Puhallusvillaa lisäeristeeksi, hinta töineen?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Tyyppi
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 9:40 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyyppi »

Hyvä pääsääntö vällttyä "kusetukselta" on, ettei koskaan hyväksy myyjän omasta aloitteestaan tekemää tarjousta. Ei missään asiassa.

Oma periaatteeni on, että minä itse selvitän, mitä olen tarvitsemassa ja sitten kilpailutan säälimättä kaikki tarjoajat. Hälytyskello kilkattaa aina, kun joku...vaikkapa villakauppias lähestyy "edullisella" tarjouksella.

Käytän hyväksi kaikki mahdollisuudet tehdä koko työ tai edes joku vaihe itse niin, että vieraalta ostettavan työn määrä jää minimiin. Tavara on nykyään suhteessa halpaa ja työ on se, joka maksaa. Samoin kauppiaitten löysät.

Yksityisen ei tarvitse noudattaa julkisen puolen kilpailuttamissääntöjä. Se tarkoittaa, ettei tarvitse hävetä esim. huutokauppamaista tinkaamista. Ylipäätään privaattikaupassa ei asiakkaan kannata hävetä mitään. Eihän ne myyjätkään mitään häpeä.
"Mitä teetkin, tervaa se lopuks...."
semartti
Viestit: 170
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 8:33 am
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja semartti »

Katso myös tuo "Villoitus" viestiketju.
Selluvillapaali maksoi juuri 12 euroa kappale ja koneen vuokra näyttää Rautiassa olevan 29 euroa/vrk.
Noiden puhallusfirmojen kanssa kannattaa todella olla tarkkana, ettei tule puhalletuksi muutakin kuin eristettä.
borg
Viestit: 6813
Liittynyt: La Elo 02, 2008 1:14 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja borg »

Kun nyt tuli tällainen sovelias viestketju, niin kysynpä. Rautakaupoilla on vuokrattavana villanpuhallusvehkeitä, ilmoituksessa vastikään oli 29€/vrk.

Kotopuolessa olisi parinkymmenen vuoden takaisia avaamattomia mineraalivillapaaleja melko reilusti, eikä käyttöä ole näköpiirissä. Voisi puhallella omalle vintille, saisi nuo pois inventaariosta. Sitä tavallista pehmeää seinävillaa. Eikös sellainen ole juuri sopivaa evästä tuollaiselle repivälle puhalluskoneelle?

Tyvek-haalarit ja suodatinmaskikin löytyy.
Tureq
Viestit: 2390
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
Paikkakunta: Oulun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tureq »

Minusta ne puhalluskoneet on enemmänkin sekoittavia kuin repiviä, eli levyvillan kanssa veikkaan ongelmia. Normaalisti koneeseen tungettava selluvilla kun on säkissäkin kauhean huokoista.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: A-P, Kuuskakkone, Mazaman ja 72 vierailijaa