Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Aprikoitselija kirjoitti: ↑La Huhti 17, 2021 12:30 pm
Käsityökalujen erijännitteisiä akkuja olen ehostuttanut firmassa, joka vaihtaa akunkuoriin sisukset. Kohtuullinen hinta ja pieni lisä akkujen kapasiteettiin on ollut vallitseva trendi.
Mikä firma noita tekee? Itsellä on Milwaukeen 28V akkuja vino pino mykkinä ja koneet käyttämättöminä jo vuosia. Akkukäsisirkkeliä tässä alkanut erityisesti kaipaamaan mutta olisihan se mukava saada saman sarjan akkuporakone ja akkupuukkosahakin vielä toimintaan. Käsivalokin on sarjassa. Maksoi tonnin K-raudassa reilu 10 vuotta sitten.
jiipee kirjoitti: ↑La Huhti 17, 2021 3:52 pm
Helkama SE10:n akkutelineen pohjassa on neljä napaa: kaksi isoa ja kaksi pientä. Paksut on varmaankin energian siirtämiseen, mutta mikä mahtaa niiden kahden pienemmän merkitys olla? Ei viitsi ehjää akkua alkaa uteliaisuuttaan avaamaan.
Ehkä arvasitkin, niin dataväylähän se on. Voit puhelimella lukea akun jäljelläolevan maksimikapasiteetin ja lataussyklien määrän. Ja pyörä ja laturi tottelee akun komentoja. Niin että älä sen takia avaa.
Ahaa, onpa mennyt tekniikka hienoksi munamankelissakin. Kuvittelin, että ne olisi jotakin akun lämpöanturin liitäntöjä, joilla laturi ja pyörän logiikka valvoisi, ettei akku kuumene liikaa ladattaessa ja purettaessa, mutta onkin sitten paljon enemmän.
Pitää korjata kertomaani, että SE10ssä ei olekkaan BT-näyttöä vakiona, jolloin puhelimella ei pääse kiinni. Johdolla ja pcllä kyllä tai lainaamalla bt-näyttö kaverin pyörästä avustustasojen ohjelmointia tms varten.
Tutkailin Lounatuulta. Laturin mittasin, toimii ja järjestelmä onkin 24 volttinen. Latauksen led-palkki ei herää eloon eikä ota virtaa vastaan. Jostain luin jotta controller boxin vamma joka ollut tyyppivika näissä.
Jos Hän sillä henkiin heräisi niin kustannus olisi mieto : https://www.ebay.co.uk/itm/24-36V-250W- ... 4341469444
Tilasin, testaillaan kun ei korkealta putoa.
jiipee kirjoitti: ↑La Huhti 17, 2021 3:52 pm
Helkama SE10:n akkutelineen pohjassa on neljä napaa: kaksi isoa ja kaksi pientä. Paksut on varmaankin energian siirtämiseen, mutta mikä mahtaa niiden kahden pienemmän merkitys olla? Ei viitsi ehjää akkua alkaa uteliaisuuttaan avaamaan.
Ehkä arvasitkin, niin dataväylähän se on. Voit puhelimella lukea akun jäljelläolevan maksimikapasiteetin ja lataussyklien määrän. Ja pyörä ja laturi tottelee akun komentoja. Niin että älä sen takia avaa.
Ahaa, onpa mennyt tekniikka hienoksi munamankelissakin. Kuvittelin, että ne olisi jotakin akun lämpöanturin liitäntöjä, joilla laturi ja pyörän logiikka valvoisi, ettei akku kuumene liikaa ladattaessa ja purettaessa, mutta onkin sitten paljon enemmän.
Pitää korjata kertomaani, että SE10ssä ei olekkaan BT-näyttöä vakiona, jolloin puhelimella ei pääse kiinni. Johdolla ja pcllä kyllä tai lainaamalla bt-näyttö kaverin pyörästä avustustasojen ohjelmointia tms varten.
Juu, ei näy BT-symbolia näytössä, eikä BT-LE:n osaava luuri löydä sitä BT-laitteena, mutta toisaalta en ole säätömahdollisuutta osannut kaivatakaan.
tumes kirjoitti: ↑Ti Huhti 20, 2021 10:01 am
Tutkailin Lounatuulta. Laturin mittasin, toimii ja järjestelmä onkin 24 volttinen. Latauksen led-palkki ei herää eloon eikä ota virtaa vastaan. Jostain luin jotta controller boxin vamma joka ollut tyyppivika näissä.
Jos Hän sillä henkiin heräisi niin kustannus olisi mieto : https://www.ebay.co.uk/itm/24-36V-250W- ... 4341469444
Tilasin, testaillaan kun ei korkealta putoa.
Siksi, sitä akkuliittimen napalukua kyselin, että olis voinut irtoakuilla kokeilla säätimen ja moottorin toiminnan. Yleensä noiden napamoottoreiden säädin kun ei akun latausta hoitele.
rattori kirjoitti: ↑To Heinä 23, 2020 10:19 am
XXL:n White. Akku täynnä tekee samaa, miksi sitten lie jännitettä soutaa. Just niihin ylämäkiin sitä avustusta tartteisi ja silloin veto häviää.
Vika paikallistettu itse ja varaosien tilaus. Sensorin ja magneetin väli liian iso. Ei tarvinnut vikadiagnostiikkaan kytkeä.
Renkaan nopeussensori
Tämä sensori löytyy kaikista keskiökoneella varustetuista sähköpyöristä. Se mittaa renkaan nopeutta, jotta moottori tietää milloin haluttu nopeus on saavutettu. Tunnistin löytyy pyörän takahaarukasta vasemmalta puolelta. Se mittaa pinnoihin kiinnitetyn magneetin nopeutta laskemalla kuinka nopeasti se ohittaa tunnistimen tietyssä ajassa. Mikäli magneetti on löystynyt ja liikkunut hieman pinnassa, järjestelmä saattaa lopettaa avustamisen tai alkaa pätkimään. Tämä ei kuitenkaan ole yleistä ja mikäli tällainen tilanne käyttäjälle tulisi, niin se on korjattavissa n. 10 sekunnissa.
Oonko liian hätäinen jos kysyn jo nyt liikkeeltä tilattua varaosaa ja ilmaisia(kahta) huoltoja? Pyörällä ajettu jo kolmatta tuhatta kilometriä>hyvä ostos kyllä, tyytyväinen olen, mutta kyllä tuo akun lataus ja kesto vaihtelee paljon pakkasen mukaan. Kesällä mennään liki kolme viikkoa ja talvella viikko latauksella.