Kyllä, aivan totta.
Akkupaketisssa alijännitekatkasisu (3V) ja ylijännitekatkaisu, jos laturin jännite jostain syystä karkaa,
lisäksi on ylivirtasuojaus.
Myös lämpötilavahti, ettei ladata liian kuumassa (yli 50C) tai kylmässä (alle 0C)
Ja sitten se vakiojännite latauksessa, 3,6V akulle on 4.1V ja 3.7V akulle 4,2V
Mikäli rikotaan "litkujen" välillä oleva suojarakenne kuumentamalla tai mekaanisesti vasaroimalla, niin akku sitten räjähtää.
Aikanaan kun kyseisiä uutta akkuteknoligiaa testattiin, tai paremmin sanottuna palkollisena testasin, niin eipä juuri kukaan halunnut suunnittelemani räjäytyskammion ikkunan takana seisoa
Ylipaineventtiili sitten pelastaa aika paljon, kuka sellaisen on akkuun investoinut.
Ja tosiaan halvimmat akut sitten tehdään osia ja toimintoja säästellen,
samoin kun halvimmat akkulaturi, joita en uskalla käyttää.