoliselle alueella ja varmasti jotain "yllättävää" tapahtuu.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 10738
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Jotkut laittoivat bensa-ransettiin metri-taunuksen, consulin tai granadan vee-kutvosia, mutta ne taisi olla enemmän maalikylien kuminpolttajien iltaisin kenkimiä majavanpyydyksiäJammu kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 2:48 pmhaisulit ja ransetit on töimiesten tyäkaluja, kukapa tyäkalujaan mettään heittelis...Universal Four kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 2:23 pm ..
Ja miksi siellä pöpelikössä ei löydy vanhoja hiaceja ynnä muita ransitteja?
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 1868
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Eikä metsään ajaminen ole vauhdista aina kiinni.Ajomies kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 4:53 pm Eihän se kovaa ajaminen ole taidosta kiinni, jos suoraa ajetaan, mutta sitten onkin haasteita kun ajoalusta muuttuu. On, kuoppaa, mutkaa, liukasta, vettä jne. silloin menee fysiikan rajojen ulkopuoliselle alueella ja varmasti jotain "yllättävää" tapahtuu.
Toki todennäköisyys siihen kasvaa kirivällä käyrällä.
-
- Viestit: 1202
- Liittynyt: To Maalis 20, 2014 6:14 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
"Sinänsä mielestäni eri asia puhua ajotaidoista kuin riskinotosta liikenteessä" (lainaus tuolta ylempää)
Minä olen eri mieltä.
Ajotaito nimenomaan on kokonaisuus, jossa kyky ja halu arvioida riskinottotaso on vähintään yhtä tärkeä, kuin joku luisujen hallintataso tai reaktiokyky.
Ajotaitava kuljettaja ei kovin usein edes joudu testaamaan motoristen taitojensa tasoa.
Sillä mittarilla naisetkin keskimäärin pesee meidät miespuoliset ajotaidossa mennen tullen.
Minä olen eri mieltä.
Ajotaito nimenomaan on kokonaisuus, jossa kyky ja halu arvioida riskinottotaso on vähintään yhtä tärkeä, kuin joku luisujen hallintataso tai reaktiokyky.
Ajotaitava kuljettaja ei kovin usein edes joudu testaamaan motoristen taitojensa tasoa.
Sillä mittarilla naisetkin keskimäärin pesee meidät miespuoliset ajotaidossa mennen tullen.
Sattuma on aina valmiina murskaamaan hienoimmatkin suunnitelmat.
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
No vähän sama että se ylivarovaisuuskin aiheuttaa tilanteita, melkein samassa suhteessa kuin se yli kykyjen eteneminenkin. Ja nekun osuu samaan paikkaan, niin sitten tapahtuu.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/88bc ... 72b34c12d3
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/88bc ... 72b34c12d3
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
- Aakku
- Viestit: 8290
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Oletatko, että kyseessä oli ylivarovaisuus?Ajomies kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 6:35 pm No vähän sama että se ylivarovaisuuskin aiheuttaa tilanteita, melkein samassa suhteessa kuin se yli kykyjen eteneminenkin. Ja nekun osuu samaan paikkaan, niin sitten tapahtuu.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/88bc ... 72b34c12d3
"Toinen auto oli toistaiseksi tuntemattomasta syystä ainakin osittain pysähtyneenä kaistoille"
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 7805
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Bemaria tai mersua en ole vielä käyttänyt metsähallituksen puolella,mutta passatilla olisin käynyt kalojen seassa ilman kaidetta noin 10 vuotta sitten. Myös subarun onnistuin pyöräyttämään kaistalla pysyen niin että olin perä menosuuntaan. Vastaavan onnistunut tekemään pajerolla.Universal Four kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 2:23 pm Mutta itse kysymys:
Miksi juuri noilla premiumilasketuilla laatuvehkeillä on vaikeuksia pysyä tiellä? Vai onko kyse kuskien huonoudesta?
Se, että monesti ne juuri on noita bemuja sun muita linttamersuja, ei mahdu sattuman piiriin. Sen verran yliedustusta näkyy niissä metsälöydöissä.
Ja miksi siellä pöpelikössä ei löydy vanhoja hiaceja ynnä muita ransitteja?
Ehkä niitä muitakin olisi enemmän metsässä jos olisivat takavetoisia? Vielä kymmenen vuotta sitten ojista löytyi myös omegaa, volvoa ja sierraa.
Harvemmin autokouluissa sellaisilla opetellaan ajamaan. Ja onhan bmw edelleen usein nuorien keskuudessa suosittu ja silloin ajotaidot eivät ole ehkä parhaimmillaan.
Omakin ensimmäinen auto oli 535 bmw kun kortin sain, nostaahan tuo riskiä ajaa se pöpelikköön verrattuna jos olisi samanhintaisen corollan tai vastaavan ostanut. Myös hauskuuskerroin olisi ollut jossain nollan ja miinus kymmenen välissä.
-
- Viestit: 1868
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tämä se on monesti yksi tärkeimpiä syitä saada tehokas takavetoinen, jos nuorempana vähänkin bensalenkkarin oireita. Hankala selittää sellaiselle jolle auto on pelkästään väline liikkua paikasta toiseen.
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
No en tuossa tapauksessa, mutta laitoin vain tuon linkin tuohon. Anteeksi.Aakku kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 7:03 pmOletatko, että kyseessä oli ylivarovaisuus?Ajomies kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 6:35 pm No vähän sama että se ylivarovaisuuskin aiheuttaa tilanteita, melkein samassa suhteessa kuin se yli kykyjen eteneminenkin. Ja nekun osuu samaan paikkaan, niin sitten tapahtuu.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/88bc ... 72b34c12d3
"Toinen auto oli toistaiseksi tuntemattomasta syystä ainakin osittain pysähtyneenä kaistoille"
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa