Hyvä neliveto auto !

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

sportswgn kirjoitti:Korjataan Manuelin lausuntoa Lantikasta (eli Land Roverista) sen verran, että niissä on kierrejouset ja menevät maastossa yhtä hyvin kuin g meset. Lantaruiskuissa (tojota land cruiser hj60/61) on taas kolinakärryn jouset, uudemmassa hdj:ssä kierrevieterit, samoin lj/rj:ssä. Lukkoja tavallinen tallaaja ei tarvitse, suurimmassa osassa g mesejäkin ne on käyttämättömyyttään jumissa ja ei saa pelaamaan ilman remonttia, mutta samalla ne korjaa kun hitsaa uutta peltiä, geet kun ovat kovia happanemaan.

Lukot eivät ole etenemisen edelletys, ryssien vehkeissä (VAZ, UAZ, GAZ jne) ei ole lukkoja, mutta silti ajavat niillä uskomattomista paikoista.

Volkkarin T3 eli se takamoottorinen paku synkrona on voimiinsa nähden uskomaton etenemään, varsinkin 16" renkailla. Molemmilta akseleilta löytyy kytkettävät lukot ja keskellä visko (joissakin keskelläkin kytkettä

Mutta aloittajan olisi vähän syytä tarkentaa kysymystään. Onko etsinnässä uusi vai käytetty auto, käyttötarkoitus jne. Tosin hyvää autoa ei ole vielä tehtykään, kaikissa niissä on jotakin vikaa :wink:
Lehtijouset oli vanhassa lantikassa eikä mitään lukkoja. Käsittääkseni juuri sitä kehuttiin. Aika paljon olen ajellut maastossa ja Hj oli aika onneton pituutensa, suurten ylitysten ja pitkän akselivälin vuoksi. helposti otti mahasta kiinni eikä mahtunut mihinkään mistä muut menivät vaivatta. Proto taas meni koska kaatoi pienet puut eikä ollut arka pienelle nojaamiselle.

Kysyun jo alussa haetaanko maastoon vai tielle nelivetoa. Ne kun vähän erilaiset. BMW'n X-drive on hyvä tien päällä. Tavallinen 300 sarjan löytyy jo käytettynäkin X-drivella.Ei ne venäläiset sen kummepia ole kuin muutkaan lukottomat. Aivan samalla tavalla jäävät kiinni, mitta ulkomitat sopivat maastoon.

Ilman mekaanisia lukkoja on maastossa vaikeuksia tiedossa. Vasta mekaanisilla lukoilla vetää kaikki neljä. Ehdottomasti tärkein varuste maastossa. Tiedän kaverin joka yritti mennä Toyotan maasturilla Lapissa ja joutui tilaamaan pillarin vetämään se tojo kuivalle maalle.

X-driveä voi maastoajossa verrata sellaiseen jossa on lukko takana ja lukittava välitasaus. Eli ei se päjää maastossa G-mersulle, eikä sillä nojailla puihin. Tien päällä se hoitaa kaiken hyvin vaikka kuski ei olisikaan kokenut. G-mersu edellyttää jo osaamista. Tien päällä se on hyvä ajettsva, mutta haasteellisempi osaamisen suhteen. Uudemmat välitasaukselliset mallit jo helpompia tiellä.

Jos joku ei ymmärrä lukkoja, kertoo se vain sen ettei ole kokemusta.
8400
Viestit: 9802
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 8400 »

karitsa kirjoitti:
McCormic B-250-57 kirjoitti:Toyotaavensis

Olen samaa mieltä, hyvä neliveto,hiljainen voimansiirto ja menee pehmeästi.
Jos ei tarvitse mennä metsään tai on lunta tiellä alle 30 cm,auto paikallaan.
Ei oikea maasturi,cittymaasturi lähinnä mutta hieno ajella liukkailla teillä.
Liikennevaloista on rivakkaa lähteä kuin hauki makuulta,vaikka on aivan peiliksi kiillotettu pinta.
Avensista ei ole nelivetona.

Ja mitä se t-40 höpisee audin näennäisestä nelivedosta, erittäin hyvä systmeemi, henkilöautoon. Tai miksei vaikka oikeaan maasturiinkin jos sen torsenin tekee lukittavaksi. Joo tiedän että jos yhden pyörän nostaa ilmaan niin kaikki voima karkaa sen kautta, mutta ei merkitystä jos pysyy karttaan merkityillä teillä. Myös erittäin toimintavarma kun ei sisällä elektroniikkaa eikä edes mitään kitkalevysysteemiä. Ihan voit käskeä vaimon mennä 240 volvolla tai ladalla lumihankeen kokeilemaan että kumpi sielä menee.

Eli audin oikea quattro on hyvä, merkistä muuten voi olla montaa mieltä. Tietyllä tekniikalla hyvä peli, jollain sitten täysi susi.
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Tiedän kyllä miten Torsen toimii. Hyvä ominaisuus että reaaliaikainen.
t-40
Viestit: 2866
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

8400 kirjoitti:
karitsa kirjoitti:
McCormic B-250-57 kirjoitti:Toyotaavensis

Olen samaa mieltä, hyvä neliveto,hiljainen voimansiirto ja menee pehmeästi.
Jos ei tarvitse mennä metsään tai on lunta tiellä alle 30 cm,auto paikallaan.
Ei oikea maasturi,cittymaasturi lähinnä mutta hieno ajella liukkailla teillä.
Liikennevaloista on rivakkaa lähteä kuin hauki makuulta,vaikka on aivan peiliksi kiillotettu pinta.
Avensista ei ole nelivetona.

Ja mitä se t-40 höpisee audin näennäisestä nelivedosta, erittäin hyvä systmeemi, henkilöautoon. Tai miksei vaikka oikeaan maasturiinkin jos sen torsenin tekee lukittavaksi. Joo tiedän että jos yhden pyörän nostaa ilmaan niin kaikki voima karkaa sen kautta, mutta ei merkitystä jos pysyy karttaan merkityillä teillä. Myös erittäin toimintavarma kun ei sisällä elektroniikkaa eikä edes mitään kitkalevysysteemiä. Ihan voit käskeä vaimon mennä 240 volvolla tai ladalla lumihankeen kokeilemaan että kumpi sielä menee.

Eli audin oikea quattro on hyvä, merkistä muuten voi olla montaa mieltä. Tietyllä tekniikalla hyvä peli, jollain sitten täysi susi.
2.8 bensa oli... jos ei muuta niin mahastaan kiinni.. ja kyllä vaemoke on kumpaakin kokkeilu huonomissakin olosuhteissa... unehtu jotta omistanu myös 124 korisen farkku mersun
oman pihan kun auraan viimoisena kierroksesta, ja paikan päällä käyneet tietää että hiukan kinkamaa tontille, suutarin lapsellakun ei niittä kenkiä että sais loivemman risteyksen...
myönnän kyllä että paremman puoliskon nykyisees pikku blazerissa on enempi maavaraa vaan on audiin verraten nelivetokin, ei tartte heppakopin kanssa ihmetellä pääseekö vähän pehmeämmästä kesälläkin pois vai ei.
nuin ei sitä yhtä rengasta tarttee ees nostaa tyhjänpäälle jos see vuan passelin liukaalla, mänee hyöty vaikka voimansiirto mahdollisuudet olis useampaankin..

ja yksi äryttävä kuulema ominaisuus audissa, jos tallista ajoit ulos, pyöri kuin tulpaton mopo seuraavalla startilla jos et antanut käydä tovia.. tuli nähtyä urbaanina legendanan pitämäni ventiilien liimautuminen nähtyä.. tosin vieläkin sitä mieltä että ominaisuus enempi nostimissa kuin siinä että ventillili tarraisi ohjuriinsa..
kyllähän tuollain audi mänee kaupungissa, ei ole minusta maalle valinta..
eikä kyllä anna aihtta älytömästi maksaa esim. etuvetoon nähden
ja näissä pitää ottaa huomioon asuin olot, on ihan eri juttu pärrätä hesan keskustassa kuin esimerkiksi pohjoisissa..

mutta tässä aloitus tekstin mukaan kyseltiin nelivetoa ja autoa....
Viimeksi muokannut t-40, Ke Tammi 20, 2016 3:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
noniin
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2011 4:32 pm
Paikkakunta: Joutseno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja noniin »

Alkuperäisen kysymyksen lähtötiedoilla ei kyllä voi oikein vastata.. Hlö auto vag konsernin torsenilla VW/audi, Subarujen tekniikka ok myös. Haldexia en pidä nelikkona. Napalukolliset maasturit ok mutta ei kannata aina ajaa nelivetona jne.. Tällä hetkellä pihassa passat v6 torsenilla Land Rover Discovery jatkuvalla nelivedolla. LR lukko vain jakolaatikossa. On noilla päästy ok. Yhdessä A6 Audissa oli taakse sähkölukko, veti siis kolmella pyörällä tarvittaessa. Muutenhan nämä kaksivetoja ilman lukkoja.
karitsa
Viestit: 2022
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 9:41 am
Paikkakunta: Aitoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karitsa »

On Avensista tietysti nelikkona,kuten myös Corollaa,Carinaa ja Starlettia.
Oli 4x4 Avensis hiljattain myös Suomessa nettiautossa myynnissä. Tässä ulkomailla.

http://www.craiggilbertmotors.co.nz/veh ... s/8706?s=1
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Niin, onhan siinä Lantikassa muutama kuutio lämmitettävää enemmän ku ns. normi henkilöautossa. Ja ovien tiivisteet tarkoituksella ei niin tiiviit!
https://www.youtube.com/watch?v=mKEG-uMsHio
Supilainen
Viestit: 307
Liittynyt: To Joulu 10, 2015 5:32 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supilainen »

Jos semmoisissa paikoissa pitää könytä, missä oikein naarmu voi tulla maaliin niin Lada Niva. Pahempiin traktorilla. Bulevardeille on sitten eri pelit näyteltäväksi.
MF165Multi
Viestit: 1729
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:21 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MF165Multi »

Kyllä ainakin lyhyt bensa lantikka lämpesi kovillakin pakkasilla erillisellä ilmalämmittäjällä aivan riittävästi.
steyr
Viestit: 547
Liittynyt: To Huhti 07, 2011 5:07 pm
Paikkakunta: pk-seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steyr »

Escort Cosworth.
50R
Viestit: 764
Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 9:06 am
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 50R »

Supilainen kirjoitti:Jos semmoisissa paikoissa pitää könytä, missä oikein naarmu voi tulla maaliin niin Lada Niva. Pahempiin traktorilla. Bulevardeille on sitten eri pelit näyteltäväksi.
:wink: :wink: :wink: Asia on juuri noin. Kun pajerot ja patrolit makaavat mahansa varassa, niin nivamies nostaa kättään ohiajaessaan.
Jiitek
Viestit: 5871
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Itellä on noita 3b/bg Passatteja ollut aika monta ja nyttemmin yhdellä sellaisella ajellaan ainakin talviajot.

Löytyy se oikea neliveto (torsen) ja paremmat tilat kuin Audissa.

Sellainen nelivetohan on nimenomaan se hyvä neliveto, joka on itselle sopiva ja täyttää ne tarpeet mitä kelläkin on.
kalvaana
Viestit: 7335
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Minä en tarvitse nelivetoa mihinkään, kun en harrasta extreme-lajeja enkä asu Helsingissä, jossa on hukattu snow-how. Tosin on nelivedosta se hyöty, että saa laillista koukkupainoa enemmän.

