Off topic ketju

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Avatar
rattori
Viestit: 11066
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja rattori »

Tässä näkee Iltalehden ja toimittaja Juuso Taipaleen näkemyksen uutisoinnista joka on suoraan sanoen hanurista. Lukekaas ihan ajatuksella mitä järkeä tässä uutisessa oli tai mitä annettavaa lukijalle?

Hiihtäjä ei kerennyt huussiin!!

https://www.iltalehti.fi/talviurheilu/a ... 4056975486
------------
tractors
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

rattori kirjoitti: Su Maalis 14, 2021 1:30 pm Tässä näkee Iltalehden ja toimittaja Juuso Taipaleen näkemyksen uutisoinnista joka on suoraan sanoen hanurista. Lukekaas ihan ajatuksella mitä järkeä tässä uutisessa oli tai mitä annettavaa lukijalle?

Hiihtäjä ei kerennyt huussiin!!

https://www.iltalehti.fi/talviurheilu/a ... 4056975486
Kyllä noiden "roskalehtien" jutut on enemmän huumorilla otettavia juttuja, kuin sellaisia asiapitoisia ja tosijuttuja. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja valaut »

viewtopic.php?f=2&t=108999

Ketjussa arvuuteltiin pasifistiksi Väinö Linnaa.

Tuosta tuli mieleen, että olen joskus miettinyt, että miksi itsenäisyyspäivänä televisiosta näytetään
"Tuntematon sotilas"? Lähinnä, kun tuo sijoittuu jatkosotaan ja siinä nyt voidaan miettiä ketkä hyökkäsivät ja mihin... Joku talvisotaan sijoittuva olisi sopivampi tai sitten ajattelen asioita jotenkin väärin.

Olen lukenut "Tuntemattoman sotilaan" ja myöhemmin ilmestyneen "Sotaromaanin", ei noita haukkua sovi, mutta "Täällä pohjantähden alla"-trilogia oli mielestäni oikeasti hyvä. Kapinaan ja jatkosotaan sijoittuvat tarinat olivat oikeasti koskettavia.
korjailija
Viestit: 5516
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja korjailija »

valaut kirjoitti: Ma Maalis 15, 2021 6:10 pm viewtopic.php?f=2&t=108999

Ketjussa arvuuteltiin pasifistiksi Väinö Linnaa.

Tuosta tuli mieleen, että olen joskus miettinyt, että miksi itsenäisyyspäivänä televisiosta näytetään
"Tuntematon sotilas"? Lähinnä, kun tuo sijoittuu jatkosotaan ja siinä nyt voidaan miettiä ketkä hyökkäsivät ja mihin... Joku talvisotaan sijoittuva olisi sopivampi tai sitten ajattelen asioita jotenkin väärin.

Olen lukenut "Tuntemattoman sotilaan" ja myöhemmin ilmestyneen "Sotaromaanin", ei noita haukkua sovi, mutta "Täällä pohjantähden alla"-trilogia oli mielestäni oikeasti hyvä. Kapinaan ja jatkosotaan sijoittuvat tarinat olivat oikeasti koskettavia.
Paitsi nuo jatkosotaan sijoittuvat tapahtumat olivat enemmän tosia, koska kirjoittajalla oli niistä omakohtaista kokemusta, toki varmasti tarinoita yhdisteltyinä eri suunnilta.
Täällä pohjantähden alla- trilogia on enemmänkin fiktiota ja perustuu kuulopuheisiin ja yleiseen historiankirjoitukseen.
Kai tuo tuntematon on se joka näytetään itsenäisyyspäivänä siksi että silloin oli maan tulevaisuus viimeksi katkolla.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Lynyrd Skynyrd
Viestit: 677
Liittynyt: To Marras 24, 2016 9:15 pm
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja Lynyrd Skynyrd »

valaut kirjoitti: Ma Maalis 15, 2021 6:10 pm viewtopic.php?f=2&t=108999

Ketjussa arvuuteltiin pasifistiksi Väinö Linnaa.

Tuosta tuli mieleen, että olen joskus miettinyt, että miksi itsenäisyyspäivänä televisiosta näytetään
"Tuntematon sotilas"? Lähinnä, kun tuo sijoittuu jatkosotaan ja siinä nyt voidaan miettiä ketkä hyökkäsivät ja mihin... Joku talvisotaan sijoittuva olisi sopivampi tai sitten ajattelen asioita jotenkin väärin.

