Ostaisitko tällaisen vesurin (työn jälki)

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Ostaisitko vesurin tällä viimeistelyllä ja hinnalla?

En
35
78%
Kyllä
10
22%
 
Ääniä yhteensä: 45

jylhä
Viestit: 2902
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 11:21 pm
Paikkakunta: sadonmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jylhä »

Voi olla että noita tulee jostain "alihankkijalta". Mulla on kaksi pientä Fiskarssia, toinen ostettu 2000 ja toinen 2010 ja niissä molemmissa on hyvä ja viimeistelty terä. Hyvän ison kun vielä jostain löytäis.
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
Sorvaaja
Viestit: 1902
Liittynyt: Pe Tammi 05, 2007 8:38 pm
Paikkakunta: Salonseutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sorvaaja »

Tuollainen on minullakin ja siina lukee ainakin kahvassa Made in Finland eikä se minun vesurini ole noin karkeaa työtä.Tuo on se painavampi malli jolla voi karsia sillä ohutteräisellä ei saa oksia kunnolla poikki.Olen kokeillut molempia ja tämä mustavartinen on minusta parempi,vaikka helpolla häviää metsään.Olenkin varren maalannut punaisella päiväloistomaalilla.Ollut käytössä jo monta vuotta. Hyvä tuote.
KyrmyNiska
Viestit: 1122
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2012 9:19 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KyrmyNiska »

Työnjälki ei välttämättä vastaa länsimaisia standarteita,ehkäpä toimii hyvin korean demokraattisessa tasavallassa tms. Jos on kyse kotimaisesta brandista,niin silloin pitäisi terän olla siinä kunnossa,ettei ostajan sitä pidä itse lisäteroittaa.
Siinä VOLVO veti,missä SCANIA vapis.
Induktanssi
Viestit: 2961
Liittynyt: To Maalis 22, 2012 2:23 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Induktanssi »

Kappas, Fiskars olikin vastannut feisbuukkiini...
Fiskars Suomi
Hei Pököpää, kuvan vesuri muistuttaa vanhinta vesurimalliamme, mutta laadullisesti tosiaan kaukana standardeista. Kyseessä täytyy olla epäonnistunut yksilö, jonka ei olisi pitänyt päästä laaduntarkkailusta eteenpäin. Joka tapauksessa nykypäivän Fiskars vesurit ovat täysin toisella tasolla. Laittaisitko vielä, missä Puuilon myymälässä tämä oli, niin edustajamme voi käydä tarkistamassa tilanteen? -Fiskars
Ehkä tuo nyt jo on vanhentunut juttu tosin, mutta koko laari niitä oli samaa laatua. Puuiloon siis...
Avatar
Suomela
Viestit: 1834
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 10:53 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suomela »

Voiskohan tuo karkeatekoinen vesurierä olla jopa Fiskarsin piraatti ? Levityskanavana kaiken maailman halpakaupat...
Juontokouramies
Viestit: 958
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 9:48 am
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juontokouramies »

Minä taas pidän siitä Fiskarsin uudesta vesurista. Vanhat vesurit lenti samantien metalliromuun, kun sai tuon uuden ensikerran käteen.
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Joku oranssiteräinen vesuri 40-50 vuoden takaa. Puuvarsi puoleen matkaan punainen. Ihan hyvin toimiva kenen valmistajan lienee. Voisko olla Billnäs?
tessulandia

Viesti Kirjoittaja tessulandia »

Semmosella oranssinpunasella minäki viimeviikolla rankoja karsin tais olla samanlainen kun Manuel kirjoitti,hyvin tuo on meillä palvellu,kaverin isävainaan tavaroissa aikoinaan tänne tuli ja toiminu on.
Mitään muovivartisia käsityökaluja en kyllä metsään vie,ellei sitten moottorisahaa lasketa!
Muovit pakkasessa halkee ja lumella/rasvasina liukkaita,ei kiitos!
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olliki »

Noin minäkin sanoin ennen, enkä suostunut vaihtamaan ikivanhaa perintövesuria mihinkään nykyajan hömpötyksiin. Kerran eräs naapuri lainasi väen väkisin risusavottaan kuvan vesurin ja vannotti kokeilemaan sitä. Siitä seurasi, että hain seuraavana päivänä kaupasta kaksi itselle. Kokeilkaa - voi käydä samalla tavalla!

Kuva
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
tessulandia

Viesti Kirjoittaja tessulandia »

Tässä kun on perikunnantila niin on perikunnan vehkeetkin ja sijotuksia ei kannata enää tehdä kun kukaan ei niistä kuiteskaan mitään sit maksa kun luopuu.
Voi olla hyväkin mutta hyvä se on tää omakin
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18542
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Mullon vesurit molempiin käsiin. On puu- ja muovivartista Fiskarssia. Samanlainen se uudempi kuin ollikin kuvassa. Puuvartinen 80-luvun ostoja.
Hyvin toimii molemmat, vaikka kyllä tämä uudempi näpeämmin käteen aikautuu.
Moniko muuten osaa oikeaoppisesti esim. yhden käden vesurilla vesoa? Se kun on joskus oma silmä sattunut sairastumaan hulvatonna hutkijan työtä katsellessa.
Hirveää huitomista, voimien tuhlausta ja vähän jälkeä.
säästellen sippiin
TomppaHe
Viestit: 236
Liittynyt: To Joulu 18, 2014 9:25 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TomppaHe »

ihmehitsari kirjoitti: Moniko muuten osaa oikeaoppisesti esim. yhden käden vesurilla vesoa? Se kun on joskus oma silmä sattunut sairastumaan hulvatonna hutkijan työtä katsellessa.
Hirveää huitomista, voimien tuhlausta ja vähän jälkeä.
Minen ainakaan, kovin on raskasta puuhaa. Saa neuvoa.