Takaveto-Mersulla kahlaan paremmin mökkitein, kuin etuveto-Skodalla. Kuorman kanssa takaveto senkun paranee.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
audiq
Viestit: 1239
Liittynyt: La Touko 24, 2014 7:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audiq »

t-40 kirjoitti:--

a6 quatro aiudin näennäinen neliveto oli yhtä tyhjän kanssa, vaimo pääsi yhtälailla ladalla tai 240 volvolla pihaan (paremmin kuin monet miehet)
Nyt kyllä puhut sellaista paskaa, että. :lol:
A6:ssa on ainakin vielä C4-korissa ihan oikea neliveto. C5:ssakin tietääkseni on. Ensimmäiset A6:t on vielä niitä laitteita, joiden nelivedosta voi muutkin ottaa oppia. Takaveto-Lada edustaa kyllä ihan toista ääripäätä etenemiskyvyssä. :lol: Omakohtaista kokemusta on useammasta Audin nelivedosta, kuin myös takaveto-Ladasta ja etuveto-Ladasta. Monella muulla osa-alueella Lada voittaa Audin 10-0, mutta etenemiskyvyssä se ei kyllä sitä tee. :lol: Minulla on myös Jeep Wagoneer ja kyllä Audi pesee senkin etenemiskyvyssä, jos puhutaan tiellä eteen tulevista tilanteista. Ojien ylitykset ja esimerkiksi hakkuuaukealla eteneminen on sitten eri asia.

Tuossa on C4 A6. Tee takaveto-Ladalla perässä. :lol: https://youtu.be/d85AmkJpPRY?t=27s
t-40
Viestit: 2866
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

PuuhaPate kirjoitti:Niin, onhan siinä Lantikassa muutama kuutio lämmitettävää enemmän ku ns. normi henkilöautossa. Ja ovien tiivisteet tarkoituksella ei niin tiiviit!
https://www.youtube.com/watch?v=mKEG-uMsHio
juu tilavuuttahan siinnä siinnä riittää ja yksikerros alumiittia, kun tuosta uupuu ovipaffit.. ja juu nurkista ei kovin tiivit ovet.
nyt kyllä puhaltimesta saa lämmintäkin, vaan kun see ei tahdo pysyä.. toki elämää nähnyt kampe, uudempien kyydissä en ole talvella ollut

amerikan farkkuja omistaneena sai kyllä niistä kajuutan omalla lämpällää suht äkkiä lämpöseks.. tosin toppaukset toista luokkaa
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
Jiitek
Viestit: 5871
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

audiq kirjoitti:
t-40 kirjoitti:--

a6 quatro aiudin näennäinen neliveto oli yhtä tyhjän kanssa, vaimo pääsi yhtälailla ladalla tai 240 volvolla pihaan (paremmin kuin monet miehet)
Nyt kyllä puhut sellaista paskaa, että. :lol:
No jos on tasamaan piha, hiekoitukset ja lumityöt hyvin tehtynä niin voihan se olla, että juurikaan ei päällepäin eroa pihaanpääsyssä ole.

Sen verran täytyy noita isokoneisia henkilönelikkoja lisäksi kehua, että sopivassa juoksuhiekassa menevät aivan eri malliin kuin mitkään "oikeat" maasturit mutta se on sitten sen näköistä hommaa, että heikkopäisempää jo pelkkä kattominen hirvittää.
t-40
Viestit: 2866
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

