varusmiespalvelu?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

-SS-
Viestit: 15637
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

nuffi59 kirjoitti:Se mitä olen huomannut, niin aika vähän on masinisteja ollut Kajaanissa suorittamassa asepalvelusta! :?
No mun nimi ainakin on kivääriAUKin seinäs.

-SS-
mutujussi
Viestit: 164
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:24 pm
Paikkakunta: Jokioinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mutujussi »

kaartin pataljoonan autokomppania 2/84 josta siirrettiin Suomenlinnan rannikkotukistölle. Kilometrejä pirusti ja lauttakyytiä Kampelalla. Kuittivehje Sisu sk170 rek sa5852
Suuri yleisö kaipaa vanhoja koneita
JiiHoo
Viestit: 3349
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 11:45 pm
Paikkakunta: Kokkola/Alahärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

-SS- kirjoitti:
nuffi59 kirjoitti:Se mitä olen huomannut, niin aika vähän on masinisteja ollut Kajaanissa suorittamassa asepalvelusta! :?
No mun nimi ainakin on kivääriAUKin seinäs.

-SS-
Kivääri AUK On käyty kajaanissa, 3.JääkäriKomppania.. Olis voinu kattoa tarkemmin, jos olis tienny tämän, sekä nimen..
Mitä nuorena oppii, sitä vanhana kaipaa.
Kiitollisuus tuo onnellisuutta.
k005781
Viestit: 151
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 4:56 am
Paikkakunta: Satakunta, Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja k005781 »

TuRR II/1994 Kuuskajaskarin lke PTR-kuljettaja Valmet 905 ja kaikilla mullakin TuRR linnakkeilla kaivinkone komennuksilla.
Meriittinä ainakin sain Örön linnakkeen päävesilinjan kaivettua poikki.
Oikke ku mä yritä pähkäil ni se vois tekki paremminki ku tehtaalainen
484

Viesti Kirjoittaja 484 »

Mulle se kävi niin, että armeijan herrat totesi 80- luvulla ettei tämmöiselle tappamiseen jo pienestä pitäen tottuneelle ja asuinpaikasta johtuen räjähteiden kanssa sinuiksi tulleelle sällille Suomen armeijalla ole enää mitään annettavaa :twisted: Jotenka panivat het suoriltaan reserviin oottamaan tositoimia. Vähän kyllä harmitti kun meni urasuunnitelmat uusiksi :evil:
ottoverku
Viestit: 408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 6:09 pm
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ottoverku »

nuffi59 kirjoitti:Kajaanissa tuli "mieheksi" koulutus käytyä.Ensin pst:ssä 3kk ja siitä 1jk:hon sotapoliisikurssin päätyttyä.Vuosien 84-85 välissä tuli ryynättyä riittävästi oppien kerralla tappohommat, kun ei uusinnassa ole tarvinnut käydä. :wink:

Se mitä olen huomannut, niin aika vähän on masinisteja ollut Kajaanissa suorittamassa asepalvelusta! :?
Tulihan siellä Kajaanissa oltua,, Tammikuussa 1962 siirryttiin sinne Kuopiosta. Paikat oli ihan neitseelliset rakentajien jäljeltä, olimme ensimmäinen soturierä siellä. Siitä oli silloin juttua valtakunnan medioissakin, mm päästiin kuviin mm Suomen Kuvalehteen ja Helsingin Sanomiin.
Siihen aikaan poppoo oli vielä Pohjois-Savon Prikaati.
ottoverku
Viestit: 408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 6:09 pm
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ottoverku »

mauri kirjoitti:Tää nyt tähän niin kuulu, mutta kun meitä +60 näyttäisi joitakin olevan, niin saisikohan tuolla perusteella Fordson-klubiin samanlaisen jäsenmaksualennuksen kuin noilla alaikäisilläkin on (ja eikös naisetkin saa alennusta)? Vai menisikö sukupuolenvaihdos leikkaukseen :roll:
Mauria kannatetaan. :lol:
jassukata
Viestit: 875
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:46 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jassukata »

HKoulK/KuljK Lahti -1/81. Kerrattu 2 kertaa, kutsuttu kolmannenkin kerrran mutta en ehtiny....
topik
Viestit: 2369
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja topik »

jassukata kirjoitti:HKoulK/KuljK Lahti -1/81. Kerrattu 2 kertaa, kutsuttu kolmannenkin kerrran mutta en ehtiny....
Samassa paikassa 3/81 automiehenä.
Mitähän Kaipaiselle sun muille noin miehille kuuluu. Ja Erkka perkkaleelle.
OM
Viestit: 333
Liittynyt: Ti Maalis 21, 2006 1:54 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OM »

Juu, Kajaanissa -86, 1JK:ssa
VeeKoo
Viestit: 501
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 10:22 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VeeKoo »

Taivaallisissa ohiampujissa eli TutItPsto /-78. Tuli Raasinkorpi ja Lohtajan hietikot tutuiksi.

VeeKoo
-SS-
Viestit: 15637
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Kyllä se niin on, että varusmiespalveluksessa ollaan vasta kasvamassa mieheksi. Niin vaan alkaa hymyilyttämään tuon videon kannustuspuheet.

Taitaa olla lavastettu homma, mutta aika hauska...

"EI VOI KESTÄÄ NOIN KAUAN !"

http://www.quick2load.com/view_video.ph ... 14ac400b58

-SS-
V361
Viestit: 6663
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V361 »

Onpi muutama käynyt Hämeenlinnan lähellä inttinsä mut mä oon käyny hämeenlinnassa, Linnan kasarmi Jääkäripatteristo -79-80, Rauk 1, patteriston taso-au, kertauksia 6 kertaa joista vain yhdessä ei oo ammuttu kovilla.....
major-57
Viestit: 2
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 11:32 pm
Paikkakunta: koillismaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja major-57 »

II/99 1PionK/KaiPr
valme655
Viestit: 222
Liittynyt: To Joulu 28, 2006 4:22 pm
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valme655 »

1/03 Kontiorannassa E-kuskina.
jymmi
Viestit: 114
Liittynyt: To Heinä 27, 2006 10:08 pm
Paikkakunta: kiuruvesi
Viesti:

varusmiespalvelu?

Viesti Kirjoittaja jymmi »

II/79 Savpr1JK, viis viikkoo SluK Upinniemi,takasi Mikkeliin ,loppuaika luolassa varastolla,kertaamassa-85ja-97
vanha
Viestit: 1405
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:48 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

väessä

Viesti Kirjoittaja vanha »

PsPr/2.PsVk Lokakuu 1978. Ryssävaunu ajaja eikä oo sen koommin perään kyselleet.
Tureq
Viestit: 2390
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
Paikkakunta: Oulun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tureq »

LapItr, Rovaniemi. I/99. Alikersantti. Ohjusryhmän ja tulenjohtoryhmän johtaja. Pirun kylmää oli, etenkin alokasaikana. Nyt näköjään kohta uusitaan ohjuskalustoa, pääsisköhän sitä kertailee? Vielä eioo tarvinnu.
veikri-3
Viestit: 3150
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:51 pm
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veikri-3 »

Kouvolassa ilmatorjunnassa,viestimiehenä vn,84-85.
16850
Viestit: 267
Liittynyt: To Tammi 05, 2006 11:16 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 16850 »

Helsingin Ilmatorjuntarykmentti, 1/76, raskas patteri. Eipä ole asiaa sotkuun enää kun lopettivat koko varuskunnan....kertaamassa Lohtajalla -88 (no missäpäs muuallakaan).
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: juntunen, kjko, povk ja 33 vierailijaa