Ja kyllä, samanlaisen olen ostanut kun aloituksessa. Eipä oikein muuta ollut tarjolla.
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18542
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

TomppaHe kirjoitti:
ihmehitsari kirjoitti: Moniko muuten osaa oikeaoppisesti esim. yhden käden vesurilla vesoa? Se kun on joskus oma silmä sattunut sairastumaan hulvatonna hutkijan työtä katsellessa.
Hirveää huitomista, voimien tuhlausta ja vähän jälkeä.
Minen ainakaan, kovin on raskasta puuhaa. Saa neuvoa.

Ja kyllä, samanlaisen olen ostanut kun aloituksessa. Eipä oikein muuta ollut tarjolla.
No kait sinä vapaalla kädellä taivutat sitä kaadettavaa puuta ja hutkaset sillä vesurilla jännityksessä olevan puun vähin vaivoin poikki?
Puuta taivuttamalla, esijännitystä tehden esim tavan puukolla sipasee ranteen vahvusen puun näpeästi poikki liki yhdellä vuolasulla.
säästellen sippiin
DexMasZet
Viestit: 7749
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Ja dextan, lievästi jo pykinyt gummi kiittää vesuri miestä.
Saati elukoitten jalat. Laiskana miehenä en vesurilla viitsi vesakoita perata, enkä kylläkään edes raivaussahaa omista. Kuatelloo sitten sahalla kuhan siihen mittaan piäsee, eevät häerihe minua siihen asti.
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olliki »

DexMasZet kirjoitti:Ja dextan, lievästi jo pykinyt gummi kiittää vesuri miestä.
Saati elukoitten jalat.
Tästä syystä en minäkään veso metsää tuolla tekniikalla. Sen sijaan raivurin jäljiltä maassa makaavia koivun saittoja on suorastaan hauska oikoa polttorangoiksi vesurilla. Samalla tulee harjoiteltua keihään heittoakin, kun noita viskelee kasojen suuntaan. Muuta neuvoa oikeaan suoritukseen en osaa neuvoa, kuin ettei kannata lyödä alakautta. Tein kerran tuon virheen ja seurauksena oli kiinni pitävän käden peukalon halkaisu. Jotenkin holtiton tuo ote ja suuntaus menee helposti väärin. Loppui sillä kertaa savotta pariksi viikoksi, kun piti käydä neulottamassa sormi umpeen. Ehdotin tuovani kintaankin, kun ompeleet oli niin hyvät, muttei luvannut tehdä.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
TomppaHe
Viestit: 236
Liittynyt: To Joulu 18, 2014 9:25 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TomppaHe »

Lähinnä karsimista, rankoja tai isoja oksia, tullut harrastettua. Vähemmän on varsinaista vesottavaa. Ajattelinpa jos vesurin käyttöön yleisesti jotain oppeja olisi kun siihen tyyliin heitit, mutta eipä niitä tainnut olla. Alaspäin koittanut suunnata voimaa jotta maan vetovoimasta olisi vähän apuja, mutta hikistä puuhaa. Ehkä pitäisi investoida tuohon uuteen Fiskarsiin.
Induktanssi
Viestit: 2961
Liittynyt: To Maalis 22, 2012 2:23 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Induktanssi »

Tollasella X3:lla on tullut kaadettua 6kpl tyvestä 25cm+ koivuja, kun keksin kesken kalareissun sillan rakentaa... ois siinä hitsari nauranu nulikalle...heheheh
Joo, pystykarsintaa pikkupuille ja jo kaadettujen rankojen karsiminen.
ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder »

Kloppina hankin vesurin käyttökokemusta kesätöissä useana kesänä Kml Tapiolla ojalinjoja tikuttamalla, siinä tuli tuo ihmehitsarin mainitsema vesurin käyttötapa perin tutuksi..
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7706
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

ihmehitsari kirjoitti:
TomppaHe kirjoitti:
ihmehitsari kirjoitti: Moniko muuten osaa oikeaoppisesti esim. yhden käden vesurilla vesoa? Se kun on joskus oma silmä sattunut sairastumaan hulvatonna hutkijan työtä katsellessa.
Hirveää huitomista, voimien tuhlausta ja vähän jälkeä.
Minen ainakaan, kovin on raskasta puuhaa. Saa neuvoa.

Ja kyllä, samanlaisen olen ostanut kun aloituksessa. Eipä oikein muuta ollut tarjolla.
No kait sinä vapaalla kädellä taivutat sitä kaadettavaa puuta ja hutkaset sillä vesurilla jännityksessä olevan puun vähin vaivoin poikki?
Puuta taivuttamalla, esijännitystä tehden esim tavan puukolla sipasee ranteen vahvusen puun näpeästi poikki liki yhdellä vuolasulla.
Minun äiti minulle tuota tapaa opetti kun,olin töihin opiskeleva nassikka,yritti epätoivoisesti tehdä minusta työmiestä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa