Rekkajono

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

jed
Viestit: 193
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:35 pm
Viesti:

Rekkajono

Viesti Kirjoittaja jed »

Rekkajonossa piipaa-autolla:
http://www.youtube.com/watch?v=RFqN-MRO1Js
HRD
Viestit: 605
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:50 pm
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HRD »

Ei hyvänen aika noita jonoja :twisted: Ei mitään tolkkua. Tollanen pujottelu vaatii palomiehiltä jo vähän pelisilmää :wink:
Juho Haapakorpi
Fordson Club Finland ry
Ferguson TEA-120
Opel Kapitän -62 3.0 aut
sakkola1
Viestit: 131
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:55 am
Viesti:

Jono

Viesti Kirjoittaja sakkola1 »

Ihan tolkutonta meininkiä!
Eilen liikenneministeri pyöritteli asiaa eduskunnan kyselytunnilla, mutta helpotus lienee (?) luvassa joskus vuosien päästä.
Aikomus on rakentaa rekkojen ohituskaistaa haminaan saakka.

Minunkin mielestäni asiaan pitäisi tarttua het, eikä hetken päästä.
Tarkoittaen "heti" -sanalla esimerkiksi, että ministeri hipsii rahasalkun kanssa raja-aseman läheisyyteen, ostaa muutaman hehtaarin maata sopivasta kohtaa ja tilaa maansiirtofirman tekemään tilapäisen parkkipaikan HETI.
Kyllä maasta kalustoa löytyy sen verran, että muutama sata rekkaa ainakin viikon päästä parkkiin mahtuu pois tieltä.

Mutta kun, mutta kun, mutta kun,....

Tai sitten jos ei naapurin puolella homma pelaa, niin seuraavaksi estetään heidän rekkojensa tulo maahan.
Antaa seisoa niiden rajan takana.

Tilannehan vaikuttaa lähes miehitykseltä jo. Kuten Raatteen tiellä aikoinaan.
Jos niitä nyt on 50 kilometriä, viikon päästä niitä on jo sata kilometriä.
Kuukauden päästä kaksisataa....

Sa***na, kohta pääse liiteriin pirtistä, kun seisoo autorekka haitolla!

Huovisen olisi kyllä eilinenkin päivä olla tilannetta hyysäämässä paikan päällä, eikä istuksia helsingissä "meinaamassa" ohituskaistan tekoa.
Ei mennä siitä, missä aita on matalin.
Mennään siitä, missä aitaa ei ole lainkaan.
Kuukuna

Ryssäpoikulien isottelua

Viesti Kirjoittaja Kuukuna »

Kon ei soras saatu piästyä pikkuveljee, nin sit kenkkuillaan pisneshaital. Eikä russipoikaressukat eres tajua, et heittien krääsän saanti siinnä hirastuu, ei suamalaisten.

Tottakai meil on rahaa maksaa 40 km jonotuskaistan teko sen tähre, et venäjän tullimiähet ja koko firman byrokratia ja korruptio ryssii bisnekset.

Suames ei korruptio pahasten kuki. Venäjäl kukkii. Mut ei mittään sanota, ko venäjäl ei kukkaan kuuntele, ja viänti saattas alkaa takkuilla.

Ei haittaa jonot, tehrään jonotuskaista vaik Vaalimaalt Valpperiin saakka. Suamest löytyy pätäkkää ja RYHTIÄ koko venäjän kansan rassukoitten palluttamiseen.

Meirän naiset vois näyttää maailmal esimerkki, ja vaihtaa Putinil kuivat alle. Ja virkata sil vanttuut kätte, ettei "superkansan" johtajal tul vilu.

Koko lystin maksaa kumminki ryssä ite, nin rekkakuskien palkat ko jonotuskaistatki. Ei niit roippei sinne venäjäl rahrattais vaik jonottamal, jollei se kannattais.

Suami on kova jätkä verrattuna ryssälandiaan. Kitiskööt isoveli ja yrittäkööt vaan isotella, ressukka se kumminki on. On aina ollu ja tulee aina olemaan, jollei ota meistä mallia.

Lopuks lainaus vuaren 2056 Turun Sanomist: "Suamen ja kiinan rajal jälleen pitkät rekkajonot".
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Olisikohan rautateillä kapasiteettia rekkojen kuljetukseen?
305
Viestit: 3490
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
Paikkakunta: kerimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 305 »

jos tekis tuosta tiestä yks suuntaisen? eli väylä venäjäl,mutta ei takas :wink:
MF 3060
scania R144 460 koukku

--Harrastukset ovat väärät, jos kaikki rahat eivät mene.--
DslCat
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:53 am
Paikkakunta: N:järvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DslCat »

Karmeeta katottavaa!

