Sivu 1/1

Elämäni surkein maali

Lähetetty: Ma Tammi 16, 2006 8:41 pm
Kirjoittaja Vieras
Nyt se löytyi, se elämäni surkein spraymaali.

Soon: Maston Car Color.

Tuli oikein räkäinen nauru, kun yritin sutata sillä hitsisaumoja:-)

Spruittriiskspruiltiplirtsspruit.

Hupimaali

Lähetetty: Ma Tammi 16, 2006 8:54 pm
Kirjoittaja nuffi59
Heh,heh,niin sitä elämään tulee iloa joskus hyvinkin pienistä arkisista asioista!Kukas se lauloikaan:Elämä on ihanaa,kun sen oikein oivaltaa?

Lähetetty: Ma Tammi 16, 2006 10:10 pm
Kirjoittaja Jaahas
Maaleista tuli yksi hauska juttu mieleen.Aikanaan olin Agrimarketin hommissa ja rautakauppa-myynti oli mun vastuualuetta.Tuttu mies laittoi vaimonsa hakemaan maalia.Yleensä aina kysyin asiakkaalta,että mitä maalaat?-Sillä kertaa se jäi kysymättä,syystä tai toisesta...olisi pitänyt kysyä!-No,nainen pyysi litran purkin mustaa Ferrexiä,johon sanoin,että meillä on Tikkurilan maalit myynnissä,että vastaavan oloinen tuote on Rostex.Kaupat tehtiin,meni viikko ja tuo asiakkaan ukko tuli sappi kiehuen kauppaan ja kirosi,että mitä kelkatin maalia oikein myit,hän maalasi sillä Upon valurauta kaminan ja koko mökki helskutinmoisessa katkussa,kun ekaa kertaa sitä lämmitti....Asiaa setvittiin ja kävi selville,että vaimo oli sekoittanut maalien nimet.Hornaa oli tullut ostamaan...(sitä tuotetta kysyttäessä olisin terjonnut Termalia).
-Melkein kesä sillä kaverilla meni sitä Upoa hinkatessa,Rapidin maalinpoisto-ainetta sille lahjoitettiin myötätunnosta.Mekaanisesti sitä hioskeli,muutaman kuution poltti puita sen pesässä ja vihdoin viimein uusi lämpömaali päälle.Suht hyvä oli tullut!

Lähetetty: Ma Tammi 16, 2006 10:32 pm
Kirjoittaja HRD
Tuossa noin kuukausi takaperin olin alkamassa maalaamaan Fergun peltipakosarjaa kuuman kesto spraylla. Purkki oli vain vähän käytetty. No avasin kannen ja se oli lujasti kiinni jämähtänyt. No sain sen irti ja kun ekan kerran painoin "liipasinta" , niin se pentele otti ja jämähti pohjaan... Onneksi olin ulkona ja potkaisin pullon hankeen suhisemaan... Maalaus jäi siltä päivältä väliin ja vähän harmitti kun lähes täysi pullo meni hukkaan... Siinä avaus rumpassa siitä varmaankin katkesi pätkä suutin putkea jättäen napin pohjaan, kun sitä painoi. No seuraavana päivä uusi pullo kaupasta ja sain homman pois jaloista.. :wink: Tosin sarja menee vielä hiekkapuhallukseen ja kuumankesto pulverimaalaukseen. Spray toimi vain koe käyttö suojavärinä.. Ruoste tullut jo nyt läpi vaikka maali ei ole palanut pois mistään.

Lähetetty: Ti Tammi 17, 2006 2:05 am
Kirjoittaja NoCanDo
Kerran piti paikkamaalata auton kuvetta vanhalla purkilla ja sehän tietysti oli kuivanu eikä saatu siitä mitään tuleen ulos. No se purkki jäi auton takakonttiin malliksi että osaa ostaa samaa väriä. Seuraavana päivänä oli helvetillinen hellepäivä yli +30° ja sinnehän se käläkäläpurkki räjähti ja maalas peräkontin ja kaikki tavarat sieltä.

Ei ole muuten mitään turvallisia kapistuksia nuo sytkäritkään. Oli kerran ihan täysi sytkä kojelaudalla ja samaten kuuma päivä. Yks kaks se posahti ja hyvä etten ojaan ajanu kun paloja lenteli naamallekin. En ole sen jälkeen jättäny aurinkoon sytkiä.