Olen lukenut "Tuntemattoman sotilaan" ja myöhemmin ilmestyneen "Sotaromaanin", ei noita haukkua sovi, mutta "Täällä pohjantähden alla"-trilogia oli mielestäni oikeasti hyvä. Kapinaan ja jatkosotaan sijoittuvat tarinat olivat oikeasti koskettavia.
Kun tutkimme vähän tarkemmin välirauhan ajan historiaa, huomaamme, että välirauhan aikana Neuvostoliiton päämäärä Suomen suhteen ei muuttunut mihinkään. Tavoite pysyi väliaikaisesta rauhanteosta huolimatta, ja se oli Suomen miehittäminen. Suomi liittoutui tämän välttääkseen Saksan kanssa, valitsi kahdesta pahasta toisen, ja tämä valinta pelasti Suomen miehitykseltä.
Lynyrd Skynyrd
Viestit: 677
Liittynyt: To Marras 24, 2016 9:15 pm
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja Lynyrd Skynyrd »

korjailija kirjoitti: Ma Maalis 15, 2021 6:30 pm
valaut kirjoitti: Ma Maalis 15, 2021 6:10 pm viewtopic.php?f=2&t=108999

Ketjussa arvuuteltiin pasifistiksi Väinö Linnaa.

Tuosta tuli mieleen, että olen joskus miettinyt, että miksi itsenäisyyspäivänä televisiosta näytetään
"Tuntematon sotilas"? Lähinnä, kun tuo sijoittuu jatkosotaan ja siinä nyt voidaan miettiä ketkä hyökkäsivät ja mihin... Joku talvisotaan sijoittuva olisi sopivampi tai sitten ajattelen asioita jotenkin väärin.

Olen lukenut "Tuntemattoman sotilaan" ja myöhemmin ilmestyneen "Sotaromaanin", ei noita haukkua sovi, mutta "Täällä pohjantähden alla"-trilogia oli mielestäni oikeasti hyvä. Kapinaan ja jatkosotaan sijoittuvat tarinat olivat oikeasti koskettavia.
Paitsi nuo jatkosotaan sijoittuvat tapahtumat olivat enemmän tosia, koska kirjoittajalla oli niistä omakohtaista kokemusta, toki varmasti tarinoita yhdisteltyinä eri suunnilta.
Täällä pohjantähden alla- trilogia on enemmänkin fiktiota ja perustuu kuulopuheisiin ja yleiseen historiankirjoitukseen.
Kai tuo tuntematon on se joka näytetään itsenäisyyspäivänä siksi että silloin oli maan tulevaisuus viimeksi katkolla.
Kyllä, Pohjantähti-trilogia on kaiken kaikkineen aivan loistava romaani, mutta valitettavasti moni perustaa ajattelunsa 1918 tapahtumista, sen syistä ja seurauksista tähän fiktiiviseen romaaniin ilman tarkempaa asiaselvitystä.

Yhtenä esimerkkinä moni jotenkin edelleen kuvittelee, että 1918 sota olisi ollut jotenkin erityisesti torpparien kapina isäntiään vastaan. Ei ollut. Se oli kaupunkityöväestön kapina. Torpparit eivät kaikilta osin edes osallistuneet kapinaan ja niistä jotka osallistuivat, lähes joka toinen taisteli valkoisten puolella, kertoo asiasta tehty tutkimus !
Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja valaut »

Lynyrd Skynyrd kirjoitti: Ma Maalis 15, 2021 7:53 pm
valaut kirjoitti: Ma Maalis 15, 2021 6:10 pm viewtopic.php?f=2&t=108999

Ketjussa arvuuteltiin pasifistiksi Väinö Linnaa.

Tuosta tuli mieleen, että olen joskus miettinyt, että miksi itsenäisyyspäivänä televisiosta näytetään
"Tuntematon sotilas"? Lähinnä, kun tuo sijoittuu jatkosotaan ja siinä nyt voidaan miettiä ketkä hyökkäsivät ja mihin... Joku talvisotaan sijoittuva olisi sopivampi tai sitten ajattelen asioita jotenkin väärin.