Paloauto (ilmeisesti) ajeli aika vauhtia omakotialueen jalkakäytävää/kevyenliikenteen väylää - sieltä kun joku tenava olisi tuupannut jalkakäytävälle...

Teki se ainakin yhden virheen; ei pysähtynyt suojatien eteen alle 5m pysäköidyn ryskitollon takia...
Muutenkin saisi poliisi ottaa tiukan linjan noihin rekkojen liikennerikkomuksiin, liikenteen estäämiseen/haittaamiseen, tyhjäkäynteihin... Niin kuin näkyy tuo "jono" ei ollut yhteneväinen ruuhkajono vaan muistutti urheilukisojen/tapahtumien pysäköintiä tielaueelle. Maksulappua vaan Baruskille, eikä pääsyä rajan yli jos ei ole sakkoja maksettu tai esteeksi uuden viisumin saannille.

Yksi keino voisi olla myös siirtyminen kuskien osalta lyhytaikaisiin (vaikka 12 h) kertaviisumeihin ja Suomen rajaviranomainen vaatii autonkuljettajaa toimittamaan auton tuona aikana takaisin. Muussa tapauksessa uutta viisumia ei tipu. Kaikki tuo maksullista joista saaduilla varoilla vaikka parkkialueita värkätä...

Perus syy on kuitenkin se, että Suomen kautta transiittoliikenne on kokonaisuudessa liian halpaa, koska tätä kautta hitaudesta huolimatta kannattaa ajattaa; hinnnat ylös vaan niin ne paatit menee omiin satamiin asti. :twisted:
Kuukuna

Viesti Kirjoittaja Kuukuna »

Panen paremmaks, ko Mr 305: pannaan rajat kiinni kokonaan. Olkoot ryssä ilman rihkamaansa, tai hakekoot net muualta Euroopasta.

Säästyy meidän jonotuskaistakulut ja kotomaan asfaltti. Myös ryssärekkojen päästöiltä vältytään.

Rakentakoot sen oman satamansa Suomenlahden perukoille, sinne on hyvä terroristin tällätä pommi.

Vihje terroristeille: älkää turhaan käyttäkö hajupommia, kun ryssät tykkää niitten tuoksusta.
topik
Viestit: 2369
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja topik »

Kyllä se kohta helpottaa kun ryssä saa satamat kuntoo.
Suomenlahden perälle on tekeillä yksi 8 kilometriä pitkä satamalaituri.
Sun muut viritykset.
305
Viestit: 3490
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
Paikkakunta: kerimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 305 »

eli ongelmat siirtyy merille. aika paljon näkee myös venäläisiä autonkuljetuskalustoa? onkohan kellään tietoa monta sataa rekkaa,niitä uusia henkilöautoja kuskaa??
MF 3060
scania R144 460 koukku

--Harrastukset ovat väärät, jos kaikki rahat eivät mene.--
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

DslCat kirjoitti:Yksi keino voisi olla myös siirtyminen kuskien osalta lyhytaikaisiin (vaikka 12 h) kertaviisumeihin ja Suomen rajaviranomainen vaatii autonkuljettajaa toimittamaan auton tuona aikana takaisin. Muussa tapauksessa uutta viisumia ei tipu.
Venäjän tullia tuo ei hetkauttaisi. Nehän siellä hidastelevat. Kuskit haluaisivat nopeasti eteenpäin.
DslCat
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:53 am
Paikkakunta: N:järvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DslCat »

Jarkko kirjoitti:Venäjän tullia tuo ei hetkauttaisi. Nehän siellä hidastelevat. Kuskit haluaisivat nopeasti eteenpäin.
Ei niin mutta vähenisi rekat maanteiltä.
Kuskeilla kiire kuin armeijassa - jonottamaan. Lyödään jarrua tänne tulemiseen, ja vastuuta maastalähtemiseksi. Enemmän ryssän huolintafirmat voi vaikuttaa heidän tulliinsa kuin uutta hallituskautta kyttäävä Suomen hallitus ..
TKH
Viestit: 2617
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TKH »

305 kirjoitti:eli ongelmat siirtyy merille. aika paljon näkee myös venäläisiä autonkuljetuskalustoa? onkohan kellään tietoa monta sataa rekkaa,niitä uusia henkilöautoja kuskaa??
+lisäksi ne mitä kulkee junalla itärajan taakse.Se tässä hieman ihmetyttää että miksi sinne ei enemmän viedä tavaraa junalla,kalusto kun on samalla raideleveydellä.Olisiko VR hinnoitellut taas nerokkaasti itsensä ulos...kohtahan vapautuu tavaraliikenteen harjoittaminen kiskoilla,voip olla että tulee mm.JohnNurmisen vetureita liikkumaan.Osti nimittäin yhden venäläisen rautatiefirman jossa tuli muutama tuhat vaunua mukana.
http://www.johnnurminen.com/fi/Yksikot/ ... toiminnot/
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
kaitsur
Viestit: 2366
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 8:30 am
Paikkakunta: Oulun eteläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaitsur »

topik kirjoitti:Kyllä se kohta helpottaa kun ryssä saa satamat kuntoo.
Suomenlahden perälle on tekeillä yksi 8 kilometriä pitkä satamalaituri.
Sun muut viritykset.
Siinä vaan on se ikävä piirre, kun on ristikkäistä liikennettä yhä enemmän, niin jossain vaiheessa tulee se vahinko.
Sen tietää, että ryssät ei paljon vaivaudu jälkiään siivoamaan.
________________________________________________
Same Explorer 65 -86
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

DslCat kirjoitti:Ei niin mutta vähenisi rekat maanteiltä.
:D
DslCat kirjoitti: Enemmän ryssän huolintafirmat voi vaikuttaa heidän tulliinsa kuin uutta hallituskautta kyttäävä Suomen hallitus ..
Totta.
Toniz89
Viestit: 213
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 4:42 pm
Paikkakunta: Kylmäkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Toniz89 »

Voisiko joku kertoa, mistä tää tämmönen touhu ees johtuu. Eikö naapurilla ole tiet kunnossa vai?
P.S Käytiin 2004 elokuussa kotiseutumatkalla Venäjällä. Ylitettiin raja Niiralasta Värtsilässä, Suomen tullissa tuli tullimies käymään bussiin ja toivotti hyvää matkaa. Sitten päästiin Venäjän puolelle ja tullissa ei ollut jonoa ollenkaan, mutta jostain syystä saatiin istua bussissa 2h. Auto ei saanut käydä ja oli lämpöä yli hellerajan. Sitten tullivirkailija "vaivautui" tulla paikalle, kaikki autosta ulos ja se toinen 2h lappuja ja lippuja täytellessä. Ja sitten takaisin tullessa sama homma. Mutta oli se vaan ihanaa päästä Suomeen :D
ottoverku
Viestit: 408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 6:09 pm
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ottoverku »

TKH kirjoitti
Olisiko VR hinnoitellut taas nerokkaasti itsensä ulos..
En tiedä VR:n hinnoittelusta, mutta ainakin Venäjällä on rautatierahtien nousseet rajusti Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen. CCCP:n aikaan saattoi pintalautaa sisältävä vaunu tulla 5000 km:n päästä, mikä tietenkin järjetöntä sinänsä. Uuden Venäjän aikaan meni siihen, ettei kannattanut tuoda mistään matkasta.
ottoverku
Viestit: 408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 6:09 pm
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ottoverku »

Toniz kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, mistä tää tämmönen touhu ees johtuu. Eikö naapurilla ole tiet kunnossa vai?
Eikö liene enemmän kiinni satamien kapasiteetista, mene tiedä. Ehkä myös huolinta, ym muu asiaan liittyvä ei ole vielä hanskassa. Tietulli tai joku käyttömaksu olisi pikaisesti tarpeen.
TKH
Viestit: 2617
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TKH »

Töissä joudun seuraamaan tuota tavaran vientiä itänaapuriin,ei aina kovin helppoa.Syitä on monia;erittäin tarkka toiminta koska on niin paljon yrityksiä kiertää tulleja,lisäksi vanhanaikaiset menetelmät ja selkeä lahjonta/sen puuttuminen=homma seis.
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
ottoverku
Viestit: 408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 6:09 pm
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ottoverku »

Rakennuslehti 4.10.2004
o Lokakuun rautatiet investoi Karjalan tasavallan ja Suomen rajalla sijaitsevan Värtsilän rautatieaseman kehittämiseen lähes 28 miljoonaa euroa. Tämän vuoden loppuun mennessä Värtsilään satsataan 9 miljoonaa ruplaa.

Tuossa on pätkä uutisesta lokakuulta 2004. Eipä ole vielä näkynyt noita miljoonia euroja Värtsilässä. Asemarakennuskin on suomalaisten aikainen.
Kuvastaa kuitenkin, miten vähän naapurin juttuihin voi luottaa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: SPS1975 ja 34 vierailijaa