Lähetetty: Ti Tammi 17, 2006 7:57 am
Kirjoittaja juha
Bilteman valkoinen spray, vuonna 1998.
Ytitin maalata, mutta maali oli kuin maitoa olisi suihkutellut,
valui vaan mutta ei peittänyt....

Lähetetty: Ti Tammi 17, 2006 8:15 am
Kirjoittaja Eläkeläismetsuri
Kaikkein suurin työ on ollut eräästä Bilteman maalista. Meillä on ollut 2 autona Datsun 100A vm. 76. Kerran ollessamme mökillä pojat oli harjoitellut ajoa pellolla. No jossakin vaiheessa auto katolleen. Ja kun jotain sattuu vielä parempaa sen terveen kylen kautta auto takaisi rattailleen. Pojat lupasi itse korjata kaikki pellit. Kyllä siinä kesä meni oikoessa. Pohjustus meni hyvin myös pohjamaali. Pinta maaliksi Bilteman metalli maali oli hyvän värinen. Maalaus piti kyllää uusia moneen kertaan kun jostakin vähän valui tai muuten epäonnistui. Arviolta 1 kesä meni pintamaalauksessa, No kaikki koko autotallin sisällä olevat laitteet saivat saman punaisen värin. Lopulta auto sai mmalin ja muutenkin liikennekuntoon. Mutta ensimmäsenä talvena maali alkoi halkeilla joka puolelta. Siinä oli avan valtava työ saada koko maalikerros pois. Kun maali saatiin pois ja pohja tehtyä vasta silloin pojat luovutti pinta maalauksen ammattiliikkeen työksi. Tällä hetkellä auto on seisomassa ja outtaa kunnostusta museoautoksi jota varten on hakusessa muutamia alkuperäisiä osia.

Sateenkaaren värejä

Lähetetty: Ti Tammi 17, 2006 9:00 pm
Kirjoittaja Suomela
Ehdottomasti mun huonoin maali on Tampereella Sateenkaariväreistä ostettu petrooliöljymaali, joka seuraavana kesänä autotallin ja liiterin seinässä oli aivan haalistunut ja läikikäs aurinkoisissa paikoissa. Räystäitten alla kuin uutta. Kättä on väännetty "maalikauppiaan" kanssa jo vuosi ja aina vaan lupaa hoitaa eikä mitään tapahdu. On luvannut tulla "öljykäsittelemään" koko rakennuksen, jonka toimenpiteen pitäisi palauttaa oikea värisävy. Valokuvia on ihmetellyt mutta paikan päälle ei ole vaivautunut tulemaan katsomaan. On vaan todennut että ei pitäisi olla mahdollista. Suosittelen boikotoimaan ko. yritystä....!
Bilteman maaleista ei kokemusta mutta yhdestä Mastonin spraypurkista kylläkin - kuin kusta olisi suihkutellut vanhan ukon pilistä. Kusi olisi ehkä vaan peittänyt pohjamaalin paremmin.

Lähetetty: Ti Tammi 17, 2006 9:04 pm
Kirjoittaja -SS-
Meillä tää Tampereen sateenkaariväri on toiminut muuten tyydyttävästi, mutta ruiskumaalattuna ei kovin hyvin. Ruiskulla tulee paikoitelleen liian paksua ja se kalvo ei pysy. Eli nähtävästi edellyttää harjalla hiertämistä puupintaan.

Mut ei punamulta sateen tuiskussa pitkälle pysykään, tämä valuu jauhona alas, niin kuin kuulemma vanhan ajan punamullat. Nähtävästi täytyy punamullat laittaa uudelleen noin 10 vuoden välein noille eteläseinille.

Se oli keittopunamultana hankittua, ei ollut ainakaan petroolin hajua, pellavaöljyä oli kai laitettu.

-SS-

Lähetetty: Ti Tammi 17, 2006 11:02 pm
Kirjoittaja Arska
Maatalouspuolen vehkeitä oon maalannu yleensä vaan miranolilla.., ja
yhtä kertaa lukuunottamatta on aina onnistunu hyvin..
Se kerta olikin sitten surkuhupaisampi juttu..., viime kesänä tein kone-
remonttia massikkaan ja samalla maalasin kaikki punaiset osat uudestaan..,
onnistui muuten oikein hyvin... Tuulettajan rupeli taasen on ollu uutena
keltainen.., kai joku näkyvyysjuttu käydessä.., ja sitä varten ostin sellaisen
minipurkin keltaista pensselimaalia.., potkuri maaliin ja helteeseen kuivuun..
Illalla oli viä märkä.., ja kesti kolme vuorokautta tulla pintakuivaksi.. :shock:
Kone tuli valmiiksi muilta osin ja rupelikin paikalleen.., vähän epäilytti ko
maali tuntu vieläkin nihkeältä, mut laitoin kuitenkin.., EIHÄN se siinä pysyny..
Keltaisia maalipilkkoja konepelti sisäpuolelta täynnä.., ja kyllä niitä riitti
ulkopuolellekkin...
Maalikauppias selitti, että oisko jäätyny kuljetuksessa.., ja ulkona +28c..,
joko pikkupurkit ei oo menekkitavaraa tai niitten virma on saanu
halvalla kuljetustilaa tyhjänä Pohjoseen tulevasta kylmärekasta.........,
ei sälli tykänny kun kysyin... Korvasihan ne uudet maalit koko koneeseen,
mutta ne on kyllä vieläkin hyllyssä.., kohtalaisen kova homma ottaa
uusiksi.. Jälkeenpäin juttu alkaa jo huvittaa, mut silloin taisi olla
huligaanin naama vähän aikaa totisena :wink:

Lähetetty: Ti Tammi 17, 2006 11:10 pm
Kirjoittaja nii-i
eii hitto kun joku on niin rikas et on varaa miranoolilla maalailla koneita ja ropeleita, mä oon aiva kateellinen ja köyhän onki pakko yrittää vaan jotenki selvitä ja maalailla koneet ja ropelimet temalla

Lähetetty: Ke Tammi 18, 2006 12:30 am
Kirjoittaja Jarkko
Arska kirjoitti:Maalikauppias selitti, että oisko jäätyny kuljetuksessa.., ja ulkona +28c..
Eihän Miranol tärpättiohenteisena pitäisi jäätyä? Aika huonot tiedot maalikauppiaalla (tai mulla), jos tuollaista epäili.

Lähetetty: Ke Tammi 18, 2006 12:32 am
Kirjoittaja Jarkko
Mä olen kerran maalannut kirjoituspöydän teräksisen jalan pensselillä valkoisella Miranolilla. Jälki olisi muuten voinut olla hyväkin, mutta jostain syystä maali sitkeästi vain valui uudestaan ja uudestaan, vaikka kuinka monesti yritti pensselillä korjailla, ennen kuin maali kuivui lopullisesti. Ruma tuli. Jalka oli irrallaan, joten sitä sai pyöriteltyä eri asentoihin, jotta olisi voinut minimoida vahingot, mutta sekään ei auttanut.

Myöskin yksi "maalarin valkoinen" spray-maalipurkki ruuttasi kuin maitoa. Valmistajaa en muista, saattoi olla Maston.

Lähetetty: Ke Tammi 18, 2006 5:22 pm
Kirjoittaja TKH
Valkoisen maalin alle kannattaa vetää harmaa pohjamaali,sitten peittää ohuemmalla kerroksella eikä valahda alas.Sama pätee kaikkiin vaaleisiin väreihin.

Lähetetty: Ke Tammi 18, 2006 9:25 pm
Kirjoittaja Nuhvelentin Veli
Sadolux aiheutti viimekesänä armottoman v.....ksen! :evil: Eipä liru kuivunut ja sitten kun pinta kovettui ( 6vrk:n päästä) niin lähti mattona irti. Eipä oikein naurattanut. Maahantuojan mielestä tuotteessa ei voi olla vikaa, joten kärsikää itse vain vahingot (onneksi ei ollut kuin ajettavan ruohonleikkurin leikkuupöydän ulkopuoli) Aikaisemmin maalailtu Sadoluxilla moniakin kohteita. Eipä muuten maalata enää millään Aczo-Nobelin litkuilla. Merkki vaihtui kerralla Tikkurilan Tema Color teollisuusmaaleihin (jo pysyy)

Lähetetty: To Tammi 19, 2006 8:23 am
Kirjoittaja Vieras
Tuli joskus maalattua Sadoluxilla autojakin, se kun oli kympin(mk) litra halvempaa, kuin Miranol:-)

Melko tarkkaa puuhaa tärppämaaleilla, auton maalaus:-)