Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Olipa mielenkiintoinen video, Belarus ja MF-240 akseleita kai tehtiin pakkauslaatikoiden merkintöjen perusteella. Menevätköhän varaosamarkkinoille vai moottoritehtaalle?
Belaruksen osalta ainakin pelkästään piraatti osia, niitä 100e maksavia hiina/india akseleita joista harvemmin on pitkä aikaista iloa. MMZ (Minsk Motornyi Zavod) Valmistaa itse moottorin komponentit.
Filmin pätkäkin tehtaasta löytyi, helppo kuvitella mistä ero alkuperäisen ja tarvike akselin välillä tulee. https://m.youtube.com/watch?v=7sY6S0AH-6E
on pikkasen erilainen tuo työmeininki ja taso korjaamopuolella japanissa. vilkkukin vaihdetaan vaikka pelaa mutta rungossa pieni halkeama.
Siinähän tehdään pakollista vuositarkastusta eli katsastusta. 500-2000€ sattaa maksaa vuosileima. Mm pyöränlaakereiden rasvat vaihdetaan jne. Ajoneuvon pitää olla valmistushetkeä vastaavassa kunnossa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
on pikkasen erilainen tuo työmeininki ja taso korjaamopuolella japanissa. vilkkukin vaihdetaan vaikka pelaa mutta rungossa pieni halkeama.
Ja kaveri pyytää anteeksi työkavereilta "aikaista kotiinlähtöään" klo 18:48. Sisäänkirjautumisaika oli 8:20 joten "lyhyt" työpäivä
kesti 10tuntia 28min. Siinä on meidän ruuvareille työkulttuurinmallia...
on pikkasen erilainen tuo työmeininki ja taso korjaamopuolella japanissa. vilkkukin vaihdetaan vaikka pelaa mutta rungossa pieni halkeama.
Ja kaveri pyytää anteeksi työkavereilta "aikaista kotiinlähtöään" klo 18:48. Sisäänkirjautumisaika oli 8:20 joten "lyhyt" työpäivä
kesti 10tuntia 28min. Siinä on meidän ruuvareille työkulttuurinmallia...
No on siellä japanissa jo osa ihmisistä "heränneet" siihen ettei se työ nyt kuitenkaan koko elämä ole! Eikä se aina enää ole tehokasta ja virheetöntä tekemistä jos sitä ei välillä huilaile! Muuten kyllä se työmoraali on eri tasolla näissä aasian maissa, että siellä se "kuuluminen" siihen työyhteisöön on eri tasolla kuin muualla maailmassa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
vaniljacreme kirjoitti: ↑Su Loka 31, 2021 12:54 pm
Eikait Suomessa ihan tuolla mittapuulla kuorma-autoja katsasteta sentään.
Armeijassa oli kyllä tiukkaa, kun lupasivat kuntoisuusloman jos ilman huomautuksia menee "oma" ajokki läpi katsastuksesta. Pykinyt vesiletku oli ainoa " vika" josta tuli se huomautus ja näin jäi "kuntsari" saamatta.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
vaniljacreme kirjoitti: ↑Su Loka 31, 2021 12:54 pm
Eikait Suomessa ihan tuolla mittapuulla kuorma-autoja katsasteta sentään.
Armeijassa oli kyllä tiukkaa, kun lupasivat kuntoisuusloman jos ilman huomautuksia menee "oma" ajokki läpi katsastuksesta. Pykinyt vesiletku oli ainoa " vika" josta tuli se huomautus ja näin jäi "kuntsari" saamatta.
Vesiletkusta tulikin mieleen se, miten syylärin letkuja valmistetaan:
onpa huiken varaallista työnnellämyllyyn sormin kumia osta se tulee letkuna ulos... ja lopussa kaveri katkoo jiirisahalla letkut määrämittaan mutta kävelee pöydän ohi ja menee lattialle tekeen kyykyyn
Ei oo hoppu hyvästä, eikä kiire kunniaksi. Mutta hyvinhän siinä sittenkin kävi, ei tullu vammoja, eikä henki lähteny. https://youtu.be/3hKAw5khYaI?t=1583