Olen lukenut "Tuntemattoman sotilaan" ja myöhemmin ilmestyneen "Sotaromaanin", ei noita haukkua sovi, mutta "Täällä pohjantähden alla"-trilogia oli mielestäni oikeasti hyvä. Kapinaan ja jatkosotaan sijoittuvat tarinat olivat oikeasti koskettavia.
Kun tutkimme vähän tarkemmin välirauhan ajan historiaa, huomaamme, että välirauhan aikana Neuvostoliiton päämäärä Suomen suhteen ei muuttunut mihinkään. Tavoite pysyi väliaikaisesta rauhanteosta huolimatta, ja se oli Suomen miehittäminen. Suomi liittoutui tämän välttääkseen Saksan kanssa, valitsi kahdesta pahasta toisen, ja tämä valinta pelasti Suomen miehitykseltä.
Joo noinhan tuo tietysti meni. Tuntemattoman esittämiselle taisi olla suurin syy, että vastaavaa elokuvaa ei tainnut olla talvisodasta.

Sukulainen oli raskaassa korohorossa talvisodassa ja sanoi, että kranaatit laskettiin ja kiellettiin ampumasta, jos vaikka tulisi vielä pahempi tilanne. Sittemmin jatkosodan ja saksalaisten myötä alkoi kuulemma kalusto olla kohdallaan ja materiaa riitti. Etenkin pst-kalustoa, mitä oli hintsusti talvisodassa. Ja huolehtihan sakemanni koko pohjoisen rintaman puolustamisesta. Harva nykyään ajattelee, paljonko saksalaisia oli Suomessa jatkosodan aikaan...

Osallistui vielä lapin sotaan, vaikka oli -17 syntynyt, eli kotiutettava täysin palvelleena, mutta kotiutus syntymävuoden mukaan koski vain perheellisiä.
Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja valaut »

"Yleinen kotiutus" vuonna 1945 lukee hänen sotilaspassissa. Olen pitänyt tallessa noita dokumentteja sodasta, vaikka on omat epäilykset paljonko nuo jälkipolvia kiinnostavat minun jälkeen.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Jostain tiedotusvälineestä kuului maininta,hiljaisesta viikosta,tarkoitti kai,tätä viikkoa. Olen tällä viikolla aloittanut,klapin teon pystyyn kuolleista kuusista,äsken tulin pirttiin,kun kello alkoi olla,ylitte ilta kahdeksan,en kehdannut enää alkaa pörräämään moottorisahan kanssa.
Kummottinen se muutenkin on? Pitäiskö minun sahata tukin pääästä pölkyt,pokasahalla ja halkaista ne,jossain tyynyn päällä.......
Muistaako kukaan,miten pääsiäisen aikaa vietettiin,kymmeniä vuosia sitten,jotenkin minulla on varhaisteini ajoilta semmoinen muistikuva että,sitä koitettiin jonkunlaisella hartaudella viettää.....
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ke Maalis 31, 2021 8:46 pm Jostain tiedotusvälineestä kuului maininta,hiljaisesta viikosta,tarkoitti kai,tätä viikkoa. Olen tällä viikolla aloittanut,klapin teon pystyyn kuolleista kuusista,äsken tulin pirttiin,kun kello alkoi olla,ylitte ilta kahdeksan,en kehdannut enää alkaa pörräämään moottorisahan kanssa.
Kummottinen se muutenkin on? Pitäiskö minun sahata tukin pääästä pölkyt,pokasahalla ja halkaista ne,jossain tyynyn päällä.......
Muistaako kukaan,miten pääsiäisen aikaa vietettiin,kymmeniä vuosia sitten,jotenkin minulla on varhaisteini ajoilta semmoinen muistikuva että,sitä koitettiin jonkunlaisella hartaudella viettää.....
Kyllä se jäi mieleen kun nuorena piti ajan kuluksi mennä elokuviin, ja ihme oli suuri, kun teatterin edustalla ei ollut ketään. No olihan siinä teatterin ovessa lappu että suljettu pääsisäisenä! En kyllä ihmettele että jos on oppinut nuorena menemään minne huvittaa, niin onhan se kamala paikka jos mihinkään ei voi, eikä saa mennä! Se vaan näillä vuosimittarilukemilla on jo unohtunut. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja olliki »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ke Maalis 31, 2021 8:46 pm Jostain tiedotusvälineestä kuului maininta,hiljaisesta viikosta,tarkoitti kai,tätä viikkoa.
Minun kotiseudullani oli pääsiäisviikon kiirastorstai ja pitkäperjantai päiviä, jolloin naapurit eivät katsoneet hyvällä mitään näkyvää tekemistä. Muistan kun pikkunassikkana rakensimme eräänä pitkäperjantaina roskalaudasta majaa ja sahasimme, sekä hakkasimme nauloja kovalla innolla. Naapurissa asuva "riivinrauta", läpiuskovainen vanha nainen tuli meitä moittimaan sanomalla, että on kuin Jeesukseen arkkuun löisimme nauloja, kun emme kunnioita tätä juhlapäivää. Tuli niin paha mieli, että majan tekeminen piti jättää.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Jumunen
Viestit: 4338
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja Jumunen »

