Rekkajono
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:50 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
-
- Viestit: 131
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:55 am
- Viesti:
Jono
Ihan tolkutonta meininkiä!
Eilen liikenneministeri pyöritteli asiaa eduskunnan kyselytunnilla, mutta helpotus lienee (?) luvassa joskus vuosien päästä.
Aikomus on rakentaa rekkojen ohituskaistaa haminaan saakka.
Minunkin mielestäni asiaan pitäisi tarttua het, eikä hetken päästä.
Tarkoittaen "heti" -sanalla esimerkiksi, että ministeri hipsii rahasalkun kanssa raja-aseman läheisyyteen, ostaa muutaman hehtaarin maata sopivasta kohtaa ja tilaa maansiirtofirman tekemään tilapäisen parkkipaikan HETI.
Kyllä maasta kalustoa löytyy sen verran, että muutama sata rekkaa ainakin viikon päästä parkkiin mahtuu pois tieltä.
Mutta kun, mutta kun, mutta kun,....
Tai sitten jos ei naapurin puolella homma pelaa, niin seuraavaksi estetään heidän rekkojensa tulo maahan.
Antaa seisoa niiden rajan takana.
Tilannehan vaikuttaa lähes miehitykseltä jo. Kuten Raatteen tiellä aikoinaan.
Jos niitä nyt on 50 kilometriä, viikon päästä niitä on jo sata kilometriä.
Kuukauden päästä kaksisataa....
Sa***na, kohta pääse liiteriin pirtistä, kun seisoo autorekka haitolla!
Huovisen olisi kyllä eilinenkin päivä olla tilannetta hyysäämässä paikan päällä, eikä istuksia helsingissä "meinaamassa" ohituskaistan tekoa.
Eilen liikenneministeri pyöritteli asiaa eduskunnan kyselytunnilla, mutta helpotus lienee (?) luvassa joskus vuosien päästä.
Aikomus on rakentaa rekkojen ohituskaistaa haminaan saakka.
Minunkin mielestäni asiaan pitäisi tarttua het, eikä hetken päästä.
Tarkoittaen "heti" -sanalla esimerkiksi, että ministeri hipsii rahasalkun kanssa raja-aseman läheisyyteen, ostaa muutaman hehtaarin maata sopivasta kohtaa ja tilaa maansiirtofirman tekemään tilapäisen parkkipaikan HETI.
Kyllä maasta kalustoa löytyy sen verran, että muutama sata rekkaa ainakin viikon päästä parkkiin mahtuu pois tieltä.
Mutta kun, mutta kun, mutta kun,....
Tai sitten jos ei naapurin puolella homma pelaa, niin seuraavaksi estetään heidän rekkojensa tulo maahan.
Antaa seisoa niiden rajan takana.
Tilannehan vaikuttaa lähes miehitykseltä jo. Kuten Raatteen tiellä aikoinaan.
Jos niitä nyt on 50 kilometriä, viikon päästä niitä on jo sata kilometriä.
Kuukauden päästä kaksisataa....
Sa***na, kohta pääse liiteriin pirtistä, kun seisoo autorekka haitolla!
Huovisen olisi kyllä eilinenkin päivä olla tilannetta hyysäämässä paikan päällä, eikä istuksia helsingissä "meinaamassa" ohituskaistan tekoa.
Ei mennä siitä, missä aita on matalin.
Mennään siitä, missä aitaa ei ole lainkaan.
Mennään siitä, missä aitaa ei ole lainkaan.
Ryssäpoikulien isottelua
Kon ei soras saatu piästyä pikkuveljee, nin sit kenkkuillaan pisneshaital. Eikä russipoikaressukat eres tajua, et heittien krääsän saanti siinnä hirastuu, ei suamalaisten.
Tottakai meil on rahaa maksaa 40 km jonotuskaistan teko sen tähre, et venäjän tullimiähet ja koko firman byrokratia ja korruptio ryssii bisnekset.
Suames ei korruptio pahasten kuki. Venäjäl kukkii. Mut ei mittään sanota, ko venäjäl ei kukkaan kuuntele, ja viänti saattas alkaa takkuilla.
Ei haittaa jonot, tehrään jonotuskaista vaik Vaalimaalt Valpperiin saakka. Suamest löytyy pätäkkää ja RYHTIÄ koko venäjän kansan rassukoitten palluttamiseen.
Meirän naiset vois näyttää maailmal esimerkki, ja vaihtaa Putinil kuivat alle. Ja virkata sil vanttuut kätte, ettei "superkansan" johtajal tul vilu.
Koko lystin maksaa kumminki ryssä ite, nin rekkakuskien palkat ko jonotuskaistatki. Ei niit roippei sinne venäjäl rahrattais vaik jonottamal, jollei se kannattais.
Suami on kova jätkä verrattuna ryssälandiaan. Kitiskööt isoveli ja yrittäkööt vaan isotella, ressukka se kumminki on. On aina ollu ja tulee aina olemaan, jollei ota meistä mallia.
Lopuks lainaus vuaren 2056 Turun Sanomist: "Suamen ja kiinan rajal jälleen pitkät rekkajonot".
Tottakai meil on rahaa maksaa 40 km jonotuskaistan teko sen tähre, et venäjän tullimiähet ja koko firman byrokratia ja korruptio ryssii bisnekset.
Suames ei korruptio pahasten kuki. Venäjäl kukkii. Mut ei mittään sanota, ko venäjäl ei kukkaan kuuntele, ja viänti saattas alkaa takkuilla.
Ei haittaa jonot, tehrään jonotuskaista vaik Vaalimaalt Valpperiin saakka. Suamest löytyy pätäkkää ja RYHTIÄ koko venäjän kansan rassukoitten palluttamiseen.
Meirän naiset vois näyttää maailmal esimerkki, ja vaihtaa Putinil kuivat alle. Ja virkata sil vanttuut kätte, ettei "superkansan" johtajal tul vilu.
Koko lystin maksaa kumminki ryssä ite, nin rekkakuskien palkat ko jonotuskaistatki. Ei niit roippei sinne venäjäl rahrattais vaik jonottamal, jollei se kannattais.
Suami on kova jätkä verrattuna ryssälandiaan. Kitiskööt isoveli ja yrittäkööt vaan isotella, ressukka se kumminki on. On aina ollu ja tulee aina olemaan, jollei ota meistä mallia.
Lopuks lainaus vuaren 2056 Turun Sanomist: "Suamen ja kiinan rajal jälleen pitkät rekkajonot".
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 3490
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: kerimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:53 am
- Paikkakunta: N:järvi
- Viesti:
Karmeeta katottavaa!
Paloauto (ilmeisesti) ajeli aika vauhtia omakotialueen jalkakäytävää/kevyenliikenteen väylää - sieltä kun joku tenava olisi tuupannut jalkakäytävälle...
Teki se ainakin yhden virheen; ei pysähtynyt suojatien eteen alle 5m pysäköidyn ryskitollon takia...
Muutenkin saisi poliisi ottaa tiukan linjan noihin rekkojen liikennerikkomuksiin, liikenteen estäämiseen/haittaamiseen, tyhjäkäynteihin... Niin kuin näkyy tuo "jono" ei ollut yhteneväinen ruuhkajono vaan muistutti urheilukisojen/tapahtumien pysäköintiä tielaueelle. Maksulappua vaan Baruskille, eikä pääsyä rajan yli jos ei ole sakkoja maksettu tai esteeksi uuden viisumin saannille.
Yksi keino voisi olla myös siirtyminen kuskien osalta lyhytaikaisiin (vaikka 12 h) kertaviisumeihin ja Suomen rajaviranomainen vaatii autonkuljettajaa toimittamaan auton tuona aikana takaisin. Muussa tapauksessa uutta viisumia ei tipu. Kaikki tuo maksullista joista saaduilla varoilla vaikka parkkialueita värkätä...
Perus syy on kuitenkin se, että Suomen kautta transiittoliikenne on kokonaisuudessa liian halpaa, koska tätä kautta hitaudesta huolimatta kannattaa ajattaa; hinnnat ylös vaan niin ne paatit menee omiin satamiin asti.
Paloauto (ilmeisesti) ajeli aika vauhtia omakotialueen jalkakäytävää/kevyenliikenteen väylää - sieltä kun joku tenava olisi tuupannut jalkakäytävälle...
Teki se ainakin yhden virheen; ei pysähtynyt suojatien eteen alle 5m pysäköidyn ryskitollon takia...
Muutenkin saisi poliisi ottaa tiukan linjan noihin rekkojen liikennerikkomuksiin, liikenteen estäämiseen/haittaamiseen, tyhjäkäynteihin... Niin kuin näkyy tuo "jono" ei ollut yhteneväinen ruuhkajono vaan muistutti urheilukisojen/tapahtumien pysäköintiä tielaueelle. Maksulappua vaan Baruskille, eikä pääsyä rajan yli jos ei ole sakkoja maksettu tai esteeksi uuden viisumin saannille.
Yksi keino voisi olla myös siirtyminen kuskien osalta lyhytaikaisiin (vaikka 12 h) kertaviisumeihin ja Suomen rajaviranomainen vaatii autonkuljettajaa toimittamaan auton tuona aikana takaisin. Muussa tapauksessa uutta viisumia ei tipu. Kaikki tuo maksullista joista saaduilla varoilla vaikka parkkialueita värkätä...
Perus syy on kuitenkin se, että Suomen kautta transiittoliikenne on kokonaisuudessa liian halpaa, koska tätä kautta hitaudesta huolimatta kannattaa ajattaa; hinnnat ylös vaan niin ne paatit menee omiin satamiin asti.
Panen paremmaks, ko Mr 305: pannaan rajat kiinni kokonaan. Olkoot ryssä ilman rihkamaansa, tai hakekoot net muualta Euroopasta.
Säästyy meidän jonotuskaistakulut ja kotomaan asfaltti. Myös ryssärekkojen päästöiltä vältytään.
Rakentakoot sen oman satamansa Suomenlahden perukoille, sinne on hyvä terroristin tällätä pommi.
Vihje terroristeille: älkää turhaan käyttäkö hajupommia, kun ryssät tykkää niitten tuoksusta.
Säästyy meidän jonotuskaistakulut ja kotomaan asfaltti. Myös ryssärekkojen päästöiltä vältytään.
Rakentakoot sen oman satamansa Suomenlahden perukoille, sinne on hyvä terroristin tällätä pommi.
Vihje terroristeille: älkää turhaan käyttäkö hajupommia, kun ryssät tykkää niitten tuoksusta.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 3490
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: kerimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Venäjän tullia tuo ei hetkauttaisi. Nehän siellä hidastelevat. Kuskit haluaisivat nopeasti eteenpäin.DslCat kirjoitti:Yksi keino voisi olla myös siirtyminen kuskien osalta lyhytaikaisiin (vaikka 12 h) kertaviisumeihin ja Suomen rajaviranomainen vaatii autonkuljettajaa toimittamaan auton tuona aikana takaisin. Muussa tapauksessa uutta viisumia ei tipu.
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:53 am
- Paikkakunta: N:järvi
- Viesti:
Ei niin mutta vähenisi rekat maanteiltä.Jarkko kirjoitti:Venäjän tullia tuo ei hetkauttaisi. Nehän siellä hidastelevat. Kuskit haluaisivat nopeasti eteenpäin.
Kuskeilla kiire kuin armeijassa - jonottamaan. Lyödään jarrua tänne tulemiseen, ja vastuuta maastalähtemiseksi. Enemmän ryssän huolintafirmat voi vaikuttaa heidän tulliinsa kuin uutta hallituskautta kyttäävä Suomen hallitus ..
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
+lisäksi ne mitä kulkee junalla itärajan taakse.Se tässä hieman ihmetyttää että miksi sinne ei enemmän viedä tavaraa junalla,kalusto kun on samalla raideleveydellä.Olisiko VR hinnoitellut taas nerokkaasti itsensä ulos...kohtahan vapautuu tavaraliikenteen harjoittaminen kiskoilla,voip olla että tulee mm.JohnNurmisen vetureita liikkumaan.Osti nimittäin yhden venäläisen rautatiefirman jossa tuli muutama tuhat vaunua mukana.305 kirjoitti:eli ongelmat siirtyy merille. aika paljon näkee myös venäläisiä autonkuljetuskalustoa? onkohan kellään tietoa monta sataa rekkaa,niitä uusia henkilöautoja kuskaa??
http://www.johnnurminen.com/fi/Yksikot/ ... toiminnot/
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 2366
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 8:30 am
- Paikkakunta: Oulun eteläinen
- Viesti:
Siinä vaan on se ikävä piirre, kun on ristikkäistä liikennettä yhä enemmän, niin jossain vaiheessa tulee se vahinko.topik kirjoitti:Kyllä se kohta helpottaa kun ryssä saa satamat kuntoo.
Suomenlahden perälle on tekeillä yksi 8 kilometriä pitkä satamalaituri.
Sun muut viritykset.
Sen tietää, että ryssät ei paljon vaivaudu jälkiään siivoamaan.
