zukka kirjoitti: ↑To Heinä 30, 2020 6:31 pmTässä ainakin ilmoituksen mukaan suomiauto:zukka kirjoitti: ↑Ke Heinä 29, 2020 9:55 amVerrataan sitten niihin suomeen uutena ostettuun amperoihin.AV kirjoitti: ↑Ke Heinä 29, 2020 8:35 amPuuhaPate kirjoitti: ↑Ti Heinä 28, 2020 4:29 pmTuohan onkin kiva tapa arvioida auton arvonsäilymistä!AV kirjoitti: ↑Ti Heinä 28, 2020 11:22 am Ei näissä ole arvo paljoa pudonnut, nämäthän on tuotu käytettynä Hollannista, jossa tuettiin voimakkaasti
ostoa valtion taholta, arvo putoaa noin tonnin vuodessa, eli saman mitä käyttökulut on pienemmät vuodessa.
Klassikoksi näistä on enempi kuin arvaakaan, on sen verran vähän pallosalaman merkillä tehty ja varsinkin
tekniikan huomioon ottaen.
Himskatti!
Nalle myy käytettyä autoaan kalliimmalla mitä se on maksanut
uutena jenkeissä!
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/a ... parit:e0eb
https://www.nettiauto.com/bentley/flying-spur/10975489
vs.
https://www.autoweek.com/drives/a192889 ... ve-review/
Totta se arvonalenema lasketaan ostohetkestä?, eihän näitä Ampperoita suomeen uutena ostettu, kuin alle
100 ja nekin ostettiin pääsääntöisesti virmoille, kuten energiayhtiöt ym. oli liian edistykselinen aikaansa, eikä
sitä kyllä eurooppaankaan ostettu kuin alle 10 000kpl vaikka oli vuoden auto 2012 euroopassa.
Cevynä näitä on kylläkin valmistettu 175 000kpl joten varaosien saanti pitäisi olla turvattu pitkälle tulevaan.
Jos ostan nyt kymmenen vuotta vanhan dodge ramin suomesta niin tietenkin vertaan sen hintaa siihen mitä se on silloin suomessa maksanut enkä siihen että jenkeissä niitä saa kaksi samaan rahaan kun suomessa saa yhden.
Toki inflaatio vaikuttaa myös. Ja onko saannissa juuri vastaavaa mallia kun silloin aiemmin.
https://m.nettiauto.com/opel/ampera/114 ... 7&vifNav=Y
Jos tuollaista ostaisi niin miten voi todeta akkujen kunnon tai jotain muuta mitä ei normaali autossa ole? Joku latausyksikkö tai osat joilla moottorit on kytketty toisiinsa tms.
Joissakin hybrideissä voi lukemani perusteella nollata tai jotenkin huijata ajotietokoneen näyttämään akulle todellista parempia prosentteja.
Surkea tilanne jos ostaisi jonkun sähköauton tai hybridin että voi säästää ja ensimmäisen parin vuoden aikana menisi akkujen vaihto hommiksi.
Kiinnostaisi kyllä joku hybridi tai sähkö toiseksi autoksi,mutta ei oikein tiedä mistä luopuisi sekä liian kalliita mielestäni. Myöhemmin sitten.
Tuossa on akkutakuu loppunut huhtikuussa, jos akku epäilyttää, niin kannatta katsoa sellainen josa on takuu vielä voimassa,
näistähän ei akun kapasiteetti lopu, on sen verran isot puskurit, akku 16kw käytössä n.10kw riippuu vuosimallista.
Vikoja mitä akkuun liittyy, niin ollut lämitysvastuksen eristysvuotoja/anturi vikoja, merkkiliike ei näitä korjaa, mutta nytkö
näistä alkaa takuut loppuu, niin ovat joko itse autonomistaja vaihtanut taikka luvat omaava autokrjaamo, osia kyllä löytyy
mailmalta, joko uusia taikka purku/kautta kolariautoista.
Nuot anturi ym. akkuun/lataukseen ym. liittyvä kyllä näkyvät viesteinä/merkkivaloina. Tuossa pikana mitä kaikkia siellä
akussa on: https://www.youtube.com/watch?v=PCdjafmXA1w ja vielä vertailu Toyotan priukseen, niin ymmärtää miten
Amppera eroaa muista hybriiteistä: https://www.youtube.com/watch?v=eODhJzNtizc