Ostaisitko tällaisen vesurin (työn jälki)

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Ostaisitko vesurin tällä viimeistelyllä ja hinnalla?

En
35
78%
Kyllä
10
22%
 
Ääniä yhteensä: 45

Induktanssi
Viestit: 2961
Liittynyt: To Maalis 22, 2012 2:23 pm
Viesti:

Ostaisitko tällaisen vesurin (työn jälki)

Viesti Kirjoittaja Induktanssi »

Kuva

Kuva

Kuva
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olliki »

En ostaisi!
Työn jälki on todellakin kehno ja muutenkin tuo Fiskarssin malli on huono.

Sen sijaan se keltakahvainen ohutteräinen Fiskars-vesuri on erinomainen. Kun sellaista hetken käyttelee, ei muuta enää huoli. Olin aluksi ennakkoluuloinen, kun se vaikuttaa niin kevyeltä, ettei siinä olisi tehoa, mutta se oli väärä luulo. Teroituskulma ja ohut terä vievät kuin partaveitsi.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Jammu
Viestit: 22610
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jammu »

En koska minulla on jo Fiskarsin vesuri. Ja teroitettu sekä terä maalattu punasex

Terottaahah useemmat terävehkeet kaupan jäljiltä pitää mm Marttiinin puukot. Yhen japskipuukon olen ostanut joka ollut niin terävä ettei tarvinnut terottaa.
Suomi kuuluu länsimaihin
EL15880
Viestit: 39
Liittynyt: To Maalis 27, 2014 1:34 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EL15880 »

Olisikohan tuo kiinalainen piraatti- fiskars
Eläkeläismetsuri
Viestit: 3691
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:34 am
Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eläkeläismetsuri »

Eikö .tuo ole se kaikkein pienin yhden käden. Ennestään on kyllä sellaisia 2käden 2 ja vaimolle 1,5 käden vähän pienenpi. Usein MHY tai metsäkeskus on tuonut uudisalan raivuuseen. Raivaus saha on ollut käytössä parikymmentä vuotta, Pinpuun karsinnassa toimii hyvin teroitettuna, Tuo karkea hionta ei vielä sano paljon terän kovuus paljon enemmän.
Avatar
rattori
Viestit: 11044
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rattori »

ei kai se ruma ulkonäkö vaan toimivuus?? :lol:
------------
tractors
Jammu
Viestit: 22610
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jammu »

niin, kai sitä karsii vaikka putken pätkällä kun vaan lyö tarpeeks kovaa :roll:
Suomi kuuluu länsimaihin
C20
Viestit: 1870
Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja C20 »

Viilaa alkuun ja sitten tahkoa, terävä tulee ja kestää terässä, hieman erikoistahan se on että myydään tollei tylsänä. Äänestin kyllä, ostettu on mutta huokeammalla. Terää pitäisi modata, reilummin kaarevuutta kahvan juureen mallia Hultafors ,siinä on vesuri mun käteen. Samaltahan ne näyttää kun äkkiä katsoo mutta kun laittaa päällekkäin niin sitten ero näkyy, käytössä ero on huima.
Ajomies
Viestit: 27984
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Tuo "ikea" periaate alkaa yleistymään joka asiassa. On sentään "terä" ja varsi yhdessä. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Suomela
Viestit: 1834
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 10:53 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suomela »

Katselin muuten just samaa asiaa viime perjantaina Häijään säästömarketissa ja ihmettelin terässä olevia suoranaisia koloja ja tuota työstöjälkeä. Tuosta voisi melkein lähettää Fiskarsin laatu-ukolle tulikivenkatkuista palautetta. Aivan kamalan näköinen oli terä kaikissa vesureissa mutta en huomannut ottaa kuvaa.
Markalla saa markan tavaran ja kuluttajan syyksihän tuokin voidaan kääntää kun halpaa tavaraa mangutaan. :oops:
Induktanssi
Viestit: 2961
Liittynyt: To Maalis 22, 2012 2:23 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Induktanssi »

Suomela kirjoitti:Katselin muuten just samaa asiaa viime perjantaina Häijään säästömarketissa ja ihmettelin terässä olevia suoranaisia koloja ja tuota työstöjälkeä. Tuosta voisi melkein lähettää Fiskarsin laatu-ukolle tulikivenkatkuista palautetta. Aivan kamalan näköinen oli terä kaikissa vesureissa mutta en huomannut ottaa kuvaa.
Markalla saa markan tavaran ja kuluttajan syyksihän tuokin voidaan kääntää kun halpaa tavaraa mangutaan. :oops:
Ja Fiskarssin vastaus on:
Fiskars Vastaamme tuotteidemme valmistus- ja raaka-ainevirheistä. Mikäli uudehko tuote rikkoutuu normaalissa käytössä tai siinä on epäiltävissä materiaalivika, olethan yhteydessä suoraan jälleenmyyjään, josta tuote on ostettu.
Aika ympäripyöreää...
Woodsman
Viestit: 3943
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Woodsman »

Näyttäisi että viimeinen hionta on jäänyt tekemättä ?

Joskus vuosia sitten lähetin tehtaalle 3 kpl katkenneta kaatovänkäreitä. Ne oli sitä vanhempaa hitsattua mallia. Katkesi joskus ihan pienellä väännöllä.
No, tehtaalta tuli kolme kappaletta uusia tilalle.
Silloin ainakin takuu pelasi hienosti.