________________________________________________
Same Explorer 65 -86
Same Explorer 65 -86
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 4:42 pm
- Paikkakunta: Kylmäkoski
- Viesti:
Voisiko joku kertoa, mistä tää tämmönen touhu ees johtuu. Eikö naapurilla ole tiet kunnossa vai?
P.S Käytiin 2004 elokuussa kotiseutumatkalla Venäjällä. Ylitettiin raja Niiralasta Värtsilässä, Suomen tullissa tuli tullimies käymään bussiin ja toivotti hyvää matkaa. Sitten päästiin Venäjän puolelle ja tullissa ei ollut jonoa ollenkaan, mutta jostain syystä saatiin istua bussissa 2h. Auto ei saanut käydä ja oli lämpöä yli hellerajan. Sitten tullivirkailija "vaivautui" tulla paikalle, kaikki autosta ulos ja se toinen 2h lappuja ja lippuja täytellessä. Ja sitten takaisin tullessa sama homma. Mutta oli se vaan ihanaa päästä Suomeen
P.S Käytiin 2004 elokuussa kotiseutumatkalla Venäjällä. Ylitettiin raja Niiralasta Värtsilässä, Suomen tullissa tuli tullimies käymään bussiin ja toivotti hyvää matkaa. Sitten päästiin Venäjän puolelle ja tullissa ei ollut jonoa ollenkaan, mutta jostain syystä saatiin istua bussissa 2h. Auto ei saanut käydä ja oli lämpöä yli hellerajan. Sitten tullivirkailija "vaivautui" tulla paikalle, kaikki autosta ulos ja se toinen 2h lappuja ja lippuja täytellessä. Ja sitten takaisin tullessa sama homma. Mutta oli se vaan ihanaa päästä Suomeen
-
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 6:09 pm
- Paikkakunta: Kitee
- Viesti:
TKH kirjoitti
Olisiko VR hinnoitellut taas nerokkaasti itsensä ulos..
En tiedä VR:n hinnoittelusta, mutta ainakin Venäjällä on rautatierahtien nousseet rajusti Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen. CCCP:n aikaan saattoi pintalautaa sisältävä vaunu tulla 5000 km:n päästä, mikä tietenkin järjetöntä sinänsä. Uuden Venäjän aikaan meni siihen, ettei kannattanut tuoda mistään matkasta.
Olisiko VR hinnoitellut taas nerokkaasti itsensä ulos..
En tiedä VR:n hinnoittelusta, mutta ainakin Venäjällä on rautatierahtien nousseet rajusti Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen. CCCP:n aikaan saattoi pintalautaa sisältävä vaunu tulla 5000 km:n päästä, mikä tietenkin järjetöntä sinänsä. Uuden Venäjän aikaan meni siihen, ettei kannattanut tuoda mistään matkasta.
-
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 6:09 pm
- Paikkakunta: Kitee
- Viesti:
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Töissä joudun seuraamaan tuota tavaran vientiä itänaapuriin,ei aina kovin helppoa.Syitä on monia;erittäin tarkka toiminta koska on niin paljon yrityksiä kiertää tulleja,lisäksi vanhanaikaiset menetelmät ja selkeä lahjonta/sen puuttuminen=homma seis.
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 6:09 pm
- Paikkakunta: Kitee
- Viesti:
Rakennuslehti 4.10.2004
o Lokakuun rautatiet investoi Karjalan tasavallan ja Suomen rajalla sijaitsevan Värtsilän rautatieaseman kehittämiseen lähes 28 miljoonaa euroa. Tämän vuoden loppuun mennessä Värtsilään satsataan 9 miljoonaa ruplaa.
Tuossa on pätkä uutisesta lokakuulta 2004. Eipä ole vielä näkynyt noita miljoonia euroja Värtsilässä. Asemarakennuskin on suomalaisten aikainen.
Kuvastaa kuitenkin, miten vähän naapurin juttuihin voi luottaa.
o Lokakuun rautatiet investoi Karjalan tasavallan ja Suomen rajalla sijaitsevan Värtsilän rautatieaseman kehittämiseen lähes 28 miljoonaa euroa. Tämän vuoden loppuun mennessä Värtsilään satsataan 9 miljoonaa ruplaa.
Tuossa on pätkä uutisesta lokakuulta 2004. Eipä ole vielä näkynyt noita miljoonia euroja Värtsilässä. Asemarakennuskin on suomalaisten aikainen.
Kuvastaa kuitenkin, miten vähän naapurin juttuihin voi luottaa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: SPS1975 ja 34 vierailijaa