audiq kirjoitti:
t-40 kirjoitti:--

a6 quatro aiudin näennäinen neliveto oli yhtä tyhjän kanssa, vaimo pääsi yhtälailla ladalla tai 240 volvolla pihaan (paremmin kuin monet miehet)
Nyt kyllä puhut sellaista paskaa, että. :lol:
A6:ssa on ainakin vielä C4-korissa ihan oikea neliveto. C5:ssakin tietääkseni on. Ensimmäiset A6:t on vielä niitä laitteita, joiden nelivedosta voi muutkin ottaa oppia. Takaveto-Lada edustaa kyllä ihan toista ääripäätä etenemiskyvyssä. :lol: Omakohtaista kokemusta on useammasta Audin nelivedosta, kuin myös takaveto-Ladasta ja etuveto-Ladasta. Monella muulla osa-alueella Lada voittaa Audin 10-0, mutta etenemiskyvyssä se ei kyllä sitä tee. :lol: Minulla on myös Jeep Wagoneer ja kyllä Audi pesee senkin etenemiskyvyssä, jos puhutaan tiellä eteen tulevista tilanteista. Ojien ylitykset ja esimerkiksi hakkuuaukealla eteneminen on sitten eri asia.

Tuossa on C4 A6. Tee takaveto-Ladalla perässä. :lol: https://youtu.be/d85AmkJpPRY?t=27s
ei olis kyllä kysseisellä yksilöllä onnistunu kun korkeintaa piiki pyörillä..
pöppö lunta ja riittävä vauhdin otto tuossakin videossa lie pelastanu..


ihan käytännön kokemusta, pari kertaa heppakoppi perässä kesäkelillä näyttely reissuilla suti millon mistäkin nurkasta irtoamati, toisella kertaa istahti justiinsa mahastaan. renkaittenkaan piikkiin ei voi laittaa kun jälleen myyjänä ne pidetty aina kunnolisina
toinen eleletyn elämän esimerkki
pihaan kevyt peräkärri ja isopaali kyydissä, lukkoperälliset volvo ja mersu tuli mäelle, audi jäi vajaaksi, mäni aina vauhti siihen että jäi joku nurkka jauhamaan.. see ns. nelivetoisuus kyllä lie jollain tapaa toimi kun koetti kovin milläkin renkaalla, mutta mitään lukkoja ei tuntunut missä välissä olevan, ei edes kitka

tiedetään että yhden yksilön perusteella ei voi koko rompetta moittia, mutta niin paljon kuultujen kehujen jälkeen jäi kyllä vaisu maku.

nivasakaan ollut kuin etu ja taka akselin välinen lukko, aikas surkeessa sillä pääsi, 89 4wd hiacessa takana kitka.. ihan ehdoton huolto auton.
kummalakin kokeiltu että mihin niillä pääsee ja mistä ei pois, nuin kun paikallisten offi väen kanssa joskus päristelly

blazerissa takana käkikello lukko ja etu ja taka akselin välillä jonkin asteinen kitkalukko, on vielä sen verta siisti etten ole raaskinut kovin metsään mennä.. mutta hyvä kompromissi ollut s10 vm 96, ei tunnu kylläkään enään amerikalaiselta.. mutta hyvä ajaa tiellä, vetää kärryä ja etenee huonomasakin olosuhteessa

ladassa ollu talvet 2x 45 etupainoja kontissa, tekee paljon etenemiseen, videon lystiuistä ei farkku capricella ole paljoa jääty... puskuria myöten on tullu mökille joskus mentyä ja vielä poiskin, tankki täynnä, rompetta kontissa, lukko perä ja 215/80 15 nastapyörät alla..


mutta kaiken kaikkiaan näitä on moneen makuun ja tarkoitukseen...
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
audiq
Viestit: 1239
Liittynyt: La Touko 24, 2014 7:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audiq »

t-40 kirjoitti:--
ihan käytännön kokemusta, pari kertaa heppakoppi perässä kesäkelillä näyttely reissuilla suti millon mistäkin nurkasta irtoamati, toisella kertaa istahti justiinsa mahastaan.--
Niin se jää vaan moni muukin auto siihen, jos on pyörät ilmassa. :lol:

Meillä on Audin Torsen-nelivedoilla vedetty venetraileria, hevoskärryä, tavarakärryä ja ei ole kesäkelillä jääty mihinkään kiinni. Eikä ole jääty talvikelilläkään. Ehkä teillä on liukkaammat kelit siellä. :lol:

Ja tuohon "milloin mistäkin nurkasta suti" kiinnitin huomiota. Meillä ei ole sutinut oikein mistään nurkasta, kun ei quattroa saa kovin helposti sutimaan. Mutta niinä kertoina, kun sitä on oikein sutimalla suditettu, niin Audi on aina sutinut kahdella pyörällä vähintään. Se on aika harvassa tilanteet, missä Torsenista pääsee veto karkuun yhden pyörän kautta. Melkein sellaiseen pitää hakeutua. Ja kuskissa on vika, jos auto siihen silloin jää.
t-40
Viestit: 2866
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

audiq kirjoitti:
t-40 kirjoitti:--
ihan käytännön kokemusta, pari kertaa heppakoppi perässä kesäkelillä näyttely reissuilla suti millon mistäkin nurkasta irtoamati, toisella kertaa istahti justiinsa mahastaan.--
Niin se jää vaan moni muukin auto siihen, jos on pyörät ilmassa. :lol:

Meillä on Audin Torsen-nelivedoilla vedetty venetraileria, hevoskärryä, tavarakärryä ja ei ole kesäkelillä jääty mihinkään kiinni. Eikä ole jääty talvikelilläkään. Ehkä teillä on liukkaammat kelit siellä. :lol:

Ja tuohon "milloin mistäkin nurkasta suti" kiinnitin huomiota. Meillä ei ole sutinut oikein mistään nurkasta, kun ei quattroa saa kovin helposti sutimaan. Mutta niinä kertoina, kun sitä on oikein sutimalla suditettu, niin Audi on aina sutinut kahdella pyörällä vähintään. Se on aika harvassa tilanteet, missä Torsenista pääsee veto karkuun yhden pyörän kautta. Melkein sellaiseen pitää hakeutua. Ja kuskissa on vika, jos auto siihen silloin jää.
mutta epäkäytänölisen matala jos se pohja tuloo kovin äkkiä vastaan... ja traktori verstaaseen ei saannu ajettua ilman lankkujen viritelyä tosin ei isäukon 525,sta bemariaakaan... moni muu kulkine kyllä hommassa onnistunut.

enkä usko että kuskista kiinni jos takavedolla sama suoritus tehty..
ja tuo ei kyllä tarvinnut kummoista niin yhden pyörän milloin missäkin nurkassa varassa... malli eroja vai vetopuolella jotain hämminkiä?

ajoissa kyllä käyttäytyi nelikon tavoin, ei meinannu saada perää irti, eikä kyllä puskenutkaan.. nuin kun joskus tiptronikilla kepitystä kokeili

liukkaudesta en tiedä, mutta mäkiä riittää
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
Avatar
ks1030
Viestit: 1726
Liittynyt: Ma Marras 29, 2010 5:06 pm
Paikkakunta: VAASA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ks1030 »

mua kiinnostaisi mahdottomasti range rover. evoque hsi on parilla kaverilla ja on hienot kyydit joka suhteessa. tosin maasto-ominaisuuksia en ole henk.koht kokeillut. city-maasturi se ei kuitenkaan ole.

toki enemmän himottaisi RR sport vuosimallista 2013 eteenpäin (vaihtu korimalli) , mutta pakka ei kestä muuta kuin haaveilla.

myös iso range on uudistunut samoihin aikoihin eikä ole enää niin rohmelo kokoinen. täähän meni paremmin maastossa ku G-mersut. hinnat toki vieläkin suolaisemmat kuin sportissa. nykyään superchargerissa on jaguarin motti, eli ei varmaan niin oikukas kuin roverin omat bensamyllyt. Suomessa (ja monessa muussa maassa) vaan on pilattu tehokkaiden autojen harrastus älyttömillä co2 veroilla.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, Bing [Bot], Google [Bot], jarikos ja 51 vierailijaa