Ajomies kirjoitti: Ke Maalis 31, 2021 9:19 pm
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ke Maalis 31, 2021 8:46 pm Jostain tiedotusvälineestä kuului maininta,hiljaisesta viikosta,tarkoitti kai,tätä viikkoa. Olen tällä viikolla aloittanut,klapin teon pystyyn kuolleista kuusista,äsken tulin pirttiin,kun kello alkoi olla,ylitte ilta kahdeksan,en kehdannut enää alkaa pörräämään moottorisahan kanssa.
Kummottinen se muutenkin on? Pitäiskö minun sahata tukin pääästä pölkyt,pokasahalla ja halkaista ne,jossain tyynyn päällä.......
Muistaako kukaan,miten pääsiäisen aikaa vietettiin,kymmeniä vuosia sitten,jotenkin minulla on varhaisteini ajoilta semmoinen muistikuva että,sitä koitettiin jonkunlaisella hartaudella viettää.....
Kyllä se jäi mieleen kun nuorena piti ajan kuluksi mennä elokuviin, ja ihme oli suuri, kun teatterin edustalla ei ollut ketään. No olihan siinä teatterin ovessa lappu että suljettu pääsisäisenä! En kyllä ihmettele että jos on oppinut nuorena menemään minne huvittaa, niin onhan se kamala paikka jos mihinkään ei voi, eikä saa mennä! Se vaan näillä vuosimittarilukemilla on jo unohtunut. :(
Kyllähän tuon vielä käsitti, että huvitilaisuudet oli pääsiäisenä kiinni. Mutta kun sama peli jatkui rukouslauantaisin, ja niitä rukouslauantaita oli vuodessa julmetun paljon.
Avatar
rattori
Viestit: 11066
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja rattori »

------------
tractors
korsteeni
Viestit: 3569
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

rattori kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 12:01 pm Tätä pitää kokeilla....

https://www.iltalehti.fi/iltv-pippuri/a ... c944ac7f96
:lol: Tuossahan oli monta vaihetta ja välinettä lisää perinteiseen keitä&kuori menetelmään, että vaikea nähdä mitään helpotusta ja aikaakin kuluu itse puuhaan, kuin alku ja jälki askareisiinkin

Jos keittää 10min munan, niin heti ajan täytyttyä jäähdytys jääkylmällä vedellä, niin kuori lähtee liukkaasti parilla pyyhkäisyllä ja silti itse tuote on vielä lämmin / kuuma nautittavaksi 8)
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

korsteeni kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 12:47 pm
rattori kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 12:01 pm Tätä pitää kokeilla....

https://www.iltalehti.fi/iltv-pippuri/a ... c944ac7f96
:lol: Tuossahan oli monta vaihetta ja välinettä lisää perinteiseen keitä&kuori menetelmään, että vaikea nähdä mitään helpotusta ja aikaakin kuluu itse puuhaan, kuin alku ja jälki askareisiinkin

Jos keittää 10min munan, niin heti ajan täytyttyä jäähdytys jääkylmällä vedellä, niin kuori lähtee liukkaasti parilla pyyhkäisyllä ja silti itse tuote on vielä lämmin / kuuma nautittavaksi 8)
Kananmuna tarvii olla,tarpeeksi vanha,sitten se käy kuorittavaksi,tuoreista munista ei lähde kuori,noista kaupasta ostetuistakin,tulee joskus vastaan,sellainen kananmuna mistä kuori ei sovinnolla lähde.
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Melkoiselta veikkaukselta tuo kananmunan kuoriminen tuntuu, kun samasta pakkauksesta yhtä aikaa keitetyt munatkin käyttäytyy eri tavalla. Toisesta lähtee kuori helposti, isoina paloina, toisista taas sellaisina pieninä murusina joista viimeiset narskuu hampaissa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
korsteeni
Viestit: 3569
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 1:49 pm
korsteeni kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 12:47 pm
rattori kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 12:01 pm Tätä pitää kokeilla....

https://www.iltalehti.fi/iltv-pippuri/a ... c944ac7f96
:lol: Tuossahan oli monta vaihetta ja välinettä lisää perinteiseen keitä&kuori menetelmään, että vaikea nähdä mitään helpotusta ja aikaakin kuluu itse puuhaan, kuin alku ja jälki askareisiinkin

Jos keittää 10min munan, niin heti ajan täytyttyä jäähdytys jääkylmällä vedellä, niin kuori lähtee liukkaasti parilla pyyhkäisyllä ja silti itse tuote on vielä lämmin / kuuma nautittavaksi 8)
Kananmuna tarvii olla,tarpeeksi vanha,sitten se käy kuorittavaksi,tuoreista munista ei lähde kuori,noista kaupasta ostetuistakin,tulee joskus vastaan,sellainen kananmuna mistä kuori ei sovinnolla lähde.
En kyllä muista että asia olisi noin yksoikoinen, vai mikä on ”tarpeeksi vanha”, kun minulla oli 2500 kanan munituskanala vielä 2004 ja siihen asti munat tuli pöytään suoraan valmistuksesta :D

Toki ongelma on tuttu ja välillä kuori on tiukassa, mutta ainakin luulen oppineeni tuolla aiemmin mainitsemallani äkkijäähdytys tyylillä harvinaistamaan ongelmaa. Vaimo kun välillä jättää keiton jälkeen kuumat munat pöydälle lojumaan :lol: Niin niissä lähes poikkeuksetta kuori tiukemmassa.

edit. kaikista haastavin oli ns. nahkamuna, josta kana oli unohtanut kuoren tekemisen kokonaan ja päällä vain hieman paksumpi kalvo :lol: Näitä tuli joskus harvoin, kun kana alkoi olla jo iäkäs tai ilmeisesti säikähtänyt jotain?
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

En nyt ihan heti keksi että,mistä löytyis ihan tuoreita kananmunia,niin voisi kokeilla,tuon kuorittavuus asian ja jos,vaikkka joku,kanala nyt jostain löytyiskin,niin kuika kova selittäminen siinä on,kun selittää että,nyt tarvittais muutama muna masinisti iieteelliseen kokeeseen.
Tekis nyt,vaan mieleni väittää että,jos pesästä suoraa muninta lämpöiset munat hakee ja niitä keittää,niin kuori ei niiin vaan lähde. Silloin joskus kun,kotopaikassa (kauan sitten) oli kanoja ja kun,ei kuori niin vaan irronnut,niin selitettiin......Ko ne on niin tuoreita.
Avatar
rattori
Viestit: 11066
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja rattori »

Olen kokeillut liki kuukauden kaapissa olleilla kananmunilla ja kuori lähti yhtenä kappaleena helposti. Tuoreista ei minun mielestä lähde. Aina sama keitto +jäähdytystaktiikka.
------------
tractors
Avatar
rattori
Viestit: 11066
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Off topic ketju

Viesti Kirjoittaja rattori »

Ajomies kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 2:33 pm Melkoiselta veikkaukselta tuo kananmunan kuoriminen tuntuu, kun samasta pakkauksesta yhtä aikaa keitetyt munatkin käyttäytyy eri tavalla. Toisesta lähtee kuori helposti, isoina paloina, toisista taas sellaisina pieninä murusina joista viimeiset narskuu hampaissa.
Ja puolet valkuaisesta jää kuoriin...
------------
tractors
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], ihmehitsari ja 18 vierailijaa