Yleensä olen luottanut Fiskarsin tuotteisiin.
Nostokoukku on kuitenkin sellainen että ostan EIA Sandvikin mieluummin. Koukun muoto on parempi nostossa.
-52..... and still kicking !
Ajomies
Viestit: 27984
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Tuo "ikea" periaate alkaa yleistymään joka asiassa. On sentään "terä" ja varsi yhdessä. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Induktanssi
Viestit: 2961
Liittynyt: To Maalis 22, 2012 2:23 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Induktanssi »

Jotenkin olettaisin, että nykyisessä markkinatilanteessa Fiskarsin EI kannattaisi alkaa myymään pa5kaa, vaan pitää laatu valttinaan.
Romua kun valmistavat kinukit kokoajan tarpeeksi.

Mutta kaippa siellä minua viisaammat ovat päättämässä yritysstrategiasta...
Jumunen
Viestit: 4338
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jumunen »

Woodsman kirjoitti:Näyttäisi että viimeinen hionta on jäänyt tekemättä ?

Joskus vuosia sitten lähetin tehtaalle 3 kpl katkenneta kaatovänkäreitä. Ne oli sitä vanhempaa hitsattua mallia. Katkesi joskus ihan pienellä väännöllä.
No, tehtaalta tuli kolme kappaletta uusia tilalle.
Silloin ainakin takuu pelasi hienosti.

Yleensä olen luottanut Fiskarsin tuotteisiin.
Nostokoukku on kuitenkin sellainen että ostan EIA Sandvikin mieluummin. Koukun muoto on parempi nostossa.
Lähetin tehtaalle katkenneen voimasaksien terän. Paluupostissa tuli uusi terä ja vieläpä katkennutkin. Hitsasin katkenneenkin yhteen ja hioin, nyt on varateräkin olemassa vastaisen tarpeen varalle.
Jammu
Viestit: 22610
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jammu »

joo kyllä laatua pitäisi löytyä. Mulla on kasa vesurin teriä joten kauppaan ei ihan heti tartte mennä, varsinkin kun aika vähän on vesurille käyttöä. Se fisakrsilaiseni lojuu yleensä autossa penkin alla.

ainakin Fiskarssin kirveet on hyviä. Ja muut tuotteet.

Taannoin työkaveri vei eräälle kollegalle yhteen kaukaiseen maahan ison Fiskarsin halkasukirveen. Halusi kaiverruttaa siihen tekstin ja 'hiukan' herätti Hesan kultasepänliikkeissä hämmennystä kun meni kaiverrusta kirveen terään kyseleen. Kaiverrus lopulta onnistui.
Suomi kuuluu länsimaihin
Eläkeläismetsuri
Viestit: 3691
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:34 am
Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eläkeläismetsuri »

Ajomies kirjoitti:Tuo "ikea" periaate alkaa yleistymään joka asiassa. On sentään "terä" ja varsi yhdessä. :)
Hyvin sanottu, Toista on auto joka on tilattava. Maalit ja renkaatkin sekä Rahti ja mitä näitä muita on joista rehastetaan erikseen.
Aikoinaan kun kirveskin myytiin ilman vartta, Etelän mies oli ostanut myös apteekin varren. Jo ensimmäisellä puulla terä irtosi ja sattui suoraan niskaan,
Eihän tuota ole vielä oppinut tällä iälläkään vuolemaan kirvesvartta terään sopivaksi, Vaan joutuu vielää kiilaamaan kiinni.
V361
Viestit: 6663
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V361 »

Olen yhden kirveen elämäni aikana nähnyt, missä puuvarsi oli ilman kiilaa terässä kiini, ja pysyi.....

Itsellä on sekä kuvan mukainen että kevyempi keltainen Fiskarssi.
Keltsi oli jopa terävähkö kun sen ostin, tuo kuvan malli joutui heti kättelyssä tahkon käsittelyyn...
Kumpikin niistä istuu käteen, ehkä kuitenkin toi painavampi paremmin koska kärjellä pystyy koukkaamaan puun ylös maasta......keltaisen kärjellä taas ei.
DexMasZet
Viestit: 7749
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

No jo on. :shock:

Eipä ole ikinä ollut tarvetta vesuria ostoa. Iso-ukin aikaisia pari jälellä. Kyläsepän takomia ilmeisesti... Toki paino sen mukaan mutta rankoja karsiessa se on vaan plussaa.

Vanhalla maineella koittaa fiskarssi sinnitellä, kohta kuluttajat huomaakin sen olovan täyttä p**kaa... Nykyisin melko yleistä tämä. Huomasin vekkulin vian fiskarssin kirveessä, muutaman vuojen vanha ja terään ilmestynyt pienen pieniä lohkeamia tai siis kuoppia. Teroitettuna kyllä toimii mutta vastaavan näköinen kuin nuo vesurin terät. Epäilen että taas on materiaalissa säästetty. Ee vanhoissa bilnäässeissä vastaava ole vaikka kivveä vasten mätkisi. 8)
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7708
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Minulla on tuollainen vesuri,kyllä se minulle on välttänyt,en ole vielä sitä teroittanut millään tavalla,siinä on tosi asiaa kyllä tuosssa että paremmin se saisi olla teroitettu mutta,on sillä tuoreisiin risuihin pystynyt tuossakin kunnossa ja varsi on ollut kyllä minun käteeni käypänen,lisäksi varmaan paljon kestävämpi kuin,puu varsi,sen takia tuon vähän ostinkin kun,olen tumpelo laittamaan työkalun varsia.
Niin ja sitten siinä on yksi tärkeä ominaisuus,terän kärki on riittävästi koukussa,on hyvä kiskoa työstettevää karahkaa käden ulottuville.

https://www.toknet.fi/fiskars-x3-vesuri ... wwodZ1YAMQ

Koettakaapas tuolla kiskoa jotain risuja,todellinen tuotekehittelyn tulos.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 5Gator, Bing [Bot], rattori, Semrush [Bot] ja 19 vierailijaa